Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 38

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

curby

Legacy Member
mig el pig zei:
De Zoo-oorlog in de media.

Sinds die panda's is er welke week iets tussen de Zoo van Apen en Pairi Daiza.

Planckendael ownt ze allemaal.

Forza Planckendael.

Verstuurd vanaf mijn SM-C101 met Tapatalk

Alteration

Legacy Member
Poekie95 zei:
Als je daar echt zo'n last van hebt, kijk dan toch eens voor zo'n wake-up light. Dat is niet uzelf "bedriegen" en ik heb nooit gehoord dat gebruikers daarvan last ondervinden omdat ze nadien terug in het donker op de baan gaan. Wat die wake-up light doet is gewoon uw hersenen de illusie van een geleidelijk opkomende zon geven waardoor ge natuurlijk uit uw slaapcyclus gaat en ge idd op een natuurlijke manier wakker wordt zonder een luide wekker die u in het midden van uw slaapcyclus wekt. Eenmaal ge wakker zijt zijt ge wakker en dan trekken uw hersenen zich niet aan van of het nu daglicht is of niet (ttz, niet als het over het aspect slapen/waken gaat EN als ge genoeg geslapen hebt, die wake-up light helpt u niet als ge te weinig slaapt).

Die wake-up light krijgt vrij positieve kritieken. Ik verwijs ook naar de epische test van de VRT met de haan waarbij de haan begon te kraaien toen de wake-up light in het midden van de nacht begon te werken.

Een zonsondergang faken blijft jezelf bedriegen, tenslotte creëer je een ander dag/nachtritme. Met zo'n wake-up light is het over het algemeen iets aangenamer wakker worden, maar als ik dan nadien in het (pik)donker buitenkom word ik al gauw weer slaperig wanneer ik niet genoeg slaap had. Dat laatste is dan meestal omdat het moeilijk blijft om een deftig slaapritme te vinden met zo'n ding, tot voor vannacht was dat simpel: donker + moe = gaan slapen, wakker worden bij dageraad/zonsopgang. Daar valt geen tijdsduur op te plakken van 6 uren of 8,5 uren, dat verschilt regelmatig. De vraag is dus hoe laat ik dan (nog te wakker) in mijn bed moet kruipen en hoe laat dat spel moet beginnen om toch goed uitgeslapen te zijn en vooral, hoe het zit in het weekend waar je geregeld wat later gaat slapen en je de echte zonsopgang zou kunnen gebruiken. Helaas word ik daar dan soms (niet uitgeslapen) wakker op het vaste wekkeruur en om het weekend dat ritme niet te laten verstoren, zou ik 7/7 dan dat wekkeruur moeten aanhouden. Hoe ik het ook instel, tippen aan een normaal dag-/nachtritme kan het niet, 't is gewoon iets comfortabeler dan een alarmwekker.

Wat het filmpje van Philips met Simon de haan en Volt hun test daarvan betreft, niks nieuws (of episch) onder de zon, buiten dan het "gesnurk" van die haan :p
Er zit hier 24/7 een haan te kraaien, met dank aan de straatverlichting. Uitgeslapen zal dat beest ook wel niet zijn.

Met uw voorbeeldje i.v.m. het nachttarief ben ik uiteindelijk dus nog altijd niet mee. In beide gevallen is het koud en een lichtuur maakt toch dat je minder gaat stoken en minder tv kijkt. Waarom? Omdat je enkel gaat lopen als het licht is? Ik ging er van uit dat het dat was, maar dan zou je volgens de UTC(+1) regeling het consequent vertikken van te gaan lopen?

Artikeltje DM van vandaag, laatste stuk i.v.m. dat Australisch onderzoek is wel bijzonder idioot.

Général Zantas

Legacy Member
Stamp op mijn knie gekregen met de voetbal gisteren, ik kan nu amper wandelen zonder ineen te krimpen van de pijn. En dan te denken dat ik wou gaan winkelen vandaag...

SilentSpring

Legacy Member
Enige dag deze week waarop ik eens langer kon slapen, werd ik wel wakker op hetzelfde uur als in de week zeker...

En de oudjes, ze willen aperitieven en dan zitten ze hier allebei met een gazet en die schijtradio Vbro (lees: 10.000 vals zingende schlagerzangertjes met geripte en verkrachte liedjes na elkaar).

Lekker sociaal enal:sop:

Huasheng

Legacy Member
kinxton zei:
Van mijn part mogen ze verplichte medische controles invoeren voor mensen ouder dan 60 jaar als ze hun rijbewijs nog willen houden. Alsook verhoogde bonus malus graad omdat oudere mensen ergere accidenten veroorzaken dan jongeren die pas hun rijbewijs hebben! Ik vind het schandalig dat ik zoveel moet betalen qua verzekering als attente bestuurder terwijl oudere mensen dat veel minder zijn. De wereld op z'n kop. RIP motordude. Voor mijn part is het levenslang rijbewijs ingetrokken voor die oudere persoon.
No offence, maar een 35-jarige autobestuurder had deze fout evenzeer kunnen maken. 't Is niet dat alle jonge bestuurders mega-oplettend zijn in het verkeer. Zij maken ook fouten.

ng

Legacy Member
Huasheng zei:
No offence, maar een 35-jarige autobestuurder had deze fout evenzeer kunnen maken. 't Is niet dat alle jonge bestuurders mega-oplettend zijn in het verkeer. Zij maken ook fouten.

Wel dan moeten ze maar voor iedereen testen invoeren. Geen uitzonderingen.
Feit is wel dat de 60 plussers hun rijbewijs kregen op de gemeente. Dat is iets anders dan mensen die daadwerkelijk een examen hebben afgelegd.

Brecht

Legacy Member
SilentSpring zei:
Enige dag deze week waarop ik eens langer kon slapen, werd ik wel wakker op hetzelfde uur als in de week zeker...

En de oudjes, ze willen aperitieven en dan zitten ze hier allebei met een gazet en die schijtradio Vbro (lees: 10.000 vals zingende schlagerzangertjes met geripte en verkrachte liedjes na elkaar).

Lekker sociaal enal:sop:

oh god radio vbro, de eerste en enige keer dat ik die zender moeten aanhoren heb, heb ik plechtig gezworen van als ik ooit die zendmast tegenkom, ze om te rijden!

Bosvos

Legacy Member
ng zei:
Wel dan moeten ze maar voor iedereen testen invoeren. Geen uitzonderingen.
Feit is wel dat de 60 plussers hun rijbewijs kregen op de gemeente. Dat is iets anders dan mensen die daadwerkelijk een examen hebben afgelegd.

Iedereen verplicht een opfrissingscursus laten volgen om de zoveel jaar zou al een begin zijn.

Alteration

Legacy Member
Bosvos zei:
Iedereen verplicht een opfrissingscursus laten volgen om de zoveel jaar zou al een begin zijn.

Voor mijn part doet iedereen 5-jaarlijks opnieuw een praktijkexamen.

Carrion

Legacy Member
Deze nacht pas rond half 6 thuis gekomen en om 9 uur er al terug uit voor een fotoshoot. Was weer een pijnlijk moment.

Vizionary

Legacy Member
Dat verzetten van het uur is echt onnodig. Veels te moe nu. Wie weet hoelang het nu weer gaat duren eer ge daar gewend aan zijt.

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk.

aXl_

Legacy Member
Vizionary zei:
Dat verzetten van het uur is echt onnodig. Veels te moe nu. Wie weet hoelang het nu weer gaat duren eer ge daar gewend aan zijt.

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk.

"Wennen" aan één uur verschil?

Oij

Legacy Member
Vizionary zei:
Dat verzetten van het uur is echt onnodig. Veels te moe nu. Wie weet hoelang het nu weer gaat duren eer ge daar gewend aan zijt.

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk.

Overdrijf anders eens. :crazy:

aXl_

Legacy Member
Muscleduck zei:
Kan. Doe maar eens de vroege om 6h, en dan eens om 5h. Dat is een wereld van verschil.

En ga eens uit op zaterdag en skip 4 uren slaap. Ik heb daar maandag geen last van.
Btw, als je een uur vroeger moet opstaan, moet je ook een uur vroeger in je bed kruipen ^^.

camino

Legacy Member
Huasheng zei:
No offence, maar een 35-jarige autobestuurder had deze fout evenzeer kunnen maken. 't Is niet dat alle jonge bestuurders mega-oplettend zijn in het verkeer. Zij maken ook fouten.

Maar bij de ouder speelt volgende zaken mee; de leeftijd= de ogen die niet zo optimaal meer is + de reflexen en dergelijke meer die ook minder is. Dat kan een rol spelen.

Ik zie dagelijks wat toeren uitsteken door mensen die blijkbaar schrik hebbe om op de baan te rijden of gewoonweg niet meer bekwaam zijn maarja....

Muscleduck

Legacy Member
aXl_ zei:
En ga eens uit op zaterdag en skip 4 uren slaap. Ik heb daar maandag geen last van.
Btw, als je een uur vroeger moet opstaan, moet je ook een uur vroeger in je bed kruipen ^^.

Niet altijd even makkelijk :p Zeker niet toen ik nog om 5u begon op mijn vorige job.

YaMo

Legacy Member
Vizionary zei:
Dat verzetten van het uur is echt onnodig. Veels te moe nu. Wie weet hoelang het nu weer gaat duren eer ge daar gewend aan zijt.

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk.

Zelfs vanmorgen had ik er geen last van...
Hoera permanent verstoorde slaapritme! :p

Katoom

Legacy Member
aXl_ zei:
En ga eens uit op zaterdag en skip 4 uren slaap. Ik heb daar maandag geen last van.
Btw, als je een uur vroeger moet opstaan, moet je ook een uur vroeger in je bed kruipen ^^.
Wacht nog enkele jaren. :p

Put_met_keren

Legacy Member
Mijn biscuit die mislukt is :-\
Denk dat het komt doordat ik een gasoven ipv een hetelucht heb.


Verstuurd vanaf mijn JY-G3 met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan