Werken onder/lager dan uw opleiding/studies

Zou eerder zeggen overgewaardeerd. "Een rustig jobke hebben" is één ding, maar als je dag in dag uit vliegen ligt dood te kloppen en na een tijd constant tegen een bore-out aanschurkt, dat lijkt me toch ook niet plezierig. Dat lijkt misschien zo als je een, naar jouw gevoel, te hectische job hebt, maar zoals met alles is de gulden middenweg het beste. Wat voor mij een te saaie job zou zijn, is voor iemand anders dan weer perfect. En iets wat mij dan weer te hectisch/stressvol is, daar thriven anderen dan weer in. Gelukkig, anders werkte iedereen bij de lokale bibliotheek. :oi22:
Maar ge kunt toch doen zoals @Sloan, terug uitvoerend worden, waar uw collega's uw taken kunnen overpakken in geval van ziekte en vakantie.

Zie het mezelf misschien ook nog doen als ik wat ouder ben.

Maar ge kunt toch doen zoals @Sloan, terug uitvoerend worden, waar uw collega's uw taken kunnen overpakken in geval van ziekte en vakantie.

Zie het mezelf misschien ook nog doen als ik wat ouder ben.

Ja dit.

Eerst uw brutoloon oppompen en dan rond uw 55e aan 80% gaan werken op lager niveau.
Bij ons mag je uw loon houden dan. Zijn er zo een paar die tegen een toploon uitvoerend werk zitten te doen.
Beetje uitbollen fin de carrière.

Ja dit.

Eerst uw brutoloon oppompen en dan rond uw 55e aan 80% gaan werken op lager niveau.
Bij ons mag je uw loon houden dan. Zijn er zo een paar die tegen een toploon uitvoerend werk zitten te doen.
Beetje uitbollen fin de carrière.
vanuit een overheidscontext gezien is dat wel heel vreemd dat je uw loon dan gewoon kan houden. Stap terug zetten wil hier zeggen inleveren. Anders was ik wsl ook al de ladder aan het afstappen.

vanuit een overheidscontext gezien is dat wel heel vreemd dat je uw loon dan gewoon kan houden. Stap terug zetten wil hier zeggen inleveren. Anders was ik wsl ook al de ladder aan het afstappen.

Is bij ons niet gangbaar. Het enige wat ik mij wel kan inbeelden is dat je aan de kant geschoven wordt en uw graad kan behouden. Maar tegenwoordig gaan ze daar al verder in.

Ik weet wel iemand die de job als diensthoofd uitvoert, zonder extra betaling en tijdelijk (a.i.) totdat de post wordt opengezet en officieel aangeduid, en ondertussen na ik dacht 2j de handdoek in de ring geworpen heeft. Maar die wordt niet extra betaald waardoor dat ook niet echt problematisch is.

Maar van effectief zeggen van ik doe mee aan examen van diensthoofd en ditto verantwoordelijkheid. En na x jaar dan zegt van awel het is mooi geweest ik doe dat niet meer maar trek nog altijd de verloning. Nog nooit van gehoord.

Al dacht ik wel niet dat Biljart bij de overheid werkte.

Is bij ons niet gangbaar. Het enige wat ik mij wel kan inbeelden is dat je aan de kant geschoven wordt en uw graad kan behouden. Maar tegenwoordig gaan ze daar al verder in.

Ik weet wel iemand die de job als diensthoofd uitvoert, zonder extra betaling en tijdelijk (a.i.) totdat de post wordt opengezet en officieel aangeduid, en ondertussen na ik dacht 2j de handdoek in de ring geworpen heeft. Maar die wordt niet extra betaald waardoor dat ook niet echt problematisch is.

Maar van effectief zeggen van ik doe mee aan examen van diensthoofd en ditto verantwoordelijkheid. En na x jaar dan zegt van awel het is mooi geweest ik doe dat niet meer maar trek nog altijd de verloning. Nog nooit van gehoord.

Al dacht ik wel niet dat Biljart bij de overheid werkte.

Werkt idd niet bij de overheid lijkt mij. Daarmee dat ik het verschil even wou posten.

Aan de kant geschoven worden en graad behouden is hier ook onbestaande. Aan de kant geschoven worden = buiten.

Heb hier wel al redelijk wat collega's geweten die een stap terug gedaan hebben, maar dit gaat dan telkens gepaard met een terugzetting in graad. Wat ook perfect logisch is aangezien de graad verbonden is aan de functie en niet aan de persoon.

Ken wel een voorbeeld van iemand met een diploma van industrieel ingenieur op zak die onlangs na 20 jaar in de Carrefour te hebben gestaan (als rekkenvuller en zo na enkele jaren gerant) een carrièreswitch heeft gemaakt naar 'logistiek medewerker'.

Reden: Geen zin in alle verantwoordelijkheden en BS dat erbij komt, 's morgens gewoon binnen komen, uw taak doen en 's avonds weer naar huis gaan zonder meer. Ja, hij verdient nu een fractie van wat hij had kunnen verdienen als hij "zijn pad" had gevolgd na het unief maar hij heeft het niet nodig.

Carrièregewijs kan je zeggen wat je wil maar als persoon is dat een van de sterkste profielen die ik ken, heb al enkele keren gepolst of hij niet zou willen switchen naar waar ik werk maar waarom zou hij dat doen, hij is content.

Alle respect voor, hij zit ook behoorlijk dicht bij "het doel", nl. gelukkig zijn. Ken ook verschillende mensen die een veelvoud verdienen van wat hij verdient maar bijna allemaal hetzelfde probleem, het is nooit genoeg en het kan altijd meer/beter, mijn schoonbroer heeft een betere bonus, de andere heeft een mooiere auto, etc...

Dus ja, nogmaals, doe waar je gelukkig van wordt, is dat 60u op een week werken dan moet je dat doen, is dat een job doen zonder enige vereiste van 32u per week, doe dat dan... Als je er maar content van wordt.

Laatst bewerkt:
Ik kon als industrieel ingenieur (met onderscheiding) na mijn stage direct beginnen op de production en daarna product engineering dienst van grote automotive speler, daarna bij een ingenieursbureau gewerkt in grootstad en grootschalige projecten wereldwijd gedaan, eigen department opgebouwd, regelmatig verre reizen, alles int Engels, aandeelhouder, ff naar USA voor 3 dagskes etc. wel minstens 2u per dag onderweg in de files.

Dan heb ik ongeveer na 15 jaar de knop omgedraaid en gezegd ik wil iets anders doen terug meer hands-on techniekjob, een “reset”, gewoon iets vlak bij huis in gelijksoortige maar toch andere branche en dat heb ik ook gedaan.

Int begin was dat heel lastig want je ziet vanalles dat niet goed georganiseerd is, dingen dat verkeerd aangepakt worden, verantwoordelijkheden dat niet goed liggen… soort “iedereen doet maar wat” omgeving met een marketing/sales laagje erboven die eigenlijk de touwtjes in handen hebben en de rest is “maar” technisch personeel. Heel frustrerend ook naar totaal geen concrete doorgroeimogelijkheden, management dat geen flauw idee heeft van wat de vloer uitsteekt etc. Maar na een paar jaar ben ik daar nu wel echt in gesetteld want waar ze wel goed in zijn is handvaten geven om de stresslevels omlaag te halen, deftig geregelde wacht dienst, deftige bureau, deftig materiaal, veel collega’s met kennis rondom u, altijd een escalatiekanaal beschikbaar, zorgeloze vakanties, geen onbetaalde uren in de auto zitten, een goeie team spirit, goeie technische hiring dus technisch sterke collega’s etc.

Nooit heb ik zo’n hoog niveau gehad van nawerkse privé activiteiten, sport, muziek, cultuur, uitbreiding vriendengroep, lage stresslevels, meer tijd bij de vriendin, koken, gezonder eten, en intussen ook een mentaliteit van als het vandaag niet kan dan doen we het morgen wel (of een collega). Uit uw bed om 8u en op bureau om 8u30. Stoppen om 17u en thuis om 17u10.

Dit terwijl ik omringd ben door mensen met zogenaamd lagere diploma’s of enkel diploma middelbaar onderwijs, maar wel correct geselecteerd zijn en technisch heel goed zijn met passie.

Meer en meer begin ik te twijfelen of men mij ooit nog wel terug ziet in die andere wereld, ik zou dat wel kunnen maar waarom eigenlijk denk ik dan. Ex werkgever heeft ook al meermaals aangedrongen om terug te komen met vrijwel al mijn wensen in te willigen maar ik heb het niet gedaan voorlopig is het prima zo.

Terug
Bovenaan