Poekie95
Legacy Member
camino zei:Motard (18) komt om het leven bij ongeval in Ichtegem - HLN.be
Kom het maar tegen. Fuck zeg, denkt ne mens meteen aan die ouders, uw zoon rij dan nie te snel en rij verstandig mee z'n motor en dan komt ge dit tegen.
Hoeveel zwakke(re) weggebruikers laten elk jaar niet het leven op Vlaamse wegen door een fout van een sterke(re) weggebruiker?
Zolang we met z'n allen koud en onverschillig blijven voor deze collateral damage van Darwin's selectie en we roekeloos en onverantwoord rijgedrag, en rijden met een glaasje op (hier niet het geval) blijven aanmoedigen (oa in het Mobiliteitsforum hier) zullen er nog vele slachtoffertjes vallen.
Ge moet maar eens zien naar wat Peter D'hondt te zeggen heeft hierover. We zitten met een zwaar ontspoorde verkeerscultuur en niemand wilt het toegeven. Rijden onder invloed, rijden over de snelheidslimiet en het negeren van verkeersregels, we doen het allemaal gewoon*. Elke brave Vlaming (in het algemeen, niet iedereen individueel) kan een roekeloos monster zijn op de weg. Tot het zijn kleine is die het slachtoffer wordt.
De oplossing (pakkans, enorm zware straffen, vrijheidsberoving) heeft geen zin als je geen infrastructuur hebt om die oplossing uit te voeren.
* Vraag aan 100 Vlamingen. Je rijdt op een tweevaksbaan, vakken gescheiden door witte ononderbroken streep. Je komt geen tegemoetkomend verkeer tegen. Je rijdt achter een lijnbus. De lijnbus stopt aan een bushalte waar veel volk staat. Wat doe je?
Merendeel gaat de bus inhalen door over de ononderbroken streep te rijden. Moet kunnen, dat is toch helemaal niet erg? Het is nochtans wel een zware verkeersovertreding met al vele slachtoffertjes (tegemoetkomende fietsertjes) tot gevolg.


den helen boel of niks 


