Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tristan

Legacy Member
Oij zei:
Blijkbaar is dat dus verschillend. Waarom maken ze niet gewoon een universele stekker.

Nu mag ik nog achter zo'n converter gaan zoeken. :sop:

Als ie werkt op 220-230V... Knip gewoon de huidige stekker eraf & plaats er een nieuwe belgische stekker op voor 5€ ofzo :) Geen rompslomp met converters enzo.

Oij

Legacy Member
Tristan zei:
Als ie werkt op 220-230V... Knip gewoon de huidige stekker eraf & plaats er een nieuwe belgische stekker op voor 5€ ofzo :) Geen rompslomp met converters enzo.

Hoe doe je dat het best? En dan de draadjes binnen de stekker (de 'kop') vervangen veronderstel ik of gewoon de nieuwe stekker met nog een stukje draad verbinden aan de andere draad?

Op de stekker staat zo'n horizontaal 'krulletje' en dan 250v, is dit dan ook goed?:p

edit, in de stekker zelf de draadjes vervangen zal niet gaan want de stekker is 'gegoten' en dus neit uit elkaar te halen.

sparks

Legacy Member
Alexat zei:
Mijn opa wilt per se een mahjong spel van op zijn oude pc, daar had hij windows XP maar nu Windows 7. Het spel is uit '99 en met de compatibiliteitmodus werkt het ook niet, moet ik het dan vergeten?

Krijgt ge hem niet zo ver van gewoon de mahjong te spelen die bij windows 7 zit?

sluysen

Legacy Member
Oij zei:
Hoe doe je dat het best? En dan de draadjes binnen de stekker (de 'kop') vervangen veronderstel ik of gewoon de nieuwe stekker met nog een stukje draad verbinden aan de andere draad?

Op de stekker staat zo'n horizontaal 'krulletje' en dan 250v, is dit dan ook goed?:p

edit, in de stekker zelf de draadjes vervangen zal niet gaan want de stekker is 'gegoten' en dus neit uit elkaar te halen.

How To Replace The Plug On An Extension Cord Or Power Cord

Zoiets, afknippen, strippen en dan kabel per kabel vast in nieuwe stekker.
Die 250v is misschien wel geen goed teken :p
misschien wachten op een elektronica specialist voor je de stekker afknipt :D

Tristan

Legacy Member
Oij zei:
op de stekker staat 2.5A, 250V
op het 'laadstation' staat dan weer 220-240V ac.:p

Die stekker is gemaakt tot op 250V, 2.5A te werken.
Duitsland heeft dezelfde netspanning zoals wij. :)

Oij

Legacy Member
Tristan zei:
Die stekker is gemaakt tot op 250V, 2.5A te werken.
Duitsland heeft dezelfde netspanning zoals wij. :)

Oke danku wel!;)

Ik veronderstel dat er geen probleem is wanneer ik de draden met elkaar verbind en dan alles goed isoleer met tape, of is z'o stekker die je kan openvijzen aangeraden in dit geval?

sluysen

Legacy Member
Denk dat je beter voor een kijkt zoals op die link die ik je gaf. Zo kun je elke draad apart ergens tussen klemmen.

Kingfisher

Legacy Member
Oij zei:
Oke danku wel!;)

Ik veronderstel dat er geen probleem is wanneer ik de draden met elkaar verbind en dan alles goed isoleer met tape, of is z'o stekker die je kan openvijzen aangeraden in dit geval?

Hangt er van af. Kan ik je interesseren in een goedkope levensverzekering, met mij als begunstigde?

Dus voor alle duidelijkheid: niet 'pietsen', koop gewoon voor 2€99 een openvijsstekker en doe het (zoals bij alle electrische werken) DEFTIG!

Oij

Legacy Member
sluysen zei:
Denk dat je beter voor een kijkt zoals op die link die ik je gaf. Zo kun je elke draad apart ergens tussen klemmen.

oke.;)

Kingfisher zei:
Hangt er van af. Kan ik je interesseren in een goedkope levensverzekering, met mij als begunstigde?

Dus voor alle duidelijkheid: niet 'pietsen', koop gewoon voor 2€99 een openvijsstekker en doe het (zoals bij alle electrische werken) DEFTIG!

:p Inderdaad, misschien niet zo slim om te liggen prutsen met zo'n dingen.:unsure:

Selderijstok

Legacy Member
Zijn er solden op de gsm's in de saturn/mediamarkt? Die mannen heb toch dringend een webshop nodig :sop:

MrKend54l

Legacy Member
Kan je niet automatisch de tijd en datum ophalen met een tablet?
op mijn galaxy tab moest ik dit handmatig doen.
Dit is toch vreemd dat dit niet automatisch kan.

JohnnyricoMC

Legacy Member
MrKend54l zei:
Kan je niet automatisch de tijd en datum ophalen met een tablet?
op mijn galaxy tab moest ik dit handmatig doen.
Dit is toch vreemd dat dit niet automatisch kan.
Kan normaal automatisch mits internetverbinding, toch? :oink:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan