Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sylverscythe

Legacy Member
ashuray zei:
En dat met het platte dak zei mijn schoonvader dat geen goed idee is omdat je meer kans op lekkage hebt. Maar andere mensen zeggen van niet..het is ruim genoeg zo een zolder hebben we niet nodig en ik heb liever alles beneden tbh omdat dat makkelijker poetst en moest ik nog is in een rolstoel zitten of als je wat ouder word ist ook makkelijker..

Dat is zo'n volkswijsheid, dus is wat overdreven. Een goed aangelegd plat dak zal niet lekken, maar de kans dat een plat dak lekt is gewoon groter dan bij schuine daken. Ik ken maar één iemand die er een heeft, en dat is jarenlang miserie geweest omdat er vochtplekken waren maar de firma niet geloofde dat dit door hun dak kwam, bleek dan dat ze de verkeerde testen gebruikten voor platte daken, enz.

Dusja, eerlijk gezegd, ik zou er ook van wegblijven.

kay-gell

Legacy Member
ashuray zei:
Ja maar bij dat eerste staat niets bij over het glas. Heb hen een mailtje gestuurd om te vragen waarom die epc zo hoog ligt. Het eerste is in 99 gerenoveerd. Het zijn 2 verschillende huizen he :D

En dat met het platte dak zei mijn schoonvader dat geen goed idee is omdat je meer kans op lekkage hebt. Maar andere mensen zeggen van niet..het is ruim genoeg zo een zolder hebben we niet nodig en ik heb liever alles beneden tbh omdat dat makkelijker poetst en moest ik nog is in een rolstoel zitten of als je wat ouder word ist ook makkelijker..

Mi is dat echt achterhaald. Ben syndicus van een 80-tal appartementen ik zie echt geen verschil qua lekken in platte of gewone daken. Onlangs nog op het dak gestaan van een gebouw van de jaren '70 en was nog helemaal in orde.

ashuray

Legacy Member
Hmm oke bedankt. En dat eerste huis met die 939 epc? Best wegblijven? Tis wel 220 en dat ander 270. Zou die epc in orde brengen goedkoper uitkomen uiteindelijk afhankelijk van wat er moet gebeuren (nog geen antwoord op gehad)?

KBE

Legacy Member
ashuray zei:
Hmm oke bedankt. En dat eerste huis met die 939 epc? Best wegblijven? Tis wel 220 en dat ander 270. Zou die epc in orde brengen goedkoper uitkomen uiteindelijk afhankelijk van wat er moet gebeuren (nog geen antwoord op gehad)?

Ik blijf daar zowizo van weg van hoge epc waardes, het onze dat wij nu gevonden hebben is een C attest ( 320 voor een huis )
Maar moet wel rekenen dat ze strenger en strenger gaan worden in de toekomst.


Als ik mij niet vergis is dat berekend op de huidige bewoners die epc waarde.
Toch als ze zoveel moeten stoken dan lijkt me er iets niet pluis met die woning.

ashuray

Legacy Member
KBE zei:
Ik blijf daar zowizo van weg van hoge epc waardes, het onze dat wij nu gevonden hebben is een C attest ( 320 voor een huis )
Maar moet wel rekenen dat ze strenger en strenger gaan worden in de toekomst.


Als ik mij niet vergis is dat berekend op de huidige bewoners die epc waarde.
Toch als ze zoveel moeten stoken dan lijkt me er iets niet pluis met die woning.

Nee inderdaad. Daarom dat ik ff gevraagd heb of er nog enkel glas in zit ofzo of mss is het nog met stookolie. De prijzen om dat te veranderen vallen denk ik nog wel mee? 320 zou te veel zijn voor ons. We kunnen zon 1000-1200 afbetalen per maand

KBE

Legacy Member
ashuray zei:
Nee inderdaad. Daarom dat ik ff gevraagd heb of er nog enkel glas in zit ofzo of mss is het nog met stookolie. De prijzen om dat te veranderen vallen denk ik nog wel mee? 320 zou te veel zijn voor ons. We kunnen zon 1000-1200 afbetalen per maand

Ik bedoel 320 is de epc waarde ^^
Best wel eens navraag doen over glas , isolatie.
Succes met de zoektocht.

ashuray

Legacy Member
KBE zei:
Ik bedoel 320 is de epc waarde ^^
Best wel eens navraag doen over glas , isolatie.
Succes met de zoektocht.

Ooh oke. Ja dat ander huis met plat dak is 300. Maar ik vind dat zo raar..270 000 voor een huis met 300 epc en 10 are grond lijkt weinig..en het staat al maanden te koop..zou dat nu puur duur dat plat dak komen?

KBE

Legacy Member
ashuray zei:
Ooh oke. Ja dat ander huis met plat dak is 300. Maar ik vind dat zo raar..270 000 voor een huis met 300 epc en 10 are grond lijkt weinig..en het staat al maanden te koop..zou dat nu puur duur dat plat dak komen?

Da kan, maar kan ook andere reden hebben. Hier in de buurt waar ik ga wonen staan er ook veel huizen lang te huur / te koop.
Eigenlijk op het eerste zicht is er daar niet mis mee.

Ik had wel een paar puntjes bij men zoektocht.

Openbaar vervoer dicht bij
winkels die niet te ver weg moeten zijn ( als ik te voet naar de winkel moet )

Eigenlijk zou je eens bezoek moeten plannen en gaan kijken naar de ligging van het pand.
Zoveel mogelijk informatie hier verzamelen waar je op moet letten en vragen die je kan stellen.

ashuray

Legacy Member
KBE zei:
Da kan, maar kan ook andere reden hebben. Hier in de buurt waar ik ga wonen staan er ook veel huizen lang te huur / te koop.
Eigenlijk op het eerste zicht is er daar niet mis mee.

Ik had wel een paar puntjes bij men zoektocht.

Openbaar vervoer dicht bij
winkels die niet te ver weg moeten zijn ( als ik te voet naar de winkel moet )

Eigenlijk zou je eens bezoek moeten plannen en gaan kijken naar de ligging van het pand.
Zoveel mogelijk informatie hier verzamelen waar je op moet letten en vragen die je kan stellen.

Bij ons is het vooral belangrijk dat er parking is voor 3 auto's en niet te ver van de winkels en dat er een plek is voor mijn hondjes waar ze binnen en ook buiten kunnen als wij werken zijn. Het plat dak is dus perfect voor ons..maar mijn familie en de zijne raden het af :p

Muscleduck

Legacy Member
ashuray zei:
Wij zijn momenteel op huizenjacht. Nu zagen we dit : https://immo.vlan.be/nl/detail/huis...dium=cpc&utm_source=facebook&utm_content=sell


En we vroegen ons af waarom die epc zo hoog staat omdat er bij staat dat het in 1999 gerenoveerd is. Een huis met een hoge epc kan je beter mijden niet? Er staat ook niets bij of het enkele beglazing is ofzo..


En dan is er dit : https://vastengoed.be/vastgoed/immo-aanbod/te-koop/vgg2789

Maar mijn schoonvader raadt dat af omdat het een plat dak heeft. Is een plat dak zon ramp? Er staat bij dat het geïsoleerd is

Ik zou eerlijk gezegd veel liever een plat dak hebben dan een zadeldak. Zo verlies je geen ruimte op je oppervlakte vloer. Een EPC van 939 is bijzonder slecht, ook voor een vrijstaande woning. Dat kan alleen als er echt NERGENS isolatie zit. Niks in de vloer, niks in muren of dak. Het mijne was rond de 750 en ik had bij aankoop enkel 6 cm glaswol in het dak en ongeveer de helft van het glas was enkel glas. Als je dat zou kopen moet dat tot op de ruwbouw afgebroken worden imo om deftig te renoveren. Mij maak je niet wijs dat dat deftig gerenoveerd is. Ze hebben het precies hervoegd ja, maar binnen is niks gebeurt. De badkamer spreekt al boekdelen.

ashuray

Legacy Member
Muscleduck zei:
Ik zou eerlijk gezegd veel liever een plat dak hebben dan een zadeldak. Zo verlies je geen ruimte op je oppervlakte vloer. Een EPC van 939 is bijzonder slecht, ook voor een vrijstaande woning. Dat kan alleen als er echt NERGENS isolatie zit. Niks in de vloer, niks in muren of dak. Het mijne was rond de 750 en ik had bij aankoop enkel 6 cm glaswol in het dak en ongeveer de helft van het glas was enkel glas. Als je dat zou kopen moet dat tot op de ruwbouw afgebroken worden imo om deftig te renoveren. Mij maak je niet wijs dat dat deftig gerenoveerd is. Ze hebben het precies hervoegd ja, maar binnen is niks gebeurt. De badkamer spreekt al boekdelen.

Ja wij kennen daar niks van en hadden ook al door dat er iets niet klopt. Die makkelaar heeft ook nog niet geantwoord. Wel veel geld voor zoiets dan!

AlexisS

Legacy Member
Hoe noemen de broodjes op onderstaande foto’s? Ik heb het over het brood zelf, wat voor soort/type brood is dit?
Ik wil zelf zo’n broodjes maken, zouden deze enkel afgebakt worden of nog in een soort van grill gestoken worden ook?

17fbddbf277563eeb78a1f99b20d9fbc.png


1443f795de6833b55df113c6bd2caa65.png

Asateo

Legacy Member
Ik weet niet wat voor type brood het is, maar ik krijg een vergelijkbaar resultaat met een dubbelzijdige gril.

Het is droog en vrij hard hé. Niet te vergelijken met geroosterd brood.

AlexisS

Legacy Member
Asateo zei:
Ik weet niet wat voor type brood het is, maar ik krijg een vergelijkbaar resultaat met een dubbelzijdige gril.

Het is droog en vrij hard hé. Niet te vergelijken met geroosterd brood.

Klopt, deze sandwiches kosten int stad 5€ per stuk, ik wil ze liever zelf maken als luchtige lunch.

Noscoped420

Legacy Member
Panini is smaller dan wat op die onderste foto staat, ik sluit me aan bij Carrion en zeg dat dat een ciabatta is, ziet er hetzelfde uit als een ciabatta gerookte zalm uit een Bruno tankstation.
Bovenste lijkt me gewoon groot vierkant bruin brood ( of wholegrain ) te zijn wat tussen een grill uitkomt, aka een veredelde croque.

Carrion

Legacy Member
Mensen hier die ervaring hebben met het overstappen van azert naar qwerty? Ging de aanpassing vlot ivm blind typen? Gebruiken jullie us of nl qwerty? Ik veronderstel dat jullie de meeste hardware dan in het buitenland kopen?

Anoniem13

Legacy Member
Carrion zei:
Mensen hier die ervaring hebben met het overstappen van azert naar qwerty? Ging de aanpassing vlot ivm blind typen? Gebruiken jullie us of nl qwerty? Ik veronderstel dat jullie de meeste hardware dan in het buitenland kopen?

Ik gebruik qwerty. Aanpassing was geen probleem.
NL of US lijkt me eerder afhankelijk van in welke taal je voornamelijk gaat communiceren? Soms kan je de layout kiezen bij bestelling. Anders een toetsenbord kopen zonder tekens op, dan moet je wel blind typen en maakt het niet uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan