Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Deze week ook een low budget sci fi horror gezien die goed meeviel, maar zeker niet voor iedereen

Iron Lung

Eentje voor die hard sci fi en Lovecraft horror fans en zeer minimalistiche films met weinig acteurs.
Punt van kritiek, 20 - 30 tal minuten te lang in het mid segment.

De regisseur is een youtuber die horror games speelt en reviewed, en de mini low bit game Iron Lung verfilmde en zelf de hoofdrol speelt, nog vrij
deftig ook.

Deze kijk ik ook echt naar uit!
Die is precies ook ineens zo "plots" verschenen?

Enfin ik houd goede horror films wat in het oog maar aandacht voor deze is ineens ontploft lijkt het wel.
Inderdaad, ik had er op voorhand eigenlijk niets van opgevangen tot m'n echtgenote plots heel wat positieve dingen erover zag verschijnen op de sociale media. Toch wel top om te zien dat je nog door gewoon een goede film te maken toch serieus hype kan creeëren puur door goede reacties.
(en dus niet door opgeklopte giga budget advertentiecampagnes)

Ivm budget: k zie nu geregeld BTS-footage passeren en is giga interessant (en soms zelfs serieus wtf) om te zien hoe ze sommige dingen gedaan hebben. Er lijkt me quasi niets CGI gebruikt te zijn, maar enkel "creatieve" oplossingen. Top

In een bepaalde scene knalt de "obsessed" vriendin los met haar hoofd door de zijruit van een geparkeerde auto om daar dan iemand aan het stuur de kop murw te slaan (op het stuur). Blijkt dus dat er geen stunt double was, maar dat effectief de actrice zelf is die met een helm met een pruik erbovenop door die ruit knalt.

Beasts of no nation.

Heftige film, maar wel heel chaotisch en het einde vond ik ook minder. Precies of ze niet wisten waar ze naartoe wilden.

7,5/10
Ik vond het einde net heel sterk en duidelijk. Simpel en krachtig

Agu kiest na een tocht door de hell opnieuw voor het goede en het licht. Er is hoop voor hem en die andere kinderen aan dat strand, wat voor vele anderen dan weer niet zo is. Veel kind soldaten blijven in een vicieuze cirkel van geweld en wraak hangen. Het vergt moed, kracht en ook de hulp van anderen om eruit te raken.

Laatst bewerkt:
Nieuwe Star Wars, waar ik weinig tot niets van verwacht, staat hier samen met obsession op de menu voor vrijdag. Kijk persoonlijk ook een stuk meer uit naar obsession dan Mando en idd gek wat voor buzz dat die aant creeren is op zo'n micro budget puur op word of mouth maar leuk om te zien. :biglaugh:

Gisteren Masters of the Universe gezien, tickets gewonnen via FACTS voor de première. Ik ken die franchise enkel 'van zien' maar nooit echt naar gkeken. Film was eigenlijk echt vermakelijk al zie je ook de MCU invloeden, waar er af en toe een humoristisch of awkward moment tussen moet gegooid worden. Net iets te veel naar mijn mening.
Al bij al zie ik wel potentieel voor meer films. De kwaliteit was alleszins een stuk beter dan het middelmatig gedoe waar MCU de laatste jaren mee afkomt en wat DC uitspuwt.

Soundtrack was wel goed vond ik trouwens. Met Brian May op gitaar.

Ik had wel 1 kleine opmerking die waarschijnlijk stom gaat lijken voor de meesten: Skeletor en 1 van zijn henchmen hebben geen lippen, hoe kunnen dien dan deftig spreken? Klinkt stom maar het stoort me een beetje. Ik vond Skeletor wel grappig, goeie mix tussen evil en melodramatisch.

Gisteren Masters of the Universe gezien, tickets gewonnen via FACTS voor de première. Ik ken die franchise enkel 'van zien' maar nooit echt naar gkeken. Film was eigenlijk echt vermakelijk al zie je ook de MCU invloeden, waar er af en toe een humoristisch of awkward moment tussen moet gegooid worden. Net iets te veel naar mijn mening.
Al bij al zie ik wel potentieel voor meer films. De kwaliteit was alleszins een stuk beter dan het middelmatig gedoe waar MCU de laatste jaren mee afkomt en wat DC uitspuwt.

Soundtrack was wel goed vond ik trouwens. Met Brian May op gitaar.

Ik had wel 1 kleine opmerking die waarschijnlijk stom gaat lijken voor de meesten: Skeletor en 1 van zijn henchmen hebben geen lippen, hoe kunnen dien dan deftig spreken? Klinkt stom maar het stoort me een beetje. Ik vond Skeletor wel grappig, goeie mix tussen evil en melodramatisch.
Eigenlijk de film waar ik, als 80’s kid, enorm naar uitkijk.
Morgen ist zover

Köln 75 (2025) 08/10​

Waargebeurd verhaal van een jonge meid die Jazz concerten regelt, op een dag ziet ze Keith Jarret een fenomeen in de Jazz wereld ooit bekend als de pianist voor Miles Davis, ze besluit een optreden voor hem te organiseren in de fameuze opera zaal te Keulen.
Heb zelf niks met Jazz, maar dit filmpje keek lekker weg en is best een aanrader imho.

