NemesisBE
Well-known member
Mijn TL op Facebook is 90% gesponsord, content van pagina's die ik niet volg of reacties van vrienden op posts van pagina's of mensen die ik niet volg.Hoe dan wel exact? Die worden toch niet gecensureerd?
Ik ben het uiteraard met je eens dat haters meestal het luidste roepen. Maar ik snap niet dat mensen hier last van hebben. Ik volg bvb op facebook enkel groepen en een minderheid aan mensen die te maken hebben met mijn hobbies, plus een paar groepen met grappige filmpjes van honden ofzo. Al wie een foto van zijn avondeten of zever post zwier ik direct weg. Af en toe krijgt iedereen wel eens sponsored content, maar daar scroll je gewoon over. En dat maakt het een ontspannende ervaring, en ik blijf wat op de hoogte van evoluties in de hobby, events of inschrijvingslinks die er gepost worden.
Dat zal wel voor alle social media gelden: hoe interessanter je contacten, hoe interessanter de contect is die jouw kant op komt.
Wie last heeft van wappies, haters of algemene bagger-content op social media volgt waarschijnlijk foute, klagende, marginale of politiek geengageerde mensen of groepen denk ik dan.
Gelukkig kijk ik altijd zeer gericht in de groepen waar ik lid van ben, want voor het overige is Facebook geen vriendennetwerk meer, maar een debiele boel aan onnozeliteiten. Moest ik niet af en toe iets leuks tegenkomen in de groepen waar ik lid van ben, ik zou Facebook er al lang van gezwierd hebben.
Gelukkig zie ik wel geen (extreem)rechtse of linkse bagger op m'n TL, daarvoor heb ik X al :')