Welke boardgames heb je laatst gekocht?

Gloomhaven says hi :unsure: In mijn persoonlijke top 100 bengelt dat ergens rond 85 dacht ik, maar het staat op BGG toch stevig op 1. On a sidenote: TM is bij mijn top 100 zelfs nummer 1. Zo zie je maar :unsure:
Die Ares Expedition heb ik wel niet gekocht, ik koop zelden of nooit blindelings iets. Als het de moeite waard blijkt te zijn, zal ik het later wel kopen 🤷‍♀️
Nochtans mooie prijs ze nu :p

Ik heb wel nog een uitstaande lijst van KS die komen waar ik vrij zeker van mijn stuk ben. Ofwel heb ik het game of hun voorgangers al gespeeld, ben ik goed fan van van de designer of publisher (omdat voorgaande spellen mij ook zeker konden plezieren), heb ik genoeg playthroughs, rulebooks en reviews (sponsored en non-sponsored) bekeken om een berekende gok te maken, en heb ik het financieel plaatje bekeken (waarbij de waarde via KS of CF bij een mogelijke doorverkoop mij amper verlies zullen geven).
Er is een risico maar de margin of error is voor mij redelijk klein. Tot nu toe nog niet teleurgesteld van mijn KS en CF aankopen.

On Mars aan het spelen, stevig..., mid game nu, en ik weet eigenlijk nog altijd niet wat ik aan het doen ben :p.

(ik zal @Wacko Santa ma taggen :p)

vilanious gekocht omdat ik het hier al een paar keer zag verschijnen.
nog geen kans gehad om het te spelen, ben benieuwd!

Daarnet Under Falling Skies besteld. Zal eens iets anders zijn dan mij gewoon ‘s avonds in de zetel ploffen als mijn vrouw geen zin heeft in board games 👌

Ik heb Godzilla Tokyo Clash ook nog gekocht op amazon.com. Komt op 20 euro :p

Ik ben aan't twijfelen om de Carcassonne Big Box te kopen. Pro's? Cons?
Ik heb dat jaren geleden (10?) een paar keer gespeeld en ik herinner mij alleen dat ik het niet slecht vond 😆

Pros: Big box is ideaal volgens mij om direct een deftige variatie van carcassone te hebben. Het is een lichtgewicht/eenvoudige regels die dus vlot speelt, zelfs na een aantal jaren ken je de regels nog en kan je direct spelen.

Cons: met 2 veel gespeeld tijdens de 'beginjaren' van onze boardgame collectie. Komt nu nog amper uit de kast maar we hebben het wel serieus veel gespeeld (door stap voor stap de uitbreidingen toe te voegen).
De tofste uitbreiding volgens wat ik toen vond zitten er niet bij maar kunnen later dan wel toegevoegd worden.

Terug
Bovenaan