Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Primal Fear (1996)

Dat ik deze nog nooit gezien had...
Norton/Roy 11/10 performance *clap clap clap*

En natuurlijk Gere als de té zelfzeker strafpleiter.

Man with a Movie Camera (1929)

Ooit uitgeroepen tot de beste documentaire aller tijden, en eerlijk: ik snap ergens wel waarom. De film toont simpelweg het dagelijkse leven van Sovjetburgers, van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat. Een soort “day in the life” avant la lettre. Alleen al dat gegeven vond ik als kijker uit 2026 enorm fascinerend.

Ondanks het gebrek aan een klassiek verhaal, acteurs of dialogen, voelt de film verrassend levendig aan. Alles zit ontzettend sterk in elkaar op vlak van montage en camerawerk, waardoor je toch het gevoel krijgt naar iets coherent en vloeiend te kijken in plaats van naar losse beelden van een samenleving.

Waar de film vooral in uitblinkt, zijn de vele cinematografische technieken die gebruikt worden. Wat mij vooral trof, was hoe inventief ze toen al waren. Niet alleen moesten die technieken ooit bedacht worden, ze werden hier ook meteen bijzonder goed toegepast. Zonder die creatieve montage zou het waarschijnlijk een veel saaiere film geweest zijn, maar nu bleef ik eigenlijk voortdurend geboeid kijken. We onderschatten het verleden toch vaak - of ik toch alleszins wel.

En ook de begeleidende muziek mag vermeld worden: die gaat nog wel even in mijn hoofd blijven zitten. Paste perfect bij de energie van de film.

8/10 en een bank vooruit.
Waar kun je zoiets zien?

Woman of the Year (1942) 8/10

Stowaway in the Sky (1960) 7/10

GOAT (2026) 4/10

Weird: The Al Yankovic Story (2022) 8/10

Bim, the Little Donkey (1951) 7/10

Gisteren op de vlieger 47 Ronin bekeken. Voordien nooit een kans gegeven omdat ik voor een of andere reden de poster wat vreemd vond. Het gaf mij het gevoel een samoerai film te zijn in moderne tijden.

Al bij al kon ik hem wel pruimen. Wat haastig gemonteerd met momenten, precies of ze moesten de film binnen een bepaald timeframe krijgen. Dat viel vooral op wanneer ze van punt A naar punt B moeten reizen, even wat epische muziek laten spelen terwijl ze te paard ergens naartoe vertrekken en dat duurt dan 3 seconden. Dat zo enkele keren. Het geluid zit met momenten ook helemaal verkeerd, valt heel hard op tijdens de vlucht van het eiland. Ook wanneer er muziek speelt en iemand iets gaat zeggen is het precies of er iemand op den achtergrond de muziek met een grote volumeknop stiller zet.

En ik zat goed met mijn gevoel over de poster. Waarom staat de skull tattoo dude eigenlijk in 't groot op die poster? Die zegt één zin in heel de film en komt misschien 10 seconden in beeld.

From paris with love.

john travolta ziet er zo gek uit in die film. Maar tis een film van Luc Besson, dus je kan rekenen op een rotvaart, gekke twists en coole actie en decors. i liked it.

From paris with love.

john travolta ziet er zo gek uit in die film. Maar tis een film van Luc Besson, dus je kan rekenen op een rotvaart, gekke twists en coole actie en decors. i liked it.
Ik heb die in de tijd in de cinema gezien. Enkel maar gekozen omdat de film die ik wou zien volzet was.
Een aangename verrassing en dus zeker het bekijken waard

Star Wars ep3 (8/10)
Als kind deze in de ciné gezien en was er op dat moment compleet ondersteboven van. Nu met bang hart rewatch gedaan en nog altijd als een heel sterke Star Wars bevonden. Heel hoog tempo, rollercoaster van begin tot einde.

Star Wars ep9 (3.5/10)
Na Palpatine gezien te hebben in Ep3, toch nog eens zijn scenes uit die laatste Disney-miskleun willen zien. Gewoon verschrikkelijke film die echt van begin tot einde aanvoelt als zwak geschreven fanfiction. In hun verdediging: Ep8 als absoluut dieptepunt had voor mij de franchise al volledig de nek omgewringd, dus ze hadden eigenlijk quasi niets van verhaal om nog op verder te werken.

Send Help (4/10)
Ondanks positieve reviews vond ik er jammergenoeg niet veel aan. Voelt soms wat aan als een tamme kinderfilm waar ze dan at random wat gore bovenop smijten. Hielp ook niet dat we na 5 minuten op dat eiland al lachend de plottwist hadden geraden.

Mortal kombat 2
De nieuwe welteverstaan.

Wel voor fans van de games is die best goed. Veel moves en characters natuurlijk. Goed weergegeven met de cgi.

Storend was wel te characters die nooit in de games zaten. Zoals die Cole.
Des te meer omdat ze weer eens de legendarische Motaro niet in de film hebben gestoken? Of Kinataro of nightwolf....
En ook te weinig fatalitys.

Maar toch nog een 7 op 10 voor de fans. Mn vrouw vond er niets aan bv omdat ze de games nooit speelde.

Laatst bewerkt:
Me echt geweldig geamuseerd met Send Help.
goeie chemistry tussen sterk spelende McAdams en O'Brien
Enkel mss iets te lang en idd wat voorspelbaar, maar dat kon de pret niet bederven

7/10

The Mandalorian & Grogu
6.5/10

Ik heb genoten van de actie en de "coole" beelden, maar ik heb mijn ogen gerold bij andere scenes, zoals zo vaak bij het Disney tijdperk van Star Wars.

Gave "Masters of the Universe" stand trouwens bij Kinepolis!
Die set kost tesamen +/- 20.000 euro :-o

Laatst bewerkt:
Avatar: fire and ash. Hebben er wel 3 avonden over gedaan 😶 maar uiteindelijk vind ik het een goede film. 2e blijft voor mij de beste, dit is iets meer van hetzelfde maar visueel nog steeds absolute top.

Gave "Masters of the Universe" stand trouwens bij Kinepolis!
Die set kost tesamen +/- 20.000 euro :-o

Deze set stond ook op Comic Con Brussel en Holland

Terug
Bovenaan