Wij zijn van Nienof!

Zijn programma's waar je wat je ballans in moet vinden he. Dat maakte Man Bijt Hond zo geniaal. Die gingen imo bijna nooit echt over de lijn.

En dat maakte van Superfans zo een vreselijk programma. Daar ging men gewoon zwaar over die lijn, met dat K3 meisje. Zo een mensen moet je tegen hunzelf beschermen.

Nen boer die zijn Poolse werknemers uitlegt dat er Obussen in u veld liggen op een compleet debiele manier niet. :)

De man met zijn vlaggen is voor mij ook flirten met die grens.

Anderzijds zijn er hier precies ook mensen die dit soort tv verwarren met een Ter Zake aflevering. Dit is geen duidingsprogramma imo, maar een entertainment programma.
Zeker mee eens dat je mensen tegen zichzelf moet beschermen, maar wil maar aangeven dat dit niet nieuw is omdat het VB opeens daar de meeste stemmen haalt.

Anderzijds zijn er hier precies ook mensen die dit soort tv verwarren met een Ter Zake aflevering. Dit is geen duidingsprogramma imo, maar een entertainment programma.
Programma wordt door Play4 dan ook gepositioneerd als een documentaire waarin Diederik Van Den Abeele de ziel van Ninove opzoekt, een jaar voor de historische verkiezingen.

Dan kan je Temptation Island een unieke inkijk in een sociaal experiment noemen.

Is dat zo? Want er zijn toch nog genoeg fragmenten etc op tv waar mensen zich belachelijk maken? Bij Man Bijt Hond/Iedereen Beroemd bijvoorbeeld. Of Temptation Island of Ex On The Bracht. Dat is toch ook uitlachtv waar mensen zich onwetend belachelijk maken?
Zie ook hierboven. Die andere zijn reality-reeksen en zijn zo ook verkocht en naar voor gebracht. Wij zijn van Ninof is volgens de maker, zender en promotie een documentaire. Zie bv de omschrijving bij Tax Shelter:
In de zesdelige documentaire reeks 'Wij zijn van Ninof'(werktitel) laat journalist Diederik Van den Abeele ons meekijken in de ziel van Ninove en haar inwoners, in de aanloop van de historische verkiezing van 2024.
Zo ook bij Fonds Pascal Decroos, dat er ook in geïnvesteerd heeft.

Van een documentaire verwacht ik neutraliteit, van reality-tv verwacht ik uitlach-tv en bagger. Daar zit het verschil.

Zie ook hierboven. Die andere zijn reality-reeksen en zijn zo ook verkocht en naar voor gebracht. Wij zijn van Ninof is volgens de maker, zender en promotie een documentaire. Zie bv de omschrijving bij Tax Shelter:

Zo ook bij Fonds Pascal Decroos, dat er ook in geïnvesteerd heeft.

Van een documentaire verwacht ik neutraliteit, van reality-tv verwacht ik uitlach-tv en bagger. Daar zit het verschil.
Oké, akkoord, maar buiten die met zijn vlaggen zijn dat toch gewoon inwoners van Ninove en niet per se simpele zielen waar misbruik van word gemaakt?

Oké, akkoord, maar buiten die met zijn vlaggen zijn dat toch gewoon inwoners van Ninove en niet per se simpele zielen waar misbruik van word gemaakt?
Naar mijn (beperkte) ervaring met Ninove en de ninovieters, van wat ik hier lees en wat ik elders hoor; zijn de mensen die tot nu toe in beeld gekomen zijn niet representatief.
Het zijn allemaal inwoners van Ninove, daar heb je een punt. Maar als de maker van een documentaire specifieke mensen er uitpikt om er overduidelijk een bepaald beeld van Ninove mee te proberen scheppen, klopt er iets niet.

Het contrast met "Shalom allemaal!" is daarom te groot. Dat is een reeks van dezelfde maker die ook als documentaire en met soortgelijke slogans verkocht werd.

Maar zoals ik al eerder in deze thread zei: tot nu toe toch, er is nog maar 1 aflevering geweest. We zien wel of het dezelfde lovende woorden als Shalom verdient, dat werd op vele plekken geprezen met dingen zoals "een vrolijke, genuanceerde en bovenal bijzonder intrigerende blik op de Joodse gemeenschap in Antwerpen". Maar momenteel ziet het er niet naar uit.

Naar mijn (beperkte) ervaring met Ninove en de ninovieters, van wat ik hier lees en wat ik elders hoor; zijn de mensen die tot nu toe in beeld gekomen zijn niet representatief.
Het zijn allemaal inwoners van Ninove, daar heb je een punt. Maar als de maker van een documentaire specifieke mensen er uitpikt om er overduidelijk een bepaald beeld van Ninove mee te proberen scheppen, klopt er iets niet.

Het contrast met "Shalom allemaal!" is daarom te groot. Dat is een reeks van dezelfde maker die ook als documentaire en met soortgelijke slogans verkocht werd.

Maar zoals ik al eerder in deze thread zei: tot nu toe toch, er is nog maar 1 aflevering geweest. We zien wel of het dezelfde lovende woorden als Shalom verdient, dat werd op vele plekken geprezen met dingen zoals "een vrolijke, genuanceerde en bovenal bijzonder intrigerende blik op de Joodse gemeenschap in Antwerpen". Maar momenteel ziet het er niet naar uit.
En hoezo niet representatief? Ze zijn gaan filmen in dat Café van Guy zijn vriendin, dus dat is gewoon het volk dat daar komt. Ze zijn gaan filmen op die eetdag, mensen die bij zijn achterban horen. Guy zelf krijgt volop de kans om een normale indruk te geven. Dan heb je die carnavalisten, leken mij ook gewoon normale mensen te zijn. Daarnaast mensen van de straat, wat resulteert in verschillende soorten mensen. Van marginalen, tot oudjes, tot voor- en tegenstanders van Forza. Dus we zien eigenlijk heel veel lagen van de bevolking. Dat is toch net wel representatief voor een stad? Misschien zien die mensen zichzelf niet in die profielen, dat kan, maar het lijkt mij nog allemaal wel meevallen.

Edit: laten we zeggen wanneer ze een documentaire maken over een stad waar Groen geschiedenis aan het schrijven is, ga je daar waarschijnlijk ook hier en daar een doorgedraaide hippie in zien verschijnen. Het moet ook verkopen he.

Laatst bewerkt:
We zijn hier allemaal met termen aan het gooien. Maar Shalom allemaal vond ik bv ook geen “documentaire”. Dat was ook gewoon entertainment. Net als dit, wat ze ook op hun site mogen zetten.

Gans andere koek dan bv een echte docureeks zoals “Verscheurd Amerika”.

Iemand met een handicap toedichten dat hij een "win for life" gewonnen heeft is volledig onnodig.
Dwerg die bijna 20 jaar op de ziekenkas staat gaat eens zagen over de profiteurs die hun Win For Life getekend hebben.

Classic 👍

Ik heb eigenlijk wel genoten van de aflevering gisteren. Bij sommige scènes weet ik niet of ik moet lachen of mij depri voelen zoals bij de scène met dat hondje op de begraafplaats. Best wel memorabele tv als je het mij vraagt. Het is verfrissend om eens gewone Vlamingen te zien die gewoon zichzelf durven zijn op tv.

Dwerg die bijna 20 jaar op de ziekenkas staat gaat eens zagen over de profiteurs die hun Win For Life getekend hebben.

Classic 👍
Hij is invalide verklaard na een werkongeval. Kan je daarna dan wel op ziekenkas?

Bij een verkeersongeval waarbij een verzekering economische schade vergoedt, heb je alvast geen recht meer op ziekenkas, want de verzekering vergoedt ook die schade.

Laatst bewerkt:
Ik heb eigenlijk wel genoten van de aflevering gisteren. Bij sommige scènes weet ik niet of ik moet lachen of mij depri voelen zoals bij de scène met dat hondje op de begraafplaats. Best wel memorabele tv als je het mij vraagt. Het is verfrissend om eens gewone Vlamingen te zien die gewoon zichzelf durven zijn op tv.
De tweede aflevering vond ik beter als de eerste. Toch blijf ik, als inwoner van Ninove, op mijn honger zitten. Je krijgt wel een beeld van het succes van FN en meer bepaald de kopman maar toch blijven ze dat voornamelijk vanuit een bepaalde hoek tonen. Het gigantisch aantal stemmen kan niet enkel vanuit die hoek komen dus zou ik wel 's de mening van andere groepen willen horen.

De middenstand en de hogere klassen van de bevolking zouden ook eens mogen aan bod komen.
Want Ninove bestaat toch niet enkel uit bejaarden en sukkelaars.

Het geeft wel een goed inzicht waarom D'haeseleer zo populair is. Hij doet zich voor als een soort weldoener door met de minderbedeelde Ninovieters een trip naar een pretpark te organiseren en dient als aanspreekpunt voor wie zich niet gehoord voelt door het huidige bestuur.
De vraag is wat daarvan nog zal in huis komen éénmaal Forza Ninove zelf moet besturen.

Laatst bewerkt:
Het geeft wel een goed inzicht waarom D'haeseleer zo populair is. Hij doet zich voor als een soort weldoener door met de minderbedeelde Ninovieters een trip naar een pretpark te organiseren en dient als aanspreekpunt voor wie zich niet gehoord voelt door het huidige bestuur.
De vraag is wat daarvan nog zal in huis komen éénmaal Forza Ninove zelf moet besturen.
Dat klopt, hij steekt enorm veel tijd in dienstbetoon. Dat alleen kan echter zijn succes niet verklaren. De middenklasse doet daar waarschijnlijk geen beroep op. Aangezien de sociale verdeling in Ninove niet erg verschilt van andere steden van die grootte is het dus vrij aannemelijk dat er een grote groep FN stemmers zijn die dat niet doen omwille van dat sociaal dienstbetoon. Het benieuwt me dan ook wat hun beweegredenen zijn. Die groep komt niet aan bod zin WZVN. Komt misschien nog.

Feit is ook dat de gemeente liefst 11 landelijke dorpskernen rond de stad kent. In het stedelijke gedeelte woont maar 37% van de bevolking, wat dus mogelijk verklaart waarom links er amper iets voorstelt, omdat het platteland altijd conservatiever stemt.
Ik herken wel wat beelden vanuit de landelijke dorpskernen uit de deelgemeentes. Echter, ook daar zoekt WZVN de randfiguren op. Dat terwijl die landelijke deelgemeenten volgens mijn eigen waarneming compleet verschillend zijn als de stedelijke kern. Volgens mij is er een groot verschil in gemiddeld inkomen tussen de deelgemeenten en de kern. Kort door de bocht: middenklasse woont in de rustige landelijke deelgemeenten en gaat enkel naar het centrum voor de boodschappen, school enz... In het centrum wonen relatief meer inwoners uit lagere inkomensklassen.

Terug
Bovenaan