Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Elektriciteit op een zonnige dag is dan ook geen hol waard in de zomer, dus dat lijkt me correct.waar je elektriciteit in de zomer geen hol waard is hoor.
Klopt. Anders had iedereen die eind 2020 legde natuurlijk dat trucje (fraude) geprobeerd. Amai, wat een anti-climax voor iedereen: installateurs en keurders in een race tegen de tijd om alles te leggen en keuren voor 31 dec, allemaal nutteloos en zelfs negatief gebleken.Keuringsdatum telt voor alles.
als je verbratst ga je meer van net moeten halen om te compenseren dus het gaat duurder zijn.Ik ga op zoek naar een lucratieve business om mijn eletriek te verbratsen.
Principieel.
mofos
Wij dus, alles nog gekeurd en in orde gebracht 23/12/2020, om razend van te worden!Man man, gelukkig zijn wij allemaal brave burgers of we stonden nu al in het parlement ...
Iedereen die in 2020 nog panelen gelegd heeft, is in feite dubbel gesjareld nu.
Geen terugdraaiende teller meer en ook geen subsidies meer voor plaatsing in 2021.
Wel de minimum maar gelegd al een geluk, mijn buurman met 28 zonnepanelen gaat niet lachen vrees ik..Ik vrees van niet, we zijn dubbel gesjareld!Uhm, wut?
Ge hebt geen recht op die andere subsidie ofwa?
Voor die habbekrats? Nee, absoluut niet.als je verbratst ga je meer van net moeten halen om te compenseren dus het gaat duurder zijn.
Als je gewoon je overtollige stroom erop zet krijg je nog tenminste iets.
Bingo. Van zodra het zonneke schijnt gaat hier de airco draaien. Waar ik vroeger hem enkel beneden opzette, gaat nu die boven ook gewoon mee aan. En alle binnendeuren open. En de jacuzzi op een kloktimertje dat die enkel tijdens de zonuren draait.Wou al jaren een jacuzzi voor de zomer, deze wordt plots interessant qua kost. Daarnaast nog een airco zetten die de hele zomer lang het huis koelt tussen 8 en 20u, ik ga mijn opgewekte elletriek echt niet gratis weggeven.
Maar nee, intelligente sturing hé. Als het zo ver is dat hier een digitale meter geplaatst wordt, gaat deze uitgelezen worden en zullen hier airco & andere dingen enkel aangaan op de moment dat er effectief geïnjecteerd wordt.Bingo. Van zodra het zonneke schijnt gaat hier de airco draaien. Waar ik vroeger hem enkel beneden opzette, gaat nu die boven ook gewoon mee aan. En alle binnendeuren open. En de jacuzzi op een kloktimertje dat die enkel tijdens de zonuren draait.
Hahaha die laatste zin.“Op basis van de analyse van het vonnis trek ik morgen naar de ministerraad om met mijn collega’s van de Vlaamse regering te bespreken welke opties er nog zijn of niet meer zijn voor de getroffen gezinnen”, reageert Vlaams minister van Energie Zuhal Demir. Ze wijst erop dat een overheid betrouwbaar moet zijn naar de burgers toe.
Met dat verschil dat het energieverbruik dus stijgt ipv daalt...^ Vanuit een efficient netbeheer is dat de bedoeling dat je het zo doet

Pfff, voor die pruts dat het is...als je verbratst ga je meer van net moeten halen om te compenseren dus het gaat duurder zijn.
Als je gewoon je overtollige stroom erop zet krijg je nog tenminste iets.
Algemeen is het beter dat de energie verbruikt wordt op het moment dat die geproduceerd wordt, dus valt intelligente sturing enkel aan te moedigen. Hij gebruikt toch al zijn airco, dus beter dat die wordt gebruikt op zonnige momenten, en niet als het bewolkt is.Met dat verschil dat het energieverbruik dus stijgt ipv daalt...
Weet je dan al perfect wat je zelfcomsumptie is? Want anders kan je dat niet berekenen. Niet vergeten dat het prosumententarief ook wegvalt.Ik heb eens snel uitgerekend wat de terugverdientijd zou zijn: 16 jaar, als ik 0,03€/kWh injectie krijg. Anders wordt dit 25 jaar.
Maar hey, we ontlasten het milieu hé