Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Time^- zei:Ik heb een vriendin van 33, je moest eens weten hoe ver je er naast zit...![]()

Ace of Spades zei:Het probleem met discussies op de internet is dat je nooit echt je slag kan thuishalen.
Tha_nOn zei:het probleem met discussies is dat mensen die altijd willen 'winnen'
discussies zijn niet bedoeld om gewonnen te worden
Raukaris zei:Jawel![]()
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen.
Raukaris zei:Jawel![]()
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen.
)Juistheid van beide kanten is irrelevant. Het gaat erom dat je de andere hebt weten te overtuigen.N3X4S6 zei:"proberen" is het juiste woord, en soms zijde beiden te onwetend om het bij het rechte eind te hebben. Dan win je een discutie van twee onjuiste stellingen. Wat dan ?
Tha_nOn zei:neen, een discussie gaat er net over dat ge uw mening verwoordt en die duidelijk onderbouwt (en ni gewoon ik vind dat want dat is een feit)
ge hoeft elkaar niet gelijk te geven om te discussieren, zolang ge maar begrijpt waar de ander zijn mening vandaan haalt en dat enigszins deftig opgebouwd is
(het kan idd wel zijn dat een ander zijn mening u ook een andere kant van de zaak toont, maar dat betekent niet dat ge dan overtuigt wordt van zijn mening, betekent gewoon dat ge dat stuk kunt integreren in uw mening of argumenten moet zoeken over waarom dat ge dat stuk toch niet goed genoeg vindt)
Raukaris zei:Juistheid van beide kanten is irrelevant. Het gaat erom dat je de andere hebt weten te overtuigen.

Tha_nOn zei:als ge met dat gedacht aan discussies begint, zijt ge ook ni goed bezig ze![]()

Raukaris zei:Juistheid van beide kanten is irrelevant. Het gaat erom dat je de andere hebt weten te overtuigen.
En gij gaat nog naar school ?
Mijn syllabus gaat niet akkoord! Het gaat erom dat je de andere weet te overtuigen met goed opgebouwde argumenten. En dat is een feit.
N3X4S6 zei:Dat wil je jezelf wijs maken yup volledig mee eens. :applause:

Tha_nOn zei:neen, een discussie gaat er net over dat ge uw mening verwoordt en die duidelijk onderbouwt (en ni gewoon ik vind dat want dat is een feit)
ge hoeft elkaar niet gelijk te geven om te discussieren, zolang ge maar begrijpt waar de ander zijn mening vandaan haalt en dat enigszins deftig opgebouwd is
(het kan idd wel zijn dat een ander zijn mening u ook een andere kant van de zaak toont, maar dat betekent niet dat ge dan overtuigt wordt van zijn mening, betekent gewoon dat ge dat stuk kunt integreren in uw mening of argumenten moet zoeken over waarom dat ge dat stuk toch niet goed genoeg vindt)
edit: en volgens da vandale: discussie= uitwisselen van gedachten, impliceert nergens overtuigen lijkt mij
ad:Commissar12911 zei:Bent ge nu trouwens uw cursus Logica aan het aframmelen? Indien ja, dan mag je voor mij nog eens al de verschillende vormen van argumentatie op een rijtje zetten (de goede en de verkeerde vormen). Ik ben die lijst vergeten, maar vond het wel een nuttige 'tool'.![]()

Raukaris zei:Volwassen argument en al. Duidelijk voorbeeld van iemand die geen discussies aankan. Jij weet het beter dan mijn syllabus enzo <o/. Argumentatie gebaseerd op authoriteit heyoooooooooooo.

Raukaris zei:Mijn syllabus gaat niet akkoord! Het gaat erom dat je de andere weet te overtuigen met goed opgebouwde argumenten. En dat is een feit.
dacuba zei:Ik ben nu absoluut nie de juiste persoon om andere aan de tand te voelen, maar " bent ge ", is da serieus bedoelt? Gebruikt ge da int echt ook??

Raukaris zei:Ja maar ik ga ze hier echt wel niet allemaal zetten![]()

Tha_nOn zei:maar overtuigen mag niet een doel op zich zijn van een discussie, uiteindelijk als puntje bij paaltje komt, overtuigen de meeste discussies niemand, en het is al zeker nooit zo dat iemand van zwart opeens naar wit gaat door uw mening
(trouwens uw syllabus aanhalen als dé bron van alle waarheid is ook niet zo'n fantastisch idee ^^)
