welke gehypte/bekende films/series heb je nooit gevolgd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
en dat is imo toch iets wat onder de radar zou gebleven zijn, als daar niet massaal interesse van bepaalde influencer-sites op gekomen zou zijn.
Maar is dat niet iets dat het geval zou zijn voor de meeste zaken

Als "insert famous actor/actress" niet in de film zou zitten
Als het niet opgepikt zou worden door "insert invloedrijk iemand/organisatie/media/cultuur"
Als het niet genomineerd zou worden voor een oscar.

Voor een buitenlandse film is de enige kans quasi om niet onder de radar te blijven ofwel furore maken op een internationaal filmfestival, wat vaak arthouse films zijn, dus films gekadreerd voor een club filmcritici in de eerste plaats. Ofwel door op een streamingdienst een hype te worden, wat dan afhangt van de nodige reclame/advertising die die streamingdienst maakt voor die film/serie (wat voor iets totaal nieuws en origineels lastiger is dan voor een vervolg of zonder bekende namen).

In België krijgt een film vaak ook alleen maar fondsen van een vlaams filmfonds als het over een maatschappelijk relevant thema gaat. Als dat niet zo is, moet je elders zoeken naar financiering van uw film.

Op die manier krijg je natuurlijk "typefilms", en dat moedigt niet altijd originaliteit aan. Een succes kan vaak voor de nodige stimulans zorgen voor meer toekomstigwerk. Als je een succes hebt gehad, kan je het makkelijker veroorloven om iets aparts te doen (zolang je niet aan een big budget franchise vasthangt) en is het makkelijker om een nieuwe kans of aan een nieuw project te starten.

Er zijn veel zaken die als xxxx niet gebeurde of aanwezig was onder de radar zouden blijven normaal.

ja, sorry, dat was niet duidelijk maar dat ging nu niet per sé over die series die ik opgenoemd heb, maar iets van de laatste paar jaar:
Squid Game bvb heb ik wel helemaal uitgekeken, en vond ik wel ok, maar die hele hype niet waard bvb. en dat is imo toch iets wat onder de radar zou gebleven zijn, als daar niet massaal interesse van bepaalde influencer-sites op gekomen zou zijn.

Nu heb je dat weer met dat van die moordenaar... ik heb het nog niet gezien, moet ik toegeven, maar ik denk dat het wel weer zoiets zal worden.
Squid was zeker niet slecht. Was het de hype waard...voor sommige wel, voor andere niet. Het feit is wel dat het behoorlijk entertainment is en de moeite is om over te praten/schrijven.

Dahmer. Imo een zéér goede serie. Het feit dat het echt gebeurd is maakt het nog zo gruwelijker. Totaal niet te vergelijken met Squid Game.
Netflix is een zeer groot platform. Als er dan de volgende dagen op HLN en Nieuwsblad te lezen is dat het de meest bekeken nieuwe serie is van de laatste tijd wakkert dit de hype natuurlijk serieus aan.

La Casa De Papel: half seizoen gezien, nooit de zin gehad om verder te zien en ik ben iemand die zelfs bij matige dingen meestal toch tenminste het eind wil halen.

Veel van de komische reeksen die hier al aangehaald werden zoals the Big Bang Theory en How I Met Your Mother laten mij compleet koud. Idem voor Modern Family.

Marvel: mijn mening is aan't veranderen van "toffe tussendoortjes" naar "Scorsese had gelijk".

Star Trek heeft me nooit iets gezegd.
+1 voor de marvel quote, zelfde voor Star Wars (films en series, na de originele trilogie had het mogen stoppen, de rest mag de vuilbak in). Star Trek heeft me nooit geboeid. Netflixhypes à la La Casa De Papel of Squid Game beginnen kijken maar snel stilgelegd. Ook dingen als How To Get Away With Murder... not my cup of tea. Big Bang Theory en aanverwanten ook niet. Ik kijk nog liever een avond naar een muur met drogende verf.

Fast and the furious haat ik met een passie. Opgegroeid met een broer die die hersenloze crap (met nadruk op Tokyo drift) 100 keer opzette en nog niet van de digicorder smeet. Vin Diesel suckt, Groot is het moeilijkste wat die aankan en daar stopt het. Maar de rest is nog erger. Tyreese Gibson is verschrikkelijk en den enige die misschien nog kon acteren is ondertussen al niet meer onder ons. Ja sorry mannekes maar als 'Family' u ding is kijk dan naar Zatte Rita en als 'we gaan nu nen auto in de ruimte schieten' moete niet afkomen met 'we zien marvel niet graag want tis niet realistisch'.

En daarnaast: fuck Alejandro Gonzalez Innaritu zijn arty farty gezeik met The Revenant in het bijzonder

21 grams, Babel, Amores Perros, Biutiful arty farty?

zeker nu met Netflix. heel veel matige dingen worden megapopulair omdat er artikels over de hype rond zijn...
Dat zeker. Kijk naar Squid Game: Oké, interessant concept, maar na een paar afleveringen was het gewoon iedere keer hetzelfde met een ander sausje. Vergelijk dat met Alice in Borderland, nochtans ook geen topkwaliteit maar wel veel meer variatie in een vergelijkbaar thema. (oké ja, 't is ook wel Netflix maar niet zo gehyped als Squid Game)

The Expanse is buiten scifi space nerds nooit aangeslagen maar wat een kwaliteitsverschil met veel andere populaire scifi. (maar ook hier wel een pak bagger afleveringen hoor)

21 grams, Babel, Amores Perros, Biutiful arty farty?
Mij persoonlijk: zowat alles wat arty farty arthouse films zijn spreekt mij niet aan. Ze doen uiteindelijk mekaar ook allemaal na. Alleen al die intro's: Hyperlapsen van een stad of landschap, camera gefocust op dagelijkse activiteiten bij het opstaan (genre koffietas die gevuld wordt), random stadsbeelden van lege achterafstraatjes met wat opwaaiende rommel, ... om dan in een tegend trage film iets te vertellen wat op 5 minuten kan. Het zal wel aan mij liggen.

Voor mij zal het toch Lord of the Rings zijn. De films wel bekeken vele jaren na iedereen die had gezien omdat die zo gehyped werden, maar ik heb er mij echt moeten doorsleuren. Nu ook weer The Rings of Power geprobeerd, maar ik kom er maar niet in.

Series:
Iedere reality tv show (behoeft geen verklaring 😇)
The Walking dead (mensen die hele slechte beslissingen nemen met wat zombies 🧟‍♂️ op de achtergrond)
Friends (slappe voorspelbare humor, Coupling is 100 maal beter Friends met ballen)

Movies:
Speed (nooit de blockbuster hype begrepen, het is gewoon een meh actie film)

Lost. Ooit 2 afleveringen van gezien, maar kon me niet boeien.
Hetzelfde voor mij.
Ik heb wel meer dan 2 afleveringen gezien (5? 6? Ik weet het niet meer), gewoon met het gedacht dat ik dan wel zou zien waarom het andere mensen zo boeide. Toen heb ik het maar opgegeven.

wel, hype is meestal tijdelijk.
ik kan me nu bijvoorbeeld niet goed voorstellen hoe films/series in de jaren voor 2000 gehyped werden.
ook als je die hype niet hebt meegemaakt, mis je mss wat van de ervaring?
pokemon bijvoorbeeld, iets dat velen nu totaal niet begrijpen (vermoed ik)
of seinfeld (door mij wel super bevonden zonder de originele run gevolgd te kunnen hebben), hoe geraakt dat gehypet.

friends suckt wel imo op een paar hilarische momenten na.

Lord of the rings, Star Wars, Star Trek, Game of Thrones, etc. Meeste Marvel zaken. Zeikdingen zoals Thuis en Familie.

Tijdens de lockdowns heb ik Harry Potter van dit lijstje kunnen schrappen en de hele reeks bekeken.

Kan je dat wat meer toelichten? Nu ben ik benieuwd wat je er zo slecht aan vond.
Een film die doet alsof hij een epische strijd is tussen mens en natuur die eigenlijk niet meer is dan een wraakfilm. Ik ben een fan van wraakfilms maar niet als ze doen alsof ze dat niet zijn en zich verstoppen achter weliswaar mooie natuurbeelden. Van Dicaprio wordt er dan gezegd dat hij een oscar verdiend maar 90% van zijn tekst is onnozel gekreun. En ik vind de Leo die door de bossen loopt, rijd en strompelt ook nooit echt spannend, ge weet toch waar het heen gaat want het is een wraakfilm, omarm dat dan ook. Ne film als Kill Bill of recenter Promising young woman bekijk ik eveneens als wraakfilms maar die omarmen dat en maken de weg naar die wraak geweldig, deze film probeert dan weer weg te lopen van wat hij is (en het zou mij ook niet verbazen moest de helft van het volk dat Innaritu zijn draak wel goed vinden al met zijn ogen begint te rollen bij het horen van de term wraakfilm).

En zoals ik al paar posts hierboven zeg: ik heb het altijd moeilijker met films die iedereen goed vind en ik niet dan met iets dat collectief slecht wordt gevonden.

Terug
Bovenaan