Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 18

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PC_Freak

Legacy Member
Nu ik eraan denk, paar jaar geleden heb ik zelfs eens twee ambulances weten bumperkleven (enfin, één van de twee :)). Ik kwam een viervaksbaan op waar het laatste stuk 70 is, want beetje verder verandert het in een enorm slechte en smalle baan zonder rijstroken. Die ambulances komen af gevlogen en ik reed duidelijk niet snel genoeg naar hun goesting.

Hebben dus zeker een km of 1,5 in mijn gat zitten duwen, op afstand van 1,5 m ofzo. Dan zijn ze mij voorbij gestoken.

Nu enkele interessante weetjes:
- "Het was een prioritair voertuig". Ja, enkel als hun zwaailichten op staan, wat niet zo was. Ook geen sirene gehoord.
- Het waren ambulances van een privéambulancedienst.
- De weg waarop dit gebeurde was zoals gezegd keislecht. Geen rijstroken plus een fietspad aan de zijkant op gelijke hoogte. Hellingen en bochten, betonplaten die hier en daar kapot zijn, plus er wordt vaak geflitst.

Blijkbaar zijn het niet de enige bij die privéfirma's, schijnt dat er nogal veel cowboys bij die ambulancediensten werken.

Misschien een idee voor de wegpiraten: ideaal werk, geen schrik moeten hebben van boetes (prioritair of niet) en als je geen werk hebt veroorzaak je gewoon ter plekke eens een ongeval! Is nice.:niceone:

Karre

Legacy Member
Avilowca zei:
Niet vandaag maar wel recentelijk meegemaakt. Persoon waar ik een conversatie mee had krijgt een smsje en begint daar prompt een antwoord op te typen zonder zich even te excuseren. Beetje etiquette kan toch echt geen kwaad hoor :x

Even erg is iets met vrienden gaan doen waarbij ze dan constant zitten te berichten naar hun lief. Als je nog niet eens even zonder te berichten naar je lief kan :s.

DeViL-M4N

Legacy Member
Dennoman zei:
Ik weet niet wat mij toen het meest irriteerde: dat mijn vader zo kinderachtig deed om per se die voorganger de loef af te steken, of die smug fucker zelf die het er nog eens moest inwrijven :sop:

lol naaaaaice

Lobmans

Legacy Member
VinnyFlanders zei:
Al verschillende keren gedaan of zien gebeuren en nog nooit schade gemaakt.
Mijn pa deed dat al toen ik naar het lager ging ginder omdat het hem ook stoorde...

So what, wat voor u geen schade is (zeer licht schrammetje ofzo), is voor anderen wél al schade. Sommige mensen zijn nu eenmaal gesteld op hun spullen en kunnen er dus niet mee lachen als een of ander marginaal het nodig vindt van wat tegen hun bumper te gaan zitten. Van anderen blijft ge af, zowel op fysiek als materieel vlak.
(En vaak zijn het zulke types zoals u die dan wel als eerste zouden uitvliegen als er toevallig een voetganger of fietser per ongeluk hun auto raakt...)

e.House

Legacy Member
Dennoman zei:
Ik vind dat ook verschrikkelijk asociaal. Leer verdomme eens wat manieren en begin niet zomaar te tokkelen op uw gsm in gezelschap. Zeg dan efkes dat ge een berichtje hebt en als het niet belangrijk is, antwoord dan later.

Ergernisje vergeten van afgelopen dinsdagavond:

Ik rij met mijn pa over de ring van Leuven en voor ons een geweldige treuzelaar. Onze pa begint zich nerveus te maken en wanneer we aan de stoplichten staan, trekt hij ne keer goed op om voor hem te komen (en ik veronderstel om te laten zien wie er baas is) en terwijl we nog 70 aan 't rijden zijn worden we geflitst.

We komen 200 meter verder aan een nieuw rood licht, komt die gast die we voorbijgereden zijn naast ons staan en doet met een brede smile een flitsgebaar.

Ik weet niet wat mij toen het meest irriteerde: dat mijn vader zo kinderachtig deed om per se die voorganger de loef af te steken, of die smug fucker zelf die het er nog eens moest inwrijven :sop:

Gelukkig wel een bedrijfswagen, dus die €100 is tenminste niet voor ons :')

:rofl:

Die andere kerel is hier wel de baas.

