Welke klassiekers heb jij nog nooit gespeeld?

OfFPiR

Well-known member
Crowdfunder FE
age of empires. was meer into red alert toen

maar ook assissin's creed. (bij de komst er van was die vooral PS3, maar ik heb die console geskipped).
nu heb ik onlangs ghost of tsushima uitgespeeld, en die vond ik best vet, maar AC is enkel te vinden op ubisoft, en geen zin om weer maar eens een nieuw "game portaal" te installeren. heb al genoeg met steam en rockstar en EA games. tis welletjes

Heb die lijst in de eerste post eens bekeken: 26 games van de top 100 niet gespeeld, 31 games van 101-200. Meer in mijn leven gespeeld dan gedacht!

Minecraft
The Legend of Zelda Wind Waker, Twilight Princess, Tears of the Kingdom
Mass Effect 2 en 3: 1 lang geleden uitgespeeld, begonnen aan de Legendary Edition maar ik geraak er precies niet meer in
Bloodborne, Dark Souls III en Sekiro: BB en Sekiro wel al eens begonnen maar niet ver geraakt
Halo: enkel de allereerste ooit gespeeld
Metal Gear Solid 3, 4 en 5
Silent Hill 2
Super Smash Bros.: nog geen enkele ooit gespeeld, vreemd genoeg nooit van gekomen want andere Nintendo party games wel vaak gespeeld
Final Fantasy: enkel VII, VIII, IX en X uitgespeeld
Super Mario Galaxy 1 en 2 (Sunshine een stukje van gespeeld)
Metroid: enkel Super Metroid en Metroid Dread ooit gespeeld, Prime Remastered heb ik wel klaar liggen.
Gears of War
Forza Horizon/Motorsport: geen enkele

Veel (véél) minder tijd om te gamen dan vroeger en de goesting is ook niet meer wat het toen was, vind het daardoor niet zo erg dat ik al deze games en nog veel meer gemist heb.

Bij mij is het:

World of Warcraft, nooit betaalde mmorpgs gespeeld.
Silent Hill en Resident Evil, geen fan van horror games.

Ik was in mijn kindertijd en jeugd altijd exclusief een PC gamer dus er zijn heel wat franchises die ik nooit aangeraakt hebt zoals Zelda, Mario, MGS, Silent Hill, Metroid, Reisdent Evil, ...

Afgezien enkele uitzonderingen zoals Link's Awakening, NSMB, en RE6 demo.

Net zoals bij films en muziek wordt heel veel bepaald door uw leeftijd en uw 'smaak'.
Toch zijn er games uit die lijst die ik graag gespeeld (had):

- Dark Souls (I, II, III)
- Bloodborne
- Half life
- Zelda (klassieke)
- en meer

Games die mij niets (meer) zeggen door ouderdom, type game of gelijkaardig:
- Race games
- mmorpgs
- Mario
- Mass Effect
- Skyrim (hier ga ik waarschijnlijk over mij voeten voor krijgen, tja)
- Fighter games (zoals Street Fighter)
- Fortnite; League of Legends, Minekraft
- en meer

Op zich nog wel een hoop in de lijst gespeeld, dus all good.

Er gaan natuurlijk veel meer mensen zijn, die veel klassieke games nooit hebben gespeeld, wegens dure consoles of een PC niet gewoon. Daarbij komt nog eens de prijs bij i.t.t. films en boeken, die een pak goedkoper zijn (BIB) + op TV kunnen komen. Vroeger kon je ze wel huren bij de Game Mania, dat was ook wel zalig.
Al geef ik toe dat mijn vader bij iemand anders geripte games tegen een spotprijs kocht ten tijde van het PS1-era :tongue:.
Ben zelf nooit een PC-gamer geweest, alleen PS en Game Boy Color + Advance, dus dan mis je heel wat games.
Voor zover ik me kan herinneren zijn alleen de eerste MGS, Sekiro en Okami, speelbare games die ik heb gemist.
Aan Sekiro wil ik niet beginnen, want ik ben rotslecht in timing.

Er gaan natuurlijk veel meer mensen zijn, die veel klassieke games nooit hebben gespeeld, wegens dure consoles of een PC niet gewoon. Daarbij komt nog eens de prijs bij i.t.t. films en boeken, die een pak goedkoper zijn (BIB) + op TV kunnen komen. Vroeger kon je ze wel huren bij de Game Mania, dat was ook wel zalig.
Al geef ik toe dat mijn vader bij iemand anders geripte games tegen een spotprijs kocht ten tijde van het PS1-era :tongue:.
Ben zelf nooit een PC-gamer geweest, alleen PS en Game Boy Color + Advance, dus dan mis je heel wat games.
Voor zover ik me kan herinneren zijn alleen de eerste MGS, Sekiro en Okami, speelbare games die ik heb gemist.
Aan Sekiro wil ik niet beginnen, want ik ben rotslecht in timing.
Ja idd, maar ik heb zelf ook veel bij vriendjes gespeeld, die bepaalde consoles hadden.
En er zijn ook gewoon spellen die ik 1 keer probeerde en daarna nooit meer, omdat ze mijn ding niet waren.

Serieus, iedereen heeft Wolfenstein 3D gespeeld? ;)

Aangezien ik al wat leeftijd heb, is de lijst met klassiekers die ik gespeeld heb vrij groot en de lijst met de klassiekers die ik nooit gespeeld heb wellicht bijna even groot.
Games waar ik me dan toch een heel klein beetje over schaam:
-Populous, Black and White...
-Fallout 1 en 2
-System Shock
-Baldur's Gate
...

Dikwijls betreft het ook games waar het genre me niet per sé ligt maar die ik wel eens zou durven opstarten om uit te zoeken 'waarom iedereen die zo goed vindt'...Ik noem bv de Settlers 2, Warcraft 2, heel wat classic LucasArts adventures...: wel opgestart maar na enkele uren links gelegd.

Serieus, iedereen heeft Wolfenstein 3D gespeeld? ;)

Aangezien ik al wat leeftijd heb, is de lijst met klassiekers die ik gespeeld heb vrij groot en de lijst met de klassiekers die ik nooit gespeeld heb wellicht bijna even groot.
Games waar ik me dan toch een heel klein beetje over schaam:
-Populous, Black and White...
-Fallout 1 en 2
-System Shock
-Baldur's Gate
...

Dikwijls betreft het ook games waar het genre me niet per sé ligt maar die ik wel eens zou durven opstarten om uit te zoeken 'waarom iedereen die zo goed vindt'...Ik noem bv de Settlers 2, Warcraft 2, heel wat classic LucasArts adventures...: wel opgestart maar na enkele uren links gelegd.
Ja hoor! Ik weet niet wat jouw leeftijd is, maar ik ben net 40 geworden.
En er zijn ook een paar games die ik pas veel later eens heb opgestart:
fallout 1 en 2 bv, omdat je ze nu vaak gratis kan krijgen.

Ik zie ook weinig games in die lijst die ik nooit gespeeld heb.
De meeste die ik nooit gespeeld heb zullen de nintendo games zijn van na het N64 tijdperk.

Ik heb nog al mijn oude consoles en games sinds mijn eerste Atari.
Pc gaming is bij mij ook al van voor het eerste windows tijdperk, nog met Norton commander als interface op een 386 pc. :biglaugh:

Als ik de top 100 overloop dan :
  • Elden Ring en alle andere soulslike games. ligt mij totaal niet
  • sommige mario games heb ik helaas nooit gespeeld alhoewel ik die wel leuk vind
  • minecraft en soortgelijke games zeggen me ook totaal niets
  • super metroid en metroid prime nooit geprobeerd
  • chrone trigger nog niet maar is wel het soort game die ik graag speel dus misschien komt het er nog van
  • street fighter en andere fighting games zeggen me ook niets
  • shadow of the colossus staat op mijn to do lijst maar het is er nog niet van gekomen
  • world of warcraft : MMORPG zegt me ook niets, verschillende geprobeerd maar het zegt me niets
  • pokemon nooit gespeeld (ik was waarschijnlijk al wat te oud toen het uitkwam) maar zo'n spel zou ik wel graag eens spelen
  • silent hill 2 : horrorgames zijn me te enerverend en te spannend. terwijl ik dan geen enkel probleem heb met horrorfilms
  • journey : staat nog op mijn to do lijst
  • animal crossing/stardew valley : spreekt me niet aan
  • diablo 2 : niet mijn type rpg
  • undertale : ken ik niet
  • fortnite : ik ben ouder dan 10 dus neen
  • ms pac-man : de originele pac-man als kind wel veel gespeeld op atari maar deze nooit gespeeld
  • astro bot : staat op mijn to do lijst
  • hollow knight : niet voro mij vrees ik
  • inside : nog nooit van gehoord
  • nier : automata : ligt ook nog op mijn shelf of shame
  • earthbound : nog nooit van gehoord
  • okami : deze helaas gemist, spreekt me nochtans heel hard aan
  • celeste : ken ik niet
  • mega man 2 : nooit gespeeld

Alles van nintendo nooit gespeeld. Nochtans was de NES mijn eerste console -.-

Mario games de hype nooit gesnapt want ooit wel es gehad op handheld.

Final Fantasy en Zelda zou ik wel aangeschaft hebben mocht ik de tijd kunnen terugdraaien.

PS1 de meeste uren op versleten. Een topper als silent hill nooit gespeeld :’( Zeker in die tijdsgeest moet dat geweldig geweest zijn. Mss de remake eens proberen.

niet gespeeld en wil ik graag eens spelen (al heb ik geen nintendo handheld atm):
- zelda
- elden ring
- the witcher 3 (wel eens geprobeerd, verhaal vond ik heel moeilijk om erin te geraken, niet verder geprobeerd)
- rdr2 (ook eens geprobeerd, zal nog eens proberen, vind het ook een moeilijk spel om erin te geraken)
- bioshock (geen idee of het voor mij is)
- mass effect (geen idee of iets voor mij is)
- elder scrolls skyrim (wel gespeeld, maar nooit uitgespeeld, ik vond het wel leuk)
- elder scrolls oblivion (nooit gespeeld)
- kingdom come deliverance (eens eerste deel gedaan, maar dan nooit echt verder gespeeld, leuk maar moeilijk)
- dark souls 1, 2 & 3
- bloodborne (eens chapter 1 gedaan maar mss te moeilijk voor mij lol)
- god of war (eens een heel oude game (PS2?) gespeeld maar dat lag me niet zo)
- hades
- disco elysium
- super mario odyssey (wel eens een deel v. gespeeld)
- fallout (ooit eens fallout 3 gespeeld maar dat lag me niet echt TOEN, maar dat is heel lang geleden)
- undertale
- outer wilds
- clair obscure expedition 33
- hollow knight & sequel
- nier automata
- uncharted 4
- elke marvels spider man
- horizon zero dawn & sequel
- ghost of tsushima & sequel
- cyberpunk 2077
- subnautica & sequel
- dragon age games
- greedfall
- rise & shadow of tomb raider

niet gespeeld maar ook niet voor mij (vermoed ik)
- fortnite, apex legends, overwatch, marvel rivals, alle hero shooters en fortnite inspired shooters

Probleem dat ik wel een beetje ervaar is dat de type games dat nu vaak op de markt verschijnen misschien een beetje te veel dezelfde type games zijn (open wereld, soulsborne-geinspireerd, fantasy). Het is vaak echt wel hetzelfde en ik snak eigenlijk een beetje meer naar een gta open wereld-achtige game of een meer lineair action-packed third person adventure shooter zoals bvb. uncharted meer. Het is te veel hetzelfde de laatste tijd.

Alle Zelda games gezien geen Nintendo ...
Metal Gear Solid is ook aan mij voorbijgegaan
Journey
Undertale
Fortnite
Astrobot
ICO
Nier Automata
Earthbound
Inside
Okami
Alan Wake 2

Dat is het voor de top 100

Hier en daar al wat gespeeld maar denk ook opt eerste zicht nog veel games die ik nog moet spelen en ergens in mijn backlog zitten, bij mij ist ook al ff geleden dak nog tijd gespendeerd heb aan gamen dusja.. Heb zoveel games liggen dak zeker voor de komende 10 jaar geen games meer moet bijkopen.. Maarja koop ik mij af en toe een game die een mooi prijske heeft dan ja ligt hier.. Zucht.

Dag is te kort.. en weekend ook. En daarnaast ja tegen de avond ben ik moe, te weinig geslapen... miljonair worden zou het wel makkelijker maken... maar ja win keer de lotto zeker? Enfin ja ms wat meer tijd maken voor te gamen en structuur in stellen. Ge verliest al veel tijd door van alle zever na u werk.. En aangezien ik regelmatig op de baan ben bij klanten enzo werk ik weinig thuis of op kantoor.. Maar goed hier en daar al wat verlof ingepland tot en met de zomer en na de zomer heb nog zo'n 15 dagen staan dat ik nog vanaf september wil gebruiken. Dusja moet niet echt klagen zeker..

Terug
Bovenaan