Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Voor diegene die Letterboxd gebruiken, wat is jullie naam?
Ik volg al ‘ Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield’ en vind dit eigenlijk wel tof om scores en lijstjes te zien.

Meh, ik was bij een eerste kijkbeurt wat onder de indruk, maar ik ben Zvyagintsev al snel ne poseur beginnen vinden. Imo doet hij niet veel meer dan zijn idolen imiteren zonder echt tot de essentie te komen van wat hen net zo interessant maakt en zonder enige cinematografische creativiteit buiten een (toegegeven, fantastisch) oog voor compositie.
De enige echt goeie film die hij gemaakt heeft is imo Leviathan, omdat dat verhaal tenminste nog een deftig script heeft. Maar zijn metaforen en symboliek zijn zo bombastisch en in-your-face dat dat steeds nogal frustrerende films zijn om uit te zitten imo.

Grappig dat je die zo dichtbij een Christopher Nolan film hebt gezien. Die twee regisseurs hebben erg veel gemeen imo qua gebrek aan subtiliteit, en beiden hebben ook de neiging om zo vaak als ze maar kunnen aan de kijkers duidelijk te maken waar hun films over gaan. Bij Nolan zijn dat meestal heady concepten die spelen met tijd en ruimte, bij Zvyagintsev is dat... wel... Russians sad and the state corrupt. Maar een groot verschil is dat Nolan entertainend is en het gemakkelijker is om die dingen niet al te serieus te nemen. Terwijl Zvyagintsev doet er alle moeite voor die hij kan musteren om serieus genomen te worden, en dat is voor mij een huge turn-off. Soms werkt het zelfs compleet averechts en moet ik er hardop om lachen. Zoals dat laatste shot van Loveless, dear lord...

Nu ik er een nachtje over heb kunnen slapen, ben ik wel overwegend positief over The Return. Ik moet toegeven dat ik wel niet echt veel ervaring heb met filmmakers waar hij waarschijnlijk de mosterd is gaan halen. Tarkovski heb ik vaak zien terug komen als een inspiratie, maar daar heb ik lang, lang geleden enkel eens Stalker van gezien. Het weinige dat ik op voorhand gelezen had, deed Zvyagintsev wat uitschijnen als een soort Russische broer van de Dardennes (waar ik toevallig afgelopen week ook La Fille Inconnue van gezien heb, hun minste van wat ik al bekeken heb). Zij focussen meestal op een klein verhaal om een groter maatschappelijker of sociaal thema te vatten, waardoor ik hier een deprimerend Russisch sociaal drama verwachtte. Maar uiteindelijk bleek dit een meer universeel verhaal over autoriteit en de band tussen vader en zonen te zijn, dus ergens was dat een "aangename" verrassing.

Ik heb nog een aantal films van de man klaar staan, maar ga wel wat tijd er telkens tussen laten. Als Zvyagintsev dezelfde stijl in z'n andere films aanhoudt, kan ik goed aannemen dat de slinger geregeld al eens door slaat naar te deprimerend of saai als het verhaal zelf niet sterk is.

Ik volg al ‘ Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield’ en vind dit eigenlijk wel tof om scores en lijstjes te zien.

https://letterboxd.com/flyinghorseman/

Ben er vorige maand pas mee begonnen, nog volop films die ik gezien heb aan’t toevoegen en eventueel een score geven. Maar over die score denk ik niet altijd zo hard na. Misschien dat ik ook nog wel lijstjes van regisseurs ga aanmaken, denk dat @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield er hier eens gepost heeft en dat was leuk om te lezen.

Ben ook wel benieuwd naar de Letterboxd van andere mensen!

Zie men signature :)

Greep uit wat ik de laatste weken heb gezien:

(Ik denk dat @DaFreak hier grote fan van was? :p )

@picasso123 Cam vond ik inderdaad een heel aangename verrassing. Prolly omdat ik er een helemaal andere film in zag dan wat de makers voor ogen hadden. 😅

Heel lekkere sci-fi over een toekomstig onlyfans/manyvids bedrijf dat inziet dat het woekerwinsten kan genereren als het een neuronaal net traint op alle data die ze afgelopen jaren hebben gemijnd en beslist om hun top performers door chatbot deepfakes te vervangen. 👌

All you kids and your fancy letterboxd. IMDB is wher its at dammit ;p

Laatst bewerkt:

Ben er vorige maand pas mee begonnen, nog volop films die ik gezien heb aan’t toevoegen en eventueel een score geven. Maar over die score denk ik niet altijd zo hard na. Misschien dat ik ook nog wel lijstjes van regisseurs ga aanmaken, denk dat @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield er hier eens gepost heeft en dat was leuk om te lezen.

Ik ben er ook nog maar mee begonnen.
Eigenlijk zet ik er enkel de films in die in heb op bluray. Want ik herinner me niet alle films die ik ooit gezien heb.

Ik zal er maar meteen bij zeggen dat ik nog niet maar sinds kort verzot ben op films. Wat aan men profiel te zien is.

Boss Level (2020): 7/10.

Niet bijster origineel plot maar ze maken er wel iets leuk van.
Same here. Kvond het concept van een game wel een leuke toevoeging : telkens iets verder geraken in een level en toch best veel grappen ingebouwd. 7/10 is ook mijn score.

Ik heb nog een aantal films van de man klaar staan, maar ga wel wat tijd er telkens tussen laten. Als Zvyagintsev dezelfde stijl in z'n andere films aanhoudt, kan ik goed aannemen dat de slinger geregeld al eens door slaat naar te deprimerend of saai als het verhaal zelf niet sterk is.
Laat de volgende dan Leviathan zijn en skip de rest. Maar vooral: get ur Tark on!!

Zie men signature :)
Followed

Klopt voor elke regisseur en grote franchise maak ik een lijst vanaf dat ik er 2 van heb herbekeken. Vind letterboxd wel praktisch en gemakkelijk om alles bij te houde, toffe app

De meeste letterboxd profielen van de laatste paginas gevolgd

Bij deze ook de mijne. Probeer de Top 250 Narrative Features lijst af te werken. Nu op 42%, al zitten er een paar serieuze langspelers tussen die ik misschien nooit zal zien.

Shadowlands.

Speelde op Canvas. Een zeer degelijke Anthony Hopkins die C.S. Lewis speelt in Oxford en verliefd wordt op een Amerikaanse dichteres. Hij is gekend als de schrijver van Chronicles of Narnia, maar was ook een interessante katholieke denker in navolging van G.K. Chesterton en Hillaire Beloc.

Cosmic Sin (2021): bagger
Kheb er gewoon geen andere woorden voor

BAGGER
trailer en cast zagen er nogtans redelijk goed uit.... maar oké, eentje om te skippen wellicht, reviews zijn niet denderend.

edit: zelfs maar 2,5 op 10 op imdb :D ik denk niet dat ik ooit zo'n lage score heb gezien voor zo'n release

Bruce zn vorige, Breach, scoorde "nog" 3,8 en die was al fenomenaal slecht. Deze nog slechter?! :eek2: kga deze toch eens kijken uit morbide fascinatie peinzek

Riget AKA The Kingdom (1994)

Wat een fenomenale serie van Von Trier.
Na het kijken van het eerste seizoen blij verrast te zien dat er nog een tweede seizoen was, maar het wordt nog beter... Blijkbaar komt er nu een derde en laatste seizoen in 2022.

EDIT: Is een miniserie en hoorde misschien eerder in 'welke serie heb je gezien' bedenk ik me nu, oude gewoonte van telkens hier te posten.

edge of darkness (2010)

goeie film, met een typische mel gibson als wraak engel! dik ok

Terug
Bovenaan