Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Last Action Hero. Vroeger ooit eens gezien en geklasseerd als niet memorabel, ergens wel terecht. Echt geniaal is die niet maar hij was toch een pak leuker dan ik me herinner. Hij is wat te lang/er kon best wat in gecut worden imo maar genoeg leuke dingen die de film overeind houden.
ja ik herinner me vooral dat die film samen in een DUO VHS pack zat met nog zo'n niet memorabele film van die andere actie held JCVD..... namelijk "nowhere to run".

precies zo van, beide films zijn nogal "meh", maar kom, koop ze samen in een duo pack aan de prijs van 1.

Nieuwe update:
Heruta sukeruta (2012): 9/10
Tomboy (2011): 8/10
Bande de filles (2014): 7/10
Le meraviglie (2014): 3/10 (met Sam Louwyck die Italiaans spreekt lol)

Moet enkel nog Portrait de la jeune fille en feu zien van Céline Sciamma. Komt deze week wellicht nog aan de beurt. Verder moet Bande de filles de eerste film met een volledige zwarte cast zijn die ik moet gezien hebben (tenzij Moonlight of Get Out dat ook hadden, maar niet zo zeker meer daarover). Tomboy verder ook één van de eerste films die ik zag over iemand die worstelt met zijn gender (Girl schijnt ook op dat vlak een aanrader te zijn), maar verder niet helemaal zeker of het wel zo is (kan zijn dat ik er één of meerdere over het hoofd zie).

Judas and the Black Messiah - 8.5/10 (Shaka King, 2021)

Uitstekende combinatie van militante cinema en spannende thriller. Loved it.

Raya and the Last Dragon - 7-10 (Don Hall & Carlos Lopez Estrada, 2021)

Fluffy unicorn dragons aside, dit was een fijn verhaal met mooie, kleurrijke animatie en een interessante Zuidoost-Aziatische setting.

Ma Rainey's Black Bottom - 6.5/10 (George C. Wolfe, 2020)

Leuke en goede film waarvan de sfeer een beetje verpest werd door de over-the-top performance van Chadwick Boseman.

Vertical Limit - 7/10 (Martin Campbell 2000)
Geen slechte film, echter de mensen die doodgaan om een kleine minderheid te redden is echt wel triestig eerlijk gezegd. (en nobody gives a damn)

op zolder nog es aant kuisen geweest, enkele VHS films zien liggen.

1tje ervan had ik nog nooit op DVD gevonden, dus nog maar eens een rewatch op VHS (jawel ! ).
EXCESSIVE FORCE. wel een heerlijke typisch oude actie film , maar damn die kleuren :'( :( . is dat omdat die vhs player al jaren niet meer gedraaid heeft, of zijn hedendaagse tv's gewoon veel te bright voor een vhs cassette.... Ik kan me niet inbeelden dat we vroeger met z'n allen naar zo'n grauwe troep moesten kijken.

VHS werden nu eenmaal niet afgespeeld op LCD/LED met de zotte brightness van het backlight die we anno 2021 gewoon zijn van onze tv.

heb er hier nog enkele... cyborg cop 1 en 2. en maniac cop. en The dentist :D
:D heerlijke nostalgie. maar of ik die op die manier nog wil bekijken...

Boss Level (2020): 7/10.

Niet bijster origineel plot maar ze maken er wel iets leuk van.

Laatst bewerkt:
Last Action Hero. Vroeger ooit eens gezien en geklasseerd als niet memorabel, ergens wel terecht. Echt geniaal is die niet maar hij was toch een pak leuker dan ik me herinner. Hij is wat te lang/er kon best wat in gecut worden imo maar genoeg leuke dingen die de film overeind houden.

FUK DAT Last Action Hero is een ondergewaardeerde parel. Zalig hier Schwarzie daar de draak met zichzelf steekt :love:.

Passeerde vandaag toevallig op CinemaSins

heb er hier nog enkele... cyborg cop 1 en 2. en maniac cop. en The dentist :D
:D heerlijke nostalgie. maar of ik die op die manier nog wil bekijken...
Omg lekkere old school videotheek pulp. Love it 😍

Greyhound - 6/10 (Aaron Schneider, 2020)
Simpel en spannend, maar weinig tot geen betrokkenheid qua verhaal en personage. Overdaad aan jargon waardoor ik voor driekwart van de dialogen geen flauw idee had wat er gezegd en bedoeld werd.

