Zonnepanelen Topic

Vandaag deze leuke mail ontvangen.

Klopt de 2 weken die ze zeggen, of is het weer enkele maanden wachten?

Beste klant,

We hebben jouw premieaanvraag voor PV (zonnepanelen) goedgekeurd.
Hieronder vind je de details.

Premie vanBedrag
Premie PV (zonnepanelen)Xxx euro

Het bedrag zal binnen de 2 weken overgeschreven worden op rekeningnummer BE02XXXXXXXXXXXX.
Je kunt je volledige dossier raadplegen op https://mijn.fluvius.be/premies.

Met vriendelijke groeten,
Fluvius – Dienst premies

Ik wacht al 5 weken tot ze mn digitale meter gekend zetten nadat ze er 1 komen plaatsen hebben van een andere persoon.

Kan de premie dus nog niet aanvragen

Prachtig, de onze komen van daar :D
Liggen er ondertussen wel al van in 2020, wat miserie gehad met hun eigen elektriciens maar via via dan aan de telefoon geraakt van de persoon die hem extern bezig hield met de aansluitingen en dan is het wel vlot in orde gekomen.
Vorig jaar is er ergens iets geweest met een overname van een bedrijf uit het Gentse en dan is het volgens mij helemaal fout beginnen lopen.

Fluvius geeft een teken van leven: "dossier onvolledig, keuringsverslag ontbreekt".

Unk, bizar dat ik dat vergeten ben. Jammer natuurlijk dat je niet in staat bent om je dossier in te kijken en te controleren of alles correct was ingediend. Anders had ik dat in de afgelopen 6maanden wel opgemerkt.....

Fluvius geeft een teken van leven: "dossier onvolledig, keuringsverslag ontbreekt".

Unk, bizar dat ik dat vergeten ben. Jammer natuurlijk dat je niet in staat bent om je dossier in te kijken en te controleren of alles correct was ingediend. Anders had ik dat in de afgelopen 6maanden wel opgemerkt.....
Gaat snel eens ge dat hebt ingestuurd. Trouwens het idee dat ze niet eens deftig lezen wat ze binnenkrijgen. Ik kreeg de opmerking dat de gegevens van de omvormer niet bekend waren. *pssst, zie keuringsverslag pagina 2*. Paar dagen later dossier goedgekeurd...

Tja ik moet opletten wat ik schrijf natuurlijk gezien ik zelf in de stiel zit en regelmatig "in concurrentie" zat hiertegen.

Maar het verbaast me niets. Mensen geloven het ook nooit tot ze tegen de lamp lopen.

Sterkte aan al wie een installatie liggen heeft want het gebruikte materiaal (merken panelen, omvormers,...) zegt ook veel.

Hebben een paar jaar terug ook de provinciale groepsaankoop "verzorgd".

Provinciale groepsaankoop is inderdaad helaas totaal geen garantie...

En van de gemiddelde mens kan je ook moeilijk verwachten dat die de kwaliteit van al die merken panelen / omvormers kan inschatten. En precies wel een vrij actieve installateur, wat het risico nog groter maakt dat mensen daar vertrouwen in hebben.
Pijnlijk dat er zo'n sectoren met veel cowboys zijn, voor de klanten én voor de deftige firma's die daarmee moeten concurreren.

De premie wordt toegekend voor gebouwen die aangesloten zijn op het distributienet vóór 1 januari 2014 of waarvoor de
omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen meer dan vijf jaar voor de datum van de eindfactuur werd
verleend en waarbij het gebouw voldoet aan de op haar van toepassing zijnde EPB-eisen en de EPB-aangifte werd ingediend
binnen de geldende termijn.

M'n teller is ondertussen al meer teruggedraaid dan de laatste meterstand en de aanmelding van de panelen is nog altijd niet verwerkt. Binnen 2 weken komen ze de digitale meter plaatsen. Ik ben benieuwd hoe men dit correct gaat verrekenen...

M'n teller is ondertussen al meer teruggedraaid dan de laatste meterstand en de aanmelding van de panelen is nog altijd niet verwerkt. Binnen 2 weken komen ze de digitale meter plaatsen. Ik ben benieuwd hoe men dit correct gaat verrekenen...

Ik ben ook benieuwd, gelijkaardige situatie: de digitale meter komt binnen 3 weken, teller staat ook lager dan de laatste meterstand aan Fluvius gemeld.

Al kan ik niet klagen over de tijd sinds aanmelding van de panelen: is nog maar sinds deze week, gewoon toeval dat de digitale meter door Fluvius al ingepland werd los van de zonnepanelen.

Die heb ik in surplus gekregen. Registratie dat mijn digitale meter op 600+ gestart is, ipv de 0.2 in werkelijkheid.

Wat vinden jullie van deze offerte?

Schuin dak (ZW) 12x Phonosolar Twinplus X 405Wp Mono FullBlack
Plat dak (OZ) 12x Phonosolar Twinplus X 405Wp Mono FullBlack
Huawei SUN2000-8KTL-M1
10259 EUR excl. BTW

Huawei LUNA2000 batterij pakket 10kWh
5095 EUR excl. BTW

Laatst bewerkt:
Hier is de aanmelding van de zonnepanelen bij Fluvius wel bijzonder snel gegaan precies.

Op 30 maart bericht gekregen van de installateur dat ze de aanmelding bij Fluvius in orde hadden gebracht. Diezelfde dag ook een mailtje gekregen van Fluvius dat ze de aanvraag ontvangen hadden. Op 1 april een mailtje van Fluvius dat de aanvraag verwerkt en goedgekeurd is. Op Mijn Fluvius zie staan de panelen ook als "actief" op de "Groene Stroom" pagina. VLOT!

Bijkomend vraagje, wij hebben momenteel nog geen digitale meter. Wachten wij gewoon netjes op Fluvius tot zij zelf contact op nemen om een digitale meter te komen installeren zodat wij nog zo lang mogelijk van onze terugdraaiende teller kunnen genieten, of brengen wij dit zelf best zo snel mogelijk in orde (voor de premie)? Volgens de info pagina van Fluvius zouden ze pas begin 2024 in onze straat de meters komen vervangen, al gok ik dat ze bij ons wel wat sneller zullen komen nu wij zonnepanelen hebben. Stel, hypothetisch, dat ze pas in 2024 de digitale meter komen plaatsen, hebben wij dan nog wel recht op de premie van 2023?

Bon, nevermind. Ondertussen een brief van Fluvius in de bus dat ze binnenkort de meter komen plaatsen :D

Huawei SUN2000-8KTL-M1
10259 EUR excl. BTW

5095 EUR excl. BTW
Mooie prijzen.
Phonosolar ken ik wel niet.

Ik zou daar niet teveel mee inzitten, ge hebt door die terugdraaiende teller terug op "0" te krijgen meer gewonnen dan je ging krijgen bij een digitale teller. Ge kunt nu eenmaal niet van 2 walletjes eten.

Huawei SUN2000-8KTL-M1
10259 EUR excl. BTW

5095 EUR excl. BTW

PM mij gerust hun naam, aan deze prijzen wil ik ook wel. :fingerguns_r:

Vandaag een installateur langs geweest en komen opmeten. Beetje teleurgesteld dat er veel potentiële oppervlakte wegvalt door 2 dakkoepels in het platte dak. Had toch gehoopt ergens rond de 8kWp uit te kunnen komen. Andere installateurs gaven telkens aan dat er meer panelen op konden, dus ofwel is deze zeer conservatief, oftewel lullen die anderen uit hun nek. 🤷‍♂️

14x DMEGC DM415M10-54HSW/-V
1x Huawei SUN2000-5KTL-M1
Met montagemateriaal, plaatsing op plat dak (inclusief daklift) en keuring
€8213 ex btw voor 5810 Wp.

Wat vinden jullie van deze offerte
16x Enphase IQ micro-omvormers
13x zonnepanelen 410WP op hellend dak
3x zonnepanelen 410WP op plat dak
Inclusief plaatsing, bekabeling, keuring enz
€ 13.776 (incl 6% btw)

PM mij gerust hun naam, aan deze prijzen wil ik ook wel. :fingerguns_r:

Vandaag een installateur langs geweest en komen opmeten. Beetje teleurgesteld dat er veel potentiële oppervlakte wegvalt door 2 dakkoepels in het platte dak. Had toch gehoopt ergens rond de 8kWp uit te kunnen komen. Andere installateurs gaven telkens aan dat er meer panelen op konden, dus ofwel is deze zeer conservatief, oftewel lullen die anderen uit hun nek. 🤷‍♂️

14x DMEGC DM415M10-54HSW/-V
1x Huawei SUN2000-5KTL-M1
Met montagemateriaal, plaatsing op plat dak (inclusief daklift) en keuring
€8213 ex btw voor 5810 Wp.
Kan je er mee op krijgen als je oost-west legt op deze manier?

2-oost-west-opstelling.jpg

Terug
Bovenaan