pinoken
Legacy Member
Kingfisher zei:Nogmaals het bewijs dat een rijbewijs/mobiliteit geen recht zou mogen zijn. Sommige mensen zijn gewoon niet verstandig genoeg om een stuk staal van 2 ton aan 120km/u veilig te besturen.
En ja Pinoken, de theoretische remafstand is belangrijk: als je rijdt, zit je constant de remafstand te schatten en te berekenen, aan de hand van het gewicht van de wagen (met of zonder remorque), de staat van uw banden/remmen, de weerstoestand (regen, bladeren),... Het feit dat als het lang niet geregend heeft, dat er dan een laag stof op de baan ligt. Als het dan regent, is het spekglad.
Dat speelt allemaal door uw hoofd als ge rijdt, aan 70 km/u. Dus als je het al niet kan tijdens een theoretisch examentje, blijf dan misschien beter de tram nemen.
Je rijdt 120, je stopafstand is 108m
Je rijdt 90, je stopafstand is 60-65m
Je rijdt 70, je stopafstand is 45 meter
'k Ga standé pédé een meter aan mijn auto hangen als 'k mijn rijbewijs heb om dat te weten.

Zo'n dingen leer je door het te doen, en dan heb ik het niet over eens op de snelweg remmen dichtgooien om te testen hoe lang het duurt eer je tot stilstand gekomen bent. Ben je echt zo naïef om te denken dat iemand het zo in zijn hoofd houdt zoals ik daarboven heb geschreven? Ik kan alvast niemand met een rijbewijs vinden die het zelfs nog maar weet, laat staan dat hij het in zijn hoofd houdt als hij op zijn snelheidsmeter kijkt.
natuurlijk had ik het hier nog niet gevraagd aan al die verlichte zielen hier.

En nogmaals, jullie noemen iemand achterlijk maar vervolgens komen jullie met de onnozelste voorbeelden waarvan jullie bewetr, dat ik ze niet ken. Wie ben jij om te zeggen dat ik niet weet dat als het regent, het glad is. Of dat de toestand van uw banden uw controle over het voertuig beïnvloed.
Als ik zeg dat 'k daar dingen zie tussen staan die ik overbodig vind, dan maken jullie daarvan dat ik zeg dat rijden op een droge weg hetzelfde is als rijden op een ijsvlakte. Way to go :ironic:
