Ik begrijp uw punt niet zo goed.Wanneer is de laatste keer dat die een verkiesbare plaats kreeg, zelfs op lokaal niveau? Dat zegt genoeg.
Je kan het bestaan van het licht ontkennen, maar goed de rest vul je zelf maar in.
Voor mijn part mag je geloven dat er binnen de CD&V niemand nog overtuigd is van de katholieke normen en waarden, zuiver op basis dat er niemand formeel in een artikel in een krant of eigen website hier voor uitkomt. Of dat ik alvast niet de moeite ga doen op het internet af te speuren om iemand erop te betrappen.
Ik zeg dat niet gewoon dat hetgeen jij gelooft niet klopt. Ik kan hier namen noemen van volksvertegenwoordigers die zowel lokaal als op vlaams niveau te zien zijn, maar daar kom je ook niet veel verder mee.
Het punt was vooral dat impliceren dat een conservatieve katholieke houding iets is wat enkel maar bestaat bij VB-leden niet strookt met de realiteit.
Je mag de visie van een partij en hoe deze zich profileert naar de buitenwereld niet gelijkstellen met de individuele standpunten en overtuigingen van alle leden. Ja er zullen leden zijn die even kleurloos en besluiteloos zijn, maar net zo goed met een duidelijk visie die niet strookt met de kleurloze algemene houding van de partij.
Net zoals je ook niet kan en mag stellen dat omdat persoon X lid is van partij Y dat deze 100% achter alle standpunten staat.
CD&V is veel van hun charme verloren omdat ze een deel van hun identiteit verloren zijn. Waarom zou je stemmen op een partij die zelf niet goed weet waarvoor ze staan en bereid zijn om zich in alle bochten te wringen.
Maar bepaalde leden halen dan wel nog veel stemmen omdat deze wel een duidelijk verhaal brengen die strookt met de overtuiging van sommige mensen.