Zwaar verkeersongeval Tom Waes

kom kom, die stootwagens (met hun giga verlichte pijlen) zijn nu toch goed aangeduid?

Als je een heuvel over komt gereden en je ziet die plots 100m voor je neus opduiken, dan is het wel alle remmen dichtgooien. Eventjes naar een vogeltje kijken of niet opletten en je knalt erop.

Zeker als die dynamisch zijn, lees:ze rijden, zou een pre-waarschuwing wel handig zijn.

Video van beschonken Tom Waes gaat gretig rond in WhatsApp groepen. Ik blijf het hier heel moeilijk mee hebben. Merendeel van de bevolking gaat dat niet kritisch beoordelen, en heeft zo zijn mening al gevormd. Voor alle duidelijkheid, ik heb persoon in kwestie aangesproken op dit gedrag, maar het kwaad is al geschied.

Nota van de moderatie:

In dit topic kan gediscussieerd worden over alles rond verkeer en veiligheid aan wegenwerken of specifiek over de tot nu reeds gekende omstandigheden en details rond het ongeval van Tom Waes.

Echter zijn specifieke omstandigheden mbt alcohol- of drugsgebruik of overdreven snelheid rond het ongeval nog niet gekend, zolang de gekende mediakanalen hierrond niets hebben gepubliceerd, gaan we hier geen verdere insinuaties daarrond posten.
Tom Waes reageert na ongeval: "Te veel gedronken en toch in auto gestapt: onbegrijpelijk"

Alez, vanaf nu mag het wel.

Benieuwd welke weerslag dit gaat hebben op zijn carriere. Er is nog een bootje van bijna een miljoen (dacht ik) onderweg voor één of ander programma.

Ik kan met mijn verstand er niet bij dat iemand met die exposure niet slimmer is. Ik ken mannen met veel minder vermogen die een lopende taxi-rekening hebben omdat ze slimmer zijn dan dat..

Slim van Tom (ook wat tactisch zeker?) dat voor een kranten artikel over de resultaten van de bloedtest te doen. Zo bekent hij spijt ipv het idee te geven dat m'n het (misschien) wat wou verdoezelen. Maar dat lukt toch niet in de meeste gevallen. En niemand zegt dat m'n expliciet wat wou verdoezelen. Eerst de broodnodige medische hulp, en dan de rest. Alles op zijn tijd.

Zo geef je ook het juiste signaal aan je grote hoop fans en veel andere autorijders.

Tom Waes reageert na ongeval: "Te veel gedronken en toch in auto gestapt: onbegrijpelijk"

Alez, vanaf nu mag het wel.

Benieuwd welke weerslag dit gaat hebben op zijn carriere. Er is nog een bootje van bijna een miljoen (dacht ik) onderweg voor één of ander programma.

Ik kan met mijn verstand er niet bij dat iemand met die exposure niet slimmer is. Ik ken mannen met veel minder vermogen die een lopende taxi-rekening hebben omdat ze slimmer zijn dan dat..

Sowieso gaan ze tijdens een volgend programma trage muziek spelen en terug blikken op zijn bijna dood ervaring.

"Het spijt me zo zo verschrikkelijk"
Cue tears
Landschap
"Grootste fout van mijn leven etc"

Truth be told, hoeveel mensen denken er nu nog steeds niet dat ze nog oké zijn om te rijden en rijden dan die 5km nog naar huis? Denk da we allemaal zo iemand kennen.
Akkoord da hij fout is en even aan de schandpaal moet, maar die hypocrisie die erbij komt stoort mij enorm.
Vroeger (15j geleden nog), berichten iedereen elkaar waar de politie stond en namen ze zo de beste wegen.

Tom geeft zelf toe, slim van hem dat voor een kranten artikel over de resultaten van de bloedtest te doen. Zo bekent hij spijt ipv het idee te geven dat m'n het (misschien) wat wou verdoezelen. Maar dat lukt toch niet in de meeste gevallen. En niemand zegt dat m'n expliciet wat wou verdoezelen, eerst medische hulp, en dan de rest. Alles op zijn tijd.

Zo geef je ook het juiste signaal aan je grote hoop fans en veel andere autorijders.
Het minst slechte signaal, maargoed.

Maakt natuurlijk zijn fout ook niet minder erg. Eigenlijk hoop ik dat zijn bloedresultaten negatief uitkomen, dat eindelijk ook eens het besef er komt dat je ook te veel gedronken kan hebben als je onder de limiet zit.

Video van beschonken Tom Waes gaat gretig rond in WhatsApp groepen. Ik blijf het hier heel moeilijk mee hebben. Merendeel van de bevolking gaat dat niet kritisch beoordelen, en heeft zo zijn mening al gevormd. Voor alle duidelijkheid, ik heb persoon in kwestie aangesproken op dit gedrag, maar het kwaad is al geschied.
Heb het gevoel dat zoiets ook strafbaar kan zijn? (Als het met intentie is om hem zwart te maken)

Helemaal niets?

Hij komt tenminste uit voor zijn fout, daar kunnen bepaalde politiekers nog veel van leren.
Wie had het hier gezegd in dit topic? Had dit een type ala Tania Dexters geweest het kot was te klein wss. Maar bij Tom waes en zijn rebels karakter zal dit wss weinig tot geen invloed hebben. Een politieker zal in deze situatie trouwens ook harder aangepakt worden.

ps. op m'n laatste reply.

Ik keur dronken rijden niet goed. Ver van. Iedereen gelijk voor de wet. Als dat zijn carrière nu schaadt, is het zijn eigen schuld.
En die man mag blij zijn dat hij niet extreem zwaar gehavend eruit kwam, of er geen ander gewonden of doden zijn. Maar dronken rijden verhoogt de kans op laatst genoemde enorm.

De impact op zijn carrière zal minimaal zijn, lijkt me. De voornaamste reden daarvoor is dat hij het enige slachtoffer is. Moest hij andere mensen zwaar (of erger: dodelijk) verwond hebben, dan was het een ander verhaal.

Nu is het slim aangepakt, door zélf al eerst met een statement naar buiten te komen. Nu even in de luwte blijven (moet sowieso nog herstellen) en daarna kan zijn entourage volop inzetten op verder schuldbesef (interviews, opkomen voor een goed doel, ...)

Wie had het hier gezegd in dit topic? Had dit een type ala Tania Dexters geweest het kot was te klein wss. Maar bij Tom waes en zijn rebels karakter zal dit wss weinig tot geen invloed hebben. Een politieker zal in deze situatie trouwens ook harder aangepakt worden.
Mij lijkt schuldbesef (of het gebrek aan) de grootste factor die bepaalt hoe hard iemand aangepakt wordt.

Ik ben vooral blij dat hij tot op de snelweg is geraakt zonder iemand mee te nemen in Antwerpen.
De route van Revista tot aan het ongeval is niet perse lang, maar wel met enkele enorm drukke stukken met veel horecazaken waar je zelfs nuchter al moeite hebt om niemand om te rijden.

Hij komt tenminste uit voor zijn fout

Uh ja, het heeft weinig zin om er niet voor uit te komen, want als het viavia bekend raakt is het nog erger.

Hij had de fout al niet moeten maken in de eerste plaats. Ronduit idioot gedrag he.

Helemaal niets?

Hij komt tenminste uit voor zijn fout, daar kunnen bepaalde politiekers nog veel van leren.

Tja als ik zie dat die video van Waes in beschonken toestand zo rond gaat én de resultaten van zijn bloedafname ook wel bekend zullen raken heeft hij niet veel keuze.

Merendeel van de bevolking gaat dat niet kritisch beoordelen, en heeft zo zijn mening al gevormd.
Het is spijtig genoeg ook cultuur.

Zeker bij de generatie over de 30.
Van familie tot collega's en dichte vrienden, er blijf een debiel soms stoeferige waas hangen rond bezopen thuis geraken.

Tenzij er ooit een nultolerantie komt, gaat er niets veranderen. Het is wachten tot die eerste aandoenlijke tiener sterft die genoeg emotionele draagkracht brengt om een land te ontnuchteren.

Beste geval overleeft de dader dan ook zonder een shrammetje, want als ze beide sterven rekent België het af als een telleurstellende voetbalmatch, 0 - 0.

Vind het ne sympathieke mens hé.
Maar als hij nu afkomt dat het de eerste keer geloof ik er 0,0 van.
Kans op pakken is quasi nihil, mij maakt ge niet wijs dat dit de eerste keer was.

Terug
Bovenaan