Kill the Irishman (2011) 6/10

FIlm over ierse gangster, die de maffia uitdaagt en meerdere aanslagen overleeft.
Gebasseerd op waargebeurde feiten, maar toch vond ik dit een vrij standaard maffia filmpje en mocht het wat meer zijn imho.
Een gulle 6/10

In The Grey. Wat een rare film. Cavill en Gyllenhaal in één film en dan maak je er deze droge meuk van, ik snap het niet goed. Acteerprestaties van Eiza González waren ook niet bijzonder goed. Gemiste kans.

San Andreas : The Rock does what the Rock does best. Heel vermakelijke rampenfilm. Enkel de 2 Britse jongens vond ik storend en ook hun acteerprestaties vielen me erg tegen. Kwamen me telkens zeer geforceerd over. En Alexandra Daddario is gewoon :drool: 6/10

Reign of Fire
: Beetje een hidden gem qua actiefilms vind ik. Je hoort weinig over deze en is echt wel de moeite. Er zitten een paar grote namen tussen en het verhaal is best wel ok. De actie en vfx zijn top. 7/10

Lee Cronin's The Mummy
: Blijft allemaal een beetje vlak vond ik. Pas naar het einde toe en zeker met de ontknoping komt de film pas op gang. Helaas is het tempo te laag gedurende het meeste van de film. Hier zat toch wel meer in. 5/10

The Gentlemen
: Een van Guy Ritchie's betere gangsterfilms. Charlie Hunnam is geweldig in deze net zoals Colin Farrell en Hugh Grant. Heel vermakelijk verhaal. 7,5/10

2001 A Space Odyssey
: Vind deze moeilijk te beoordelen. Er zitten zeer lange saaie stukken tussen die me echt storen en naargelang het verhaal evolueert is het meer de moeite maar het blijft allemaal wat raar. Dit is zo'n film die je 1x ziet en dan nooit meer denk ik. 6,5/10

Hercules
: Weer een film met The Rock. Standaard actie film, verhaal is zeer mager maar de actie is leuk. Er zit een klein beetje mythologie in maar voor de rest is het vooral verstand op 0. 5/10

Vertical Limit
: Spannende actiefilm, leuke acteurs en uitstekende actie. Erg aangenaam om volgen. 7/10

The Ministry of Ungentlemanly Warfare
: Overdreven stomme titel maar Henry Cavill heeft zoveel plezier met deze film dat het je gewoon meesleept. Enige echte minpunt is Rory Kinnear als Churchill. Hoe slecht zag die eruit! Had eerst niet door dat het Curchill moest voorstellen. 6/10

2001 A Space Odyssey : Dit is zo'n film die je 1x ziet en dan nooit meer denk ik.

Excuse me? ;p IMO net de meest herbekijkbare film aller tijden en sowieso ook de film die ik al het vaakst gezien heb. Je haalt er altijd wel iets anders uit. Is imo meer van toepassing op alle andere films die je daar opsomt buiten misschien Reign of Fire. Dat zijn imo veel eerder zo van die films die je 1x ziet en dan nooit meer.

Masters Of The Universe (1987) nog is bekeken met in de hoofdrol Dolph Lundgren. Ik hoop dat de nieuwe beter gaat zijn :)

Reign of Fire : Beetje een hidden gem qua actiefilms vind ik. Je hoort weinig over deze en is echt wel de moeite. Er zitten een paar grote namen tussen en het verhaal is best wel ok. De actie en vfx zijn top. 7/10
klopt, ik vind die ook wel zalig. origineel ook, end of the world shit maar dan door draken. vette scenes ook wel.
Hercules : Weer een film met The Rock. Standaard actie film, verhaal is zeer mager maar de actie is leuk. Er zit een klein beetje mythologie in maar voor de rest is het vooral verstand op 0. 5/10
die film verdient meer imo. erg leuk toch!

@Muscleduck ;

Masters of the universe;
Als een 80’s kind, dat een ton aan poppetjes en kastelen had van MOTU, keek ik echt wel uit naar deze film.
Hij stelt zeker niet teleur al moet je geen oscar niveau verwachten.
Ik had het liever wat serieuzer en donker gezien a la Lord of the rings, maar de grappen en luchtigheid vielen nog wel mee over het algemeen.
Skeletor is toch wel de stand out hier (wat te verwachten was), maar ook Trap Jaw ziet er geweldig uit.
Hopelijk is de film succesvol genoeg voor een vervolg.

7,5/10

Laatst bewerkt:
Eindelijk de moed bijeen geraapt om 'The voice of Hind Rajab' te bekijken. Ik laat het nog even bezinken maar veel kans dat hij op mijn top 10-lijstje komt van beste films en toch zal ik hem waarschijnlijk maar één keer bekijken in mijn leven. Kan hij mooi naast '4 Months, 3 Weeks and 2 Days' komen te staan...

@Muscleduck ;

Masters of the universe;
Als een 80’s kind, dat een ton aan poppetjes en kastelen had van MOTU, keek ik echt wel uit naar deze film.
Hij stelt zeker niet teleur al moet je geen oscar niveau verwachten.
Ik had het liever wat serieuzer en donker gezien a la Lord of the rings, maar de grappen en luchtigheid vielen nog wel mee over het algemeen.
Skeletor is toch wel de stand out hier (wat te verwachten was), maar ook Trap Jaw ziet er geweldig uit.
Hopelijk is de film succesvol genoeg voor een vervolg.

7,5/10
Net ook gaan zien. Ik heb niet zo'n herinneringen eraan, was net voor mijn tijd of mijn ouders kochten het mij niet alleszins.
Maar wat een leuke film. Pretendeert niet meer te zijn dan het is and I like it.

Terug
Bovenaan