Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JohnnyricoMC

Legacy Member
Bram zei:
Oké, ik had het iets duidelijker moeten uitleggen, denk ik.

In de berging hangt een wireless modem van telenet (zo een bakje met 4-poorten switch) en wireless AP ingebouwd.

IP van de WAN is 78.20.25.62 en lan-subnet is 192.168.0.1. Van de Telenet modem vertrek ik naar een Homeplug adapter van TP-Link. In de living staat een Belkin Wireless N Modem Router die met een tweede homeplug aangesloten is op een van de 4 poorten van de Belkin. Van een tweede poort vertrekt een UTP kabel naar deze PC.

Gisterenavond kreeg ik dus nog als default gateway 192.168.0.1 (maar die kon ik niet bereiken via de browser, pingen ging wel, ik had (duidelijk) ook internet. In een laatste hoop om iets van respons te krijgen heb ik gisteren een hard reset gedaan van de modem.

Toen ik vandaag m'n PC opstartte, zag ik dat ik niet langer internet had, maar wel 192.168.2.1 als default gateway had en ik deze vlot kon bereiken via de browser en de instellingen kon aanpassen. Ik zag in het browser venster ook staan dat de router niet verbonden was met internet.

Nu geraakte ik ook niet op de wireless van de telenet modem zelf, totdat ik de kabels van de Belkin uit trok. Ik vermoed daardoor dat er ergens een conflict is met de twee routers, maar mijn kennis is hiervoor te beperkt.

Ik kan op de router verschillende verbindingstypes kiezen:
PPPoE
PPPoA
Dynamic/Fixed IP (1483 Bridge)
Static IP (IPoA)
Modem only (Disable Internet Sharing)

Uit de handleiding leid ik af dat ik Dynamic/Fixed IP moet hebben, maar dat lijkt niet te werken. Heeft er iemand kennis van deze instellingen? Zou het een DHCP conflict kunnen zijn (en moet ik de DHCP op de Belkin uitzetten bv)?
Heb je al geprobeerd de router zonder homeplug rechtstreeks aan de wifimodem te hangen?
Om zeker te zijn: De belkin hangt met zijn WAN-poort toch aan een LAN-poort van de TN-modem? De kabeltjes al vervangen?

|steven|

Legacy Member
Was 10/01/11 van vorig jaar een speciale dag?

Aantal gebruikers hier op 9lives:

Het record staat op 3.538, dat 10 januari 2011 werd gevestigd om 20:19.

MvP

Legacy Member
|steven| zei:
Was 10/01/11 van vorig jaar een speciale dag?

Aantal gebruikers hier op 9lives:

Het record staat op 3.538, dat 10 januari 2011 werd gevestigd om 20:19.
Ik geloof dat het iets te maken had met een aflevering van Basta en de belspelletjes. Iedereen wou zijn mening toen even kwijt.

JohnnyricoMC

Legacy Member
MvP zei:
Ik geloof dat het iets te maken had met een aflevering van Basta en de belspelletjes. Iedereen wou zijn mening toen even kwijt.

En vergeet niet hoe vlak na de uitzending leden van de community successvol de belspelletjes trollden :D

Suphafly

Legacy Member
iemand die da (teken) filmke nog heeft, of weet staan van zo ne gast die counter-strike speelt, cheats download, nog geowned word en dan mee ne gun iedereen gaat afknallen op school?

de woorden die ik mij nog herinner zijn iiiiiiiiiii fiiiget :p

JohnnyricoMC

Legacy Member
Suphafly zei:
iemand die da (teken) filmke nog heeft, of weet staan van zo ne gast die counter-strike speelt, cheats download, nog geowned word en dan mee ne gun iedereen gaat afknallen op school?

de woorden die ik mij nog herinner zijn iiiiiiiiiii fiiiget :p

ja, wacht ff

EDIT: Alstublieft http://www.pwned.nl/

Bram

Legacy Member
Kan iemand bevestigen dat het nu zondag idd koopzondag is in Antwerpen?

Michster

Legacy Member
Iemand die me de titel van dit liedje van Nas kan zeggen? Ik heb dat nu al vrij lang, maar nooit de titel kunnen achterhalen. :p

Dastardly

Legacy Member
zoek een goeie webshop voor een poster in redelijk groot formaat (2m x 1m) ik weet dat er een tijdje geleden een aantal zijn gepasseerd, maar vind ze niet direct terug.

sturen ze dat op met kader indien gewenst? iemand daar ervaring in wat voor verpakking het dan juist wordt verscheept?

Lorrekvk

Legacy Member
Nog mensen waarvan hun youtube nie goed werkt? Soms gaat het en soms geeft hij errors aan -_-

a143290

Legacy Member
Lorrekvk zei:
Nog mensen waarvan hun youtube nie goed werkt? Soms gaat het en soms geeft hij errors aan -_-

Ja, had daarnet een hoop fouten. Maar 't gaat inderdaad op en af.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan