Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 24

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lobmans

Legacy Member
Tibokio zei:
Dat is nu eens een heel domme vergelijking.

Hoezo? We zitten allemaal maar te verkondigen dat moslims zich moeten aanpassen aan de Vlamingen, kritiek te geven als ze hun eigen gewoontes blijven behouden,... Dit terwijl ge daar in principe toch geen last van hebt?

Ik heb het nu uiteraard niet over de allochtonen in de gevangenis. Maar ook daar moeten we objectief proberen te blijven: ook al is een groot deel van de mensen in de gevangenis van allochtone afkomst, daarom wil het nog niet zeggen dat een groot deel van de allochtonen crimineel is. Van de meerderheid van de allochtonen hebt ge dus in feite geen last. Dat die allochtonen samenkomen in moskeeën, dat ze andere eet- en levensgewoontes hebben, dat ze thuis Marokkaans praten en in kleden rondlopen,... So what? Dat stoort mij even weinig als dat een metalhead in zwarte lederen kledij rondloopt, of dat de seniorenbond elke dinsdag samenkomt om te petanquen en koffie te drinken. Tuurlijk zullen er rare types bij zitten, maar er lopen ook genoeg rasechte Vlamingen die "anders" zijn omwille van vreemde gewoontes. Leven en laten leven. :)

Dennoman

Legacy Member
Ik kan er inderdaad ook niet tegen dat we iemand onze zogezegde normen gaan opleggen terwijl we die zelf eigenlijk niet hebben. Dat heeft jaargang na jaargang Man bijt hond wel bewezen. Het is echter wel iets anders wanneer men bijvoorbeeld weigert om thuis Nederlands tegen de kinderen te praten en ze bijgevolg een leerachterstand krijgen terwijl ze vaak gewoon hier geboren zijn. Het is ook iets anders wanneer er hier rassenrellen uitbreken tussen autochtonen (vaak skinheads of andere rechtse extremisten, daar niet van) en Turken die bij hoog en laag zichzelf Turk blijven noemen en tegen de "kutbelgen" zijn.

Ik heb letterlijk nog maar één voet in Borgerhout gezet en werd daar al wat afgedreigd door een bende veertienjarigen. Getuigt van durf, want ik ben niet meteen van de meest fragiele. Daarom kan ik goed begrijpen dat er haat ontstaat tegen die minderheden.

Het hangt natuurlijk ook grotendeels af van de kringen waarin je zelf vertoeft. Hoe cru het ook mag klinken, maar als je met beschaafde mensen omgaat (autochtoon of allochtoon) en het geluk hebt ergens te wonen waar het qua marginalendichtheid oké zit, zul je niet snel in de problemen komen.

Alper

Legacy Member
examen,
hele dag the office gekeken :(
nog 10 aflv,
die zal ik uitzien, dan leren.
(who am i kidding)
zal wss morgen om 5 uur wakker worden..

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
mensen die sneeuw leuk vinden...

Goed en wel op postkaarten maar voor de rest mag dat wit koud goedje echt wel oprotten...

Gonzo

Legacy Member
sluysen zei:
sneeuw > regen
hoe minder verkeer op de baan hoe beter..

En gij gelooft dat er daardoor minder den auto pakken? :ironic:
Er zijn er die dan speciaal hun krot nog eens buitenhalen. Ahja want dan is het koud, nat en gevaarlijk om uit te glijden.

:angry:

pinoken

Legacy Member
Mensen die andere mensen die van sneeuw houden betichten van iets waar ze zelf niks aan kunnen doen. :ironic:

GMotha

Legacy Member
Sheldon Cooper zei:
mensen die sneeuw leuk vinden...

Goed en wel op postkaarten maar voor de rest mag dat wit koud goedje echt wel oprotten...
Je moet er mee leren omgaan, sneeuw hoort er nu eenmaal bij :3

iKitty

Legacy Member
nog steeds geen sneeuw :sad:

mensen die elkaar beginnen slaan/roepen op de bus -_-"

sluysen

Legacy Member
en dan nog het egoïsme argument gebruiken terwijl ze net hetzelfde doen.. Ik moet er door dus ik wil geen sneeuw.. :doh: Ge zijt ook niet verplicht om op x-aantal kilometer van uw werk te gaan wonen he (en vice versa)

Alteration

Legacy Member
Doodnerveus. Enorm belangrijke brief aangekomen bij ouders, twijfel tussen overmorgen zelf openen of nu laten openen door hen.

sluysen zei:
en dan nog het egoïsme argument gebruiken terwijl ze net hetzelfde doen.. Ik moet er door dus ik wil geen sneeuw.. :doh: Ge zijt ook niet verplicht om op x-aantal kilometer van uw werk te gaan wonen he (en vice versa)

Ja, want alles past altijd netjes zoals een puzzel in elkaar.

Rider

Legacy Member
terug van de tandarts...2 kanten verdoofd. Geduldig aan het wachten tot mijn tong terug tot leven komt en abnormale honger + zin in ne pizza die komt opzetten.

OHW THE HUMANITY :(

sluysen

Legacy Member
Alteration zei:
Doodnerveus. Enorm belangrijke brief aangekomen bij ouders, twijfel tussen overmorgen zelf openen of nu laten openen door hen.



Ja, want alles past altijd netjes zoals een puzzel in elkaar.

nee maar dan moet je achteraf ook niet komen melken ;)

Morrissey

Legacy Member
sluysen zei:
nee maar dan moet je achteraf ook niet komen melken ;)

Dus als student, wanneer ik inwoon bij mijn ouders, mag ik niet klagen als het sneeuwt? En trouwens, sneeuw is gewoon voor de meesten ambetant. Ik kan daar ook wel van genieten, maar voornamelijk als het vakantie. Niets zo hatelijk als ge ergens naartoe moet, en er ligt een dikke laag sneeuw.

Maar oké, ik moet niet klagen. Ik woon op 5 min stappen van het station, en mijn campus is op 5 min stappen van het station. Maar voor sommige mensen kan dat wel storender zijn, en daar moet ge begrip voor tonen. En je kan niet blijven verhuizen om dichter bij werk te wonen he.

Karre

Legacy Member
Er is toch niets erg aan sneeuw indien er deftig sneeuwgeruimd wordt? Al wringt daar voornamelijk het schoentje in dit land.

Morrissey

Legacy Member
Karre zei:
Er is toch niets erg aan sneeuw indien er deftig sneeuwgeruimd wordt? Al wringt daar voornamelijk het schoentje in dit land.

Voetpaden worden ook zelden bestrooid hoor. En maar weinig mensen kuisen hun stoep ook af hoor, alé niet geheel onbegrijpelijk maar toch.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan