Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik was al vergeten dat er een Amerikaanse remake is van Speak No Evil. De Europese was in ieder geval heel goed. Alleen bepaalde plotwendingen natuurlijk onrealistisch.

Ik was al vergeten dat er een Amerikaanse remake is van Speak No Evil. De Europese was in ieder geval heel goed. Alleen bepaalde plotwendingen natuurlijk onrealistisch.
Ik heb die toevallig vorig weekend ook bekeken. Hij is zeker niet slecht, McAvoy speelt zoals gewoonlijk wel fantastisch (imo), maar ik verkies toch de originele.

Zaterdag Joker 2 gezien. Ik snap de snoeiharde commentaren niet echt. Voor mij is dat een 5.5/10 en had hij met minder liedjes 7/10 gehaald. Als hij bv naar de tv staat te kijken en dan begint te dansen in het gevang, dat liedje vond ik gepast bij de scene. naar het einde toe als hij Ne me quite pas zingt, dat duurde me dan weer veel te lang.

Strange Darling
DEZE REVIEW IN 35 MM GESCHREVEN. (waarom zou ge dat zelfs expliciet vermelden aan het begin van uw film...)
Misschien met momenten te pretentieus, probeert wat art housey te zijn en de regisseur zal waarschijnlijk superfan zijn van pulp fiction maar toch genoten van deze horror/thriller.

Silenced (2011, Z-Korea en op Netflix) - 9/10.

Eentje over seksueel misbruik van dove kinderen in een school (waargebeurd).
Harde, moeilijke beelden te verkroppen.
Lang geleden dat ik nog eens gehuild heb bij een film.
Deze film zorgde voor een verandering in de strafwet in Z-Korea.

Terrifier 3: wat een brolfilm. Uiteindelijk was hij zelfs beter dan 1 en 2, en wat wil dat dan zeggen? Niets slaat ergens op in deze film, net zoals in de andere 2. Hij had wel een hogere production value. Decors waren mooi aangekleed en alles “voelde” duurder en beter.
Enige dat ik kon appreciëren was de mimiek van de acteur die Art speelt. Puik acteerwerk.
Opvallend is ook het publiek dat dit soort films aantrekt: luidruchtige, gsm-ende mensen. Superirritant. Op mijn rij alleen al zaten er zeker 5 mensen de openingsscene te filmen met hun GSM. Why? En de film is duidelijk zo interessant dat het nodig is om elk half uur TikTok te checken en daarmee de halve zaal te verlichten.

Wat had je dan verwacht? Terrifier films zijn ook niet bedoeld als hoogstaande cinema maar eerder de betere B-film.

Halloween night!

It's What's Inside
Meer dan vermakelijke thriller ook al was die bij momenten chaotisch en was iedereen unlikeable, heerlijke editing.

Oddity
Godmiljaar, lang geleden dat ik nog eens ongemakkelijk in de zetel zat te schuiven. Dikke aanrader voor de fans van de Flanagantype of horror.

Challengers
Wat een k*t film is me dat. Beetje proberen interessant te maken met die overdreven zogezegde seksuele spanning. De tennis scenes die soms echt wel top waren, maar andere keren zo langdradig uitgesponnen en geprobeerd interessant te maken door 20 verschillende beeldhoeken te gebruiken.
Nope, niet voor mij.

1000039954.png

Wat had je dan verwacht? Terrifier films zijn ook niet bedoeld als hoogstaande cinema maar eerder de betere B-film.
Verwacht… waar heb je het over? De brolfilm of de Tiktokkende cinemagangers?
Pijnlijke is eigenlijk dat ik beide zaken verwachtte, denk ik. Alleen is het daarom nog niet ok. Met de brolfilm kan ik leven, met de tiktokkende lawaaimakers niet.
Betere B-film… ik denk dat dat mss opgaat voor de eerste (en mss ook de 2de), maar de derde is ondertussen gewoon een slechte A-film. Als je kijkt op imdb dan heeft de 3de bv meer dan 50 keer meer gekost dan de eerste om te maken.

Verwacht… waar heb je het over? De brolfilm of de Tiktokkende cinemagangers?
Pijnlijke is eigenlijk dat ik beide zaken verwachtte, denk ik. Alleen is het daarom nog niet ok. Met de brolfilm kan ik leven, met de tiktokkende lawaaimakers niet.
Betere B-film… ik denk dat dat mss opgaat voor de eerste (en mss ook de 2de), maar de derde is ondertussen gewoon een slechte A-film. Als je kijkt op imdb dan heeft de 3de bv meer dan 50 keer meer gekost dan de eerste om te maken.
De film, de cinemagangers zijn idd hatelijk.

The First Omen
Erg van genoten. Slowburner met prachtige fotografie, die naadloos aansluit bij het origineel
7/10

The Ministry of Ungentlemanly Warfare
Heb het helemaal gehad met het misplaatst tongue in cheek knipoog toontje van Richie. De cast amuseerde zich duidelijk voortreffelijk, maar ik vond het gewoon saai en moest meermaals met mijn ogen draaien. Also: Torpedo anyone? :unsure:
3/10

Laatst bewerkt:
The Substance
Demi Moore en Margaret Qualley top.
Perfect misselijkmakende body horror met voldoende verwijzingen naar Cronenberg, Kubrick en Carpenter maar het einde was voor mij iets te hard een breuk met de rest van de film.

Terug
Bovenaan