ik denk dat jij echt eens moet gaan opzoeken wie de boomers warenIk denk dat deze topic echt bewijst dat dit "boomer"-forum is. Neen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik denk dat jij echt eens moet gaan opzoeken wie de boomers warenIk denk dat deze topic echt bewijst dat dit "boomer"-forum is. Neen?
perfect voorbeeld lees ik net in de krant.En wat moet dat tegenspreken van mijn post? Ik zeg toch net hetzelfde? Alleen dat je weer allemaal voorbeelden uit één kant kiest, en dan ook nog eens voor de gemakkelijkheid alles op een hoopje gooit... is door het lint gaan omdat je copresentator gepaste kritiek heeft op je nu ook al "niet meer woke"??
Een uitstekend voorbeeld van wat ik bedoel. Er wordt heel veel geschermd met "jaja, het is van alle de kanten" (omdat iedereen met een gram verstand dat inziet), maar als het erop aan komt, is de conclusie toch altijd over één kant. Raar, hè?
en wat heeft dit te maken met social media of woke cultuur?perfect voorbeeld lees ik net in de krant.
de bedreiger van mark van ranst is opgepakt. buiten een twitterbericht heeft Marc geen officiele klacht neergelegd?
Gaat de speler van beerschot ook opgepakt worden? Tom van Grieken heeft het ook aangekaart op twitter.
Lijken me beiden even zware uitspraken. Gaan de gevolgen identiek zijn of niet? Indien niet waarom?
Not sure if serious eerlijk gezegd?en wat heeft dit te maken met social media of woke cultuur?
Gezien de gemiddelde leeftijd van de leden van dit forum zijn de Boomers eerder onze ouders.Ik denk dat deze topic echt bewijst dat dit "boomer"-forum is. Neen?
Je stelt een hoop vragen, maar je antwoordt niet. Integendeel, je gaat een beetje hypothetisch veroordelen, en wéér dingen op een hoopje gooien. Je weet maar de helft, maar hebt je conclusie al klaar. Ook al stel je schijnvragen. Jouw antwoord is dat de gevolgen niet identiek gaan zijn, en dat is omdat het "vanuit de foute kant komt". Conclusie klaar zonder enige feiten. Het moet zelfs nog gebeuren, maar toch past het al in je kraam! En nog niet zien dat het confirmation bias is!perfect voorbeeld lees ik net in de krant.
de bedreiger van mark van ranst is opgepakt. buiten een twitterbericht heeft Marc geen officiele klacht neergelegd?
Gaat de speler van beerschot ook opgepakt worden? Tom van Grieken heeft het ook aangekaart op twitter.
Lijken me beiden even zware uitspraken. Gaan de gevolgen identiek zijn of niet? Indien niet waarom?
zeg ik dat?
Maar hier ga je toch in tegen uw eerdere stelling dat mensen die iets horen of geschreven zien zelf kunnen beslissen hoe ze dat interpreteren/beledigd zijn? Ik dacht toch dat jij het was die zoiets zei.Piers Morgan die zijn TV-programma gebruikt om Markle aan te vallen één dag nadat ze toegaf suicidale gedachten te hebben gehad, is beneden alle peil. Om maar niet te spreken over het feit dat Piers Morgan gezien zijn persoonlijke geschiedenis met Markle overkomt als een geobsedeerde stalker en ook door zijn medepresentatoren- en gasten terecht is gewezen.
Ik vind het allesbehalve netjes dat je deze zaak zonder enige nuance als een voorbeeld van doorgeslagen cancel culture voorstelt.
Nee ik zie het eigenlijk niet, buiten social media zie ik de link niet.Not sure if serious eerlijk gezegd?
Beide bedreigingen zijn geuit op social media. Leest anders topictitel nog eens
Alleen kun je bij Pierce wel veilig stellen dat hij niet ontslagen is omdat hij zou beledigd hebben, aangezien hij dat zijn hele carrière heeft gedaan. Maar dat hij in dit geval zijn job gewoon totaal fout had ingeschat en ingevuld.Maar hier ga je toch in tegen uw eerdere stelling dat mensen die iets horen of geschreven zien zelf kunnen beslissen hoe ze dat interpreteren/beledigd zijn? Ik dacht toch dat jij het was die zoiets zei.
Mijn punt was dat StevenFM Markle haar uitspraken op een bepaalde manier interpreteert en dan zijn interpretatie gebruikt om het gedrag van Morgan te beoordelen. En die kan best zijn eigen interpretatie hebben, iets wat StevenFM net zegt.Alleen kun je bij Pierce wel veilig stellen dat hij niet ontslagen is omdat hij zou beledigd hebben, aangezien hij dat zijn hele carrière heeft gedaan. Maar dat hij in dit geval zijn job gewoon totaal fout had ingeschat en ingevuld.
ja klopt, maar persoonlijk vind ik de mindset van deze forum gelijklopend met de boomers.Gezien de gemiddelde leeftijd van de leden van dit forum zijn de Boomers eerder onze ouders.
En nu graag een ontopic reactie met wat inhoud?ja klopt, maar persoonlijk vind ik de mindset van deze forum gelijklopend met de boomers.
Like serieus....wat een topic.
je bent echt de meester in semantische discussies eerlijk gezegd. Ik snap ook niet waarom je zo een voorvechter bent van het wokeism. Ga je nu insinueren dat wokeness niet bestaat?Je stelt een hoop vragen, maar je antwoordt niet. Integendeel, je gaat een beetje hypothetisch veroordelen, en wéér dingen op een hoopje gooien. Je weet maar de helft, maar hebt je conclusie al klaar. Ook al stel je schijnvragen. Jouw antwoord is dat de gevolgen niet identiek gaan zijn, en dat is omdat het "vanuit de foute kant komt". Conclusie klaar zonder enige feiten. Het moet zelfs nog gebeuren, maar toch past het al in je kraam! En nog niet zien dat het confirmation bias is!
Mss omdat de andere kant weinig voorbeelden heeft. Ik ken niemand die ontslaan is omdat hij de verkeerd gepercipieerde moral high ground heeft hoor. Beste voorbeeld waar ik nu kan op komen is dat #superstraight toch heel wat transpersonen een twitterban aan hun been gelapt heeft.Antwoord eens op mijn vragen of mijn post? Je geeft een boel "voorbeelden", waar al bij minstens 2 gevallen zware twijfels bij zijn. En 0 voorbeelden van de andere kant. Nochtans, een halve pagina geleden weigerde je nog dat te zeggen. Op iemands vraag of dat alleen voor de ene kant gold, zei je:
Geef mij een voorbeeld waar de 'wokesters' negatieve gevolgen ondervinden van hun publiekelijk gedrag. Echt negatieve gevolgen. Job kwijt, gedoxxed, werkgevers ingelicht over hun online uitspraken.Dus in plaats van rond de pot te dansen, zeg eens wat je echt bedoelt. Komt het van één kant en is het een verhaal van "wokesters" en een cancel culture? Of is het een verhaal van bedreigingen op sociale media die te weinig worden aangepakt? Want je hinkt op twee benen naargelang de post. Een beetje wat ik dus ook tegen Kay-gell zei, alleen doe jij het nog veel extremer.
Je hypothetische gevallen interesseren me geen zier, omdat die totaal niks zeggen, behalve over jouw op voorhand gevormde idee.
Nu mooier. Ik ga voorbeelden moeten vinden om jouw geschifte claim te ontkrachten dat het eigenlijk maar van één kant komt?je bent echt de meester in semantische discussies eerlijk gezegd. Ik snap ook niet waarom je zo een voorvechter bent van het wokeism. Ga je nu insinueren dat wokeness niet bestaat?
in een perfecte maatschappij worden aan deze twee feiten even zwaar getild. Punt.
Mss omdat de andere kant weinig voorbeelden heeft. Ik ken niemand die ontslaan is omdat hij de verkeerd gepercipieerde moral high ground heeft hoor. Beste voorbeeld waar ik nu kan op komen is dat #superstraight toch heel wat transpersonen een twitterban aan hun been gelapt heeft.
Geef mij een voorbeeld waar de 'wokesters' negatieve gevolgen ondervinden van hun publiekelijk gedrag. Echt negatieve gevolgen. Job kwijt, gedoxxed, werkgevers ingelicht over hun online uitspraken.
Ik zou ook uw woordgebruik wat aanpassen. Je bent weer op het randje van onbeleefd aan het discussieren.
Ik heb deze post drie keer gelezen maar ik snap niet goed wat je wil zeggen. Kan je je vraag misschien herformuleren en dan zal ik daar met plezier op antwoorden.Maar hier ga je toch in tegen uw eerdere stelling dat mensen die iets horen of geschreven zien zelf kunnen beslissen hoe ze dat interpreteren/beledigd zijn? Ik dacht toch dat jij het was die zoiets zei.
Markle zei letterlijk dat ze suicidale gedachten had. Piers Morgan zei on air dat hij er niks van gelooft. Nadien heeft de CEO van ITV (dat Good Morning Britain uitzendt) laten weten dat zij zelf de claims wel serieus neemt en dat eveneens ITV de claims over mentale gezondheid serieus neemt. Men heeft Morgan dan ook de keuze gegeven: een publieke verontschuldiging aan het adres van Markle (en andere mensen die leiden aan mentale gezondheidsproblemen) of opstappen. Veel valt hier niet aan te interpreteren denk ik.Mijn punt was dat StevenFM Markle haar uitspraken op een bepaalde manier interpreteert en dan zijn interpretatie gebruikt om het gedrag van Morgan te beoordelen. En die kan best zijn eigen interpretatie hebben, iets wat StevenFM net zegt.
Ik heb deze post drie keer gelezen maar ik snap niet goed wat je wil zeggen. Kan je je vraag misschien herformuleren en dan zal ik daar met plezier op antwoorden.
Markle zei letterlijk dat ze suicidale gedachten had. Piers Morgan zei on air dat hij er niks van gelooft. Nadien heeft de CEO van ITV (dat Good Morning Britain uitzendt) laten weten dat zij zelf de claims wel serieus neemt en dat eveneens ITV de claims over mentale gezondheid serieus neemt. Men heeft Morgan dan ook de keuze gegeven: een publieke verontschuldiging aan het adres van Markle of opstappen.
Het enige opvallende is eigenlijk dat dit de druppel is want Morgan heeft een lange geschiedenis van zijn platform te gebruiken om mensen te intimideren en pesten.
Het gaat ook niet zozeer, denk ik, over of iets al dan niet mag toegelaten worden. Het gaat meer over het feit of bepaald gedrag of bepaalde uitspraken fatsoenlijk zijn of niet. Iedereen heeft het recht om een klootzak te zijn (tot op zekere hoogte). Ik ga hier niet voor anderen spreken maar wat mij het meest stoort aan de woke beweging is het hun gevoel van morele superioriteit terwijl betere mensen duidelijk meer verantwoord zouden omgaan met hun recht van vrije meningsuiting. Dat voorval met Halle Berry illustreert dat wel wat vind ik, die uitspraak van die DJ was niet netjes maar die zal op dat moment ook niet van zichzelf gedacht hebben dat hij de wereld een betere plaats aan het maken was door zoiets te zeggen. Halle Berry zal daar, of ik vermoed toch op zijn minst een groot deel van de mensen die gereageerd hebben in navolging van haar comments, wel hebben gedacht. Dat steekt de ogen wat uit. Als je de wereld een betere plaats wil maken, begin dan bij jezelf lijkt zowat de antithesis te zijn van heel die beweging. Het gaat heel vaak over het kunnen vinden van fouten in anderen en zich om dan verontwaardigd te zijn.Maar waar haal jij nu uit mijn posts dat ik vind dat meningen zoals die DJ niet kunnen? Dat die niet mogen geuit worden? Ik heb hier al tot in de treurnis herhaald dat iedereen zijn mening mag uiten. Maar dat er aan het uiten van elke mening consequenties kunnen hangen. Zoals kritiek krijgen op jouw mening.
Jij bent degene die keuzes maakt in welke meningen wel en niet geuit mogen worden he. Die van de DJ is oké voor jou, die van Halle Berry niet want - naar jouw gevoel - niet in proportie.
Van mij mogen ze beiden hun mening uiten, maar moeten ze er mee leven dat ze commentaar kunnen en zullen krijgen op hun mening. En voor er weer iemand slim wil doen: bedreigingen, beledigingen, doxing, ... reken ik daar uiteraard niet onder. Nogmaals: daar moet gewoon paal en perk aan gesteld worden en consequent bestraft worden. Al zal dat voor velen ook als een aanval op hun vrijemeningsuiting worden gezien.
Ik denk dat velen zich wel ergeren aan die woke en cancel culture maar zolang men hetdebat in extremen trekt zie ik eigenlijk bitter weinig beterschap.Het gaat ook niet zozeer, denk ik, over of iets al dan niet mag toegelaten worden. Het gaat meer over het feit of bepaald gedrag of bepaalde uitspraken fatsoenlijk zijn of niet. Iedereen heeft het recht om een klootzak te zijn (tot op zekere hoogte). Ik ga hier niet voor anderen spreken maar wat mij het meest stoort aan de woke beweging is het hun gevoel van morele superioriteit terwijl betere mensen duidelijk meer verantwoord zouden omgaan met hun recht van vrije meningsuiting. Dat voorval met Halle Berry illustreert dat wel wat vind ik, die uitspraak van die DJ was niet netjes maar die zal op dat moment ook niet van zichzelf gedacht hebben dat hij de wereld een betere plaats aan het maken was door zoiets te zeggen. Halle Berry zal daar, of ik vermoed toch op zijn minst een groot deel van de mensen die gereageerd hebben in navolging van haar comments, wel hebben gedacht. Dat steekt de ogen wat uit. Als je de wereld een betere plaats wil maken, begin dan bij jezelf lijkt zowat de antithesis te zijn van heel die beweging. Het gaat heel vaak over het kunnen vinden van fouten in anderen en zich om dan verontwaardigd te zijn.
Da's van alle tijden natuurlijk, vroeger had je de religieuze types die hun dagen vulden met verontwaardigd te zijn over hoe Jeanine niet was komen opdagen in aswoensdag viering (waarschijnlijk omdat ze de avond ervoor teveel gedronken) en die vooraan in de kerk gingen zitten zodat iedereen kon zien wat voor goed katholieken het wel niet waren, die je met hun ogen zouden neerbliksmenen als je nog maar met een protetstant sprak enzovoort. Die zullen ook overtuigd geweest zijn van het feit dat ze de beste katholieken ooit waren en dat zal iedereen ook gemerkt hebben.
Da's wel jammer natuurlijk want de basis van hun boodschap is ok en echt wel nodig, het probleem is dat de mensen die tegenwoordig het luidst roepen over racisme en seksisme veel te zelden de grootste anti racisten en anti seksisten zijn, soms zelf het tegenovergestelde, en dat het minder gaat over het beter maken van de maatschappij en meer gaat over het tentoonspreiden van hun, vaak gedeeltelijk misplaatst, idee van morele superioriteit.
Ik was net even de nieuwssites aan het doorlezen en kwam dan dit artikel tegen.Als een woordvoerder van een merk/product/brand iets zegt dat zeker punten scoort bij hetzelfde publiek dat al dat merk genegen is dan is het toch geen wereldschokkend nieuws om daar mss een vraagteken bij te zetten? Weet ik veel welke van de twee correct is, maar om dat beneden alle peil te noemen...
Of gaan we geloven dat in die interviews waar miljoenen op het spel staan alles niet mooi uitgestippeld is?
euh ja? gaarne.Nu mooier. Ik ga voorbeelden moeten vinden om jouw geschifte claim te ontkrachten dat het eigenlijk maar van één kant komt?
Want "de andere kant heeft weinig voorbeelden"... maar je geeft verdikke zelf het voorbeeld van de bedreigingen van MVR. Lijkt me niet van dezelfde "wokesters" te komen, toch? Een halve pagina geleden zeg je nog dat het niét alleen van één kant komt. Hier zeg je al "de andere kant heeft weinig voorbeelden".
En dan ben ik de meester van de semantische discussies, als jij weigert om een standpunt in te nemen, zodat je er voortdurend omheen kunt dansen.