DeViL-M4N

Legacy Member
speeding.be zei:
Saai rijden is saai. Het asociale beest uithangen is cool.
en tis altijd grappig, die frustro's in hun rappe dure bakken achter u, mooi mooi, zo nen dure auto zeg, die 10 keer zoveel kost als die van ons en ge kunt toch niet rapper rijden dan die voor u en aant rood of in de file sta je even stil als wij, slim bekeken lol

Nooby4Ever

Legacy Member
Je koopt dure auto's dan ook alleen om sneller te rijden :ironic::sleep:

Buralan

Legacy Member
VinnyFlanders zei:
Al verschillende keren gedaan of zien gebeuren en nog nooit schade gemaakt.
Mijn pa deed dat al toen ik naar het lager ging ginder omdat het hem ook stoorde...
En omdat uw pa graag de marginaal uithangt moet jij dat ook doen? Flink hoor, hij zal trots zijn. :hug:

laurensvd

Legacy Member
ergernis van enkele dagen: devil-man. Hier kan ik 'm wel blocken maar zo'n mensen heb je dus effectief ook in't verkeer e :help:

DeViL-M4N

Legacy Member
Nooby4Ever zei:
Je koopt dure auto's dan ook alleen om sneller te rijden :ironic::sleep:
of om je ego te strelen, kzou anders nie weten waarom mensen auto's kopen dat ze niet kunnen betalen (allee toch veel die moeten lenen voor hun dikken bak) en als je dan hoort hoeveel ze moeten dokken elke maand, gewoonweg belachelijk

jaloezie heeft er niets mee te maken, wij kunnen vandaag ook nen dikken auto kopen, en zelfs bijna cash betalen, intresseert ons niet om 10 keer meer te betalen voor dezelfde ijzeren kist op vier wielen maar met mooier logo

DeViL-M4N

Legacy Member
laurensvd zei:
ergernis van enkele dagen: devil-man. Hier kan ik 'm wel blocken maar zo'n mensen heb je dus effectief ook in't verkeer e :help:
dagelijks :)

tis een super chille week opt werk dus ja, veel tijd om te forummen ey

Buralan

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
of om je ego te strelen, kzou anders nie weten waarom mensen auto's kopen dat ze niet kunnen betalen (allee toch veel die moeten lenen voor hun dikken bak) en als je dan hoort hoeveel ze moeten dokken elke maand, gewoonweg belachelijk

jaloezie heeft er niets mee te maken, wij kunnen vandaag ook nen dikken auto kopen, en zelfs bijna cash betalen, intresseert ons niet om 10 keer meer te betalen voor dezelfde ijzeren kist op vier wielen maar met mooier logo
Jij koopt je kleren dan ook bij de Wibra of de Zeeman neem ik aan? Of interesseert het je dan wel om met iets hoogwaardiger textiel rond te lopen? De ene mens geeft graag veel geld uit aan nen auto, den andere aan kleren en gij aan misschien nog iets anders.. :unsure:

Nooby4Ever

Legacy Member
@ DeViL-M4N : Ik denk toch dat de meeste die een "dikken bak" (voor mij is dit +45.000 euro, privé aangekocht) het wel kunnen betalen. Het is volgens mij een minderheid die zo dure auto's kopen als status symbool zonder het echt te kunnen betalen.

Het is pas crisis geweest éh:unsure:

PC_Freak

Legacy Member
Waarom kopen er eigenlijk anders zoveel een dikken auto?

Ze rijden rond en er zit meestal 1 of 2 man in. SUV's zijn nog het ergste. 'k Wil wel eens een goeie reden horen om daar mee rond te rijden.

Je mag het schoon vinden en al, maar je hebt er alleen praktisch meer last mee. Op veel plaatsen kunnen ze niet eens in een parkeerplaats (in de breedte).

Is gewoon geweten dat de auto in dit land voor velen een statussymbool is. Kijk naar de bedrijfswagens die ze uitdelen. Junior = kleine bak en naarmate hogere positie moeten ze een grotere auto hebben. Want het is een schande dat je zou rijden met hetzelfde model als iemand onder u.

ergernis van enkele dagen: devil-man. Hier kan ik 'm wel blocken maar zo'n mensen heb je dus effectief ook in't verkeer e

Mijn ergernis is dat er nu echt al mensen zijn die het abnormaal vinden dat iemand wel nog rijdt zoals het moet, en zich niet laat opjagen door wat ego's. 't Zal niet meer passen in de wereld van vandaag zeker?

godf@ther

Legacy Member
Tis toch ni alleen snelheid dat belangrijk is? In duurdere auto's zit ge dikwijls gewoon beter, meer comfort en dergelijke.

Inspector Monkfish

Legacy Member
PC_Freak zei:
Mijn ergernis is dat er nu echt al mensen zijn die het abnormaal vinden dat iemand wel nog rijdt zoals het moet, en zich niet laat opjagen door wat ego's. 't Zal niet meer passen in de wereld van vandaag zeker?

Dikke second. Ik ben zeker geen perfecte chauffeur, maar over het algemeen hou ik me aan de regels.

GTXpower

Legacy Member
waffel zei:
Gebuisd op praktisch rijexamen, meh. Oranje flikkerlicht wordt ineens rood, ik rem nog vlug en examinator vond dat ik te ver stond. Het was pikdonker en de reeds afgeveegde lijn was amper zichtbaar(mijn voorste banden waren er net over denk ik) Hij zei dat ik door mocht rijden... naar het examencentrum terug blijkbaar. Dat ze streng waren heb ik horen zeggen, maar ze moeten nu ook niet in hun rapport schrijven: verkeer in gevaar brengen.

Pijnlijk als je nagenoeg perfect kan rijden :<

Der reed niemand achter u?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan