PC_Freak
Legacy Member
Nu ik eraan denk, paar jaar geleden heb ik zelfs eens twee ambulances weten bumperkleven (enfin, één van de twee
). Ik kwam een viervaksbaan op waar het laatste stuk 70 is, want beetje verder verandert het in een enorm slechte en smalle baan zonder rijstroken. Die ambulances komen af gevlogen en ik reed duidelijk niet snel genoeg naar hun goesting.
Hebben dus zeker een km of 1,5 in mijn gat zitten duwen, op afstand van 1,5 m ofzo. Dan zijn ze mij voorbij gestoken.
Nu enkele interessante weetjes:
- "Het was een prioritair voertuig". Ja, enkel als hun zwaailichten op staan, wat niet zo was. Ook geen sirene gehoord.
- Het waren ambulances van een privéambulancedienst.
- De weg waarop dit gebeurde was zoals gezegd keislecht. Geen rijstroken plus een fietspad aan de zijkant op gelijke hoogte. Hellingen en bochten, betonplaten die hier en daar kapot zijn, plus er wordt vaak geflitst.
Blijkbaar zijn het niet de enige bij die privéfirma's, schijnt dat er nogal veel cowboys bij die ambulancediensten werken.
Misschien een idee voor de wegpiraten: ideaal werk, geen schrik moeten hebben van boetes (prioritair of niet) en als je geen werk hebt veroorzaak je gewoon ter plekke eens een ongeval! Is nice.
). Ik kwam een viervaksbaan op waar het laatste stuk 70 is, want beetje verder verandert het in een enorm slechte en smalle baan zonder rijstroken. Die ambulances komen af gevlogen en ik reed duidelijk niet snel genoeg naar hun goesting.Hebben dus zeker een km of 1,5 in mijn gat zitten duwen, op afstand van 1,5 m ofzo. Dan zijn ze mij voorbij gestoken.
Nu enkele interessante weetjes:
- "Het was een prioritair voertuig". Ja, enkel als hun zwaailichten op staan, wat niet zo was. Ook geen sirene gehoord.
- Het waren ambulances van een privéambulancedienst.
- De weg waarop dit gebeurde was zoals gezegd keislecht. Geen rijstroken plus een fietspad aan de zijkant op gelijke hoogte. Hellingen en bochten, betonplaten die hier en daar kapot zijn, plus er wordt vaak geflitst.
Blijkbaar zijn het niet de enige bij die privéfirma's, schijnt dat er nogal veel cowboys bij die ambulancediensten werken.
Misschien een idee voor de wegpiraten: ideaal werk, geen schrik moeten hebben van boetes (prioritair of niet) en als je geen werk hebt veroorzaak je gewoon ter plekke eens een ongeval! Is nice.
.



