Archief - Mp3-speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

_Picasso_

Legacy Member
huh, ik heb dit niet helemaal doorgelezen, maar in de beginpost staat er dat je een look-a-like iPod wilt.
Waarom koop je dan geen iPod, daar ben je tenminste zeker van goede kwaliteit en service.
En met alle respect voor zen enzo maar het is puur nagedaan van iPod, het is een afkooksel van iPod, het is zoiets typisch Windows, wie dat koopt wilt stoer zijn en pronkt meestal met zijn toestel omdat de meesten denken dat het een iPod is, och ik haat zo'n mensen
Koop je toch gewoon een iPod, het kost tegenwoordig evenveel, gaat langer mee, betere kwaliteit en volledige look-a-like van iPod dan heb je tenminste een echte dan zo'n afkooksel.

evil aardappel

Legacy Member
Als je al stoer wilt doen met uw mp3speler die je koopt... daar is toch niks aan, de bedoeling was dacht ik dat er goeie muziek uit komt, niet hoe dat hij eruit ziet of kost of welk merk... .

_Picasso_

Legacy Member
Ach jullie vergeten de belangrijke details
Na even deze thread gelezen te hebben, heb ik een misselijkheidsgevoel gekregen, iedereen kraakt hier gewoon iPod af maar vergeet dat Apple is met begonnen het hele mp3-gebeuren en niemand anders, zonder hen zou de mp3-technologie nog niet zover staan zoals het er nu is!
iPod is zoals 1 slimme mens hiervoor al eens gezegd heeft maar dan is afgekraakt tot en met "iPod is de enige goede mp3-speler"
En duur??? Ik zou de prijzen eens herbekijken, het prijsverschil is niet zo groot nietmeer. En sommige mensen kopen een iPod of een look-a-like om stoer te zijn, dat is realiteit.
En de kwaliteit van Apple is wel degelijk beter, en ja je gebruikt iTunes dat is nu eenmaal het programma van Apple redelijk logisch he, het is een goed programma maarja teveel mensen blijven zich zot staren op Windows.
En een 6de generatie van Apple is er voor de moment nog niet, ze blijven bij hun bestaande producten, die voortdurend verbetering ondergaan (Shufflle, Ipod (Photo,ed) en de Nano)

evil aardappel

Legacy Member
Kan mij da schelen da ze ermee begonnen zijn, als ik nen mp3speler zonder itunes en MET SCHERM kan kopen voor €60 heb ik rap beslist. Of wilde gij nen "goodlookin" ipod van €150 zonder scherm die direkt naar de reet is (uit ervaring)... en dat mensen een ipod of lookalike willen is mss realitiet, maar toch niet in mijn vriendenkring sjeez.

EDIT: Als ik dan toch naar het design moet kijken wint den ipod shuffle en ipod nano, maar is het geld niet waard.

Deguchi

Legacy Member
_Picasso_ zei:
Ach jullie vergeten de belangrijke details
Na even deze thread gelezen te hebben, heb ik een misselijkheidsgevoel gekregen, iedereen kraakt hier gewoon iPod af maar vergeet dat Apple is met begonnen het hele mp3-gebeuren en niemand anders, zonder hen zou de mp3-technologie nog niet zover staan zoals het er nu is!
iPod is zoals 1 slimme mens hiervoor al eens gezegd heeft maar dan is afgekraakt tot en met "iPod is de enige goede mp3-speler"
En duur??? Ik zou de prijzen eens herbekijken, het prijsverschil is niet zo groot nietmeer. En sommige mensen kopen een iPod of een look-a-like om stoer te zijn, dat is realiteit.
En de kwaliteit van Apple is wel degelijk beter, en ja je gebruikt iTunes dat is nu eenmaal het programma van Apple redelijk logisch he, het is een goed programma maarja teveel mensen blijven zich zot staren op Windows.
En een 6de generatie van Apple is er voor de moment nog niet, ze blijven bij hun bestaande producten, die voortdurend verbetering ondergaan (Shufflle, Ipod (Photo,ed) en de Nano)

Apple was helemaal niet de eerste op de markt van de mp3-spelers... Ze waren gewoon de eerste die gehyped werden omdat het een handig en klein ding was. Maar ze waren zeker niet de eerste hoor.

Pieter Paredis

Legacy Member
_Picasso_ zei:
Ach jullie vergeten de belangrijke details
Na even deze thread gelezen te hebben, heb ik een misselijkheidsgevoel gekregen, iedereen kraakt hier gewoon iPod af maar vergeet dat Apple is met begonnen het hele mp3-gebeuren en niemand anders, zonder hen zou de mp3-technologie nog niet zover staan zoals het er nu is!
iPod is zoals 1 slimme mens hiervoor al eens gezegd heeft maar dan is afgekraakt tot en met "iPod is de enige goede mp3-speler"
En duur??? Ik zou de prijzen eens herbekijken, het prijsverschil is niet zo groot nietmeer. En sommige mensen kopen een iPod of een look-a-like om stoer te zijn, dat is realiteit.
En de kwaliteit van Apple is wel degelijk beter, en ja je gebruikt iTunes dat is nu eenmaal het programma van Apple redelijk logisch he, het is een goed programma maarja teveel mensen blijven zich zot staren op Windows.
En een 6de generatie van Apple is er voor de moment nog niet, ze blijven bij hun bestaande producten, die voortdurend verbetering ondergaan (Shufflle, Ipod (Photo,ed) en de Nano)
Ipod is niet begonnen met mp3 spelers ;).

Iedereen denkt dat ,maar appel was de eerste "bekende" mp3 speler.maar niet de eerste mp3 speler

_Picasso_

Legacy Member
Ik heb elk model van de iPod al minstens 1 maal getest, ik gebruik dagelijks diverse modellen en voor alleer ze op de markt komen ondergaan ze zelfs zware schoktesten.
Als de jouwe dan al onmiddelijk stuk was dan zal dat toch meer aan jou gelegen hebben, en dan nog ga er met naar de Apple service (binnen de garantieperiode) en ze geven je onmiddelijk een nieuwe.
Maar bij mijn weten kost een Zen geen 60 euro he en daar hebben ze het hier over en ik heb respect voor mensen die een ander model kopen, maar zeg dan niet dat ze beter zijn en andere dergelijke commentaar...

evil aardappel

Legacy Member
Ik spreek uit mijn ervaring, die ipod is veel op het gras gevallen, en 1 keer op de betonnen vloer ofzoiets, mss dat ze hun shocktesten wat mogen uitbreiden.
Is wel een typische uitvluchtjen he, "het is aan jou gelegen", of nee "het was een productiefout"... en hoeveel dat een zen kost weet ik niet, maar die is groot en lomp en zwaar imo.
Ik raad gewoon hier dieje goeikope mp3speler aan (die in elke winkel nen anderen naam heeft hehe), heb al genoeg redenen opgenoemd die gij blijkbaar negeert (scherm? Prijs? Geen Itunes?).
En de Sony en Shuffle zet ik op de 2de plaats qua prijs/kwaliteit.

_Picasso_

Legacy Member
Neen oké, ze waren inderdaad niet het eerst, maar ze hebben wel de volledige eerste technologie opgekocht :)
En die hebben ze aangepast en dan hebben ze het eerste goede mp3-model uitgebracht. Oké daarvoor bestonden er nog mp3-modellen, maar Apple heeft het wel ontwikkeld tot wat het nu is.
En vanaf het goed verkoopt noem ik dat een start.
En enkele jaren of maanden later zijn andere bedrijven subtiel beginnen afkijken en zo ontstonden de andere ook goede modellen ...
@ evil aardappel, ik ken iemand die dakwerker is en die zijn iPod mee naar boven had genomen en hem laten vallen, wel op vele krassen en het scherm dat gescheurd was, leefde het nog en speelde het zelfs nog.
Nuja dat dient ook niet om te laten vallen he

Deguchi

Legacy Member
_Picasso_ zei:
Neen oké, ze waren inderdaad niet het eerst, maar ze hebben wel de volledige eerste technologie opgekocht :)
En die hebben ze aangepast en dan hebben ze het eerste goede mp3-model uitgebracht. Oké daarvoor bestonden er nog mp3-modellen, maar Apple heeft het wel ontwikkeld tot wat het nu is.
En vanaf het goed verkoopt noem ik dat een start.
En enkele jaren of maanden later zijn andere bedrijven subtiel beginnen afkijken en zo ontstonden de andere modellen ...

De spelers van Creative en andere merken verkochten anders ook niet slecht hoor ;) Enja, die bestonden al meerdere jaren voor die van Apple.
Apple heeft wel als eerste iets gemaakt dat de meeste voordelen van de andere spelers bundelde.

Trouwens; de technologie opgekocht?!? Verklaar u nader, want ik ben even niet mee ;)

evil aardappel

Legacy Member
_Picasso_ zei:
@ evil aardappel, ik ken iemand die dakwerker is en die zijn iPod mee naar boven had genomen en hem laten vallen, wel op vele krassen en het scherm dat gescheurd was, leefde het nog en speelde het zelfs nog.
Nuja dat dient ook niet om te laten vallen he

Nen mp3speler moet daar tegen kunnen, is imo zelfs het belangrijkste.
En daar ben ik blij om dat die niet kapot is, moest de ipod suffle nu nog een scherm hebben mss zou het zijn geld waard zijn.

Btw. Waarom vlogen al mijn liedjes eraf toen ik die aansloot op een andere pc?

Davion

Legacy Member
iPod is duurder (en der is wel degelijk een verschil zen)
Laten we even dit vergelijken: iPod Nano 4Gb vs Creative Zen Micro

De Creative is goedkoper, heeft meer opslag (6Gb), meer functies (agenda, micro, radio, etc..).. OK, hij heeft geen ClickWheel (hetgeen Apple bekend maakte) en hij is niet zo dun, maar ge kunt dan wel de batterij weer vervangen bij de Creative, en iTunes met hun AAC shit, kzou rap gekozen hebben zen, heel rap. Kheb niets tegen Apple, ma why the hell meer bepalen voor niet eens het beste product? Want Apple is juist geen reet beter dan een ander.

Ironpole

Legacy Member
Davion zei:
iPod is duurder (en der is wel degelijk een verschil zen)
Laten we even dit vergelijken: iPod Nano 4Gb vs Creative Zen Micro

De Creative is goedkoper, heeft meer opslag (6Gb), meer functies (agenda, micro, radio, etc..).. OK, hij heeft geen ClickWheel (hetgeen Apple bekend maakte) en hij is niet zo dun, maar ge kunt dan wel de batterij weer vervangen bij de Creative, en iTunes met hun AAC shit, kzou rap gekozen hebben zen, heel rap. Kheb niets tegen Apple, ma why the hell meer bepalen voor niet eens het beste product? Want Apple is juist geen reet beter dan een ander.

Ik heb een Ipod en ik gebruik gewoon Winamp om mijn liedjes erop en eraf te zetten. Denkt ge nu echt dat ge vast zit aan de software die ge erbij krijgt? Brand gij altijd uw CD's met de cheap-o software die erbij zit ofzo?

desert storm

Legacy Member
Ironpole zei:
Ik heb een Ipod en ik gebruik gewoon Winamp om mijn liedjes erop en eraf te zetten. Denkt ge nu echt dat ge vast zit aan de software die ge erbij krijgt? Brand gij altijd uw CD's met de cheap-o software die erbij zit ofzo?

ja, ik rip mijn cd's met m'n Creative Mediasource... is handig.

evil aardappel

Legacy Member
Ironpole zei:
Ik heb een Ipod en ik gebruik gewoon Winamp om mijn liedjes erop en eraf te zetten. Denkt ge nu echt dat ge vast zit aan de software die ge erbij krijgt? Brand gij altijd uw CD's met de cheap-o software die erbij zit ofzo?

Ik selecteer mijn liedjes en sleep ze in het mapje, als dat niet gemakkelijk is.

The Frak

Legacy Member
coap zei:
ge moet garantie regelen met creative en niet met excell , dat hebben ze mij toch gezegt :)

Gaat allebei. Toen mijn mp3speler kapot was had ik eerst gemaild naar Creative en ze gingen hem gratis nakijken (was nog in garantie, dus ...) maar ik moest wel opdraaien voor de verzendkosten.
Ik heb hem toen binnengedaan bij Excell en toen da bleek dat hij niet gerepareerd was (nadat ze zeiden van wel), kreeg ik gewoon een nieuwe mee.

Het heeft mij bitter weinig gekost; enkel twee weken geduld.

_Picasso_

Legacy Member
Deguchi zei:
Trouwens; de technologie opgekocht?!? Verklaar u nader, want ik ben even niet mee ;)

Gewoon Apple stond in het begin nergens, slechte software, slechte pc's en omdat een beetje optelossen heeft Apple alle kleine bedrijven opgekocht en dus ook technologie, een paar goeie medewerkers gelokt en zo is het allemaal gestart.

En waarom u liedjes eraf gaan, redelijk logisch is een beveiliging zodanig dat je geen dingen illigaal gaat verplaatsen naar een andere pc.
Maar nu is dat ook al opgelost en als beide pc's iTunes hebben, blijven jouw liedjes er mooi opstaan als je dat tenminste goed hebt ingesteld.

En er bestaan inderdaad tegenwoordig programma's om via bv winamp naar je iPod te plaatsen, maar dat heeft ook weer met het type te maken

$anka

Legacy Member
evil aardappel zei:
Ik heb die, is goed voor zijn geld en gaat langer mee dan een shuffle, heeft een scherm etc.
Nen aanrader als ge geen geld in een mp3speler wilt steken. Heb ervaring met redelijk wat mp3spelers (sony, ipod, mpman en nog enen, dunno de welken), en dieje is het meest prijs/kwaliteit.
Een minpunt, het schermpje gaat rap kapot (ik gebruik hem bij veel sporten waar je wel eens valt), maar werken blijft hij doen. Heb hem al meer laten vallen dan al mijn anderen. (Aleja, bij mijn kameraden gaat het schermpje niet kapot :p, maar ik gebruik die bij snowboarden en skateboarden etc.)

ik heb er ook zo eentje, ben er ook mee gaan snowboarden, ene keer zwaar op men bakkes gegaan, scherm kapot, volume knop kapot. ding is voor de vuilbak nu. maja heeft dan ook bijna geen geld gekost he

coap

Legacy Member
ipod nano :

4 gb

Eur 259,00 (apple store prijs)


Zen micro photo 8gb :
186 euro

beide zulle wel kwalitatief evenver staan , ok de nano heeft flash geheugen . Maar het verschil is miniem (buite als je gaat sporten meschien zal de zen iet rapper kapot zijn? Maar in hoever dit waar is betwijfel ik).
Het desing van beide players zijn allebij prachtig.

Voor je zen krijg je momenteel gewoon meer kwa prijs imo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan