Zonnepanelen Topic

Je kan de verbruiken aanpassen bij Fluvius met een aanvraag die je hier kan doen: https://mijn.fluvius.be/verbruik/aanvragen

Uiteraard niet zichtbaar in de geschiedenis.

Volgens mij echt wel een keerpunt bij een deel van de bevolking, en Open VLD gaat dit zeker voelen in de volgende verkiezingen.. Zuhal Demir, zit nu met de miserie maar kan er eigenlijk weinig aan doen.. Ze heeft ook genoeg gewaarschuwd..

Dat is gemiddelde per kwartier hé. als het per uur is, dan is het geen wat jij zegt. :) Staat ook in detail vakje 02:00 - 02:15, dat is tijdstip.
Toen ik je quotte, stond de screenshot er nog niet :p
Maar dan nog, ben je fout.

Je verbruikt per kwartier inderdaad 0,046kWh. Of per uur ~0,2kWh. Wat dus 1 uur lang 200W is. Geen 800W. En geen 0,8 kWh op een uur.

1kWh = 1000Watt constant verbruiken, 1 uur lang.
1000Watt voor een kwartier zal dus 0,25kWh zijn.

Toen ik je quotte, stond de screenshot er nog niet :p
Maar dan nog, ben je fout.

Je verbruikt per kwartier inderdaad 0,046kWh. Of per uur 0,2kWh. Wat dus 1 uur lang 200W is. Geen 800W.

1kWh = 1000Watt constant verbruiken, 1 uur lang.
1000Watt voor een kwartier zal dus 0,25kWh zijn.

oei, lees nu net terug en inderdaad ik heb 2x X4 gedaan, wat inderdaad niet correct is. :D

Ik heb een sluimerverbuik van 0,050kwh per kwartier, wat dus inderdaad een 200W is per uur en geen 800W. Als ik 800W per uur zou hebben, zou ik op 1 dag al aan 19,2kwh zitten, enkel en alleen aan sluimerverbuik. Dat is te zot voor woorden, dat verbuik ik nog niet per dag.. :D
Met 200W per uur zit ik aan 4,8KWh per dag aan sluimerverbuik, dat zal wel kunnen kloppen.

Laatst bewerkt:
Ik heb een verbuik van 0,050kwh, wat dus inderdaad een 200W is per uur en geen 800W. Als ik 800W per uur zou hebben, zou ik op 1 dag al aan 19,2kwh zitten, enkel en alleen aan sluimerverbuik. Dat is te zot voor woorden. :D
Bwa, ik heb nog geen digitale meter of globale power monitoring maar zal bij mij toch ergens tussen de 200W en 800W liggen.
Wetende dat 1 van mijn servers al een sluimerverbruik van ~110W heeft en er hier wel meerdere servers & pc's 24/7 aanstaan. Dan nog 2 frigo's, diepvries, ...

Bwa, ik heb nog geen digitale meter of globale power monitoring maar zal bij mij toch ergens tussen de 200W en 800W liggen.
Wetende dat 1 van mijn servers al een sluimerverbruik van ~110W heeft en er hier wel meerdere servers & pc's 24/7 aanstaan. Dan nog 2 frigo's, diepvries, ...
Ik zat gisteren nog tot 01:30 achter de pc en ik zie dat ik toen aan een verbruik zat van 0,08kwh per kwartier. Wat dus 320Watt is 320 watt-200 watt, maw mijn pc geeft een verbruik van 120watt extra dus.

hier hangt het ervanaf. Als het gewoon bureauwerk is dan verbruikt de PC rond de 150W. Als de GPU wordt aangesproken dan moogt er gerust 500W van maken :')

Toen was het gewoon surfen en youtube luisteren, op moment dat je de pc begint te belasten, zal dat wel naar boven gaan.

Allez ik heb mijn klaagzang eens in een brief gegoten naar Lydia Peeters en Bart Tommelein. Niet dat ik me illusies maak over het effect ervan. Maar het geeft toch een vorm van mentale catharsis. Enfin tot ik mijn jaarafrekening van 2021 krijg vermoed ik.

Als ik bij mij kijk deze maand, zie ik gemiddeld: (KW zijn gemiddelde op 15 minuten en hoogste piek van die periode)
Wanneer huis in slaap is: Zit ik aan 0,2KW gemiddeld op 15 minuten
S'morgens wanneer we opstaan en vriendin aan het werken is (thuis werk) : Hoogste piek 0,45KW (tot 10:00, vanaf dan beginnen ze zonnepanelen wat om te brengen, dus zakt dat)
Wanneer we koken: 2,4 -2,6kw (Momenent dat we koken is altijd de hoogste piek bij ons)
S'avonds voor de tv: 0,4kw

Als ik s'nachts afwasmachine opzet (dan kan ik eens zien wat die doet, want de rest blijft stabiel). Dus s'nachts zit ik aan 0,2kw, als je dat aftrekt weet je wat afwasmachine trekt.
Zie ik dat 1ste kwartier ik aan 1,16kw zit. 2de kwartier zit ik aan 0,5kw, dan zakt die naar 0,24kw, daar blijft die voor een 1,5 uur en dan nog eens 1,19kw op 1 kwartier en dan is het gedaan en is de rest van de nacht terug 0,2kw.
waar haal je die info? van je digitale meter?

waar haal je die info? van je digitale meter?
Ik in ieder geval wel. Je krijgt de netto afname en injectie te zien per kwartier.
En aangezien zonnepanelen 's nachts niet zo veel opbrengen, kan je dat verbruik dus wel makkelijk monitoren.

Ik in ieder geval wel. Je krijgt de netto afname en injectie te zien per kwartier.
En aangezien zonnepanelen 's nachts niet zo veel opbrengen, kan je dat verbruik dus wel makkelijk monitoren.
Cool, de gadgetman in mezelf wil dat.

Als ik s'nachts afwasmachine opzet (dan kan ik eens zien wat die doet, want de rest blijft stabiel). Dus s'nachts zit ik aan 0,2kw, als je dat aftrekt weet je wat afwasmachine trekt.
Zie ik dat 1ste kwartier ik aan 1,16kw zit. 2de kwartier zit ik aan 0,5kw, dan zakt die naar 0,24kw, daar blijft die voor een 1,5 uur en dan nog eens 1,19kw op 1 kwartier en dan is het gedaan en is de rest van de nacht terug 0,2kw.

Dat is hier ook zo ongeveer. Het zal wel afhangen van programma tot programma maar onderstaand voorbeeld is het warmste programma en dan is dat eigenlijk gewoon 3x 10' aan 2,3kW ongeveer. Eco zal uiteindelijk niet zo veel schelen vermoed ik.

Schermafbeelding-2021-01-19-om-09-24-07.png

Quote van de beheerder van de FB pagina:

Er is op het ogenblik belangrijke informatie bij de advocaat en mezelf geraakt, die de volledige rechtsprocedure beïnvloeden. We willen die informatie eerst ontleden, voor dat er nog verder gestort wordt op de rekening van de advocaat. De informatie is heel ingrijpend.
Welke info dit is, kunnen we niet bekendmaken in het belang van het slagen van de procedure.
Daarom: even geen overschrijving doen naar de advocaat!
We rekenen op jullie begrip, we doen dit voor jullie!
Geert

Benieuwd wat dit inhoud.

Ik vind het anders wel episch dat als ze niet aan genoeg inschrijvingen geraken dat die Geert een deel van de administratieve verwerkingsfee krijgt omdat hij de overschrijvingen en contact met de advocaat regelt. En als er genoeg mensen intekenen zit er 50 000 euro in de pot. Hij is de enige, buiten de advocaat, die inzage heeft in het financiële plaatje. Het is niet dat de berichtgeving getuigt dat hij weet waarmee hij bezig is of zelfs nog maar doordacht of structureel tewerk gaat. Zijn zonnepaneelproblemen lijken mij alvast voorbij.

Quote van de beheerder van de FB pagina:

Er is op het ogenblik belangrijke informatie bij de advocaat en mezelf geraakt, die de volledige rechtsprocedure beïnvloeden. We willen die informatie eerst ontleden, voor dat er nog verder gestort wordt op de rekening van de advocaat. De informatie is heel ingrijpend.
Welke info dit is, kunnen we niet bekendmaken in het belang van het slagen van de procedure.
Daarom: even geen overschrijving doen naar de advocaat!
We rekenen op jullie begrip, we doen dit voor jullie!
Geert

Benieuwd wat dit inhoud.
In hbvl staat vandaag een heel artikel over deze advocaat en bijhorend Facebook-groep

Ik vind het anders wel episch dat als ze niet aan genoeg inschrijvingen geraken dat die Geert een deel van de administratieve verwerkingsfee krijgt omdat hij de overschrijvingen en contact met de advocaat regelt. En als er genoeg mensen intekenen zit er 50 000 euro in de pot. Hij is de enige, buiten de advocaat, die inzage heeft in het financiële plaatje. Het is niet dat de berichtgeving getuigt dat hij weet waarmee hij bezig is of zelfs nog maar doordacht of structureel tewerk gaat. Zijn zonnepaneelproblemen lijken mij alvast voorbij.
Vreemde casus inderdaad, ben benieuwd naar het vervolg want wil me eventueel er wel op bij inschrijven. Al vermoed ik dat ze ze echt nog wel met extra compensaties gaan komen.

Al leek Tommelein me gisteren ook weer echt overtuigd dat het afschaffen van de prosumententaks een groot voordeel is.
Ik stel voor dat hij even kijkt naar de calculaties dat de mensen met zonnepanelen hebben gemaakt :)

Terug
Bovenaan