Ik denk dat je al ver moet gaan zoeken om iemand te vinden die zo naïef is om dat te denken. Maar wat heeft dit nog met Ninove te maken?Voor sommigen kan enkel de blanke een racist zijn.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat je al ver moet gaan zoeken om iemand te vinden die zo naïef is om dat te denken. Maar wat heeft dit nog met Ninove te maken?Voor sommigen kan enkel de blanke een racist zijn.
In Limburg hebben ze dat inderdaad goed aangepakt na de sluiting van de mijnen, maar dat was ook iets dat in de sterren geschreven stond en op een dikke tien jaar tijd ging gebeuren zodat ze zich daar goed konden op voorbereiden. De Denderstreek daarentegen is een beetje het kleine Vlaamse broertje van de Charleroi/Borinage en het Luikse bekken, waar daar de mijnen en de staalindustrie vergaan zijn, was dat in de Denderstreek vooral de textielnijverheid. En waar ze in Henegouwen en Luik vooral op de PS en PTB stemmen, is dat in de Denderstreek het Vlaams Belang. Had je in Wallonië een sterke tegenhanger van het Vlaams Belang gehad, die zouden ook wel groot zijn in die steden, want de problematiek is ginder identiek.
Ik woon al mijn hele in de Denderstreek, maar in tegenstelling tot de rest van Oost-Vlaanderen heb je hier nu eens echt niets. Als ik zie hoe het toerisme wordt gepromoot in bijvoorbeeld Limburg, dan vind ik dat jammer dat we hier in de Denderstreek nooit verder komen dan fietsen langs de Dender en in het geval van Aalst het carnaval. Mensen worden ook niet graag geassocieerd met de streek, het is precies geen goede reclame als je van hier afkomstig bent. Hier zitten geen sterke bedrijven, hier zitten geen sterke politiekers, er komen amper grote atleten uit deze regio en ook sportclubs op het hoogste niveau (oké FCV Dender) ontberen we hier.
Er is hier in de streek weinig om fier op te zijn.

Of de Sint-Theresiakerk die in de vernieling werd geschoten tijdens de tweede wereldoorlog en tot midden jaren 2000 in die staat blijven staan is alvorens ze tegen de grond ging.Ninove heeft een prachtige barokke kerk, restant van een oude abdij. Staat al lang op mijn verlanglijstje om eens te bezoeken.
Natuurlijk gaat 1 kerk niet opeens voor een stormloop aan toeristen zorgen, maar als ik zo kijk op wikipedia zijn er toch een aantal bezienswaardigheden die uitgespeeld kunnen worden. Al lijkt dat fietspad langs de Dender wel oud en versleten, dat mogen ze ook eens heraanleggen en verbreden. Dan heb je cultuur, fietsen en nog wat culinaire zaken zoals Witkap. Perfect toch voor een weekendje in eigen land?
Maar dat toerisme wordt precies niet ontwikkeld. Ik ben wel nog nooit in de Denderstreek geweest dus weet niet wat de atmosfeer in die steden is.
Ook weer de manier waarop Ninove voorgesteld wordt in de pers na die overwinning van FN is helemaal niet positief. Dan zal het moeilijk worden om uit dat dal te klimmen.
Zoals die sluizen op de Dender die nog dateren uit de 19e eeuw, de periode dat de streek hoogconjunctuur kende na de industriële revolutie. Door die gebrekkige infrastructuur zit je daar bij het minste met overstromingen, voor Waterwegen & Zeekanaal de moeite niet om te investeren. Ook dat is tekenend voor de Denderstreek.![]()
Heraanleg en verbreding jaagpad langs Dender vanaf 2023
DENDER – De Vlaamse Waterweg nv zal vanaf 2023 het jaagpad langs de Dender verbreden: van 2 naar 3 meter.www.ninofmedia.tv
Ze zouden dat jaagpad heraanleggen en verbreden maar ik heb daar concreet nog niet veel van gezien.
Het is gewoon compleet uit proportie geblazen en niet representatief voor de doorsnee Ninovieter.de ninovieters hier opt werk herkennen de serie niet. Quotes zoals ze zitten de slechtste blanken en de beste kleuringen in de reeks passeerden hier wel. Zelf wel de reeks nog niet gezien.
Dat heeft die programmamaker vorig jaar toch gedaan?Maak dezelfde serie over het Joods kwartier in Antwerpen of over Borgerhout en ge hebt Unia en heel de politiek op uw dak.
Dit passeert.
Twee maten en twee gewichten.
Dit is nu toch wel een héél grappig statement gezien dat letterlijk hetgene is waar de programmamaker het bekendst voor is.Maak dezelfde serie over het Joods kwartier in Antwerpen
Het kot zou te klein zijn.Maak dezelfde serie over het Joods kwartier in Antwerpen of over Borgerhout en ge hebt Unia en heel de politiek op uw dak.
Dit passeert.
Twee maten en twee gewichten.
Shalom Allemaal is blijkbaar gepasseerd met zo weinig media-aandacht dat jullie er het bestaan niet eens van afweten.Het kot zou te klein zijn

Shalom Allemaal was wel veel minder uitlach TV he... Daar zat evenwicht in tussen progressieve en orthodoxe joden, zonderlingen, excentriekelingen en alles er tussenin. Rode draad was hoe die verschillende persoonlijkheden omgingen met de regels van het Jodendom. De ene al fanatieker als de andere, wat een interessante kijk gaf op die, tot dan, eerder gesloten gemeenschap. Het was leerrijk.Dat heeft die programmamaker vorig jaar toch gedaan?
Trouwens zo een margi Ninovieter krijg je nog wel voor de camera. Draai zoiets in Borgerhout of Molenbeek en ik denk niet dat je daar het plaatselijk uitschot bereid krijgt om mee te werken, integendeel...

ik denk dat er een overflow is.Jullie hebben mij overtuigd. Ik ga dit echt moeten zien!