Massman
Legacy Member
Raukaris zei:Ik heb vooral problemen dat ze hun leeftijd erbij halen om hun gelijk te halen in een discussie.
Daar kan ik je in volgen

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Raukaris zei:Ik heb vooral problemen dat ze hun leeftijd erbij halen om hun gelijk te halen in een discussie.

Massman zei:Achja, blijkbaar is een forum toch niet de beste plaats om volwassen discussies te hebben![]()

EazY zei:+ het is gewoon tijdverlies![]()
Raukaris zei:Dan zijn discussies irl ook tijdverlies imo.
Nog een ergernis, ze verliezen een discussie en komen dan af met "het is toch maar interwebz! Lulz on you bwaha!"
Nee!
Iemand die mij begrijptAce of Spades zei:Het probleem met discussies op de internet is dat je nooit echt je slag kan thuishalen. Van zodra je met overtuigende argumenten op de proppen komt word je 1) in het beste geval genegeerd of 2) afgerekend op één pietluttig detail op basis waarvan ze dan je hele betoog menen te kunnen verwerpen of 3) in het slechtste begint men met persoonlijk doen (leeftijd erbij halen, je beginnen uitschelden enzo).
Dat neemt niet weg dat discussies op het internet niet interessant kunnen zijn, maar irl kunnen ze tenminste niet zomaar van je weglopen als je een overtuigend betoog neerzet. Op het internet is het algauw van 'aha, daar kunnen we niet tegenop, dus negeren maar die handel en doen alsof we het niet gezien hebben'. In het slechtste geval schelden ze je uit om toch maar niet te hoeven toegeven.

Raukaris zei:Dan zijn discussies irl ook tijdverlies imo.
Nog een ergernis, ze verliezen een discussie en komen dan af met "het is toch maar interwebz! Lulz on you bwaha!"
Nee!

Raukaris zei:Iemand die mij begrijpt![]()

N3X4S6 zei:Denken dat je gelijk hebt wanneer de ander gewoon het wil laten rusten of geen zin meer heeft in dat bepaald gesprek, is niet echt gelijk hebben en/of krijgen.
[...]
Maar ik erger mij in mensen die gelijk willen krijgen![]()
.
.Ace of Spades zei:
Ja çava, daar kan ik goed inkomen. Het probleem is dat nogal veel mensen 'het onderwerp willen laten rusten' of 'geen zin meer hebben' als je eenmaal met overtuigende argumenten afkomt.
Ik vraag niet dat ze me expliciet gelijk geven ofzo, ik wil gewoon dat ze erover nadenken en de andere zijden van het debat in ogenschouw nemen. Helaas zijn er veel, téveel, die alleen hún kant willen zien en de rest dan maar gaan afkraken met alles wat er toevallig voorhanden is.
N3X4S6 zei:Ik meen dat je gelijk hebt

Ace of Spades zei:Bespeur ik daar een lichte vorm van ironie?![]()

Ace of Spades zei:Het probleem met discussies op de internet is dat je nooit echt je slag kan thuishalen. Van zodra je met overtuigende argumenten op de proppen komt word je 1) in het beste geval genegeerd of 2) afgerekend op één pietluttig detail op basis waarvan ze dan je hele betoog menen te kunnen verwerpen of 3) in het slechtste begint men met persoonlijk doen (leeftijd erbij halen, je beginnen uitschelden enzo).
Dat neemt niet weg dat discussies op het internet niet interessant kunnen zijn, maar irl kunnen ze tenminste niet zomaar van je weglopen als je een overtuigend betoog neerzet. Op het internet is het algauw van 'aha, daar kunnen we niet tegenop, dus negeren maar die handel en doen alsof we het niet gezien hebben'. Soms beginnen ze echt náást je te praten en doen alsof je toch niet net die muur van tekst daar gezet hebt. In het slechtste geval schelden ze je uit of doen ze uit de hoogte om toch maar niet te hoeven toegeven.
N3X4S6 zei:Nuja als je het over wiskunde hebt of bepaalde wetenschappen dan zijn de antwoorden definitief, en dan nog...
N3X4S6 zei:Dus alle zaken die op een bepaalde denkwijze berusten hangen van persoon tot persoon af.
.Raukaris zei:Ouderen op 9lives. Ze zijn 30+ en hebben opeens alle wijsheid in pacht.

Yo-Han zei:maak jullie geen illusies jongskes ... vanaf je 30ste begint de aftakeling![]()

Ik heb een vriendin van 33, je moest eens weten hoe ver je er naast zit...Yo-Han zei:maak jullie geen illusies jongskes ... vanaf je 30ste begint de aftakeling![]()

Naast kapitalist ook nog eens een succesvol milfhunter? :applause:Time^- zei:Ik heb een vriendin van 33, je moest eens weten hoe ver je er naast zit...![]()
Gwiedo zei:Hehe, aan die dingen doe ik niet meer mee. Je kan beter 6 uurtjes slapen dan 6 uur extra leren met een slaaptekort. Als je met een zombie-gevoel naar een examen gaat, verlies je sowieso meer dan 20 % van je capaciteiten (heb ik al ervaring mee gehad, spijtig genoeg)ad:
Anyway: veel succes iedereen!
ik wijt het aan slaaptekort! (was na examen) Heb gelukkig m'n eigen fouten gemerkt ^^Massman zei:A1: kat > muis
A2: muis > olifant
=> kat > olifant
Deze redenering klopt, maar in de werkelijkheid zal je merken dat kat < olifant.

eXe./special zei: