Welke broker gebruik je?

Welke broker gebruik je (overwegend)?

• Bolero

Stemmen: 100 35,3%
  • Degiro

Stemmen: 83 29,3%
  • Bux

Stemmen: 4 1,4%
  • Lynx

Stemmen: 19 6,7%
  • Keytrade

Stemmen: 15 5,3%
  • Trade Republic

Stemmen: 1 0,4%
  • Mexem

Stemmen: 2 0,7%
  • Re=bel

Stemmen: 16 5,7%
  • Saxo Bank

Stemmen: 60 21,2%
  • IBKR

Stemmen: 2 0,7%
  • eToro

Stemmen: 1 0,4%
  • XTB

Stemmen: 0 0,0%
  • Trading 212

Stemmen: 0 0,0%
  • Andere

Stemmen: 6 2,1%

• Totaal aantal stemmers
    283
Ik koop en verkoop zelf mijn aandelen.
Dus k zoek gewoon een goede broker met een goede app waar ik alles online kan volgen, kopen en verkopen en weinig kosten.

Dan twijfel ik tussen medirect en keytrade.

Werken ze opgezegde manier als bijv bolero voor de meerwaardebelasting ?(Voor winst (vanaf 10.000 euro) en verlies).
de beste app die ik al gezien heb is Mexem met de laagste kosten. Doet TOB maar geen meerwaardebelasting
op 2de plek (maar ver achter mexem) is saxo, maar die doen zowel TOB en meerwaardebelasting (alst in voege gaat)

Bij Bolero ga je bij "opt-out" van meerwaardebelasting blijkbaar goed overzicht krijgen van uw meer-en minderwaardes in het jaar.
Wel goed, dan moet je het niet zelf bijhouden.

Vraagje -onlangs iPad vervangen door oneplus pad 3 en de app van Saxo loopt dagelijks vast, heropstarten en het is ook maar zijn er nog die dit ervaren met Android? Op de iPad nooit gebeurd.

Vraagje -onlangs iPad vervangen door oneplus pad 3 en de app van Saxo loopt dagelijks vast, heropstarten en het is ook maar zijn er nog die dit ervaren met Android? Op de iPad nooit gebeurd.
er zijn 3 apps, met investor en trader had ik problemen. Crashte bij switchen van apps. Portfolio is degene die tbeste loopt.

Aan mijn telefoon zou het toch niet mogen liggen. S22 ultra en is altijd geupdatet

Hi,

Ik ben ondertussen 34 en zeg al een tijdje dat ik wil beginnen met investeren maar het komt steeds neer op 'maar we gaan nog een keer verhuizen binnen 5+ jaar dus we hebben de cash wel nodig op dat moment'. Wij hebben op dit moment 35k spaargeld opzij staan maar wel een peuter en 2e kindje op komst. Maandelijks kunnen we nu gemiddeld 600 euro sparen samen, binnen anderhalf jaar komt daar wellicht een smak geld bij door mobiliteitsbudget (+- 1k per maand in onze afbetaling) dus we willen dat ook gebruiken om quasi integraal mee te sparen.

Mijn plan is om al met een relatief kleine inleg in ETF's te beginnen beleggen ( éénmalig 2-3k) en vervolgens misschien gewoon 50-100 euro per maand (of 150-300 euro per kwartaal) in te leggen zodat ik mijn eerste stappen al gezet heb en de wereld van het beleggen al wat verken tegen de tijd dat ik meer cash kan investeren (na verhuis dus 5-10 jaar, maar dan ben ik wel al 40+).

Welke brokers raden jullie aan voor éénmalige begininleg en dan op vaste termijn een 'automatische' transactie? Over welke trackers enz. moet ik mij nog wat inlezen maar ik kan me wel een globaal beeld vormen door het forum te lezen :)

Vraagje voor wie op de hoogte is van wat banken/brokers wettelijk mogen/moeten vragen - ik denk dan aan onderstaande:
  • Notariële bewijzen van erfenissen, schenkingen + verband met u persoonlijk (ouders, ...)
  • Gegevens loon
    • Enkel bewijs loonstorting
    • Kopie loonbrief
  • Data wanneer men is gestart met werken, lijst met werkgevers, uitgeoefende functie
  • Jaarlijks inkomen uit diverse bronnen
  • Kopie belastingaangifte
  • ...

Zeer vervelend en uw privacy bestaat niet meer, ze moesten weten over uw ouders hun carrière enz...

Blijkbaar zou dit zijn omdat BinckBank daar zich niet mee bezig hield in die tijd en sinds de overname heeft Saxo dus het Anti-witwas gedoe dus wel moeten doen met een zeer ingrijpend KYC proces.

Lees maar eens hier erover: https://nl-be.trustpilot.com/review/saxoinvestor.be

Gewoon van wegblijven, ik ben enkel nog een klein bedrag daar staan om hun traderplatform te gebruiken voor data maar aankopen of iets meer zal ik daar nooit meer doen.

Zeer vervelend en uw privacy bestaat niet meer, ze moesten weten over uw ouders hun carrière enz...

Blijkbaar zou dit zijn omdat BinckBank daar zich niet mee bezig hield in die tijd en sinds de overname heeft Saxo dus het Anti-witwas gedoe dus wel moeten doen met een zeer ingrijpend KYC proces.

Lees maar eens hier erover: https://nl-be.trustpilot.com/review/saxoinvestor.be

Gewoon van wegblijven, ik ben enkel nog een klein bedrag daar staan om hun traderplatform te gebruiken voor data maar aankopen of iets meer zal ik daar nooit meer doen.
Alles samen snap ik het ergens wel en alles is nu wel duidelijk en in orde, maar ik heb wel een andere broker als back-up genomen want rekening was even geblokkeerd. Maar heb ook best wat positieve ervaringen met klantendienst, tevens goede tarieven.

In de marge - maar geen toegang tot volledige artikel.

Ben toch eens benieuwd wat er zal gebeuren: Saxo die bijstuurt, de rest die gaat volgen of nog iets anders - het is me niet helemaal duidelijk hoe die wetgeving juist moet ingevuld worden door de banken - je zou verwachten dat zoiets toch wat afgelijnd zou zijn - niet dus gezien de grote verschillen onderling.

Mexem is eigenlijk een kopie van IBKR, dus die gebruiken hun logo op het platform van IBKR met hier en daar wat eigen aanpassingen. Dan toch maar liever direct IBKR.

Kan een mod hier aub ook "MeDirect" toevoegen?

Ik heb ook met Argusogen zitten kijken naar Medirect maar als je enkel ETFs koopt, lijkt me dat toch de beste Belgische Brokers. Waar schuilt het addertje?

Ik heb ook met Argusogen zitten kijken naar Medirect maar als je enkel ETFs koopt, lijkt me dat toch de beste Belgische Brokers. Waar schuilt het addertje?
de valutawisselkosten. Zolang ge in euro's blijft geen probleem, maar als ge een ETF op de london stock exchange koopt die in dollars genoteerd staat, dan word je dik afgeript met 0.5% bij automatische conversie en 0.8% bij manuele conversie.

Die conversiekosten zijn de adders bij al die zogenaamde goedkope brokers. De meeste nieuwelingen beginnen met ETF's en blijven bij hetzelfde platform als ze beginnen in aandelen die gewoonlijk wel een bekend amerikaans aandeel gaat zijn, meestal zonder ooit stil te staan bij de transactiekosten die uw winsten opvreten

*edit*

met de saxo apps hier geen crash problemen meer mee sedert een aantal weken.

Terug
Bovenaan