Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 38

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

coldplayke

Legacy Member
Een depressieve ma hebben die al maanden weigert haar antidepressiva te nemen. Such fun.

Preske

Legacy Member
sinds m'ne pa dien nieuwe hond gaan halen eheft, nog geen enkele keer kunnen uitslapen want om 7.30 begint hij aan de deur te krabben...

Shrimpy

Legacy Member
brechen zei:
mijn kat springt iedere dag om 5u vanboven op mij :p

De mijne vroeger deed dat ook, maar begon dan ook nog eens mijn lakens te masseren, te spinnen en te kwijlen. :p
Maar ik hield wel zielsveel van hem :)

Rip Speedy..

Polestar

Legacy Member
PostNL dat gewoon mijn pakket bij de buren gaat leveren. En laten geen briefje in de bus achter dat het daar ligt:sop:...Gelukkig komen wij goed overeen met de buren, en heeft hij het gebracht. Maar die had dat evengoed kunnen bijhouden.

Romeo Carpaccio

Legacy Member
SwagYolo zei:
Misschien moet em rond dat uur altijd plassen.
Die hond zal na al die jaren ook zijn gewoontes hebben denk ik

Klopt, die van ons moet ook altijd om 22u nog eens buiten en 's ochtends meestal rond 7u30

Mathelas

Legacy Member
Nuttiez zei:
PostNL dat gewoon mijn pakket bij de buren gaat leveren. En laten geen briefje in de bus achter dat het daar ligt:sop:...Gelukkig komen wij goed overeen met de buren, en heeft hij het gebracht. Maar die had dat evengoed kunnen bijhouden.

Ik laat al mijn pakketjes bezorgen op het adres van een vriendin die in een rustig dorpje woont... In gent laat ik niets meer leveren. Er zijn al pakketjes verdwenen op die manier. Als de post zegt dat het pakketje is afgeleverd en de buren weten van niets, tja.. :sop:


Verstuurd vanaf mijn JY-G5 met Tapatalk

GETHEZ

Legacy Member
ughhh,

ik verkoop mijn 3DS, toch een stuk afgegaan van mijn richtprijs en ik doe het deze voormiddag op de post en daarna biedt er toch iemand mijn richtprijs, afgehaald... :doh:

dit is toch wel hatelijk... heel herkenbaar vind ik dit... niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak...

in't vervolg houd ik er toch rekening mee om zo'n zaken niet te verkopen in het midden van de maand, maar eerder begin/eind van de maand als de lonen worden uitbetaald... dan zijn mensen eerder geneigd om zulke zaken te kopen...

Bosvos

Legacy Member
Mijne fiets is kapot, dus toen een maat voorstelde om ene te gaan drinken dacht ik hem te laten afkomen naar hier.
Maar het enige café waar ge buiten kunt zitten hier is pas open om 16.30 :') 't Is dan nog op een plaats waar zowat elke wielertoerist uit de buurt langskomt. Sommige cafébazen hebben precies al geld genoeg :(

Oij

Legacy Member
Bosvos zei:
Mijne fiets is kapot, dus toen een maat voorstelde om ene te gaan drinken dacht ik hem te laten afkomen naar hier.
Maar het enige café waar ge buiten kunt zitten hier is pas open om 16.30 :') 't Is dan nog op een plaats waar zowat elke wielertoerist uit de buurt langskomt. Sommige cafébazen hebben precies al geld genoeg :(

Auto geen optie?:p

?therapy?

Legacy Member
Iedereen zit altijd te zagen om iets te doen maar als je iets voorstelt om te doen, dan antwoorden ze niet meer ze. :ironic:
Fucking vrienden... :doh: Dan zijnek maar alleen weg

EternalSilence

Legacy Member
Acteur Ben Rottiers (55), vooral bekend als Pol uit 'F.C. De Kampioenen' gaat voor het eerst in zijn leven stempelen. Rottiers staat samen met zijn Kampioenencollega Johny 'Xavier' Voners op de planken maar wordt per voorstelling betaald. "De andere dagen stempel ik, voor de eerste keer in mijn leven", zucht Rottiers in Story.
"Gelukkig heeft mijn vrouw een vast inkomen, dus voorlopig panikeer ik niet. Om de straat te vegen heb ik te lang gestudeerd."

