WK Wielrennen 2023 (Glasgow, Schotland)

Dit is wel een saaie koers ség
Saai is het allerminst
:tongue:
Niemand verwacht 200km koers op een WK. Zeker met dit parcours niet.
Geduld hebben loont en we hadden wel verwacht dat het niet ging stilvallen eens ze op het stadsparcours kwamen.
Als we eerlijk zijn dan zijn de overwinningen die er toe doen voor hem de monumenten, de klassiekers en WT-wedstrijden van het allerhoogste niveau. En net daar is het toch vaak net niet.
Vanuit de G6 is hij de enigste die dit jaar geen vette vis heeft weggekaapt.
Vanaf volgend jaar spreken we over de G5 (tenzij hij WK TT wordt).

:tongue:
Niemand verwacht 200km koers op een WK. Zeker met dit parcours niet.
Geduld hebben loont en we hadden wel verwacht dat het niet ging stilvallen eens ze op het stadsparcours kwamen.

Mijn opmerking van 'saaie koers' was maar een flauwe opmerking tijdens de fase dat ze 45 min stil stonden wegens die activisten ;)

Pidcock heeft wel al bewezen dat hij Mathieu kan degraderen als het parcours hem beter ligt
En Matthieu heeft al lang geen MTB wedstrijden meer gereden, mss zelfs al lang niet meer op MTB fiets gezeten
Heeft ook nog een rekening openstaan met MTB, Tokyo :cool:

Op X, de nieuwe naam van Twitter, komen twee vermeende actievoerders van ‘This is Rigged’ aan het woord. “Als transvrouw ben ik niet welkom op de piste voor het WK, terwijl de UCI op hetzelfde moment wel een ploeg van een petrochemisch bedrijf (Ineos, red.) laat rijden", aldus de 28-jarige Rebecca. “Dat toont dat ze niet bekommerd zijn om mensen. Ik benoem dit om te proberen zorgen voor een betere toekomst te staan.”
Ook de 21-jarige Cat wijst naar Ineos. “Dat Ineos een team mag sponsoren in een race rond de Campsie Fells (een reeks Schotse heuvels, red.), waar vorige maand nog bosbranden waren, is een schande. Het is een belediging voor zowel de wielergemeenschap als de Schotten. Onze toekomst wordt verwoest.”

Juist de enige koers per jaar dat Ineos niet meerijdt en dan gaan ze daarover protesteren :laugh: Idiots.

Ik vind het wel zot dat er op een WK nog altijd zonder oortjes wordt gereden. Is daar een specifieke reden voor?

UCI is geen fan van oortjes ze denken dat de koers daardoor minder aantrekkelijk wordt. Jaren terug was het zelf een tijd verboden overal maar toen mocht het weer op het hoogste niveau (WT / PT) en daarna weer overal buiten op het WK.

Pedersen en Küng 4e en 5e.
Trentin had hier perfect top tien kunnen rijden.
Het podium van Harrogate '19.
Enorm harde venten, dat trio.
Laat het volgend jaar in de RVV gans de dag regenen zonder dat de koers stilvalt en die mannen zien we vooraan de koers strijden voor de dichtste ereplaatsen of zelfs winst.

UCI is geen fan van oortjes ze denken dat de koers daardoor minder aantrekkelijk wordt. Jaren terug was het zelf een tijd verboden overal maar toen mocht het weer op het hoogste niveau (WT / PT) en daarna weer overal buiten op het WK.
Klopt, maar denk dat de huidige generatie toch wel keer op keer bewijst attractief te koersen mét oortjes. Dus ik vind dat geen argument (meer). Keerzijde is dat er gewoon belangrijke informatie niet kan worden doorgegeven. Vorig jaar in Wollongong bv nog: dat groepje met Skjelmose enzo dat nog wordt teruggepakt omdat ze dachten dat ze meer voorsprong hadden en anderzijds het peloton dat niet wist dat ze gingen sprinten voor plek 2. Zijn toch twee cruciale dingen waardoor je 99% andere renners op 2 en 3 had gekregen.

Zilver op een halve seconde van Ganna!

Nee, serieus, ik zou hem graag de Ronde van Lombardije zien rijden. Hij rijdt goed genoeg bergop om een klimklassieker te winnen in een sprint met een groepje. Of om tweede te worden na Pogacar of Evenepoel.
Vraag me af wat Wout nog gaat rijden dit jaar.

Zilver op een halve seconde van Ganna!

Nee, serieus, ik zou hem graag de Ronde van Lombardije zien rijden. Hij rijdt goed genoeg bergop om een klimklassieker te winnen in een sprint met een groepje. Of om tweede te worden na Pogacar of Evenepoel.

Zo lang gaat hij het seizoen niet rekken, denk ik. En al zeker niet voor Lombardije volgens mij. Eerst veldrijden, dan ern voorjaar, een Tour en het WK. Het zal stilaan wel goed geweest zijn voor hem, zal wel graag wat extra tijd nemen met zijn gezin.

Wel benieuwd wat hij nog gaat rijden na het WK TT. Misschien nog wat kleinere Belgische koersen om zijn zege-aantal wat proberen op te krikken?

MTB is geen col beklimmen. Dat zijn inspanningen van misschien 5 minuten, of minder, ken het parcours ook niet.
Dat kan Matje ook wel ze :cool:
Pidcock heeft volgens mij al altijd gewonnen met grote marge als hij van op de eerste rij mocht vertrekken in XCO mountainbiken.
Ook wanneer MVDP meedeed.

Ik ga ervan uit dat MVDP kansloos is tegen een Pidcock in vorm.
De hellingen zijn in mtb veel steiler dan op de weg. De kleine, lichte Pidcock knalt daar gewoon weg.

Vooral te veel gestuurd vanuit de volgwagen.
Ze zijn ook enkel maar teruggekomen op hun beslissing omdat het veiliger is als de renners op een half afgesloten openbare weg rijden. Het WK is een koers op een volledig afgesloten parcours en daar speelt dat argument van veiligheid niet, daar kunnen ze dit garanderen.

Toch ook chapeau. Fantastisch voorjaar, blessure, dan volop elke dag meestrijden in de Tour (waar hij toch ook een aantal klappen moest verwerken).

Dan nog meestrijden om de wereldtitel op een parcours dat voor hem ook idealer kan...

We schrikken er bij hem al eigenlijk niet meer van.

Pfff, MVDP weer, het blijft toch frustrerend als Belg.
Inderdaad maar dit was ergens te verwachten. Echt een parcours op zijn maat. VDP veruit de sterkste vandaag. Van Aert best of the rest.

Remco gewoonweg niet zijn parcours met dat continu optrekken en die vele bochten. Een Vingegaard of Roglic waren hier meer dan wss al veel vroeger gelost of uit koers verdwenen. Toch nog de koers uitgereden Remco.

Sterke Belgische ploeg gezien!!

Vooral te veel gestuurd vanuit de volgwagen.
Ze zijn ook enkel maar teruggekomen op hun beslissing omdat het veiliger is als de renners op een half afgesloten openbare weg rijden. Het WK is een koers op een volledig afgesloten parcours en daar speelt dat argument van veiligheid niet, daar kunnen ze dit garanderen.
Tiens, daar hebben die activisten toch niks van gemerkt :unsure:

Decompressie kan (te) groot zijn maar anders pakt die de tripple wel lijkt me, VDP, hoogvorm net op tijd terug te pakken.

In de afvalling op de piste, had een Spaanse lekke band en het vervangen nam teveel tijd in beslag en uit koers.
Mocht niet meer meedoen. F* dat is hard.

Terug
Bovenaan