Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Serieus? Ik vond dat al geen bijster goede film. Ik moet wel bone temple nog kijken voor te vergelijken.
Het blijft een persoonlijke opinie natuurlijk, maar 28 years later had idd precies wat meer impact op mij dan de bone temple.
Vond dat best een goede film, coole setting en sfeer en vond het dr Ian personage heel goed gedaan.

De algemene opinie vindt de bone temple blijkbaar veel beter dan die, ik ga niet akkoord, maar geef het vooral zelf ook een kans :cool:

agreed.

ik zie niets verkeerd aan deze film. vond years echt "mager", dus geen zin in bone temple.

Ik bedoelde eigenlijk de 28 Years Later van vorig jaar, niet de OG 28 Days Later.
28 Days Later vind ik op zich een classic die gewoon heel anders is dan de 28 Years Later. Vind beiden goed, maar zou nu niet direct durven zeggen dat ik de ene boven de andere verkies. Durf enkel volop zeggen dat ik 28 Weeks Later veruit de zwakste van de serie vind.

The Bone Temple heeft wel een kort segmentje aan fanservice voor de 28 Days Later-fans, dus eigenlijk enkel daarvoor zou je het toch eens een kans moeten geven.

Spirited away gekeken gisteren, wat mixed feelings maar het lag niet aan de film.

Schitterend geanimeerd, heel leuk verhaal, wereld, setting, muziek,..

Alleen is het volgens mij zo slecht ondertiteld en vertaald op Netflix dat er stukken uit het verhaal verloren gaan.. soms kwam de Engelse audio totaal niet overeen met wat er ondertiteld was. Daarbij kwam nog dat ik de ene keer de indruk had dat de Engelse audio goed aansloot bij het verhaal, en de andere keer de ondertitels.

Moeilijk te oordelen dus, en dat vind ik wel jammer.

HACKSAW RIDGE.

erg goede film, volgt zowat het zelfde stramien wel als Full Metal Jacket (ook eerste helft van film: opleiding en gepest worden, 2e helft snoeiharde actie).

echt: de actie is erg intens en rauw in beeld gebracht. dat dit allemaal echt gebeurd is maakt het wel gek, die wapenloze medic in het leger. straf.

Galaxy Quest - Vrij degelijke fun, maar wel verbaasd dat oa een Rickman en een Weaver daarvoor gestrikt zijn, want uiteindelijk is het toch ook maar at best een deftige parodie op vanalles en nog wat sci fi achtig. Beste grap vond ik nog redelijk op het einde in de gang van het spaceship.

Sound of Metal - Krachtige film, top sound design en geweldig acteerwerk. Meer dan deftig.

Austin Powers 1 (rewatch). Ik blijf die films geweldig vinden. Zo over the top en belachelijk dat het goed wordt.
En ik moest dadelijk aan Trump en zijn gatlikkers denken toen ik dr Evil en zijn luitenants zag en die om elke flauwe Evil mop fake zaten te lachen.

Laatst bewerkt:
Austin Powers 1 (rewatch). Ik blijf die films geweldig vinden. Zo over the top en belachelijk dat het goed wordt.
En ik moest dadelijk aan Trump en zijn gatlikkers denken toen ik dr Evil en zijn luitenants zag en die om elke flauwe Evil mop fake zaten te lachen.
hela hela stouterik.

Ik vond de derde film het beste van die reeks; met "fat bastard".

onderaan die trap, Austin kijkt onder zijn kilt en ziet die kloten hangen van hem "i always thought you were crazy but now i can see your nuts" :rofl:

hela hela stouterik.

Ik vond de derde film het beste van die reeks; met "fat bastard".

onderaan die trap, Austin kijkt onder zijn kilt en ziet die kloten hangen van hem "i always thought you were crazy but now i can see your nuts" :rofl:
Deze, voor altijd de beste scène. Ik heb toen gehuild van het lachen:

austin-powers.gif

Ik ga enkelen kwaad maken denk ik (sorry alvast aan @Dr. Sheldon Cooper en @SnakeGodRovinin )

Ik heb een paar dagen geleden The Matrix voor het eerst bekeken, en vond hem eigenlijk maar "meh".
Camerawerk vond ik dikwijls storend te veel close-up.
Die over the top vecht scenes vond ik irritant.

Maar ik kan me wel voorstellen dat als ik die film zou gezien hebben toen die net uitkwam, ik die wel de max zou gevonden hebben.

Maar on a better note, ik heb ook naar Alien en Aliens gekeken, die vond ik de max. De komende dagen bekijk ik sowieso alle volgende in de franchise, inclusief Predator en de crossover films..

One Battle After Another (2024) - 8/10

Niet helemaal tevreden, had hogere verwachtingen. Alles met die kerel uit het leger kwam me wat ongeloofwaardig over en vooral convenient voor het plot.
Ook wat teveel dode momenten die me uit de flow haalden.
Voor de rest wel een goeie film.

Maar on a better note, ik heb ook naar Alien en Aliens gekeken, die vond ik de max. De komende dagen bekijk ik sowieso alle volgende in de franchise, inclusief Predator en de crossover films..
Voor predator: kijk enkel deze films 😅
Predator
Predator 2
Pedators
Prey

Deze zijn, volgens mijn mening, de betere in de serie (de eerste is een 9/10)

Ik ga enkelen kwaad maken denk ik (sorry alvast aan @Dr. Sheldon Cooper en @SnakeGodRovinin )

Ik heb een paar dagen geleden The Matrix voor het eerst bekeken, en vond hem eigenlijk maar "meh".
Camerawerk vond ik dikwijls storend te veel close-up.
Die over the top vecht scenes vond ik irritant.

Maar ik kan me wel voorstellen dat als ik die film zou gezien hebben toen die net uitkwam, ik die wel de max zou gevonden hebben.
Allez, die film is perfect en totally keeps up :eviltongue:
Het is je een beetje vergeven door Alien(s) wel goed te vinden

One Battle After Another - 9/10

Uitstekende muziek en sound, mooie beelden en een goed uitgewerkt verhaal.
Die stijve Lockjaw kerel was misschien wat te stereotiep 'army guy', maakt het gemakkelijk om m te haten, en de corporate guys nog meer te haten.

Crimson Tide. (rewatch 5 ofzo)

een duikboot. niet de meest sexy locatie.
maar fock, die constante spanning tussen denzel washington en gene hackman :love: en die muziescore van hans zimmer en dat america fuck yeah gehalte in die film. ik vind dit de meest onderschatte don simpson/jerry bruckheimer film!

niet te geloven dat tot 1996 de macht om wel of niet de nucleaire rakketten te lanceren, bij de commandant lag. vanaf 1996 bij de president van USA. wat een geruststelling :)

Laatst bewerkt:
One battle after another, ok film, maar had er precies toch meer van verwacht.

Sean Penn heb ik toch al veel betere rollen weten vertolken, dito DiCaprio.

Al bij al, 7/10.

Terug
Bovenaan