"Te lang gestudeerd om de straat te vegen", maar meneer heeft er wel geen probleem mee om te gaan stempelen :sop:
Nuja, hij heeft aan de andere kant ook wel 30 jaar belastingen betaald. Maar die 'verplichting' die ze willen invoeren voor langdurige stempelende: om gemeenschapswerk te doen, vind ik een goede piste.

Alteration

Legacy Member
Die (dubbele) zomertijd. Gedaan met spontaan ontwaken bij zonsopgang :sop:

Poekie95

Legacy Member
Alteration zei:
Die (dubbele) zomertijd. Gedaan met spontaan ontwaken bij zonsopgang :sop:

Welkom aan een uurtje langer licht en warmte 's avonds? Het moment waarop je aan sport en sociale activiteiten kunt doen?

Hoe kut is het niet dat die zon om 19u al totaal weg is?

Honestly, ik snap niet hoe mensen daar tegen kunnen zijn. Als het aan mij lag was het 365 d/jaar UTC+2 of minstens al vanaf begin maart tot half november.

Ik verwijs trouwens naar "de grootste poll van Vlaanderen" die over deze kwestie ging en die met een stuk of 5 grote kranten en de VRT gehouden werd, met als resultaat dat meer dan 50% van de Vlamingen enkel nog zomeruur wilt houden, iets van 20% enkel nog winteruur en de rest wou vasthouden aan de halfjaarlijkse wissel. En die poll werd gehouden eind maart 2012, eind maart is traditioneel het moment waarop het zomeruur de meeste weerstand krijgt (maar dat alleen maar omdat verandering altijd weerstand opwekt, eind oktober is ook het winteruur het minst populair). Had men de poll eind oktober gehouden zou zomeruur nog een hogere score gehaald hebben (mogelijks zelfs 2/3 van de Vlamingen).

Bart Religion

Legacy Member
EternalSilence zei:
"Te lang gestudeerd om de straat te vegen", maar meneer heeft er wel geen probleem mee om te gaan stempelen :sop:
Nuja, hij heeft aan de andere kant ook wel 30 jaar belastingen betaald. Maar die 'verplichting' die ze willen invoeren voor langdurige stempelende: om gemeenschapswerk te doen, vind ik een goede piste.

Iemand met een diploma moet dan ook geen job gaan innemen ver onder zijn niveau. Want dan neemt die de plaats in van iemand zonder diploma dat enkel voor dat soort jobs in aanmerking komt. Op die manier verschuif je niet alleen het probleem maar vererger je het. Want hoe lager geschoold hoe moeilijker het wordt. Dat is een beetje de peiken zot doorgeven aan iemand die er moeilijk gaat vanaf raken dan jezelf.

Bij dat gemeenschapswerk stel ik mijn toch vragen trouwens. Is het een vorm van onzinnige pestjob dan vind ik het niet kunnen.
Als het aansluit bij iemand zijn diploma en dus nuttige ervaring oplevert die zo'n persoon op z'n CV kan zetten dan kan het wel handig zijn om een gat op te vullen in het CV van de werkloze. En als die goed doet dan kan het nog een goeie referentie opleveren.

Maar dan moet het dus wel goed aansluiten.

Als je een diploma voor kantoorwerk ofzo hebt en je gaat ongeschoolde arbeid gaan doen dan graaf je een put voor jezelf waar je niet of toch moeilijk nog uitraakt.
Zit je met een bv bachelor Toegepaste Informatica ofzo en heb je 2 jaar orderpicker of rekkenvuller gedaan dan staat dat niet goed op je cv hoor. De werkgever zal dat niet als relevante ervaringen beschouwen en misschien zelfs aan gebrek ambitie en talent.

Veel beter zou zijn extra opleiding (in IT kan (nee, moet) je altijd bijscholen, certificaten behalen etc) en enkel gemeenschapsdienst voor mensen die niet beter kunnen.

Akkoord wel dat thuiszitten werkloos zijn en met uw vingers zitten draaien niet goed is. Maar zulke mensen moet imo extra opleidingen en/of stages volgen.
Dat staat wél goed, want het toont aan dat persoon zichzelf wil verbeteren, gemotiveerd is, ambitie geeft en het niet schuwt een extra inspanning te leveren om een betere werknemer te worden.

tl:dr

Werkloos zitten nietsen is niet goed. Werken of studeren/bijscholen is wel goed.
Bijscholing is beter dan gemeenschap werk dat geen relevante ervaring oplevert.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan