Sir_Bongiovi
Active member
Witkap? Den Idefix jaIn Geraardsbergen heb je nog de Gavers ook, en de Muur / Bosberg. In Ninove is er idd echt niet veel te doen. De grootste troef van Ninove is de Witkap, denk ik

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Witkap? Den Idefix jaIn Geraardsbergen heb je nog de Gavers ook, en de Muur / Bosberg. In Ninove is er idd echt niet veel te doen. De grootste troef van Ninove is de Witkap, denk ik

Bitkap, drieeeenk bieeeegggg. (kenners wetenWitkap? Den Idefix ja![]()
)Hier stemt heel veel volk cd&v waarvan ik weet dat ze niet christelijk zijn. Het is gemeentepolitiek, er speelt veel meer mee dan de kleur/partij.En feit blijft, 1 op de 2 Ninovieters heeft er geen probleem mee om op een racistische partij te stemmen. Dat zegt natuurlijk wel iets.
D'Haeseleer is iemand die enorm investeert in persoonlijke contacten met de bevolking, 't zou me niet verbazen moest die met het grootste deel van zijn stemmers al persoonlijk contact hebben gehad. Hij luistert naar de mensen, praat ze deels naar de mond maar gaat vaak ook effectief zijn invloed gebruiken om hen te helpen met problemen waar hij kan. En hij maakt hen veel beloftes, die hij nu wel effectief zal moeten waarmaken. VB staat sterk in heel de regio, maar neem D'Haeseleer weg en die absolute meerderheid halen ze nooit. Ook de rest van de regio surft mee op de invloed van D'Haeseleer.Maar als ik het zo hoor is Guy D´Haeseleer wel een heel jaar zeer dicht betrokken bij zijn inwoners. Als ik naar mijn gemeente zie, dan ken ik de burgemeester amper en naar evenementen komt ze ook niet ( niet dat ik veel deelneem aan activiteiten). Hij hield iedere zondag zittingen, hij komt eten brengen, hij vult de mensen hun belastingsbrieven in etc. Zonder er een Messias van te maken denk ik dat dit toch ook wel moet meespelen in zijn populariteit. Burgemeesters die plots een half jaar voor de verkiezingen komen opdagen voor vanalles en nog wat, daar merk je gewoon op dat dit vooral fake is.
BTW, dat eetfestijn, ik moet toch wel zeggen dat die reporter daar echt wel degoutant deed. Het is verre van evident om voor zoveel mensen eten te serveren. En blijkbaar - of ik had toch de indruk dat veel daar vers in die keuken werd bereid. Als je dat niet gewoon bent is dat een overrompeling van jewelste. Het was dan ook echt laf om te beginnen over die chocomousse dat uit een pakske kwam. En ja, ik snap ook wel dat het ludiek bedoeld was een eerste keer om de verwijzing naar zijn vroegere tweet te doen. Maar nu 4 x keer ? en om dan in de het drukste moment Guy te gaan storen omdat alleen te zeggen. Ik zou daar niet zo rustig onder gebleven zijn, ik had hem met zijn klikken en klakken buitengezet.
Kan allemaal wel zijn, maar ze hebben er allemaal geen probleem mee om op een racistische partij te stemmen. Wat voor mij ook al iets zegt.Hier stemt heel veel volk cd&v waarvan ik weet dat ze niet christelijk zijn. Het is gemeentepolitiek, er speelt veel meer mee dan de kleur/partij.
En je moet het aantal proteststemmen ook niet onderschatten ginder, denk ik.
Is dat erg? In essentie is dat een vraagstuk dat vaak terugukomt bij elk debat rond racisme als het gaat over hoe de extreem rechtse stemmers kijken naar de wereld.Eigenlijk het ergste van allemaal is dat Guy D´Haeseleer hier nog als de meest normale persoon uitkomt tussen al die marginale.
Ook wel in het belachelijke getrokken dat de ´zwarte´ moet komen uitleggen van waar die wortel vandaag komt. Die carnavalist man gaat er dan nog eens een schepke bovenop doen met "amai gy kunt goed Nederlands". Precies of dat elke ´zwarte´ uit een achtergesteld Afrikaans land komt en enkel via een tam-tam kan communiceren. Het ergste aan dat fragment is gewoon dat het echt oprechte verbazing was...
Goh, ik noem het framing omdat ik als inwoner van Ninove die marginaliteit niet zie en dat onveiligheidsgevoel niet ervaar.Je kan zeggen, hij haalt er de zwaarste gevallen uit. Ik lees hier zelfs dat het framing zou zijn. Maar als je dan dat eetfestijn ziet, zitten daar precies toch veel zware gevallen.
En feit blijft, 1 op de 2 Ninovieters heeft er geen probleem mee om op een racistische partij te stemmen. Dat zegt natuurlijk wel iets.
Tja, ik kom regelmatig in Aalst, en ik moet zeggen dat het gebied zo rond Aalst, Ninove, Dendermonde, Denderleeuw toch wel de échte marginale driehoek is van Vlaanderen.In die driehoek heb je dan bovendien ook nog eens het summum van zuipen tot je er bij neervalt: de Bier-/Oktoberhallen in Wieze.
Ik verschiet daar echt niet van dat Vlaams Belang in de regio zo dominant is.
Nog niets van die reality serie gezien, maar ik kan me het al voorstellen dat er al vele tandloze monden en Cara-pils drinken op straat zijn gepasseerd.
Goed voor jou. Maar in plaats van naar de kiezers te kijken, zegt dit voor mij meer over de onkunde van de huidige coalitie. Onkunde dat stemmen richting Forza duwt. Onkunde die zelf niet-racistische mensen ertoe drijft om een proteststem op Forza uit te brengen (en ik denk dat velen dit aantal onderschatten).Kan allemaal wel zijn, maar ze hebben er allemaal geen probleem mee om op een racistische partij te stemmen. Wat voor mij ook al iets zegt.
Klopt. Is een beetje zoals de Trump kiezer, dat zijn ook niet allemaal van die wereldvreemde zotten zoals die die vaak op die rally's te vinden zijn.Feit blijft dat de meerderheid op FN heeft gestemd. Dus niet enkel marginalen. Daarom vind ik het programma tot nu toe wat éénzijdig en een gemiste kans om te achterhalen wat nu juist het profiel is van de FN stem. Dat kunnen simpelweg niet enkel die marginalen zijn.
Dat wou ik je niet aanwrijven hoorKlopt. Is een beetje zoals de Trump kiezer, dat zijn ook niet allemaal van die wereldvreemde zotten zoals die die vaak op die rally's te vinden zijn.
Ik ga dan ook niet iedere kiezer van FN als marginale zot beschouwen he. Benoem enkel dat de helft van de Ninovieters geen probleem heeft om op een racist te stemmen. Ik zeg allerminst dat al die stemmers mensen zijn zoals die 3 marginalen aan het station.

Die welgestelde populatie wil er uiteraard niet voor uitkomen dat ze op dergelijke partijen stemmen.In de serie tonen ze marginalere bevolkingsgroepen die gepaaid worden door FN en trots aangeven dat ze een Vlaams Belanger zijn maar durf er mijn hand voor in het vuur steken dat een deel van de welgestelde populatie eveneens schreeuwt om het behoudt van eigenheid en rust. Alleen zorgt dat voor minder tv-sensatie.
Schitterende tv. In de gloria is er niks tegen.
Nu wil ik ook kijkenJa bon, ik heb in de rapte eens de eerste 5 minuten bekeken. Dit is goud.
In De Gloria maar dan in het echt is de beste omschrijving.

Wie stemt op Forza ? De 'marginalen' , de mensen die het oneens zijn met het beleid, en de mensen die het vlaamse karakter willen behouden. Dan kom je al snel aan 50%. Ook de meer welgestelden kunnen het oneerlijk vinden dat de grootste partij telkens in de oppositie belandt , ook de meer welgestelden vinden het vlaams karakter van een dorp of stad belangrijk.
Ook de meer welgestelden kunnen uiteraard gewoon racist zijn.Wie stemt op Forza ? De 'marginalen' , de mensen die het oneens zijn met het beleid, en de mensen die het vlaamse karakter willen behouden. Dan kom je al snel aan 50%. Ook de meer welgestelden kunnen het oneerlijk vinden dat de grootste partij telkens in de oppositie belandt , ook de meer welgestelden vinden het vlaams karakter van een dorp of stad belangrijk.
Onkunde die zelf niet-racistische mensen ertoe drijft om een proteststem op Forza uit te brengen (en ik denk dat velen dit aantal onderschatten).
Voor sommigen kan enkel de blanke een racist zijn.Ik stem zelf ook VB, dus ik had ook op FN gestemd.
Leuk idd om door de “verhevenen der aarde” als marginaal aanschouwd te worden.
Noch professioneel, noch privé ben ik echter een marginaal.
Integendeel.
En ja, ik heb ook allochtone vrienden, helaas moet ik zeggen dat bij de allochtonen de afkeer tegen andere nationaliteiten véél hoger is dan men durft benoemen. Dat is blijkbaar een taboe.
Jammer dat men dat probleem, dat racisme niet eens benoemt..,