Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 18

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Carrion

Legacy Member
Het is die mensen hun schuld nie da gij nog in uwe nest ligt als zij aanbellen.

Mephisto

Legacy Member
Mogelijk heeft die zelfs niet aangebeld, die verhalen hoor je ook vaak...

DeViL-M4N

Legacy Member
puni zei:
Op sommige momenten komt het ook in mij op om dat te doen om eerlijk te zijn. Ik ben nu op twee dagen tijd twee keer aan Leuven station gepasseerd met de wagen, twee keer dat er een of twee jonge gastjes vijf meter voor mijn wagen met hun rug naar mij schuin beginnen oversteken zonder nog maar te kijken. De eerste keer ben ik die gasten op 10 cm na gepasseerd, want als ge claxonneert krijgt ge waarschijnlijkg nog een middenvinger erbovenop.

Das elke keer hetzelfde op die plaats, het is daar eenrichtingsverkeer en de voetgangers weten perfect vanwaar de bussen en auto's komen, maar er is geen kat die de moeite doet om te kijken. En dan zijn er van die onnozelaars die proberen een voorstel erdoor te duwen om alle zebrapaden in Leuven af te schaffen en de stad gewoon een gigantische zone-30 te maken. Ahja, want als iedereen 30 moet rijden, kunnen autobestuurders toch altijd stoppen, zo wordt geredeneerd.
ja automobilisten uitdagen of niet opletten als je oversteekt das idd not done, maar rond stations en studentenbuurten kun je je aan zo'n dingen verwachten dus een beetje voorzichtig zijn kan geen kwaad, ook al ben je in je recht denk niet dat leuk is om iemand omver te rijden

ik zie de nadelen niet van gans de binnenstad zone 30 te maken, zebra's afschaffen zou ik nu wel niet doen

liever zag ik de binnestad volledig autovrij zoals in Gent, das pas super

rscaboy

Legacy Member
dacuba zei:
GODVERDOMME HE, BPOST. :@ :@

Ik kan die mannen écht de kop inkloppen. Hier iets gekocht op 9lives, gisteren voor 7 fucking euro moeten verzenden zodat het hier vandaag aankomt (tis ne ipod touch ocharme, 7 euro) ben ik boven aan het slapen/studeren, ik hoor die postbode uiteraard niet.. rond 11u maak ik de brievenbus leeg en zie ik da papierke. GODVERDOMME he, ik MOEST da pakske vandaag of morge hebben aangezien ik morgen op reis ga en ik m mee wou hebben.. bellen naar Brussel, gegevens doorgeven.. "ja, die postbode heeft gene gsm dus we kunnen hem niet bereiken" .. en het kantoor van Genk is ook niet te bereiken want dat gaat allemaal naar Brussel :/

Dus, ik kan het maandag VANAF 11 UUR gaan halen.. als ze het vandaag VANAF 11 UUR geleverd hadden dan HAD ik mijn pakketje gewoon. Daar betaalt ge dan 7 fucking euro voor. Echt he, kheb veel goesting om naar da kantoor in Genk te gaan en die mensen gewoon vol te schelden :@

Zorg dat je wakker bent als je de postbode verwacht. Problem solved! :niceone:
Dit uiteraard op voorwaarde dat hij aangebeld heeft.

DeViL-M4N

Legacy Member
dacuba zei:
GODVERDOMME HE, BPOST. :@ :@

Ik kan die mannen écht de kop inkloppen. Hier iets gekocht op 9lives, gisteren voor 7 fucking euro moeten verzenden zodat het hier vandaag aankomt (tis ne ipod touch ocharme, 7 euro) ben ik boven aan het slapen/studeren, ik hoor die postbode uiteraard niet.. rond 11u maak ik de brievenbus leeg en zie ik da papierke. GODVERDOMME he, ik MOEST da pakske vandaag of morge hebben aangezien ik morgen op reis ga en ik m mee wou hebben.. bellen naar Brussel, gegevens doorgeven.. "ja, die postbode heeft gene gsm dus we kunnen hem niet bereiken" .. en het kantoor van Genk is ook niet te bereiken want dat gaat allemaal naar Brussel :/

Dus, ik kan het maandag VANAF 11 UUR gaan halen.. als ze het vandaag VANAF 11 UUR geleverd hadden dan HAD ik mijn pakketje gewoon. Daar betaalt ge dan 7 fucking euro voor. Echt he, kheb veel goesting om naar da kantoor in Genk te gaan en die mensen gewoon vol te schelden :@
die ambetenaren van de post kunnen daar neits aan doen, moesten ze trouwens ergens iets aan kunnen doen zouden ze ten eerste al nie in de post "werken" lol

