Heb je dan ook maar enig bewijs van quotes die tonen dat ik iets anders dan links libertarier zou zijn.
Ik kan mij vinden in algemeen basisinkomen, onbeperkte migratie (met zelfde (economische) rechten als Belgen na verloop van tijd), gratis onderwijs om gelijke kansen te garanderen. Verder ben ik heel progressief waar rechtse mensen eerder conservatief zijn (abortus, suicide, euthanasie, gelijkheid tussen man, vrouw en andere geslachten).
Dit alles ingebed in het absoluut nastreven van maximale individuele vrijheden en buiten de bovenstaande zaken een zo klein mogelijke simpele overheid waarbij er zo weinig mogelijk diensten door de overheid worden verzorgd met zo laag mogelijke belastingen.
De extreem linkse ideologie voedt het onderscheid tussen rijk en arm en culpabiliseert het zoeken van rijkdom. Waar extreem rechts alles steekt op vreemdelingen, steekt extreem links alles op de rijken zonder verantwoordelijkheid te leggen bij het individu.
Daarbovenop is een partijvoorzitter die slechts 2k verdient gewoon ongeloofwaardig. Ik twijfel aan eenieder die zo'n job zou willen doen waarbij je constant in de gaten gehouden wordt en zeer wisselende lange uren doet voor zo weinig geld. Als dat het voorbeeld is waar ze naartoe willen, zot veel werken en geëvalueerd worden voor zeer weinig, dan zijn ze mijn inziens gelijk aan walgelijke individuen als DVL.
Als je daadwerkelijk voor al die zaken bent, dan ga je je niet meer storen aan de linkse voorstellen die je opnoemt, dan aan figuren als DVL. Je hebt het over onbeperkte migratie of gelijkheid tussen man en vrouw, maar toch stel je links gelijk aan Dries Van Langenhove, dit in een topic waar het gaat over de zaak S&V en specifieker: het racisme en seksisme in die groepen. Dit terwijl je zelf voor gelijkheid tussen vrouw en man streeft, en iemand als DVL daar regelrecht tegenover staat. Het gaat ook niet om het uiten van die standpunten, maar het gaat hem ook om het uiten van die standpunten op een denigrerende manier (handjes kappen memes, assepoester van achter naar voor meme, enzovoort, enzovoort). En toch moet je weer beginnen over links, terwijl er geen enkele aanwijzingen zijn voor uw beweringen. Elke post in deze thread komt min of meer neer op het minimaliseren van hun daden, dat terwijl je zelf claimt voor deze zaken te zijn. Het komt wat betreft niet overeen met uw postgedrag in deze thread.
Als je streeft naar gratis onderwijs om gelijke kansen te garanderen, of naar gelijkheid tussen man en vrouw, dan zou je ook moeten beseffen dat deze zaken nog steeds niet het geval zijn in België. Al moet ik wel zeggen dat ons onderwijs vrij goed is, en elders vaak minder goed, vooral in de Anglo-Amerikaanse wereld. De Anglo-Amerikaanse wereld waar je trouwens naar verwijst heeft geen enkele van de standpunten waar jij beweert achter te staan.
Daarbovenop is een partijvoorzitter die slechts 2k verdient gewoon ongeloofwaardig. Ik twijfel aan eenieder die zo'n job zou willen doen waarbij je constant in de gaten gehouden wordt en zeer wisselende lange uren doet voor zo weinig geld. Als dat het voorbeeld is waar ze naartoe willen, zot veel werken en geëvalueerd worden voor zeer weinig, dan zijn ze mijn inziens gelijk aan walgelijke individuen als DVL.
Gek standpunt, waarbij het eerder om jaloezie gaat. In welke mate is een politicus "meer waard" dan een poetsvrouw of een verpleger? En als er meer van die laatste twee zijn, akkoord. Maar we hebben er ook veel meer nodig. Maar blijkbaar heeft men liever figuren die tientallen mandaten hebben en voor elk van die mandaten een riant loon ontvangen. Elke normale mens zal op zijn minst die 2k bewonderen, jij niet. Jij vindt dat walgelijk, wel, ik vind het walgelijk dat jij daar zo over denkt. Ik denk nu niet dat iemand als Hedebouw het krap bij de kas heeft, maar ik vind het wel bewonderenswaardig dat hij dit doet, en daarmee toont hij dat het wel kan.
En neen... het is absoluut geen signaal dat iedereen 'maar' 2k netto zou moeten verdienen. Maar in de praktijk is het wel zo dat de meeste mensen maar 2k netto verdienen, en ze werken verdorie even hard.
Verantwoordelijkheid bij het individu? Iemand die 2k netto verdient heeft het vandaag niet altijd zo gemakkelijk hoor, met de gasprijzen en inflatie van tegenwoordig. En ze werken wél hard.
Voor een links-liberaal gebruik jij "extreemrechtse mythes" om extreemlinks aan te vallen. Als er kritiek komt op racistische uitingen, heb je het plots over "extreemlinks". Mij lijkt dan dat zaken als racisme en seksisme een klein dingetje zijn of niet zo serieus te nemen zijn als je zelf beweert dat je doet.
Er zijn veel meer rechtse(re) figuren, zoals in dit topic, die het gedrag wel veroordelen zoals het hoort.