Coming 2 America (2021) - 4 / 10

De zoveelste onnodige sequel meer dan 30 jaar na het uitstekende origineel. Een zeer flauw hoofdpersonage die na 10 minuten plots een 180 doet en totaal niet meer het personage is dat ze voorstellen in het begin. Leslie Jones die de enige rol speelt die ze kan: luide zwarte vrouw, want dat is grappig hahaha. Er zitten 1-2 grappige stukken in, maar voor de rest blijft het vrij flauwe humor. Dat komt ervan als je van een R-rated origineel naar een PG-13 vervolg gaat.

De inkleding, klederdracht etc van Zumunda is wel zeer mooi gedaan. Al begon de productplacement van Puma mij wel te irriteren. Ook is er een continue, niet aflatende stroom van muziek. Echt waar, ik denk dat hier meer muzieknummers inzitten als in Baby Driver. De 3 dochters van Eddie Murphy's karater, en zeker de oudste hadden veel meer aandacht moeten krijgen. Als je ooit al een film hebt gezien weet je meteen hoe de film zal eindigen. Zelfs de climax van de film is op 3 minuten voorbij. Andere personages zijn dan weer totaal onherkenbaar uit het origineel. De eerste film draait erom hoe Murphy's personage de tradities wil verbreken, zijn eigen liefde gaat zoeken en daarmee tegen de wil van zijn vader in gaat. Dat personage krijgt in deze film dan de zeer originele "oh oh, hij is toch als zijn vader geworden" wending. Meh, laat het uit.

Als je 30 jaar na het origineel een vervolg uitbrengt en nog geen origineler verhaal kan brengen dan wat honderden andere komedies gebracht hebben doe je iets fout. Zeker als uw onnodig vervolg een grap maakt in de film over hoe Hollywood tegenwoordig enkel nog onnodige vervolgen uitbrengt, dan weet je hoe laat het is.

Als je 30 jaar na het origineel een vervolg uitbrengt en nog geen origineler verhaal kan brengen dan wat honderden andere komedies gebracht hebben doe je iets fout. Zeker als uw onnodig vervolg een grap maakt in de film over hoe Hollywood tegenwoordig enkel nog onnodige vervolgen uitbrengt, dan weet je hoe laat het is.
Huh, een beetje zelf spot ,daar is toch helemaal niets mis mee?

Kijk naar last action hero, heel die film is een zelfspot of parodie naar arnie schwarzie.

Ik denk dat jij dit echt wel te serieus op neemt. En nu ff wel serieus: hoe zou jij die film dan aangepakt hebben?
Dat coming to america niet per sé een sequel hoefde, daar volg ik je nog in. maar ze hebben het op de best mogelijke manier gedaan imo.

Huh, een beetje zelf spot ,daar is toch helemaal niets mis mee?

Kijk naar last action hero, heel die film is een zelfspot of parodie naar arnie schwarzie.

Ik denk dat jij dit echt wel te serieus op neemt. En nu ff wel serieus: hoe zou jij die film dan aangepakt hebben?
Dat coming to america niet per sé een sequel hoefde, daar volg ik je nog in. maar ze hebben het op de best mogelijke manier gedaan imo.
Op dat vlak was Last Action Hero dan ook vooruit op zijn tijd. Heel die film is gewoon een parodie om het actie genre. Enkel het aanhalen van "slechte Hollywood vervolgen" in een film die op zich geen parodie is maar gewoon een komedie is gewoon luie komedie.

Hoe ik de film zou aanpakken? Geen idee want ik ben geen Hollywood scenarist, maar als dit het beste is waar je na 30 jaar op kan komen, tgoh maak 'm dan gewoon niet eh. Ze hebben gewoon de originele film genomen, het verhaal omgedraaid en daar blijft het een beetje bij.

- Er is veel te weinig gebruik gemaakt van de interacties tussen de personages van Eddie Murphy en Arsenio Hall terwijl dat toch een van de beste aspecten uit de vorige film was.
- Het personage van Jermaine Fowler (de buitenechtelijke zoon) lijkt in het begin nog sympathiek, iemand die gewoon maar geen kans krijgt. Eens in het paleis verandert hij in een wandelend stereotype van de wannabe gangsta.
- Heel de verhaallijn van het personage van Eddie Murphy uit de eerste film wordt teniet gedaan door hem nu plots vast te laten houden aan tradities.
- Moppen die maar op de oppervlakte blijven vanwege de PG-13 rating.
- De casting van Leslie Jones, ik hoor altijd dat zij enorm grappig is. Maar de enige personages die ik haar zie spelen zijn de stereotype luide zwarte vrouw. Het is niet omdat je iets luid roept, dat het daarom ook grappig is.

En dan de voorspelbaarheid, tenzij je de laatste 30 jaar geen film hebt gekeken weet je na 15 minuten al hoe die film gaat eindigen. Het beste stuk van heel de film was de begrafenisscene van James Earl Jones, en zelfs die werd wat langdradig met de muzieknummers die maar bleven duren en bleven duren.

TL;DR: Voor een film met zoveel komedisch talent is de film niet grappig genoeg. Zoals ik zei, er zitten her en der wel grappige scenes verborgen. Maar niet genoeg om de film te redden.

komaan :D

idd weinig interactie tussen eddie & arsenio ja, maar het is ook een heel ander verhaal en film.
in de eerste wisselden ze van persoonlijkheid, en gingen ze samen naar amerika. nu is die rol van arsenio veel beperkter wat ook logisch is, het gaat nu om zijn zoon.

voorspelbaar? uiteraard, en de eerste film was dit niet of zo? . ik durf zelfs zeggen dat het einde van eerste film veel voorspelbaarder was.

maar goed ja, smaken verschillen . Maar als ik het zo hoor, gaan ze dan ook Beverly hills cop 4 ook niet moeten maken voor jou..

Ik heb de film niet gezien, maar veel van die nostalgische remakes zijn zeer voorspelbaar en weinig innovatief. Dat is op veilig spelen en als de fanbase daar content mee is, zijn er aan de ene kant geen potten gebroken maar zijn aan de andere kant ook geen eigen ruiten ingeslagen.

Dat is zoals die aanhoudende stroom life-actionverfilmingen van Disneyklassiekers: ze spelen heel duidelijk op veilig, maar de kassa's rinkelen wel.

Coming 2 America (2021) - 4 / 10

De zoveelste onnodige sequel meer dan 30 jaar na het uitstekende origineel. Een zeer flauw hoofdpersonage die na 10 minuten plots een 180 doet en totaal niet meer het personage is dat ze voorstellen in het begin. Leslie Jones die de enige rol speelt die ze kan: luide zwarte vrouw, want dat is grappig hahaha. Er zitten 1-2 grappige stukken in, maar voor de rest blijft het vrij flauwe humor. Dat komt ervan als je van een R-rated origineel naar een PG-13 vervolg gaat.

De inkleding, klederdracht etc van Zumunda is wel zeer mooi gedaan. Al begon de productplacement van Puma mij wel te irriteren. Ook is er een continue, niet aflatende stroom van muziek. Echt waar, ik denk dat hier meer muzieknummers inzitten als in Baby Driver. De 3 dochters van Eddie Murphy's karater, en zeker de oudste hadden veel meer aandacht moeten krijgen. Als je ooit al een film hebt gezien weet je meteen hoe de film zal eindigen. Zelfs de climax van de film is op 3 minuten voorbij. Andere personages zijn dan weer totaal onherkenbaar uit het origineel. De eerste film draait erom hoe Murphy's personage de tradities wil verbreken, zijn eigen liefde gaat zoeken en daarmee tegen de wil van zijn vader in gaat. Dat personage krijgt in deze film dan de zeer originele "oh oh, hij is toch als zijn vader geworden" wending. Meh, laat het uit.

100% akkoord, alleen heb ik die 1-2 grappige stukken zelfs nie tegengekomen. Wat een gedrocht van een film imho

Hummingbird (2013): 6.5/10

Statham valt wel mee. Maar verhaal en vooral einde stak me wat tegen. Leek me dat ze niet goed wisten in welke richting de film moest gaan.

Mangrove. Ik vind het ergens jammer dat deze onder het Small Axe label zit en hier niet op Prime te zien is omdat ze éénmalig op BBC vertoond werden, want dit verdient toch echt een groter publiek dan het nu krijgt.

Het is een brandend actueel verhaal dat met een bijtende levenskracht verteld wordt. Intens geacteerd, meesterlijk geregisseerd door McQueen. Ik hou van zijn visuele stijl...het ene moment erg speels, het andere erg statisch...alsof de camera een stille getuige is, met shots die stukken langer duren dan ze zouden moeten. Straf spul. Even laten bezinken en op naar Lover's Rock.

Terug
Bovenaan