Welke boardgames heb je laatst gekocht?

Twilight Inscription, ben benieuw :tongue:
Ik vind het maar matig, niet echt slecht ofzo, maar niks dat ik vaker op de tafel ga zetten..
Ik houd ook echt niet van spellen met een onduidelijke en "conveluted" GUI, ik word daar echt kregelig van... en Inscription is dat ten voete uit.
Daarbuiten is het best een ok roll&write if that's your thing.
Het TI4 theme is er maar wat bij gesleurd imo.

Vandaag eens wat gelezen over Kingdom Death: Monster. Wat is dit voor spel 😂 (die prijzen)? Op hun eigen site vind ik zeer slechte informatie er over, enkel hoe geweldig hun miniaturen zijn en hoeveel kilo aan plastic je krijgt. Boardgamegeek geeft meer informatie...

https://shop.kingdomdeath.com/products/kingdom-death-monster-1-5
420 dollar voor de core set (-> USD$ 508,20 met btw, excl verzendkosten).
Prachtige miniaturen ja, maar om ineens > 500 euro voor de core set neer te leggen is toch raar.
Zo te zien updaten ze dat spel ook alsof het een videogame is, momenteel al aan 1.5 en ik zie 1.6 in pre-order staan. Kun je ook nog om de zoveel maanden het spel gaan "updaten".
Wil je het eens komen spelen? :D

Ik vind het maar matig, niet echt slecht ofzo, maar niks dat ik vaker op de tafel ga zetten..
Ik houd ook echt niet van spellen met een onduidelijke en "conveluted" GUI, ik word daar echt kregelig van... en Inscription is dat ten voete uit.
Daarbuiten is het best een ok roll&write if that's your thing.
Het TI4 theme is er maar wat bij gesleurd imo.
Bummer :p Ik zag wel al wat verdeelde meningen, maar het thema sprak me dan toch aan. En had nog geen r&w! (hoewel ik heel erg toevallig een week later Rawr 'n Write kreeg :biglaugh:)

Ben alsnog benieuwd of het mij meer bevalt :tongue:

Tijd geleden Mansions of Madness 2nd Edition gekocht en eindelijk eens opengedaan. Ik had niet verwacht dat ik dingen ging moeten zitten lijmen eerst :p Totaal mijn ding niet om zo te zitten prutsen.

Ook wat vervelend dat er niets inzit qua storage bags voor alle tokens, gaat een rommeltje worden.

Nu nog zien of ik het op mijn eentje ga spelen of mijn spelgroep het eens wil proberen.

Moest er ne keer nog een extra plaats vrij zijn, heb 't ook altijd al es willen proberen :tongue:
:biglaugh:
Ik zal eens de situatie het hier toelaat eens kijken om nog eens een "speel KD:M bij Vince"-dag te organiseren.

Tijd geleden Mansions of Madness 2nd Edition gekocht en eindelijk eens opengedaan. Ik had niet verwacht dat ik dingen ging moeten zitten lijmen eerst :p Totaal mijn ding niet om zo te zitten prutsen.

Ook wat vervelend dat er niets inzit qua storage bags voor alle tokens, gaat een rommeltje worden.

Nu nog zien of ik het op mijn eentje ga spelen of mijn spelgroep het eens wil proberen.
Euh, waar moest je aan die mini's lijmen? Op die base ofzo? Ik heb dat alleszins niet gedaan, dan vallen ze er maar af :)

Maar ja, een insert is wel handig bij dat spel. Staat wel zuiver in mijn top 5 van beste games, is ook zowat de enige co-op game heb die ik echt met 4 mensen aangenaam vind. Iedereen heeft maar een heel beperkt aantal acties dus je moet niet lang wachten, en door de app word je zodanig in het verhaal gezogen dat het eigenlijk echt niet stoort.

Heb me ook echt geamuseerd met MOM2! Van die storage, da's gewoon typisch FFG. De mini's ook niet gelijmd, maar de kwaliteit van ze is ook wel, erm, bedenkelijk :tongue:

Euh, waar moest je aan die mini's lijmen? Op die base ofzo? Ik heb dat alleszins niet gedaan, dan vallen ze er maar af :)

Maar ja, een insert is wel handig bij dat spel. Staat wel zuiver in mijn top 5 van beste games, is ook zowat de enige co-op game heb die ik echt met 4 mensen aangenaam vind. Iedereen heeft maar een heel beperkt aantal acties dus je moet niet lang wachten, en door de app word je zodanig in het verhaal gezogen dat het eigenlijk echt niet stoort.
Inderdaad op die bases, voor een beperkt aantal. Staat zo in het boekje, dus dan doe ik dat maar :shutup:.
Nu het gedroogd is valt het nog wel goed mee precies mijn prutswerk.

Ik twijfel om Sleeping Gods te kopen... Vraag me af of er wel genoeg spel aan is. Verhaal zal wel top zijn maar kan je deftig je karakters verbeteren etc.

Ik twijfel om Sleeping Gods te kopen... Vraag me af of er wel genoeg spel aan is. Verhaal zal wel top zijn maar kan je deftig je karakters verbeteren etc.
Genoeg spel is er zeker aan, maar echt veel character-ontwikkeling zit er niet in. Ze krijgen wat vaardigheden en skills bij afhankelijk van hoeveel je erin wil investeren (of kan investeren), maar verwacht geen wereldschokkende dingen. De beste wapens in het spel zijn bv. maar marginaal beter dan de startwapens waarmee elk char begint. Combat is dan ook wel eerder een puzzel die je zo optimaal mogelijk in je voordeel moet oplossen zodat je wat rond die stats kan werken.

Ik denk globaal gezien dat qua character progressie ze maximaal 2 eigen skills (handig, maar kosten vaak veel xp), 2 "algemene" skills (waarmee je heel soms +1 hp kan hebben) en een beter wapen dat vaak beperkt is tot meer accuracy, meer damage of meer block op de counterattack (zelden 2 van de 3, nooit alledrie). Elke skill heeft ook een bepaalde ability stat die ermee geupgrade wordt, en dat zal vaak meer impact hebben op jouw opties in het spel omdat veel van de exploration en events gebeuren adhv ability checks.

Terug
Bovenaan