_ns_

Legacy Member
puni zei:
Op sommige momenten komt het ook in mij op om dat te doen om eerlijk te zijn. Ik ben nu op twee dagen tijd twee keer aan Leuven station gepasseerd met de wagen, twee keer dat er een of twee jonge gastjes vijf meter voor mijn wagen met hun rug naar mij schuin beginnen oversteken zonder nog maar te kijken. De eerste keer ben ik die gasten op 10 cm na gepasseerd, want als ge claxonneert krijgt ge waarschijnlijkg nog een middenvinger erbovenop.

Das elke keer hetzelfde op die plaats, het is daar eenrichtingsverkeer en de voetgangers weten perfect vanwaar de bussen en auto's komen, maar er is geen kat die de moeite doet om te kijken. En dan zijn er van die onnozelaars die proberen een voorstel erdoor te duwen om alle zebrapaden in Leuven af te schaffen en de stad gewoon een gigantische zone-30 te maken. Ahja, want als iedereen 30 moet rijden, kunnen autobestuurders toch altijd stoppen, zo wordt geredeneerd.

Ja sorry, maar ik doe dat daar zelf ook :). Natuurlijk hou ik een beetje rekening met de autobestuurders dat ze niet alles moeten toesmijten om mij niet om ver te moeten rijden.

Het is dan ook schandalig dat daar geen zebrapaden zijn terwijl er daar zoveel volk moet oversteken..

Arifiene

Legacy Member
dacuba zei:
GODVERDOMME HE, BPOST. :@ :@

Ik kan die mannen écht de kop inkloppen. Hier iets gekocht op 9lives, gisteren voor 7 fucking euro moeten verzenden zodat het hier vandaag aankomt (tis ne ipod touch ocharme, 7 euro) ben ik boven aan het slapen/studeren, ik hoor die postbode uiteraard niet.. rond 11u maak ik de brievenbus leeg en zie ik da papierke. GODVERDOMME he, ik MOEST da pakske vandaag of morge hebben aangezien ik morgen op reis ga en ik m mee wou hebben.. bellen naar Brussel, gegevens doorgeven.. "ja, die postbode heeft gene gsm dus we kunnen hem niet bereiken" .. en het kantoor van Genk is ook niet te bereiken want dat gaat allemaal naar Brussel :/

Dus, ik kan het maandag VANAF 11 UUR gaan halen.. als ze het vandaag VANAF 11 UUR geleverd hadden dan HAD ik mijn pakketje gewoon. Daar betaalt ge dan 7 fucking euro voor. Echt he, kheb veel goesting om naar da kantoor in Genk te gaan en die mensen gewoon vol te schelden :@
Als je de route kent van de postbode, ga hem zoeken :p.

Ik heb da ook ooit es moeten doen. Twas wel niet dringend maar das zo hatelijk dat die amper 2 seconden wachten en dan doorfietsen. Ik stond net onder de douche :sop:.

puni

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
ja automobilisten uitdagen of niet opletten als je oversteekt das idd not done, maar rond stations en studentenbuurten kun je je aan zo'n dingen verwachten dus een beetje voorzichtig zijn kan geen kwaad, ook al ben je in je recht denk niet dat leuk is om iemand omver te rijden

ik zie de nadelen niet van gans de binnenstad zone 30 te maken, zebra's afschaffen zou ik nu wel niet doen

liever zag ik de binnestad volledig autovrij zoals in Gent, das pas super

Met die zone-30 an sich kan ik nog leven (alhoewel ge op de meeste plaatsen in Leuven vlot 40-50 kunt doen), maar dat van die zebrapaden is er letterlijk aan vastgekoppeld: "Als we heel Leuven zone-30 maken, hebben we geen zebrapaden meer nodig" als het ware. Echt hallucinant.

Plutus

Legacy Member
RealRoot zei:
en het strafste zou zijn dat indien je door het oranje gereden zou zijn, zou je ook gebuisd zijn. hier heb ik dat bijna meegemaakt, gelukkig kon mijn begeleider (van de rijschool) de examinator overtuigen dat ik echt niet meer kon remmen
Als je doet wat het veiligste is niet hoor, ik ben op mijn examen ook vol door het oranje gereden en de examinator heeft daar niets op gezegd. In sommige gevallen is bruusk stoppen voor de lichten gewoon gevaarlijk.. In het geval van je quote ook, als je zodanig moet remmen en op/over de streep pas tot stilstand komt, dan lijkt het mij (aan de hand van de beschrijving) gewoon veiliger om door te rijden.

stoomboot

Legacy Member
PC_Freak zei:
En ik zie het zelf ook dikwijls, in uw gat zitten, inhalen en gas geven. Ik rij rustig door en kom aan de eerste lichten en wie zie ik voor mij voor het rood staan?

Op een twaalf kilometer met evenveel verkeerslichten win ik 5 minuten door den asociale zak uit te hangen. (Gelukkig valt dat in Genk niet op tussen de talloze andere asociale zakken die hetzelfde toepassen)

Dat is meer dan 1/4de van mijn reistijd.

Avilowca

Legacy Member
Niet vandaag maar wel recentelijk meegemaakt. Persoon waar ik een conversatie mee had krijgt een smsje en begint daar prompt een antwoord op te typen zonder zich even te excuseren. Beetje etiquette kan toch echt geen kwaad hoor :x

_ns_

Legacy Member
Avilowca zei:
Niet vandaag maar wel recentelijk meegemaakt. Persoon waar ik een conversatie mee had krijgt een smsje en begint daar prompt een antwoord op te typen zonder zich even te excuseren. Beetje etiquette kan toch echt geen kwaad hoor :x

In welke context?

Want onder vrienden bv. stoort mij dat niet :).

Lobmans

Legacy Member
VinnyFlanders zei:
Moesten de mensen zich nu gewoon parkeren en dan hun kinderen naar't scholeke brengen zou er geen probleem zijn hé. Dat ze oversteken is geen probleem, maar als ze allemaal met hun salonjeeps in het midden van de baan gaan stilstaan. Dan geef ik die krellen graag een tikske ja.

Ge gaat er dus létterlijk tegen rijden?
Lol, dus gij zijt zo gefrustreerd dat ge uw eigen auto (en die van anderen) daardoor gaat zitten beschadigen... Ik hoop dat ge eens ferm tegen de lamp zult lopen met (imo toch wel marginaal..) gedrag :)

Cookie Monsta

Legacy Member
Dat ik 75 euro mag afdokken voor ne nieuwe harde schijf. Ik had liever mijn geld aan andere zaken gespendeerd maar bon, laptopke is toch terug gemaakt nu

Dennoman

Legacy Member
Avilowca zei:
Niet vandaag maar wel recentelijk meegemaakt. Persoon waar ik een conversatie mee had krijgt een smsje en begint daar prompt een antwoord op te typen zonder zich even te excuseren. Beetje etiquette kan toch echt geen kwaad hoor :x
Ik vind dat ook verschrikkelijk asociaal. Leer verdomme eens wat manieren en begin niet zomaar te tokkelen op uw gsm in gezelschap. Zeg dan efkes dat ge een berichtje hebt en als het niet belangrijk is, antwoord dan later.

Ergernisje vergeten van afgelopen dinsdagavond:

Ik rij met mijn pa over de ring van Leuven en voor ons een geweldige treuzelaar. Onze pa begint zich nerveus te maken en wanneer we aan de stoplichten staan, trekt hij ne keer goed op om voor hem te komen (en ik veronderstel om te laten zien wie er baas is) en terwijl we nog 70 aan 't rijden zijn worden we geflitst.

We komen 200 meter verder aan een nieuw rood licht, komt die gast die we voorbijgereden zijn naast ons staan en doet met een brede smile een flitsgebaar.

Ik weet niet wat mij toen het meest irriteerde: dat mijn vader zo kinderachtig deed om per se die voorganger de loef af te steken, of die smug fucker zelf die het er nog eens moest inwrijven :sop:

Gelukkig wel een bedrijfswagen, dus die €100 is tenminste niet voor ons :')

VinnyFlanders

Legacy Member
Lobmans zei:
Ge gaat er dus létterlijk tegen rijden?
Lol, dus gij zijt zo gefrustreerd dat ge uw eigen auto (en die van anderen) daardoor gaat zitten beschadigen... Ik hoop dat ge eens ferm tegen de lamp zult lopen met (imo toch wel marginaal..) gedrag :)

Al verschillende keren gedaan of zien gebeuren en nog nooit schade gemaakt.
Mijn pa deed dat al toen ik naar het lager ging ginder omdat het hem ook stoorde...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan