Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JohnnyricoMC

Legacy Member
Bram zei:
Ik geraak niet op de admin page van onze router (Belkin N Wireless Modem Router) :(

De Belkin manual zegt dat ik standaard naar 192.168.2.1 moet, maar zelfs na een reset krijg ik als default gateway 192.168.0.1. Op geen van beide urls krijg ik een admin pagina, zelfs niet na reset.

Iemand nog suggesties?
Probeer anders eens https://192.168.0.1 of http://192.168.0.1:8080 of http://192.168.0.1:88
Als dat niet lukt, probeer dan eens bij windows manueel IP-instellingen in te geven:
ip-adres:192.168.2.(een getal tussen 2-254)
subnetmasker:255.255.255.0
standaardgateway:192.168.2.1

en probeer dan naar 192.168.2.1 te surfen.

Als dat het niet doet, uiteraard de ip-instellingen terug op automatisch zetten.

Bram

Legacy Member
Remi zei:
(geen idee of er een subforum of topic voor is)

Ik denk dat het eens tijd wordt voor mij om over te stappen van energierleverancier.
'k moet thuis nog wel is het testje van de Vreg degelijk invullen, maar goed, 't komt erop neer dat ik echt wel goedkoper kan.

De vraag is nu of daar evel voor gedaan moet worden. Ik las bv bij essent dat ze de administraie doen ivm het opzeggen bij de vorige leverancier enzo, maar dient er bij mij thuis zelf nog iets te gebeuren?

En is het beter om elektriciteit en aardgas gescheiden te nemen naargelang de goedkoopste of is dit om problemen vragen?

Wie goeie of slechte ervaringen heeft met leveranciers mag ook gerust iets laten weten.

Ik zat voor beide op m'n oud appartement bij Nuon, heel content van prijzen en service. Was toen ook goedkoopste op 1 na (waarbij je dan wel aandelen moest kopen).

Ik huur nu onder, geen idee waar we bij zitten :p

Lorim

Legacy Member
Een week geleden kwamen ze een nieuwe boiler bij ons installeren die meteen na dag 1 al niet meer werkte. Na veel gereset en gedoe ging hij een week wel, maar nu geeft hij geen kik. Klantendienst gebeld, enorm onbehulpzaam en onbeleefd uiteraard, en morgen komt er iemand langs.

Is er een soort van garantie dat wij voor dat bezoek niet hoeven te betalen? Het is onze fout niet dat hij slecht geïnstalleerd is en meteen niet werkt, maar ik verwacht dat dit ons weer enorm veel gaat kosten.

Slynx

Legacy Member
Bram zei:
Ik geraak niet op de admin page van onze router (Belkin N Wireless Modem Router) :(

De Belkin manual zegt dat ik standaard naar 192.168.2.1 moet, maar zelfs na een reset krijg ik als default gateway 192.168.0.1. Op geen van beide urls krijg ik een admin pagina, zelfs niet na reset.

Iemand nog suggesties?

Zit je effectief via die router op je netwerk? Kijk dan even via command prompt > ipconfig wat je huidige gateway is.

Indien je telenet hebt en zij ook deze wireless router achter je modem hebben geïnstalleerd, zal je er niet opgeraken zolang je de router niet even ontkoppelt van je modem dacht ik ('t is al even geleden dat ik nog een telenet aansluiting had), aangezien dan je gateway adres je publieke internetadres is.

Indigoke

Legacy Member
Hoe snel droogt verf?
Heb ne muur geverfd, hoelang moet ik dan wachten voor ik een 2de laag kan aanbrengen?

Is in een droge ruimte, met goede verf (levis) en leek wel snel te drogen.

Crosserke

Legacy Member
zou ik al beginnen te panikeren dak Taxipost nog nie heb gezien vandaag ? :unsure:

vorige kere dak me herinner was het +- 10u30

a143290

Legacy Member
Bram zei:
Ik geraak niet op de admin page van onze router (Belkin N Wireless Modem Router) :(

De Belkin manual zegt dat ik standaard naar 192.168.2.1 moet, maar zelfs na een reset krijg ik als default gateway 192.168.0.1. Op geen van beide urls krijg ik een admin pagina, zelfs niet na reset.

Iemand nog suggesties?

Probeer eens manueel je IP adres in te geven. bv. 192.168.0.5 (subnetmask 255.255.255.0) en als default gateway 192.168.0.1 instellen.

*JohnnyricoMC was me blijkbaar voor :p

JohnnyricoMC

Legacy Member
Crosserke zei:
zou ik al beginnen te panikeren dak Taxipost nog nie heb gezien vandaag ? :unsure:

vorige kere dak me herinner was het +- 10u30

Dat kan enorm schommelen, Ik heb al geweten dat ze pas tegen 16u leverden met taxipost.

PostNL is erger, die leveren steevast hier pas rond 20-21u, gisteren zijn ze zelfs niet eens geweest, terwijl m'n bestelling volgens de tracking in de afleverroute zat. Als je zo laat nog op pad bent is dat teken dat je chauffeur teveel op één route krijgt.

Tonerider

Legacy Member
Lorim zei:
Een week geleden kwamen ze een nieuwe boiler bij ons installeren die meteen na dag 1 al niet meer werkte. Na veel gereset en gedoe ging hij een week wel, maar nu geeft hij geen kik. Klantendienst gebeld, enorm onbehulpzaam en onbeleefd uiteraard, en morgen komt er iemand langs.

Is er een soort van garantie dat wij voor dat bezoek niet hoeven te betalen? Het is onze fout niet dat hij slecht geïnstalleerd is en meteen niet werkt, maar ik verwacht dat dit ons weer enorm veel gaat kosten.
Voorwaarden staan meestal op factuur.

Indigoke zei:
Hoe snel droogt verf?
Heb ne muur geverfd, hoelang moet ik dan wachten voor ik een 2de laag kan aanbrengen?

Is in een droge ruimte, met goede verf (levis) en leek wel snel te drogen.
Normaal staat dat op de pot want dit verschilt nogal van verf tot verf.

Lorim

Legacy Member
Sdc zei:
Voorwaarden staan meestal op factuur.

Is allemaal via huisbaas gebeurd, wij hebben niets gezien. We hebben hem al zoveel gestoord over kwaaltjes in het appartement dat ik het ff hier wou vragen :)

Atlantis

Legacy Member
Indigoke zei:
Hoe snel droogt verf?
Heb ne muur geverfd, hoelang moet ik dan wachten voor ik een 2de laag kan aanbrengen?

Is in een droge ruimte, met goede verf (levis) en leek wel snel te drogen.

Tegenwoordig droogt de meeste verf heel snel. Je kan er normaal gezien over verven van zodra het droog lijkt.
Dat kan meestal na een halve dag of een dag, maar alles hangt af van de omstandigheden: welke verf, welke temperatuur, welke vochtigheid, welke muur (sommige muren zuigen echt verf op), dikke of dunne laag, ...

RubbaN

Legacy Member
Bram zei:
Ik geraak niet op de admin page van onze router (Belkin N Wireless Modem Router) :(

De Belkin manual zegt dat ik standaard naar 192.168.2.1 moet, maar zelfs na een reset krijg ik als default gateway 192.168.0.1. Op geen van beide urls krijg ik een admin pagina, zelfs niet na reset.

Iemand nog suggesties?

Zoek naar uivoeren of run bij accessoires (windows toets + r)
Typ in het kadertje cmd
In de cmd prompt typ je: ipconfig
In de tekst die je krijgt zie je default gateway, dat is het ip van je router.

Jessed

Legacy Member
dacuba zei:
Ge zou mss al eens het type GSM kunnen geven..

Een Puma phone M1 (:unsure:, stond enorm goedkoop op 1dayfly, da's dan ook de enige reden dat ik dat ding heb gekocht).

Nuja, ik wil eigenlijk gwn weten of dat normaal kan zijn dat er nergens een optie is om het scherm te kalibreren. Dat leek me voor de aankoop van die gsm redelijk ondenkbaar, daarom dat ik het in twijfel trek dat het niet kan.

Maar blijkbaar is het toch zo? Of niet? :confused:

eXtreme

Legacy Member
Iemand die weet waar ge zo nen band kunt vinden da gebruikt wordt bij sleutelbeenblessures?


Da's ne stoffen band geloof 'k. Ni zo'n hele constructie da ze bij breuken gebruiken.. :)

Remi

Legacy Member
eXtreme zei:
Iemand die weet waar ge zo nen band kunt vinden da gebruikt wordt bij sleutelbeenblessures?


Da's ne stoffen band geloof 'k. Ni zo'n hele constructie da ze bij breuken gebruiken.. :)

probeer is in een mediotheek. kweet ni waar je woont, ma zoek ff op google naar eentje in de buurt. Daar kunde zo'n dingen normaal uitlenen of ze kunnen u daar wel verder helpen.

Een TV-vraagje.

Is het verschil tussen een Samsung UE46D6200 & 6500 groot?
Op pixmania staan ze respectievelijk voor 948,99 en 1099 (31% korting)

BlazeMusic

Legacy Member
Is er nen Jack&Jones winkel in Leuven?
Oftewel ben ik blind, oftewel zit die nimeer in de Diestsestraat...

devils-castle

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Is er nen Jack&Jones winkel in Leuven?
Oftewel ben ik blind, oftewel zit die nimeer in de Diestsestraat...

ja, over America Today en naast de Expo.

In de Diestsestraat ^^

Li1quid

Legacy Member
Ik zoek een artiest.

Hij heeft een clip waar hij in een garage werkt. Er komt een 'rijke' vrouw en die de collega's beginnen mee te zingen en dansen.

Vage beschrijving maar hij is zeer bekend :unsure: Ik denk dat de clip van de jaren 90 is

Bram

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Probeer anders eens https://192.168.0.1 of http://192.168.0.1:8080 of http://192.168.0.1:88
Als dat niet lukt, probeer dan eens bij windows manueel IP-instellingen in te geven:
ip-adres:192.168.2.(een getal tussen 2-254)
subnetmasker:255.255.255.0
standaardgateway:192.168.2.1

en probeer dan naar 192.168.2.1 te surfen.

Als dat het niet doet, uiteraard de ip-instellingen terug op automatisch zetten.

Slynx zei:
Zit je effectief via die router op je netwerk? Kijk dan even via command prompt > ipconfig wat je huidige gateway is.

Indien je telenet hebt en zij ook deze wireless router achter je modem hebben geïnstalleerd, zal je er niet opgeraken zolang je de router niet even ontkoppelt van je modem dacht ik ('t is al even geleden dat ik nog een telenet aansluiting had), aangezien dan je gateway adres je publieke internetadres is.

a143290 zei:
Probeer eens manueel je IP adres in te geven. bv. 192.168.0.5 (subnetmask 255.255.255.0) en als default gateway 192.168.0.1 instellen.

*JohnnyricoMC was me blijkbaar voor :p

RubbaN zei:
Zoek naar uivoeren of run bij accessoires (windows toets + r)
Typ in het kadertje cmd
In de cmd prompt typ je: ipconfig
In de tekst die je krijgt zie je default gateway, dat is het ip van je router.

Oké, ik had het iets duidelijker moeten uitleggen, denk ik.

In de berging hangt een wireless modem van telenet (zo een bakje met 4-poorten switch) en wireless AP ingebouwd.

IP van de WAN is 78.20.25.62 en lan-subnet is 192.168.0.1. Van de Telenet modem vertrek ik naar een Homeplug adapter van TP-Link. In de living staat een Belkin Wireless N Modem Router die met een tweede homeplug aangesloten is op een van de 4 poorten van de Belkin. Van een tweede poort vertrekt een UTP kabel naar deze PC.

Gisterenavond kreeg ik dus nog als default gateway 192.168.0.1 (maar die kon ik niet bereiken via de browser, pingen ging wel, ik had (duidelijk) ook internet. In een laatste hoop om iets van respons te krijgen heb ik gisteren een hard reset gedaan van de modem.

Toen ik vandaag m'n PC opstartte, zag ik dat ik niet langer internet had, maar wel 192.168.2.1 als default gateway had en ik deze vlot kon bereiken via de browser en de instellingen kon aanpassen. Ik zag in het browser venster ook staan dat de router niet verbonden was met internet.

Nu geraakte ik ook niet op de wireless van de telenet modem zelf, totdat ik de kabels van de Belkin uit trok. Ik vermoed daardoor dat er ergens een conflict is met de twee routers, maar mijn kennis is hiervoor te beperkt.

Ik kan op de router verschillende verbindingstypes kiezen:
PPPoE
PPPoA
Dynamic/Fixed IP (1483 Bridge)
Static IP (IPoA)
Modem only (Disable Internet Sharing)

Uit de handleiding leid ik af dat ik Dynamic/Fixed IP moet hebben, maar dat lijkt niet te werken. Heeft er iemand kennis van deze instellingen? Zou het een DHCP conflict kunnen zijn (en moet ik de DHCP op de Belkin uitzetten bv)?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan