Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 38

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Poekie95

Legacy Member
camino zei:
Motard (18) komt om het leven bij ongeval in Ichtegem - HLN.be

Kom het maar tegen. Fuck zeg, denkt ne mens meteen aan die ouders, uw zoon rij dan nie te snel en rij verstandig mee z'n motor en dan komt ge dit tegen.

Hoeveel zwakke(re) weggebruikers laten elk jaar niet het leven op Vlaamse wegen door een fout van een sterke(re) weggebruiker?

Zolang we met z'n allen koud en onverschillig blijven voor deze collateral damage van Darwin's selectie en we roekeloos en onverantwoord rijgedrag, en rijden met een glaasje op (hier niet het geval) blijven aanmoedigen (oa in het Mobiliteitsforum hier) zullen er nog vele slachtoffertjes vallen.

Ge moet maar eens zien naar wat Peter D'hondt te zeggen heeft hierover. We zitten met een zwaar ontspoorde verkeerscultuur en niemand wilt het toegeven. Rijden onder invloed, rijden over de snelheidslimiet en het negeren van verkeersregels, we doen het allemaal gewoon*. Elke brave Vlaming (in het algemeen, niet iedereen individueel) kan een roekeloos monster zijn op de weg. Tot het zijn kleine is die het slachtoffer wordt.

De oplossing (pakkans, enorm zware straffen, vrijheidsberoving) heeft geen zin als je geen infrastructuur hebt om die oplossing uit te voeren.

* Vraag aan 100 Vlamingen. Je rijdt op een tweevaksbaan, vakken gescheiden door witte ononderbroken streep. Je komt geen tegemoetkomend verkeer tegen. Je rijdt achter een lijnbus. De lijnbus stopt aan een bushalte waar veel volk staat. Wat doe je?

Merendeel gaat de bus inhalen door over de ononderbroken streep te rijden. Moet kunnen, dat is toch helemaal niet erg? Het is nochtans wel een zware verkeersovertreding met al vele slachtoffertjes (tegemoetkomende fietsertjes) tot gevolg.

Muscleduck

Legacy Member
Poekie95 zei:

Wanneer gaan ze eens beginnen met verplichte testen vanaf 60 jaar. Altijd maar kappen op de jonge mensen maar je moet eens kijken hoeveel artikels niet over dit soort accidenten gaat. Een ouwe die niet op de baan thuis hoort en een accident veroorzaakt :angry:

Poekie95

Legacy Member
Muscleduck zei:
Wanneer gaan ze eens beginnen met verplichte testen vanaf 60 jaar.

Niet. Geen politiek draagvlak. Elke beperking op het rijbewijs wordt trouwens onmiddellijk afgeschoten door een heel erg sterke lobby. Dat is ook de reden waarom het rijbewijs met punten er niet doorkomt. De auto wordt nog altijd gezien als synoniem voor vrijheid, dat boven het leed van de nabestaanden van verkeersslachtoffers staat.

Niet alleen hier trouwens. South Park heeft een hele goede satirische episode gemaakt rond dit fenomeen.

Piloten moeten elk jaar een examen afleggen. Aantal vliegtuigongevallen met gewonden in ons land per jaar: ~10.
Treinbestuurders moeten elk jaar een examen afleggen. Aantal treinongevallen met gewonden in ons land per jaar: ~20.
Wie een boot bestuurt moet dat ook doen (enfin, plezierboten niet dacht ik). Aantal bootongevallen met gewonden in ons land per jaar: ~50 maar vooral door enclosed spaces en brand, niet door aanvaringen.
Maar een autobestuurder moet dit niet. Aantal ongevallen met gewonden in ons land per jaar: ~45.000

Weet bovendien dat er nog altijd generaties mensen rondrijden die nooit een examen hebben moeten afleggen, maar zonder formaliteiten hun papiertje op het gemeentehuis mochten gaan afhalen.

Krikke

Legacy Member
Gamer94 zei:
Ps3 + allles erbij tekoop gezet, al 2 reacties gehad:

Hoeveel voor gta?

Als er staat " verkoop enkel alles bij elkaar ", moet ge ni reageren voor 1 game --

Heb dat ook voor gehad. Meestal van die 12 jarige kinderen . Die geen 18+ spelen van hun Hot milf krijgen.
Ik begrijp deze keuze.

cma

Legacy Member
Fuck fuck fuck, de NMBS.

Moet voor mijn werk de trein nemen van Wetteren naar Genk. Trein van Wetteren naar Gent heeft 5min vertraging en volgens railtime 3min. Aangekomen in Gent loop ik naar de trein naar Genk, kom ik boven, net vertrokken. Dan op nen trein richting Brussel en onderweg mijn route bekeken. Kwam er niks uit de bus. Conducteur begrijpt mijn verhaal en zegt dat hij eens gaat bellen voor compensatie aangezien ik niet meer in Genk geraak. Komt niks van in huis. Geen probleem, ergens wel te begrijpen. Moest ik wel de trein hebben naar Leuven waar ik 5 min voor had. Hoera hoera, alweer vertraging en ik mis die aansluiting ook. Conducteur beweerde dat het te laat was om de trein efjes te laten wachten en dat er na 5min een andere was. Dat bleek dus niet het geval, waardoor ik nu bijna een uur in BXL Centraal vastzit tot de volgende trein.

Pisnijdig word ik ervan, klote.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Lt. ZweedVoet

Legacy Member
Gamer94 zei:
Ps3 + allles erbij tekoop gezet, al 2 reacties gehad:

Hoeveel voor gta?

Als er staat " verkoop enkel alles bij elkaar ", moet ge ni reageren voor 1 game --

Hoeveel voor The Last Of Us: Joel Edition? :lol:

YaMo

Legacy Member
Muscleduck zei:
Bestaat al jaren idd. Beter goed gejat dan slecht gevonden zou een Hollander zeggen.

Volgens mij helpt dat ook nog altijd geen hol.
Als je gefocust bent op het typen van een bericht ga je nog altijd niet letten op wat er op de achtergrond gebeurt.

Preske

Legacy Member
Dat velleke aan mijn nagel jeukt maar deschaar ligt te ver van mijn bed.

Lt. ZweedVoet

Legacy Member
Oef blij datk "aan mijn nagel" zag staan :p

Bring nail to your mouth, use teeth. :D

if toenail, same method

Katoom

Legacy Member
Hahn hard eraf, beweegt nimeer gevolgd door een rode vlag.

fuck, not good... :/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan