Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rana0306

Legacy Member
Tha_nOn zei:
In principe enkel voor mensen die niet anders konden toch? (Zorg, politie, etc)

Ik denk dat de crèches nooit officieel gesloten zijn (in tegenstelling tot scholen), maar dat zo goed als alle crèches zelf beslist hebben om te sluiten. Bij onze crèche was dit toch zo. Die is volledig de scholen gevolgd: sluiting én opening op dezelfde datum. In hun communicatie stond toch dat de sluiting niet verplicht was, maar dat ze het niet langer verantwoord vonden om open te blijven.

{BK}Black Devil

Legacy Member
ik vraag me af als de nieuwe regels vanaf morgen zullen gelden of vanaf maandag , tis omdat ek morgen ga bowlen coronaproof :-)

John1307

Legacy Member
CCatalyst zei:
Dit vind ik een tweesnijdend zwaard. Ik ga zeker niet ontkennen dat corona daar een rol in speelt. Maar anderzijds: als corona volstaat om tot zo'n zaken te leiden, daaruit blijkt toch dat veel mensen veel te diep gaan in hun mentale/fysieke reserve, en dus geen enkele marge meer hebben om zoiets op te vangen en dan maar meteen door het lint gaan. Dat is toch iets waar je vragen bij mag en moet stellen. Wat ook weer niet betekent dat ze daar alle schuld aan hebben, alhoewel er doorgaans altijd wel een aspect povere keuzes uit het verleden speelt. Want we mogen ook niet vergeten dat velen die reserve wel hebben en in staat zijn om deze periode door te komen zonder zich uit te leven op een slachtoffer.

Reden dat ik dat zeg is omdat m.i. de "stabiele" periode van na WO2 op z'n einde aan het lopen is, 80 jaar is al behoorlijk lang voor stabiliteit in onze geschiedenis. Waarmee ik niet zeg dat WO3 eraan zit te komen, wel dat wie nog geen 60 jaar is nog wel uitdagingen zal tegenkomen. Toenemende kloof armoede, staatsschuld, pensioenen die grotendeels gaan verdwijnen, belastingsverhogingen, minder privacy, klimaatveranderingen (vooral meer zondvloed/overstromingen in winter en meer hittegolven/droogte in de zomer), elektriciteitsbevoorrading, geopolitieke conflicten die dichter bij Europa komen en ik ben er zeker van dat China met z'n toenemende bevolkingsdichtheid nog een aantal virussen de wereld in zal sturen - het is SARS-CoV-2 voor een reden - die mogelijks het huidige virus laten verbleken als het op besmettelijkheid/dodelijkheid aankomt.

Gaan ze dan ook weer kinderen misbruiken en vrouwen slaan? Is het eigenlijk wel een excuus voor zo'n criminele feiten? Voor mij niet.
Er is nog een vacature vrij bij HLN. Daar houden ze ook van hysterie... .



Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

the_fox

Legacy Member
JorisBlack zei:
Ok, op die manier.

Wat ge dan wel kunt zeggen is dat de meerderheid van besmettingen uit gekende bron in de privésfeer gebeuren.

Daar is niks mee, zolang je er geen conclusies uit trekt. Want dat was de vorige keer ook het probleem, er werden verkeerde conclusies getrokken uit (dan nog verkeerd geïnterpreteerde cijfers) om hun punt te maken. En dan kom je bij stellingen zoals "Vandaag zijn er geen drugsdealers in Antwerpen opgepakt, dus er is geen vandaag geen drugs gedeald/gebruikt in Antwerpen!" :p

Ik heb het even teruggezocht, zie deze quote en klik gerust door om de rest van die discussie te zien:
the_fox zei:
CCatalyst zei:
Jawel, Sciensano zegt 4% van de besmettingen zijn terug te brengen naar horeca (waar ook hore ondere valt), de gouverneur van Oost-Vlaanderen zei dat Sciensano haar nog maar juist een lijst gegeven had waarop het maar 1% was. Hij zei dat cafés echte hotspots zijn van besmettingen, maar moest vandaag toegeven dat hij daar geen bewijs voor had. Iig volgens de cijfers van Sciensano zijn cafes niet meer hotspot dan de sportclub of de school. Ook het rapport van superspreaders bevestigt dat.
Ik heb er u gisteren nog op gewezen en ge komt er nu weer mee af. Nee, sciensano zegt niet dat 4% van de besmettingen in horeca gebeuren. Sciensano zegt dat bij bepaalde grote uitbraken waar uitvoerig contactonderzoek gebeurd is, daar zijn er 4% van de besmettingen terug te brengen naar horeca. Dat is dus niet voor alle besmettingen, niet voor alle contactonderzoek, en enkel waar ze effectief een bron gevonden hebben.

Ge blijft die uitspraak maar vervormen om in uw kraam te passen...

ilgonwe

Legacy Member
La Dernière Heure en VRTNws melden dat de restaurants en cafés volledig dicht gaan voor een volle maand...

the_fox

Legacy Member
Cafés en restaurants moeten een maand dicht

Cafés en restaurants moeten een maand dicht
De horeca (cafés en restaurants) zal vanaf maandag voor vier weken moeten sluiten. Er komt een evaluatie na 14 dagen. Dat is zojuist beslist op het Overlegcomité, heeft onze redactie uit goede bron vernomen. Het Overlegcomité van de verschillende regeringen in ons land, dat de strengere maatregelen bespreekt, zit wel nog altijd samen. Om 19.30 uur staat de persconferentie gepland.

Het zal hier/in de HLN comments/op facebook sebiet weer feest worden ^^

London

Legacy Member
Silence zei:
Iemand een gokje ?

Avondklok ?
Volledige lockdown ?
Sluiting horeca ? Vervroegde sluitingsuren ?
...

Avondklok.
Sluiting horeca, of alleszins vroeger sluiten.
Geen onnodige verplaatsingen meer.
Geen plezierreisjes.
Alleen nog voedingswinkels open, dus vergeet funshoppen maar.
Blablabla..
Eigenlijk alles wat ons plezier en een gevoel van vrijheid brengt. Komt er eigenlijk op neer dat de enige vrijheid die je nog hebt als burger ne keer gaan wandelen is, maar niet te lang en voor den donkere binnen uiteraard. Werken is uiteraard geen probleem. Stelletje fuckers.

MrKend54l

Legacy Member
Je zou maar een horeca-uitbater zijn of werkzaam zijn in de horeca....
Dit is de definitieve doodsteek, dit gaan er veel niet overleven.

In mijn nauwe omgeving niemand die getroffen wordt. Maar ik leef wel mee met de mensen die wel getroffen worden.

Nesjamag

Legacy Member
Hopelijk is dat niet alles.

Een bron van een fractie van de besmettingen platleggen (na nog een weekend volop feesten natuurlijk) gaat weinig doen vergeleken met scholen en werk sluiten.

Gromker

Legacy Member
MrKend54l zei:
Je zou maar een horeca-uitbater zijn of werkzaam zijn in de horeca....
Dit is de definitieve doodsteek, dit gaan er veel niet overleven.

In mijn nauwe omgeving niemand die getroffen wordt. Maar ik leef wel mee met de mensen die wel getroffen worden.

Mja, mijn zus werkt wel horeca en die heeft 2 weken terug al aan haar WG gemeld dat ze met de huidige uren wss best ander werk zoekt want ze komt er niet. Als die nu een maand dicht moet is de keuze voor haar gemaakt en ik vrees voor de zaak waar ze werkt ook.

MrKend54l

Legacy Member
Nesjamag zei:
Hopelijk is dat niet alles.

Een bron van een fractie van de besmettingen platleggen (na nog een weekend volop feesten natuurlijk) gaat weinig doen vergeleken met scholen en werk sluiten.
Scholen sluiten, ik mag er niet aan denken.

MiniJeffrey

Legacy Member
Geen enkel bewijs dat de horeca voor veel besmettingen zorgt, maar als makkelijk offer worden ze gesloten om de indruk te wekken dat er doortastende maatregelen genomen worden. De horeca moet gewoon kapot en het economisch bloedbad zal volgen.

{BK}Black Devil

Legacy Member
idd , uiteraard is horeca niet de hoofdbron , wel een gemakkelijk doelwit

Mr.Fingers

Legacy Member
Brussel en Wallonië willen ze dicht (meer als “krachtig signaal” dan als feitelijke maatregel), Vlaanderen vond dat niet nodig. En Vlaanderen kan weer inbinden...

Ohja, maar prop die (school)bussen maar vol.


Sjees....

Sylverscythe

Legacy Member
MiniJeffrey zei:
Geen enkel bewijs dat de horeca voor veel besmettingen zorgt, maar als makkelijk offer worden ze gesloten om de indruk te wekken dat er doortastende maatregelen genomen worden. De horeca moet gewoon kapot en het economisch bloedbad zal volgen.

Wat zou jij dan sluiten/afschaffen, dat controleerbaar is, en minder effect heeft op de economie, om onze intensieve zorgen niet te overbelasten?

Biljart

Legacy Member
In Gent situeren 7O% van de besmettingen rond 1 bepaalde
wijk/regio (info artsen in ziekenhuizen), maar we gaan even nationaal iedereen gaan straffen.

Goed bezig en dat allemaal om bepaalde groepen niet te moeten benoemen.

Intriest.

nestorius

Legacy Member
Nesjamag zei:
Hopelijk is dat niet alles.

Een bron van een fractie van de besmettingen platleggen (na nog een weekend volop feesten natuurlijk) gaat weinig doen vergeleken met scholen en werk sluiten.

Ach. En waarop baseert onze onheilsprofeet zich dat dit maar een fractie van de besmettingen aanpakt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

Sylverscythe

Legacy Member
Biljart zei:
In Gent situeren 7O% van de besmettingen rond 1 bepaalde
wijk/regio (info artsen in ziekenhuizen), maar we gaan even nationaal iedereen gaan straffen.

Goed bezig en dat allemaal om bepaalde groepen niet te moeten benoemen.

Intriest.

Heel het land is ondertussen bloedrood, ik wist niet dat "bepaalde groepen" dat ook al konden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan