Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sluysen

Legacy Member
Iemand enig idee waar ik terecht kan om de waarde van een verzameling oude (normaal vooral belgische) munten te weten te komen?

Ik vind welgeteld 1 catalogus op internet, maar ik zoek eerder naar een winkel/forum van verzamelaars/... want we zien het niet echt zitten om alles te inventariseren (gaat over toch een curverbox of 5 aan dozen/mappen met munten

glashelder

Legacy Member
Lorrekvk zei:
Wat bedoel je met ingelezen? Of ik op voorhand heb opgezocht wat het beste is voor die beestje?

Tja. Wat kan je meer doen dan zo iets niet naast een raam te zetten, zorgen dat ze iets hebben om achter te schuilen, proper water op kamertemperatuur, filter etc?

Wel, zoek het eens op, zou ik zeggen. Bijvoorbeeld de afmeting van de bak, het feit dat je een bak moet laten indraaien zodat je de juiste waterwaardes bekomt, hoe het zit met planten en zuurstof,... Dat zijn dus dingen die verkeerd kunnen gaan en dus ook wat niet juist is aan je bak.

sanzo

Legacy Member
Weet iemand hoe je commentaar op foto's voor een bepaalde groep blokkeert op FB?
Niet enkel voor foto's die ik zelf geüpload heb, ook foto's die door anderen zijn geplaatst maar waar ik op sta.

Rotte FB en rotte familie :angry:

rscaboy

Legacy Member
glashelder zei:
Wel, zoek het eens op, zou ik zeggen. Bijvoorbeeld de afmeting van de bak, het feit dat je een bak moet laten indraaien zodat je de juiste waterwaardes bekomt, hoe het zit met planten en zuurstof,... Dat zijn dus dingen die verkeerd kunnen gaan en dus ook wat niet juist is aan je bak.

Het zijn goudvissen ffs

pinoken

Legacy Member
pinoken zei:
Weet iemand hoe ik kan controleren of er op myn gsm geen dingen zyn die op de achtergrond energie/ ingernet vreten? Heb al een app-killer ma ben er nie100% gerust op en wil geen torenhoge rekenig.

Het gaat om een samsung galaxy ace met android 2.2 btw.

? :s

pinoken

Legacy Member
Ik kan zien welke apps/services momenteel draaien maar 'k heb geen idee welke zich met het internet verbinden, bv draait er bijna constant "google services", "E-mail", "SNS", "software-update" en als ik de facebook app install ook constant iets van Facebook. Als die verbinding maken met internet, kost dat mij dan geen geld? :s

En hoe zie ik of ze dat doen?

Lorrekvk

Legacy Member
Juist eens gekeken op de Android Market, en zie daar bv: '3G Watchdog'. Heeft geen slechte recensies, dus mss die eens bekijken?

e.House

Legacy Member
Tot hoeveel contant geld kunt ge op een rekening zetten zonder dat de fiscus daar vragen begint over te stellen?

Mr. Pro

Legacy Member
Niet meer dan 10000€ zonder dat ge zwart op wit kunt aantonen waar da geld vandaan komt.

*edit*

Lap tweedes :D

*edit*

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Tristan

Legacy Member
sanzo zei:
Weet iemand hoe je commentaar op foto's voor een bepaalde groep blokkeert op FB?
Niet enkel voor foto's die ik zelf geüpload heb, ook foto's die door anderen zijn geplaatst maar waar ik op sta.

Rotte FB en rotte familie :angry:

Je kunt instellen dat een bepaalde groep mensen foto's van jou niet zien, als je deze zelf geüpload hebt, maar als het foto's zijn waarop jij getagd bent, kun je dit niet aanpassen denk ik.

glashelder

Legacy Member
rscaboy zei:
Het zijn goudvissen ffs

Ik neem aan dat als je goudvissen koopt, dat je niet om de 2 maanden in de winkel wil staan om nieuwe te kopen omdat je te koppig bent om je in te lezen omdat het "maar goudvissen zijn ffs."

Maar 't is goed, gooi ze gewoon in een emmer water. Komt vast goed. Zijn goudvissen.

Lorrekvk

Legacy Member
glashelder zei:
Ik neem aan dat als je goudvissen koopt, dat je niet om de 2 maanden in de winkel wil staan om nieuwe te kopen omdat je te koppig bent om je in te lezen omdat het "maar goudvissen zijn ffs."

Maar 't is goed, gooi ze gewoon in een emmer water. Komt vast goed. Zijn goudvissen.

Die reactie kan niet anders dan naar mij zijn. Wel, ik heb al genoeg gelezen over goudvissen. Maar voel je vrij ook eens te gaan zoeken op fora, de meningen lopen daar zodanig uiteen dat ik het hier eens wou vragen op de ''onnozele vraagjes topic''. Staat onze neus er nog op?

Bubba

Legacy Member
Lorrekvk zei:
Die reactie kan niet anders dan naar mij zijn. Wel, ik heb al genoeg gelezen over goudvissen. Maar voel je vrij ook eens te gaan zoeken op fora, de meningen lopen daar zodanig uiteen dat ik het hier eens wou vragen op de ''onnozele vraagjes topic''. Staat onze neus er nog op?

Dat is geen reactie op u, maar op rscaboy...

MrKend54l

Legacy Member
e.House zei:
Tot hoeveel contant geld kunt ge op een rekening zetten zonder dat de fiscus daar vragen begint over te stellen?

Minder in het zwart werken dan heb je ook minder zwart geld eh :P

glashelder

Legacy Member
Lorrekvk zei:
Die reactie kan niet anders dan naar mij zijn. Wel, ik heb al genoeg gelezen over goudvissen. Maar voel je vrij ook eens te gaan zoeken op fora, de meningen lopen daar zodanig uiteen dat ik het hier eens wou vragen op de ''onnozele vraagjes topic''. Staat onze neus er nog op?

Dat was idd geen reactie naar jou, maar naar rscaboy.

Het lijkt me sterk dat er op aquariumfora uiteenlopende meningen bestaan over bijvoorbeeld een bak van 40 centimeter voor goudvissen, aangezien de vissen zelf 30-40 centimeter lang kunnen worden. Ook over een bak laten indraaien zijn de meningen vrij uniform (behalve dan misschien over het aantal weken: 2, 3 of 4). Of plantjes die nodig zijn voor de zuurstof bijvoorbeeld. Dat zijn allemaal dingen die gewoon niet naar voor kwamen uit je post. Het kan zijn dat jouw bak daar al 4 weken staat, maar aangezien je direct al begint over goudvissen in een 40 cm bak met een vals plantje... ging ik er maar vanuit dat je niet al weken zit op te zoeken hoe het eigenlijk moet terwijl je de waterwaardes in het oog houdt. Dan was je namelijk vast wel al ergens tegengekomen dat een goudvis niet in zo'n bakje hoort.

We hebben hier trouwens ook een topic over vissen en aquaria, kijk eens bij natuur & wetenschap. Vragen stel je trouwens vóór aanschaf :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan