Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 38

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zarathustra

Legacy Member
Alteration zei:
Een zonsondergang faken blijft jezelf bedriegen, tenslotte creëer je een ander dag/nachtritme. Met zo'n wake-up light is het over het algemeen iets aangenamer wakker worden, maar als ik dan nadien in het (pik)donker buitenkom word ik al gauw weer slaperig wanneer ik niet genoeg slaap had. Dat laatste is dan meestal omdat het moeilijk blijft om een deftig slaapritme te vinden met zo'n ding, tot voor vannacht was dat simpel: donker + moe = gaan slapen, wakker worden bij dageraad/zonsopgang. Daar valt geen tijdsduur op te plakken van 6 uren of 8,5 uren, dat verschilt regelmatig. De vraag is dus hoe laat ik dan (nog te wakker) in mijn bed moet kruipen en hoe laat dat spel moet beginnen om toch goed uitgeslapen te zijn en vooral, hoe het zit in het weekend waar je geregeld wat later gaat slapen en je de echte zonsopgang zou kunnen gebruiken. Helaas word ik daar dan soms (niet uitgeslapen) wakker op het vaste wekkeruur en om het weekend dat ritme niet te laten verstoren, zou ik 7/7 dan dat wekkeruur moeten aanhouden. Hoe ik het ook instel, tippen aan een normaal dag-/nachtritme kan het niet, 't is gewoon iets comfortabeler dan een alarmwekker.

Je beseft toch ook wel dat een dag/nacht ritme aanhouden dat meegaat met de zon voor de meeste mensen gewoon onmogelijk is eh? Meeste mensen hebben een fixed uur op hetwelke ze moeten aan het werk zijn. Zomeruur of niet, wanneer de zon opkomt verschuift sowieso gedurende het jaar. Dus misschien 2 keer op het jaar komt de zon perfect op het juiste moment op. Al de andere keren is het ofwel nog donker ofwel al licht.

Alsook, natuurlijk is relatief. Wat zou jij doen als je een periode met 24uur zonlicht of 24 uur nacht hebt? Zoals in eg. noord Noorwegen? Ik had daar geen probleem mee, maar ik vermoed dat jij dan een hele maand wakker zou proberen blijven ofzoiets ?

Muscleduck

Legacy Member
Shellshock zei:
Betogers: vrouw van juwelier is "moordenaar" - HLN.be

Die betogers, je verwacht het ook niet he...

Nuja, risico van het vak. Geen medelijden.

Haha, Habib en Kemal gaan het eens komen uitleggen. 2 coole gasten zomaar doodgeknald :lol: Dat ze een juwelierszaak aan het overvallen waren vergeet hij even :) Van mij mag die vrouw vrijuit gaan. Ze heeft gewoon zichzelf verdedigd. Punt. Als je ergens inbreekt, en zeker bij een juwelier, weet je dat dat een optie is.

Katoom

Legacy Member
Organisatie van de Braziliaanse GP. Even met de blauwe vlag naar de kopman zwaaien. :')

Regie trekt ook weeral op de ballen.

Oldskooler

Legacy Member
Ik dacht daarnet geld gaan af te halen.

Zie ik een oud peke voor mij binnengaan.

10 minuten volgehouden, ik ga morgen wel terug.

JohnnyricoMC

Legacy Member
Dat er door die te warme winter nu al muggen zijn :angry: Afgelopen nacht rond 5u mogen opstaan om de muggenmelk en Azaron te pakken :doh:

playforfun91

Legacy Member
Smiles_ zei:
Dat zie je toch ook alleen maar bij bepaalde volkeren dat ze dieven verdedigen.

Kunt denk ik vooral stellen dat ze meer de mentaliteit hebben van één voor allen, allen voor één. Ginder stenigen ze de dieven in "massa", hier verdedigen ze dieven in "massa".

SilentSpring

Legacy Member
brechen zei:
oh god radio vbro, de eerste en enige keer dat ik die zender moeten aanhoren heb, heb ik plechtig gezworen van als ik ooit die zendmast tegenkom, ze om te rijden!
Moest ge dat doen zijt ge mijn held:D

Alteration

Legacy Member
zarathustra zei:
Je beseft toch ook wel dat een dag/nacht ritme aanhouden dat meegaat met de zon voor de meeste mensen gewoon onmogelijk is eh? Meeste mensen hebben een fixed uur op hetwelke ze moeten aan het werk zijn. Zomeruur of niet, wanneer de zon opkomt verschuift sowieso gedurende het jaar. Dus misschien 2 keer op het jaar komt de zon perfect op het juiste moment op. Al de andere keren is het ofwel nog donker ofwel al licht.

Ja, daarmee dat ik ook opper dat het maatschappelijk leven beter wat meer afgestemd wordt op de natuurlijke gang van zaken. Met de UTC(+1)-tijdregeling zou de zon voor mij elke dag trouwens perfect opkomen (in de zin van geen alarmwekker nodig), de tijd die me rest vooraleer te moeten gaan werken kan ik heus wel nuttig gebruiken.

zarathustra zei:
Alsook, natuurlijk is relatief. Wat zou jij doen als je een periode met 24uur zonlicht of 24 uur nacht hebt? Zoals in eg. noord Noorwegen? Ik had daar geen probleem mee, maar ik vermoed dat jij dan een hele maand wakker zou proberen blijven ofzoiets ?

Onder de definitie van "natuurlijk" zou ik me de vraag stellen of jager-verzamelaars op zo'n plek zouden leven. Ik zou er alleszins niet gaan of blijven wonen, je zou mij immers bij de groep vermoeide Noren kunnen rekenen die in de zomer liggen te klooien met verduisteringsgordijnen, slaapmaskers, e.d. en in de winter een gat in de lucht zouden springen door het hebben van een zonnespiegel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan