Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Moet zeggen ik vind The Thing ook maar matig, gedateerd dat weet ik zelfs al niet meer echt maar voor mij iets dat twee dagen later bijna nagenoeg compleet vergeten was.

Pas op niet uitzonderlijk slecht ofzo he dat ook niet, maar veel meer dan doorsnee kon ik er zelf ook niet van maken.

Allez, The Thing is voor mij toch echt een absolute classic! Die shots, die sfeer, de practical effects, de spanning, love it! :love:

8,1/10 op IMDB, dat is bijna ongezien voor een horror film! Dat alleen al zegt genoeg.
Ik moet zeggen dat ik hem maar enkele jaren geleden voor het eerst gezien had en ik had direct zoiets van "waarom heb ik die niet eerder bekeken".

Moet zeggen ik vind The Thing ook maar matig, gedateerd dat weet ik zelfs al niet meer echt maar voor mij iets dat twee dagen later bijna nagenoeg compleet vergeten was.

Pas op niet uitzonderlijk slecht ofzo he dat ook niet, maar veel meer dan doorsnee kon ik er zelf ook niet van maken.
Den deze ook maar meteen op de brandstapel!

Shadow in the Cloud - 7.5/10 (Roseanne Liang, 2020)

Heel vermakelijke en suspensvolle actiethriller over een Air Force pilote die lastminute aan boord een oorlogsvliegtuig vol geile en seksistische flyboys kruipt om een geheime missie te voltooien tijdens WOII. Best bekijken zonder al te veel opzoeken.

8,1/10 op IMDB, dat is bijna ongezien voor een horror film! Dat alleen al zegt genoeg.
Ik moet zeggen dat ik hem maar enkele jaren geleden voor het eerst gezien had en ik had direct zoiets van "waarom heb ik die niet eerder bekeken".

Hoe hard ik ook fan ben van The Thing: gebruik alstublieft niet imdb om je punt te bewijzen. Heb het dan liever over de geweldige eery score (van Morricone of toch van Carpenter?), de fantastische vertolking van Kurt Russell, de psychologische spanning, de uitstekende gore en het ambigu einde dat perfect op de rand van ’net duidelijk maar toch net mysterieus genoeg’ balanceert.

Hoe hard ik ook fan ben van The Thing: gebruik alstublieft niet imdb om je punt te bewijzen. Heb het dan liever over de geweldige eery score (van Morricone of toch van Carpenter?), de fantastische vertolking van Kurt Russell, de psychologische spanning, de uitstekende gore en het ambigu einde dat perfect op de rand van ’net duidelijk maar toch net mysterieus genoeg’ balanceert.
Ik weet dat IMDB niet altijd als correcte benchmark kan dienen maar imo geeft het wel een richtlijn, zeker als je met het aantal votes rekening houdt. Als je weet dat daar de gemiddelde horror film een 6/10 krijgt vind ik toch dat deze score wel betekenis heeft.

Körkarlen AKA The Phantom Carriage (1921)

Geweldige silent die deze week zijn 100e verjaardag vierde. Gebruik van special effects was fenomenaal en het verhaal is complex genoeg om het scherm bijna 2u te vullen. Geluisterd met de soundtrack van criterion en deze komt zomaar mijn top 3 silents binnen.

Den deze ook maar meteen op de brandstapel!
Destke en ik in het midden The Thing fans errond:

vlcsnap-2012-10-31-22h31m10s64.jpg

The Thing is awesome maar lijdt onder iets te grote crew en te veel namen voor mij om te onthouden. Zeker wanneer er over een offscreen personage gesproken wordt, kan ik er niet altijd een gezicht op plakken en dat staat in de weg van de suspens die hij anders zeer ;agistraal opbouwt.

Is bij mij echt te lang geleden dat ik die heb gezien, zou die nog eens opnieuw moeten zien. Maar het feit dat ik er niet zoveel van herinner zegt meestal wel veel bij mij.

Eens bijwerken van de laatste weken:

eLpvyaL.png

The Kid Detective (2020):

Lowkey luchtige neo-noir thriller met een on-point Adam Brody die ik meestal wel kan appreciëren. Het plot is vrij by the book, maar ondanks het feit dat de film grotendeels vrij luchtig is weet hij op momenten toch wat meer duistere paden te bewandelen. Deze deed mij op momenten nogal denken aan "Brick". Liked it, maar memorabel zou ik het niet noemen.

6,5/10

UCnc5RS.png

Possessor (2020):

Deemn bruh. Zo vader, zo zoon. Cronenbergs have no chill. Trippy sci-fi thriller die het geweld en de gore op momenten tot 11 draait. Visueel indrukwekkend maar disturbing.

Just the way I like em.

8,5/10

zn0OlCx.png

Mad Max: Fury Road (2015) (rewatch):

Mijn favoriet van het afgelopen decennium. Meer dan 2 uur onophoudelijke en visueel indrukwekkende balls to the wall actie. Het is een big budget actieromp waar het geld op het scherm te zien is en de liefde voor de stiel vanaf druipt. Moar plies.

9,5/10

0XNw9Sl.png

The Strangers (2008) (rewatch):

Geen idee waarom ik deze terug heb opgelegd. Uitgekomen op het hoogtepunt van de home invasion / slasher hype van de midden jaren 2000 waar er nauwelijks nog een onderscheid valt te maken tussen alles wat er toen uitkwam. Deze is misschien nog één van de betere maar brengt eigenlijk niets nieuws tot de tafel. Was niet zeker of ik deze destijds zelfs had gezien maar toen ik hem zag begon het toch weer een beetje te dagen. Zo memorabel zal het dan wel niet zijn geweest.

5/10

LveW1Kc.png

Vice (2018):

Deze Adam Mckay docudy's (of comumentary's, I dunno) zijn entertaining as fuck en uitermate informatief. Doch spijtig genoeg is deze Vice nooit zo scherp als The Big Short. Still good though. Alleen weet ik niet of Cheney is een klein deugnietje voorstellen altijd de juiste keuze was. Ok, geleidelijk aan wordt duidelijk wat voor kwaadaardige kanker deze man voor de wereld was, ... maar toch ook weer niet helemaal.

Shoutout to ma boi Christian Bale! :woopwoop:

7,5/10

LVCUaBs.png

The Call (2020):

Oh Yesh! Koreaanse duistere serial killer horror met een vleugje timetravel? Count me the fuck in!

Niet slecht. Een concept dat makkelijk zou kunnen omvervallen maar ze slagen er grotendeels in het goed te doen werken. Ze slagen er zelfs in om een acceptabel einde eruit te sleuren ...
totdat er een addendum van ongeveer 15 seconden hieraan wordt toegevoegd dat ineens het hele concept ineen doet stuiken in een poging om toch nog een surprise twist eraan te geven die nergens op slaat. We zullen dit dan maar negeren

7/10

Oeh Possessor bij deze zeker bij op de watchlist, wist niet eens dat er een Cronenberg junior aan t regisseren geslagen was.

Terug
Bovenaan