Dat is hier heel vlug gegaan naar vrijheid van meningsuiting, zeg... Da's eigenlijk niet van toepassing hier, hè. Ik denk dat de meesten wel vinden dat kritiek en tegengas wel kunnen, en bedreigingen te ver gaan. Dat heeft toch heel weinig te maken met vrijheid van meningsuiting? Niks zelfs.
Het ging om een slechte column, met daarop allerhande reacties. En dat werd dan een schoolvoorbeeld van 'cancel culture'.
@zwarten haalt het ook nog eens opnieuw aan: Er zijn wel degelijk echte gevolgen voor die dingen die op sociale media gebeuren. Dus een echte storm in een glas water is het niet. Maar is het dan niet gewoon een probleem van sociale media en het feit dat bedreigingen daar veel te vaak onbestraft blijven, eerder dan een probleem van "de woke cancel culture"?
Want ik zie hier nu vooral reacties die het eerste zeggen, en daaruit het tweede concluderen. Wat natuurlijk een foute conclusie is, tenzij je kunt aantonen dat dat alleen vanuit die "wokesters" foute commentaren en bedreigingen komen. Dat lijkt me zo'n belachelijke claim dat niemand ze zal durven maken. Maar toch is de conclusie dat het alleen iets te maken heeft met de cancel culture? Leg me dat eens uit.