Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Huxley

Legacy Member
Aescullus zei:
Doe alsof je een spiegelei maakt, maar als je eiwit al wat gebakken is( niet volledig), breek het eigeel met een vork en roeren die handel tot het volledig gebakken is ;)

Voila een lekker omelet met stukskes

Da noemt een roerei :p

Aescullus

Legacy Member
Huxley zei:
Da noemt een roerei :p

Dat weet ik dan nu ook alweer, maar voor mij blijft dat toch allemaal hetzelfde
-> iets wat mij smaakt :p

Btw probeert anders een grijze garnalen + kaas is ook goeie combo :)

Michster

Legacy Member
Aescullus zei:
Dat weet ik dan nu ook alweer, maar voor mij blijft dat toch allemaal hetzelfde
-> iets wat mij smaakt :p

Btw probeert anders een grijze garnalen + kaas is ook goeie combo :)

Hmmm, gebakken garnalen, eigenlijk nog nooit geprobeerd, benieuwd. :)

coldplayke

Legacy Member
Michster zei:
Zo ver was ik reeds, maar ik heb nog steeds problemen met het fatsoenlijk(lees als: echt smakelijk) te krijgen. :p

Bvb: Na een tijd is het vanonder al goed gebakken, maar vanboven nog veel te licht. En zeg me niet dat ik het moet omdraaien. :D

Als je je pan een beetje kantelt, je omelet met een spatel tegenhoudt, glijdt het bovenste laagje in de olie/boter. Dat doe ik meestal, en bij mij werkt het toch. Zorg natuurlijk wel dat je omelet niet uit de pan floept^^

Slabby

Legacy Member
Iemand die weet hoe het zit met de uitbetaling als een jobstudent zijn contract zelf opzegt. Het was een contract voor 23 dagen en ik heb er reeds 15 gewerkt. Ik weet dat er voor mij een opzegtermijn is van 1 dag maar hoe zit het met de uitbetaling. Wordt ik er 15 betaald? Of ... Ik vind daar precies niets over.

Tibokio

Legacy Member
Iemand een idee waar ik een replica van de Witcher's Medallion kan vinden? :p Die zat bij de special edition, maar die kostte enorm veel. Het enige wat me interesseert is de game en die medaillon.

pinoken

Legacy Member
Tibokio zei:
Iemand een idee waar ik een replica van de Witcher's Medallion kan vinden? :p Die zat bij de special edition, maar die kostte enorm veel. Het enige wat me interesseert is de game en die medaillon.

Ebay al gekeken?

Tibokio

Legacy Member
pinoken zei:
Ebay al gekeken?

Mja, daar heb je er voor 50 pond, wel wat veel. Och ja, we zien wel. Wie weet draag ik zo'n ding nooit als ik er uiteindelijk een heb :p

Bartvb

Legacy Member
Pfft, er zit hier nu al enkele maanden een of ander beest in het bos en ik kan maar niet achterhalen wat het is.

1) Ge ziet het nooit
2) Sommige nachten hoort ge het eens, andere nachten niet. De meeste nachten niet eigenlijk. Overdag hoort ge het nooit.
3) Als ge hem 's nachts hoort dan laat em gedurende ne minuut om de twee seconden een soort van "kreet" (een soort mislukt geblaf, maar met een hogere toon en langer (1 volledige sec)). Dat gebeurt max 1 keer per nacht dat ge hem kunt horen.
4) Aan de reactie van m'n kat te zien weet hij wel over wat het gaat en is em er niet te enthousiast over :wtf:
5) Em is ene keer tot op de straat hier gekomen met z'n gekreet, was helaas juist te laat om em te zien. Hij liep de straat door op een normaal "menselijk" tempo.

Iemand idee wat het kan zijn? Geen nood aan horrorinsinuaties :p.

playforfun91

Legacy Member
Bartvb zei:
Pfft, er zit hier nu al enkele maanden een of ander beest in het bos en ik kan maar niet achterhalen wat het is.

1) Ge ziet het nooit
2) Sommige nachten hoort ge het eens, andere nachten niet. De meeste nachten niet eigenlijk. Overdag hoort ge het nooit.
3) Als ge hem 's nachts hoort dan laat em gedurende ne minuut om de twee seconden een soort van "kreet" (een soort mislukt geblaf, maar met een hogere toon en langer (1 volledige sec)). Dat gebeurt max 1 keer per nacht dat ge hem kunt horen.
4) Aan de reactie van m'n kat te zien weet hij wel over wat het gaat en is em er niet te enthousiast over :wtf:
5) Em is ene keer tot op de straat hier gekomen met z'n gekreet, was helaas juist te laat om em te zien. Hij liep de straat door op een normaal "menselijk" tempo.

Iemand idee wat het kan zijn? Geen nood aan horrorinsinuaties :p.

it sounds horror. :eek:

playforfun91

Legacy Member
Michster zei:
Tips voor een fatsoenlijke omelet?

Neem een anti-kleefpan
Breek de eitjes in een kommetje
doe er kruiden op (peper & zout. Eventueel ook paprika of iets dergelijke)
Doe een kleine hoeveelheid boter op de pan en zet op het vuur. (ik doe dit gewoon op maximum)
meng de eieren goed door elkaar met een vork
Als de boter gesmolten is, giet het ei op de pan.
Gebruik een houten lepel of iet dergelijke om het ei op plaatsen te breken zodat je het ei niet hoeft te draaien om het degelijk gebakken te krijgen. Het is dus de bedoeling het nog rauwe deel tussen het reeds gebakken deel te laten glijden. Let wel op dat je niet begint te roeren (=roerei).
Doe de omelet op een bord

Ik vind het altyd lekker als het wel niet volledig gebakken is. Zo nog een klein beetje smeuïg.

Dit is natuurlijk een pure omelet. Vooraf wat spekblokjes bakken in die pan en daar het ei bijgieten geeft natuurlijk ook een lekker ei. Tijdens het bakken was kaas toevoegen kan ook lekker zijn. Met een omelet kan je veel kanten op :)

glashelder

Legacy Member
Bartvb zei:
Pfft, er zit hier nu al enkele maanden een of ander beest in het bos en ik kan maar niet achterhalen wat het is.

1) Ge ziet het nooit
2) Sommige nachten hoort ge het eens, andere nachten niet. De meeste nachten niet eigenlijk. Overdag hoort ge het nooit.
3) Als ge hem 's nachts hoort dan laat em gedurende ne minuut om de twee seconden een soort van "kreet" (een soort mislukt geblaf, maar met een hogere toon en langer (1 volledige sec)). Dat gebeurt max 1 keer per nacht dat ge hem kunt horen.
4) Aan de reactie van m'n kat te zien weet hij wel over wat het gaat en is em er niet te enthousiast over :wtf:
5) Em is ene keer tot op de straat hier gekomen met z'n gekreet, was helaas juist te laat om em te zien. Hij liep de straat door op een normaal "menselijk" tempo.

Iemand idee wat het kan zijn? Geen nood aan horrorinsinuaties :p.

Er zijn wel sites te vinden met dierengeluiden, misschien daarop eens zoeken? Zo hebben wij een vogel kunnen identificeren die ook nogal raar lawaai maakte midden in de nacht.

pinoken

Legacy Member
Gewoon een ideetje maar... een egel? 'k Dacht eerst een stekelvarken maar dat zou wat ver van zijn huis zijn. :p

Tibokio

Legacy Member
pinoken zei:
Gewoon een ideetje maar... een egel? 'k Dacht eerst een stekelvarken maar dat zou wat ver van zijn huis zijn. :p

Idd, heb ik ook al aan gedacht. Soms hoor je hier ook zo'n vreemd gekrijs. Is het gewoon een egeltje. :p

Kingfisher

Legacy Member
Bartvb zei:
Pfft, er zit hier nu al enkele maanden een of ander beest in het bos en ik kan maar niet achterhalen wat het is.

1) Ge ziet het nooit
2) Sommige nachten hoort ge het eens, andere nachten niet. De meeste nachten niet eigenlijk. Overdag hoort ge het nooit.
3) Als ge hem 's nachts hoort dan laat em gedurende ne minuut om de twee seconden een soort van "kreet" (een soort mislukt geblaf, maar met een hogere toon en langer (1 volledige sec)). Dat gebeurt max 1 keer per nacht dat ge hem kunt horen.
4) Aan de reactie van m'n kat te zien weet hij wel over wat het gaat en is em er niet te enthousiast over :wtf:
5) Em is ene keer tot op de straat hier gekomen met z'n gekreet, was helaas juist te laat om em te zien. Hij liep de straat door op een normaal "menselijk" tempo.

Iemand idee wat het kan zijn? Geen nood aan horrorinsinuaties :p.

Reinaert de vos

coldplayke

Legacy Member
Lemme zei:
Daar dacht ik ook direct aan. Of misschien een marter of bunzing ofzo?

Ik hoop voor hem dat het geen marter is. Wij hebben dat hier een paar jaar geleden gehad, en dat was geen lachertje. Die heeft zelfs op onze zolder gezeten, we hebben geen idee hoe die daar was geraakt :eek:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan