Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wel, zoals ik ook schrijf: wanneer het mooi weer is rijd ik met de fiets naar 't werkBi-directionele aansluiting is allemaal goed en wel maar als COVID overgewaaid is en we gaan met zen allen als stommeriken terug elke dag in de file staan naar kantoor dan kan je evengoed je eigen dagproductie niet opvangen...
Bi-directioneel is vooral handig als je wagen overdag voor de deur kan staan opladen en 's avonds terug kan ontladen. Maar dan wordt je auto eigenlijk gewoon een hééééél dure thuisbatterij...
Tenzij ze een soort kunstgreep doen waarbij je op één of andere manier op verplaatsing je "thuisproductie kan gebruiken" maardat denk ik niet.
Ewel nu nog zonnepanelen op het dak van u auto en ge hebt een mobiele productieBi-directionele aansluiting is allemaal goed en wel maar als COVID overgewaaid is en we gaan met zen allen als stommeriken terug elke dag in de file staan naar kantoor dan kan je evengoed je eigen dagproductie niet opvangen...
Bi-directioneel is vooral handig als je wagen overdag voor de deur kan staan opladen en 's avonds terug kan ontladen. Maar dan wordt je auto eigenlijk gewoon een hééééél dure thuisbatterij...
Tenzij ze een soort kunstgreep doen waarbij je op één of andere manier op verplaatsing je "thuisproductie kan gebruiken" maardat denk ik niet.

Waarom was je daar beter mee af geweest?Ik moet wel zeggen dat het extra zuur is dat ze ons een monofasige omvormer hebben verkocht terwijl we uiteindelijk beter af waren geweest met een 3-fasige...
Waarom juist? Monofasige omvormers zijn goedkoper voor hetzelfde vermogen dan de 3-fasige. En als je ooit een batterij gaat plaatsen, hoef je ook geen duurdere 3-fasige batterij-omvormer aan te kopen. Voor de (digitale) meters maakt het niet uit, ze tellen toch gewoon de fases op.Ik moet wel zeggen dat het extra zuur is dat ze ons een monofasige omvormer hebben verkocht terwijl we uiteindelijk beter af waren geweest met een 3-fasige...
Gaat in mijn ogen ook niet de moeite zijn.Ik snap trouwens ook niet goed waarom mensen zo een schrik hebben om hun droogkast en wasmachine overdag te laten draaien als ze niet thuis zijn.
voor de rest is er niet veel te doen.Ik ook niet. Er zijn tegenwoordig genoeg methoden om een brand te detecteren vanop afstand. Als je echt zoveel schrik hebt, installeer dan een Nest Protect en een camera in de buurt van je droogkast en je wordt meteen gewaarschuwd op je smartphone. En laat ons eerlijk zijn, wat is de kans dat er brand ontstaat door je droogkast?Waarom was je daar beter mee af geweest?
Ik snap trouwens ook niet goed waarom mensen zo een schrik hebben om hun droogkast en wasmachine overdag te laten draaien als ze niet thuis zijn.
Omdat met een 3-fasige omvormer de kans op nutteloze injectie veel kleiner is. Ik heb bv standaard een 1,5 a 2 ampere verbruik per fase, ongeacht of er extra toestellen draaien. Nu hangen de aircos, de jacuzzi en de warmtepomp op de fase van de zonnepanelen. Warmtepomp zal ik al maar programmeren dat die enkel overdag het sanitair gaat laden terwijl de zon schijnt. Airco kan ik ook nog wel zelf wat controleren. Maar elke kW aan opbrengst die niet wordt opgebruikt is een verloren kW, wat dus heel reëel is met een monofasige opstelling.Waarom juist? Monofasige omvormers zijn goedkoper voor hetzelfde vermogen dan de 3-fasige. En als je ooit een batterij gaat plaatsen, hoef je ook geen duurdere 3-fasige batterij-omvormer aan te kopen. Voor de (digitale) meters maakt het niet uit, ze tellen toch gewoon de fases op.
Ik heb juist het tegenovergestelde van jou, ik had beter een monofasige omvormer gestoken want als ik ooit batterijen plaats moet ik nog een keer extra betalen voor de 3-fasige batterij-omvormer.
Dus je gaat een installateur zijn werkuren betalen (1) en geld uitgeven aan een grotere omvormer (2).
In ruil ga je op de 20 zonnigste dagen van het jaar, waarop je al sowieso meer stroom produceert dan je ooit kan verbruiken, nóg meer stroom produceren. (3) Op de andere 345 dagen van het jaar heb je niet meer opbrengst.
Hoe je dan door de combinatie van 1, 2 en 3 ooit denkt een verstandige beslissing te doen is mij een raadsel, maar het zijn jouw centen hé
)Technisch heb je volledig gelijk. Vanuit dat oogpunt heb ik ook de 3-fasige omvormer aangekocht. Maar voor uw portemonnee maakt die verloren kW op de ene fase niet uit, ze wordt finaal niet geregistreerd door de meter en komt dus ook niet op de afrekening.Omdat met een 3-fasige omvormer de kans op nutteloze injectie veel kleiner is. Ik heb bv standaard een 1,5 a 2 ampere verbruik per fase, ongeacht of er extra toestellen draaien. Nu hangen de aircos, de jacuzzi en de warmtepomp op de fase van de zonnepanelen. Warmtepomp zal ik al maar programmeren dat die enkel overdag het sanitair gaat laden terwijl de zon schijnt. Airco kan ik ook nog wel zelf wat controleren. Maar elke kW aan opbrengst die niet wordt opgebruikt is een verloren kW, wat dus heel reëel is met een monofasige opstelling.
We zullen zien é, tzal belange niet zoveel zijn als de bedrijven gekregen hebben met hun certificatenw00000t
en nu hopen dat het geen dooie muis is
Eigenaars zonnepanelen krijgen compensatie
![]()
Ruim 100.000 eigenaars van zonnepanelen met digitale meter krijgen eenmalige compensatie
De Vlaamse regering heeft vrijdag een akkoord gesloten over een nieuw compensatiemechanisme voor zonnepanelen. Dat heeft Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) gezegd.www.hln.be