zarathustra
Legacy Member
Alteration zei:Een zonsondergang faken blijft jezelf bedriegen, tenslotte creëer je een ander dag/nachtritme. Met zo'n wake-up light is het over het algemeen iets aangenamer wakker worden, maar als ik dan nadien in het (pik)donker buitenkom word ik al gauw weer slaperig wanneer ik niet genoeg slaap had. Dat laatste is dan meestal omdat het moeilijk blijft om een deftig slaapritme te vinden met zo'n ding, tot voor vannacht was dat simpel: donker + moe = gaan slapen, wakker worden bij dageraad/zonsopgang. Daar valt geen tijdsduur op te plakken van 6 uren of 8,5 uren, dat verschilt regelmatig. De vraag is dus hoe laat ik dan (nog te wakker) in mijn bed moet kruipen en hoe laat dat spel moet beginnen om toch goed uitgeslapen te zijn en vooral, hoe het zit in het weekend waar je geregeld wat later gaat slapen en je de echte zonsopgang zou kunnen gebruiken. Helaas word ik daar dan soms (niet uitgeslapen) wakker op het vaste wekkeruur en om het weekend dat ritme niet te laten verstoren, zou ik 7/7 dan dat wekkeruur moeten aanhouden. Hoe ik het ook instel, tippen aan een normaal dag-/nachtritme kan het niet, 't is gewoon iets comfortabeler dan een alarmwekker.
Je beseft toch ook wel dat een dag/nacht ritme aanhouden dat meegaat met de zon voor de meeste mensen gewoon onmogelijk is eh? Meeste mensen hebben een fixed uur op hetwelke ze moeten aan het werk zijn. Zomeruur of niet, wanneer de zon opkomt verschuift sowieso gedurende het jaar. Dus misschien 2 keer op het jaar komt de zon perfect op het juiste moment op. Al de andere keren is het ofwel nog donker ofwel al licht.
Alsook, natuurlijk is relatief. Wat zou jij doen als je een periode met 24uur zonlicht of 24 uur nacht hebt? Zoals in eg. noord Noorwegen? Ik had daar geen probleem mee, maar ik vermoed dat jij dan een hele maand wakker zou proberen blijven ofzoiets ?
Dat ze een juwelierszaak aan het overvallen waren vergeet hij even
Van mij mag die vrouw vrijuit gaan. Ze heeft gewoon zichzelf verdedigd. Punt. Als je ergens inbreekt, en zeker bij een juwelier, weet je dat dat een optie is.
Afgelopen nacht rond 5u mogen opstaan om de muggenmelk en Azaron te pakken :doh:
