WK Wielrennen 2023 (Glasgow, Schotland)

Ik denk dat Pidcock met overmacht gaat winnen.
Ik ken het parcours niet, maar één keer aanzetten op een echt steile helling en hij is weg.

Wat een prestatie van MVDP.

MTB is geen col beklimmen. Dat zijn inspanningen van misschien 5 minuten, of minder, ken het parcours ook niet.
Dat kan Matje ook wel ze :cool:

Ik denk dat als WvA gewoon zijn tempo rijdt ipv zich op te blazen om VDP te volgen, hij er nog naar toe zou kunnen rijden, zolang zijn die hellingen niet.

Vanuit het standpunt WVA zou ik echt teleurgesteld zijn, zwaar ontgoocheld.
Terecht ook want dit was een mooie kans.
Maar je botst op iemand die gewoon beter was dan u.

Misschien dat hij stilaan gaat denken dat een andere aanpak in zijn seizoen beter gaat zijn.
Of misschien komt de realisering dat je alles juist doet en er niks kan verbeterd worden, een renner van het allerhoogste niveau bent maar dat er in de grootste wedstrijden vaak iemand nog beter is.

Vooral toch dat laatste denk ik. Waarschijnlijk met Pogacar de meest allround renner van de wereld.

Is er altijd en overal bij waar hij start, en ook al veel mooie koersen gewonnen.

Een MVDP gaat niet de laatste TT winnen in de Tour, of 2e worden op het WK TT. Ik zie hem ook geen 2e worden op de OS in Tokio.

Maar hij stuit dus altijd wel op iemand die nóg meer een parcours op zijn maat vindt.

Met een Tour die niet in dienst staat van Vingegaard, ziet het er misschien anders uit... maar feit blijft dat Mathieu altijd beter zal zijn op die korte snijdige hellingen, vrees ik voor Wout. Dat zien we ieder jaar ook in het voorjaar.

Ik denk dat als WvA gewoon zijn tempo rijdt ipv zich op te blazen om VDP te volgen, hij er nog naar toe zou kunnen rijden, zolang zijn die hellingen niet.
Hij had ne minuut en half aan de meet en heeft pakweg 15-20 seconden niet gereden. Nee Mathieu was gewoon veel en veel beter dan al de rest

Wout moet gewoon weg bij Jumbo en naar een ploeg waar hij egoistischer kan doelen pikken. Hij moet echt af van die Tour(-verplichtingen).

MTB is geen col beklimmen. Dat zijn inspanningen van misschien 5 minuten, of minder, ken het parcours ook niet.
Dat kan Matje ook wel ze :cool:
Pidcock heeft wel al bewezen dat hij Mathieu kan degraderen als het parcours hem beter ligt
En Matthieu heeft al lang geen MTB wedstrijden meer gereden, mss zelfs al lang niet meer op MTB fiets gezeten

Vooral toch dat laatste denk ik. Waarschijnlijk met Pogacar de meest allround renner van de wereld.

Is er altijd en overal bij waar hij start, en ook al veel mooie koersen gewonnen.

Een MVDP gaat niet de laatste TT winnen in de Tour, of 2e worden op het WK TT. Ik zie hem ook geen 2e worden op de OS in Tokio.

Maar hij stuit dus altijd wel op iemand die nóg meer een parcours op zijn maat vindt.

Met een Tour die niet in dienst staat van Vingegaard, ziet het er misschien anders uit... maar feit blijft dat Mathieu altijd beter zal zijn op die korte snijdige hellingen, vrees ik voor Wout. Dat zien we ieder jaar ook in het voorjaar.

Als we heel eerlijk zijn wint hij dit jaar de E3 en de punten in Zwitserland.
Met alle respect maar dat is gewoon niet goed. Rijdt overal goed, altijd in beeld, absolute top. Maar overwinningen zijn nog altijd het belangrijkste.

Als we eerlijk zijn dan zijn de overwinningen die er toe doen voor hem de monumenten, de klassiekers en WT-wedstrijden van het allerhoogste niveau. En net daar is het toch vaak net niet.

Hij had ne minuut en half aan de meet en heeft pakweg 15-20 seconden niet gereden. Nee Mathieu was gewoon veel en veel beter dan al de rest
Ik ben er wel van overtuigd dat hij pakken korter had gezeten als hij alleen kon achtervolgen. Om eerlijk te zijn heeft hij aan Pogacar en vooral Pedersen toch weinig gehad. En op zo'n parcours ben je solo toch wel echt in het voordeel.

Ik zeg niet dat hij VDP zou terughalen, maar zo'n groot verschil zou het dan toch niet geworden zijn.

Als we heel eerlijk zijn wint hij dit jaar de E3 en de punten in Zwitserland.
Met alle respect maar dat is gewoon niet goed. Rijdt overal goed, altijd in beeld, absolute top. Maar overwinningen zijn nog altijd het belangrijkste.

Als we eerlijk zijn dan zijn de overwinningen die er toe doen voor hem de monumenten, de klassiekers en WT-wedstrijden van het allerhoogste niveau. En net daar is het toch vaak net niet.
Je kan er moeilijk rond, op vlak van overwinningen is dit een jaar om snel te vergeten. Op het einde van een carrière is dat het enige waar naar gekeken wordt.

De vraag is of het de komende jaren wel gaat lukken, hij is nu eenmaal geen Pogacar, VDP of Evenepoel. Maar goed, meer dan blijven het beste eruit halen kan hij niet doen.

Je kan er moeilijk rond, op vlak van overwinningen is dit een jaar om snel te vergeten. Op het einde van een carrière is dat het enige waar naar gekeken wordt.

De vraag is of het de komende jaren wel gaat lukken, hij is nu eenmaal geen Pogacar, VDP of Evenepoel. Maar goed, meer dan blijven het beste eruit halen kan hij niet doen.
Heeft uiteindelijk ook al wel alles gewonnen behalve PR/RVV en WK. Heeft nog wel een aantal jaar maar het gaat er inderdaad niet makkelijker op worden. De kansen op de WK's gaan ook niet blijven komen.

Klopt. Uiteindelijk verschijnt dat op zijn palmares.

Maar goed, al die andere zaken zijn niet voor niets natuurlijk, als hij zijn loonbriefje (en populariteit) zal bekijken ;)

En toch heeft hij daar ook al 9 ritten en een groene trui aan over gehouden. Niet slecht...
Dit jaar kost het hem wel minstens één rit.
Hij mag eigen kansen gaan, maar in de positie waarin hij zit is het alvast niet optimaal om persoonlijke doelen na te streven.
Dat is jammer want als hij zich wat vaker kan sparen dan zit er volgens mij meer in.

Nu goed dat weet je op voorhand. Misschien dat dit in de toekomst toch verandert. Al denk ik van niet want hij is een belangrijke pion in het winnen van het geel.
Veranderen van ploeg, ik zou niet weten waar hij beter kan zitten eerlijk gezegd want er is ook meer dan enkel maar dat knechten in de tour.

Wat een parcours heeft Mathieu Van Der Poel afgelegd in een jaar. Van de cel in Australië tot wereldkampioen welrennen.
Zo zie je maar dat je altijd in je dromen moet blijven geloven.

Terug
Bovenaan