Oh, mogen we de vergelijking maken met discriminerende uitspraken binnen moskeeën en andere religies?
Is dat werkelijk het pad wat je wilt bewandelen? Want niet alleen bestaan er voorbeelden van de zaken die je aanhaalt, de gevolgen daarvan zijn intussen echter wél vele malen erger én justitie treedt er onvoldoende zwaar tegen op.
Het zou bijvoorbeeld alvast een betere wereld zijn als de wapens die bij huiszoekingen van mensen die islamistische aanslagen plannen louter pepperspray en airsoftgeweren zouden zijn en geen machinegeweren of bommen, het zou de overlevingskansen van de vele dodelijke slachtoffers een pak verbeterd hebben.
Dat van die 1/35 kan ik natuurlijk moeilijk gaan nameten, ik heb bijvoorbeeld toegegeven géén enkel idee hoeveel % van de vele uitspraken die men in koranscholen doet discriminerend zijn, maar gegeven dat dat in een pseudo-educatieve context richting kinderen gebeurt en niet in een besloten social media groep van overjaarse pubers vind ik het eerlijk gezegd wél erger.
Ook in ons land maken leerkrachten zich meer en meer zorgen over de invloed van Koranscholen. Ze merken dat steeds meer kinderen naar de les gaan, zelfs vanaf zeer jonge leeftijd. De inzichten en radicale ideeën die ze daar meekrijgen, botsen met de lessen op school. Dat vertellen enkele...
www.vrt.be
Ik kan het gemist hebben, maar waar is het optreden van Justitie tegen deze koranscholen trouwens? Of is dit wel gewoon vrijheid van (domme) meningen, al dan niet onder het mom van vrijheid van religie?
Of wanneer het aankomt op het maken van reisjes naar het buitenland om extremistische dictaturen te ondersteunen:
Van de twaalf vrouwen die België terughaalde uit de kampen met IS-gevangenen in Syrië zit de helft intussen niet meer vast. Zijn ze een voorbeeld van re-integratie of net een bedreiging voor onze veiligheid? ‘Zij lopen nu vrij rond in de samenleving die zij wilden vernietigen.’
www.demorgen.be
Kordaat optreden van onze justitie tegen deze dames en andere Syrië-strijders die effectief naar daar gegaan zijn om te doden.
Maar voor de duidelijkheid, ik keur DVL die Orban z'n vriendjes is gaan bezoeken of De Winter die Assat is gaan bezoeken ook af hoor.
Nogmaals géén enkele sympathie voor, je moet je op dat vlak een andere vijand zoeken.
Alleen vind ik het wel nog net iets minder erg dan effectief gaan strijden voor IS. Persoonlijk zou ik toch niet deze vergelijking gemaakt hebben, maar soit.