Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 38

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

curby

Legacy Member
EternalSilence zei:
"Te lang gestudeerd om de straat te vegen"

Gestudeerd.

Herman Teirlinck, haha.

Ben, je examen acteerkunde was voortreffelijk. Hoe jij in de huid kan kruipen van een vuile sok die al 3 dagen achter de wasmachine ligt, dat doet niemand je na! Method acting op zijn best.

Magna cum laude.

En dan zit hem nog bij de PVDA. Neen, doe mij maar Walter Michiels.

Verstuurd vanaf mijn SM-C101 met Tapatalk

Alteration

Legacy Member
Poekie95 zei:
Welkom aan een uurtje langer licht en warmte 's avonds? Het moment waarop je aan sport en sociale activiteiten kunt doen?

Hoe kut is het niet dat die zon om 19u al totaal weg is?

Honestly, ik snap niet hoe mensen daar tegen kunnen zijn. Als het aan mij lag was het 365 d/jaar UTC+2 of minstens al vanaf begin maart tot half november.

Het zal me persoonlijk worst wezen hoe lang het 's avonds licht is, er gaat (me) niets boven spontaan wakker worden bij zonsopgang i.p.v. niet-uitgeslapen wakker schieten door een wekker. Voor sport en sociale activiteiten heb ik bovendien geen lichturen nodig, voor deftig uitgeslapen te zijn wel.

Veel belang ga ik niet hechten aan die poll, het is immers maar de vraag in hoeverre de 81781 "Vlamingen" die deelnamen representatief zijn voor alle Vlamingen. I.i.g., we zitten nu op UTC+1 en vanaf 02u vannacht is dat weer UTC+2, terwijl het meest logische simpelweg UTC is. Permanent UTC+1 is dan het meest schappelijke als er dan toch een compromis moet komen.

Poekie95

Legacy Member
Alteration zei:
Het zal me persoonlijk worst wezen hoe lang het 's avonds licht is, er gaat (me) niets boven spontaan wakker worden bij zonsopgang i.p.v. niet-uitgeslapen wakker schieten door een wekker. Voor sport en sociale activiteiten heb ik bovendien geen lichturen nodig, voor deftig uitgeslapen te zijn wel.

Veel belang ga ik niet hechten aan die poll, het is immers maar de vraag in hoeverre de 81781 "Vlamingen" die deelnamen representatief zijn voor alle Vlamingen. I.i.g., we zitten nu op UTC+1 en vanaf 02u vannacht is dat weer UTC+2, terwijl het meest logische simpelweg UTC is. Permanent UTC+1 is dan het meest schappelijke als er dan toch een compromis moet komen.

Gij kunt uw probleem (wat eigenlijk enkel een comfort/luxeprobleempje is) in het zomeruur ook opvangen met een eenvoudige en bewezen oplossing.

Mijn probleem, dat het om gemiddeld 18u al pikdonker is in het winteruur (vandaag niet he, maar tot eind februari wel) en dat buiten gaan lopen/fietsen dan meteen al 10 keer gevaarlijker is (niet door criminelen, wel door het andere verkeer) en dat ik niet eerder kan gaan lopen omdat ik tot 18u les heb is niet zo eenvoudig op te lossen! En nee, indoor gaan lopen op een loopband is niet leuk en is ook helemaal niet hetzelfde. Ik heb deze winter de tel niet meer bijgehouden van hoeveel keer ik een near-miss gehad heb met een wagen, telkens doordat de bestuurder veel te snel rijdt naar de omstandigheden (duisternis) en geen rekening houdt met de mogelijkheid van andere weggebruikers.

mig el pig

Legacy Member
De Zoo-oorlog in de media.

Sinds die panda's is er welke week iets tussen de Zoo van Apen en Pairi Daiza.

Gamer94

Legacy Member
Ps3 + allles erbij tekoop gezet, al 2 reacties gehad:

Hoeveel voor gta?

Als er staat " verkoop enkel alles bij elkaar ", moet ge ni reageren voor 1 game --

Alteration

Legacy Member
Poekie95 zei:
Gij kunt uw probleem (wat eigenlijk enkel een comfort/luxeprobleempje is) in het zomeruur ook opvangen met een eenvoudige en bewezen oplossing.

Mijn probleem, dat het om gemiddeld 18u al pikdonker is in het winteruur (vandaag niet he, maar tot eind februari wel) en dat buiten gaan lopen/fietsen dan meteen al 10 keer gevaarlijker is (niet door criminelen, wel door het andere verkeer) en dat ik niet eerder kan gaan lopen omdat ik tot 18u les heb is niet zo eenvoudig op te lossen! En nee, indoor gaan lopen op een loopband is niet leuk en is ook helemaal niet hetzelfde. Ik heb deze winter de tel niet meer bijgehouden van hoeveel keer ik een near-miss gehad heb met een wagen, telkens doordat de bestuurder veel te snel rijdt naar de omstandigheden (duisternis) en geen rekening houdt met de mogelijkheid van andere weggebruikers.

De impact dat die soep heeft op iemands gezondheid, is allesbehalve een luxeprobleem. Als je nu eens kijkt naar de voornaamste negatieve gevolgen, zoals Frank Deboosere er enkele aanhaalt: ochtendfiles rijden langer in het donker, avondfiles rijden meer in verzengende ozon-hitte, biologische klokken raken ontregeld en de zomerhitte blijft een uur langer hangen in de slaapkamers. Gewoon al kinderen op tijd laten gaan slapen als het nog licht is, is o zo gezellig.

En me wat gaan bedriegen met een lamp om vervolgens weer in de donkere te vertrekken, is te zot voor woorden.

Er zijn trouwens ook veel mensen die 's morgens hun voornaamste beweging hebben vooraleer naar hun werk/school/... te vertrekken (wat veel logischer/natuurlijker is) en met UTC(+1) en een normaal slaapritme gaat dat des te gemakkelijker. Je "near-misses" zijn ook eerder te wijten aan onaangepast rijgedrag, loop jij trouwens ergens waar geen voetpad is en zonder fluovestje? Geen park, bos of dijk in de buurt? Kwestie van niet diep(er) te gaan inademen tussen de uitlaatgassen.

Poekie95

Legacy Member
Alteration zei:
De impact dat die soep heeft op iemands gezondheid, is allesbehalve een luxeprobleem. Als je nu eens kijkt naar de voornaamste negatieve gevolgen, zoals Frank Deboosere er enkele aanhaalt: ochtendfiles rijden langer in het donker, avondfiles rijden meer in verzengende ozon-hitte, biologische klokken raken ontregeld en de zomerhitte blijft een uur langer hangen in de slaapkamers.

Bij de overgang naar het winteruur raken de klokken ook ontregeld. Enfin toch zeker de mijne want ik ben een avondmens.

De files mag je niet op de tijd steken. Files zijn er, omdat voor 1 of andere reden, de werkgevers denken dat het een grandioos idee is om iedereen op hetzelfde uur te laten beginnen en dit vaak voor een job of een taak die even goed van thuis of een locatie dicht bij huis gedaan kan worden. En de werknemers stellen daar geen vragen bij en verliezen uren van de fleur van hun vruchtbaar leven bumperend op de weg. Neem een wet aan die alle economische sectoren een ander startuur oplegt (tussen 5 en 11u) en vrachtwagenverkeer verbiedt op enkele uren en thuiswerk voor een aantal jobs fiscaal aantrekkelijk maakt en bye bye (structurele) files, wat de tijd ook is.

Ozon en vooral smog is vaker een probleem in de winter dan in de zomer omdat je dan vaker die geblokkeerde hogedrukgebieden hebt + veel meer extra uitstoot van schoorstenen etc.

Zomerhitte in de slaapkamer? Ook een luxeprobleem dat je eenvoudig oplost. En dat verbruikt veel minder dan de verwarming die in de winter een uur vroeger op vollenbak mag.

Trouwens, Frank Deboosere is een sympathieke mens maar geen wetenschappelijke autoriteit op welk vlak dan ook. Hij denkt ook dat de files sterk gaan verminderen als 90 km/u de limiet wordt op de snelwegen. In de praktijk met het smogalarm is het ongelijk aangetoond.

Alteration zei:
Er zijn trouwens ook veel mensen die 's morgens hun voornaamste beweging hebben vooraleer naar hun werk/school/... te vertrekken en met UTC(+1) en een normaal slaapritme gaat dat des te gemakkelijker.

Ja, wie dat? Het is op een paar weken na meestal flink koud 's morgens, zeker als het een nacht niet bewolkt is geweest. Ik kan me inbeelden dat ochtendmensen dat mss kunnen maar dat is de minderheid in de bevolking en zeker in de jongere leeftijdscohorten. Tieners, twintigers en dertigers zijn eerder avondmensen (natuurlijk niet iedereen), en daarna verschuift het richting ochtendmens.

Alteration

Legacy Member
Poekie95 zei:
Bij de overgang naar het winteruur raken de klokken ook ontregeld. Enfin toch zeker de mijne want ik ben een avondmens.

Dat zou dan eenmalig zijn, mochten we een normale tijdsregeling aannemen = permanent UTC(+1 als het dan echt moet). Het argument ging hier immers niet over het omschakelen, maar over het onnatuurlijke aan UTC+1 en UTC+2 in se.

Poekie95 zei:
De files mag je niet op de tijd steken. Files zijn er, omdat voor 1 of andere reden, de werkgevers denken dat het een grandioos idee is om iedereen op hetzelfde uur te laten beginnen en dit vaak voor een job of een taak die even goed van thuis of een locatie dicht bij huis gedaan kan worden. En de werknemers stellen daar geen vragen bij en verliezen uren van de fleur van hun vruchtbaar leven bumperend op de weg. Neem een wet aan die alle economische sectoren een ander startuur oplegt (tussen 5 en 11u) en vrachtwagenverkeer verbiedt op enkele uren en thuiswerk voor een aantal jobs fiscaal aantrekkelijk maakt en bye bye files, wat de tijd ook is.

Doen we ook niet, het gaat erom dat die zich grotendeels in het donker afspelen. En het voorstel van andere starturen is een goed voorstel dat FDB aangaf, maar dat kan zoals hij aangeeft zeker ook bij UTC wanneer het al vroeger licht zou zijn dan de nu donkere tijdstippen die jij dan aan mensen zou opdringen.

Poekie95 zei:
Ozon is vaker een probleem in de winter dan in de zomer omdat je dan vaker die geblokkeerde hogedrukgebieden hebt + veel meer extra uitstoot van schoorstenen etc.

Vaker maakt hier niet uit, het probleem van ozon stelt zich op dat moment en het gaan vergelijken met tijdstippen waarop het nog erger is, maakt het er niet beter op.

Poekie95 zei:
Zomerhitte in de slaapkamer? Ook een luxeprobleem dat je eenvoudig oplost. En dat verbruikt veel minder dan de verwarming die in de winter een uur vroeger op vollenbak mag.

De aanpak van je luxeprobleem is weer onnodige verkwisting, terwijl besparing net het grootste argument voor het invoeren van de zomertijd was destijds. Verwarming een uur vroeger aanzetten verandert niets negatiefs aan het kostenplaatje, tenzij jij plots langer gaat stoken, maar normaal gezien gaat de verwarming ook een uur vroeger weer uit, of ga je niet meer tussen dezelfde uren stoken (bijvoorbeeld om een of andere bizarre reden een uur langer?)

Poekie95 zei:
Trouwens, Frank Deboosere is een sympathieke mens maar geen wetenschappelijke autoriteit op welk vlak dan ook. Hij denkt ook dat de files sterk gaan verminderen als 90 km/u de limiet wordt op de snelwegen. In de praktijk met het smogalarm is het ongelijk aangetoond.

Hij haalt de mosterd dan ook ergens anders en als hij daar daadwerkelijk ongelijk in had, maakt dat nog niet dat hij dat nu ook heeft.

Poekie95 zei:
Ja, wie dat? Het is op een paar weken na meestal flink koud 's morgens, zeker als het een nacht niet bewolkt is geweest. Ik kan me inbeelden dat ochtendmensen dat mss kunnen maar dat is de minderheid in de bevolking en zeker in de jongere leeftijdscohorten.

Dat zou jij me moeten kunnen vertellen, als je dan toch kan stellen dat dat waarschijnlijk ochtendmensen zijn en dan ook nog een minderheid. Koude zou je, als je consequent zou zijn, ook kunnen zien als een luxeprobleem, eenvoudig op te lossen met kledij en beweging.

camino

Legacy Member
?therapy? zei:
Nieuwe Apple-technologie laat u sms'en terwijl u wandelt - Multimedia - De Morgen

Voor zover ik weet bestaat dit al een tijd maar het anti-technologie bedrijf zal wel weer met geld smijten zeker. :sop:

Maar als dat al bestaat wrm is dat nog niet bekend?
Ik zal een voorbeeldje geven e; er bestond al ne smartphone, maar dat sloeg niet aan bij de mensen en terecht want ik had zo'n touchscreen gekocht en die was pure geldverspilling, dat touchscreen werkte langs geen kanten, ik kon me ook niet herinneren er apps waren toen, dat herinner ik me zelfs niet eens meer maar zelfs al was dat er ook al, dat moet geen vette zijn geweest.

En dan komt Apple met Steve Jobs, geniale kerel, vond het niet uit dat klopt maar maakte er wel een geheel van, een totaal product, een product die ook gewoon af was. Toen ik de allereerste iPhone zag was ik meteen verkocht en toen ik die in handen had was het volledig prijs :-). Het was toen de top, het is iets wat ook de hele wereld veranderd heeft net zoals itunes en de iPod. Nu is het al een beetje minder maar men kan niet ieder jaar met iets spectaculairs afkomen, dat doen de anderen ook al niet meer.

Of men nu een product van Apple heeft of niet, zij hebben de boel veranderd.

Poekie95

Legacy Member
Alteration zei:
Dat zou dan eenmalig zijn, mochten we een normale tijdsregeling aannemen = permanent UTC(+1 als het dan echt moet). Het argument ging hier immers niet over het omschakelen, maar over het onnatuurlijke aan UTC+1 en UTC+2 in se.

Maar ik snap toch echt niet waar dat "onnatuurlijke" van komt hoor. Puur wetenschappelijk snap ik het wel, maar who cares, er zijn nog een aantal leefgewoonten die niet overeenstemmen met de wetenschappelijke realiteit. Het gaat hier toch ook over de gevoelswaarde. Eenmaal het zomeruur een week of 2 ingevoerd is hoor je toch niemand meer klagen erover? De mensen zijn daar op zich toch niet tegen, zie ook die poll (granted, niet wetenschappelijk, maar geeft toch een zekere indicatie). Het zomeruur is trouwens nu al de tijd die we het langste tijdens het jaar aanhouden (eind maart-eind oktober = 7 maanden, winteruur is slechts 5 maanden), het is toch ook logisch dat we een permanente tijd dan ook zullen zoeken in de tijd die we nu al het langste aanhouden?

Ge zult wellicht weer terugkomen op uw wetenschap/natuur punt maar opnieuw, dat is niet het enige dat telt. Ik wil u desnoods wel volgen daarin, maar dan moeten enkele andere aspecten ook opnieuw bekeken worden (zoals bv 9-5 als werkuren welke ook zwaar ter discussie staat wetenschappelijk gezien, en een school-startuur van <9u welke enorm ter discussie staat voor adolescenten omdat het echt te vroeg zou zijn).

Alteration zei:
De aanpak van je luxeprobleem is weer onnodige verkwisting, terwijl besparing net het grootste argument voor het invoeren van de zomertijd was destijds. Verwarming een uur vroeger aanzetten verandert niets negatiefs aan het kostenplaatje, tenzij jij plots langer gaat stoken, maar normaal gezien gaat de verwarming ook een uur vroeger weer uit, of ga je niet meer tussen dezelfde uren stoken of om een of andere bizarre reden een uur langer?

Ja hij gaat een uur vroeger uit maar dat is dan dan wel al op een moment dat de stroom op nachttarief zit natuurlijk. Een uur minder nachttarief dus, en wel degelijk een uur duurder.

Alteration zei:
Dat zou jij me moeten kunnen vertellen, als je dan toch kan stellen dat dat waarschijnlijk ochtendmensen zijn en dan ook nog een minderheid. Koude zou je, als je consequent zou zijn, ook kunnen zien als een luxeprobleem, eenvoudig op te lossen met kledij en beweging.

Nee dat is niet zo eenvoudig op te lossen. Kleding helpt, maar meer kleding werkt limiterend op je beweging. Ik draag nog een thermische shirt maar ik ben gestopt met lange thermische broek omdat het gewoon te restrictief en te irriterend is. Ik draag een lange short en lange kousen in de winter zodat m'n knieën nog vrij blijven. Koud en onaangenaam maar doenbaar. Bovendien is er ook een effect dat, na ongeveer een uur, de koude echt op uw spieren begint te werken, hoe veel je ook beweegt. Dat is geen luxeprobleem.

Preske

Legacy Member
SwagYolo zei:
Misschien moet em rond dat uur altijd plassen.
Die hond zal na al die jaren ook zijn gewoontes hebben denk ik

das een feit. Maar maakt het er niet minder leuk om natuurlijk :p

Swat. Hij riekt goed, hij eet en drinkt goed. heeft ietjes meer vlees aan zijn benen nu. en hij is content.

Preske

Legacy Member
mig el pig zei:
De Zoo-oorlog in de media.

Sinds die panda's is er welke week iets tussen de Zoo van Apen en Pairi Daiza.

Ik heb het al eerder gezegd, dat is waarschijnlijk de eerste keer in jaren dat men in Antwerpen zit te springen om buitenlanders te ontvangen :unsure:

Alteration

Legacy Member
Poekie95 zei:
Maar ik snap toch echt niet waar dat "onnatuurlijke" van komt hoor. Puur wetenschappelijk snap ik het wel, maar who cares, er zijn nog een aantal leefgewoonten die niet overeenstemmen met de wetenschappelijke realiteit. Het gaat hier toch ook over de gevoelswaarde. Eenmaal het zomeruur een week of 2 ingevoerd is hoor je toch niemand meer klagen erover? De mensen zijn daar op zich toch niet tegen, zie ook die poll (granted, niet wetenschappelijk, maar geeft toch een zekere indicatie). Het zomeruur is trouwens nu al de tijd die we het langste tijdens het jaar aanhouden (eind maart-eind oktober = 7 maanden, winteruur is slechts 5 maanden), het is toch ook logisch dat we een permanente tijd dan ook zullen zoeken in de tijd die we nu al het langste aanhouden?

Je snapt het echt niet, maar je snapt het wel? Op zich hoeft er ook niets wetenschappelijks bij betrokken te worden om in te zien dat de hele werk-en leeforganisatie indruist tegen de natuurlijke gang van zaken, qua gevoelswaarde voelt op de juiste momenten slapen en (op de juiste manier) wakker worden ook veel beter aan. Is dat conventioneel, vaak niet, maar normaal des te meer. En dat er nog zaken zijn die een verkeerde logica volgen (zoals die van het geld i.p.v. welzijn), maakt niet dat het (voor mij) ineens acceptabel is. I care.
Jij hoort bovendien niemand klagen na een week of twee, ik ken wel wat ouderen, ouders en anderen die het het hele jaar door niet zint en zich daarover blijven uitspreken totdat de wintertijd het weer iets normaler maakt. Dat we eerder voor de dubbele zomertijd zouden kiezen i.p.v. voor de enkele (of gewoon UTC) omdat we die nu eenmaal twee maanden langer aanhouden, vind ik verre van logisch. De meest logische keuze zou voor mij zijn waar we al van 's morgens af aan geen stokken in onze wielen steken en onze gezondheid verwaarlozen.

Poekie95 zei:
Ge zult wellicht weer terugkomen op uw wetenschap/natuur punt maar opnieuw, dat is niet het enige dat telt. Ik wil u desnoods wel volgen daarin, maar dan moeten enkele andere aspecten ook opnieuw bekeken worden (zoals bv 9-5 als werkuren welke ook zwaar ter discussie staat wetenschappelijk gezien, en een school-startuur van <9u welke enorm ter discussie staat voor adolescenten omdat het echt te vroeg zou zijn).

Die zaken moeten al langer dan vandaag eens herbereken worden, zowel het verloop als de uitkomst kan efficiënter.

Poekie95 zei:
Ja hij gaat een uur vroeger uit maar dat is dan dan wel al op een moment dat de stroom op nachttarief zit natuurlijk. Een uur minder nachttarief dus, en wel degelijk een uur duurder.

Hier volg ik je dus niet. Ongeacht of het nu wintertijd of (dubbele) zomertijd is, het nachttarief blijft bijvoorbeeld 22u-07u, de wekker blijft om bijvoorbeeld 06u30 afgaan en gaan slapen gebeurt toch nog steeds om bijvoorbeeld 23u wat in eender welk tijdsgebruik toch situeert in dezelfde stooktijden en -kosten?

Poekie95 zei:
Nee dat is niet zo eenvoudig op te lossen. Kleding helpt, maar meer kleding werkt limiterend op je beweging. Ik ben gestopt met lange thermische kledij omdat het gewoon te restrictief en te irriterend is. Ik draag een lange short en lange kousen in de winter. Bovendien is er ook een effect dat, na ongeveer een uur, de koude echt op uw spieren begint te werken, hoe veel je ook beweegt.

Ieder zijn ding, geef mij maar een korte broek het ganse jaar door en een luchtig truitje, anders wreekt dat zich toch eens ik het te warm (en nat) krijg. Uren wandelen en zo nu en dan eens HIIT maakt het ook wel gemakkelijker dan uren lopen.

Poekie95

Legacy Member
Alteration zei:
Hier volg ik je dus niet. Ongeacht of het nu wintertijd of (dubbele) zomertijd is, het nachttarief blijft bijvoorbeeld 22u-07u, de wekker blijft om bijvoorbeeld 06u30 afgaan en gaan slapen gebeurt toch nog steeds om bijvoorbeeld 23u wat in eender welk tijdsgebruik toch situeert in dezelfde stooktijden en -kosten?

Stel 1 februari in winteruur:

Ik kom thuis om 17u. Aaaaargh f*ck man het is nu alweer f*cking donker en wat is het weer koud waarom heeft een mens na z'n school/werkdag niet recht op nog wat daglicht ik word zo f*cking depressief van dat weinig zonlicht dat ik zie per dag. Verwarming vollen bak, ALLE LICHTEN EN TV AAN. Ik ga slapen om 0u, alles uit. 7u stroomverbruik waarvan 2 u op nachttarief.

Stel 1 februari in zomeruur:

Ik kom thuis om 17u. Aaaaargh f*ck man wat is het weer koud gelukkig is het nog niet donker het doet deugd om het zonnetje nog eens te zien voor de avond valt. Verwarming half aan, lichtjes uit. Om 18u: verwarming vol aan en alle lichten en tv aan. Ik ga slapen om 0u, alles uit. 7u stroomverbruik, waarvan 1u maar halvelings en 2 u op nachttarief.

Snap je het nu? :)

Alteration

Legacy Member
?therapy? zei:

Eens benieuwd hoeveel er zo hun dood tegemoet gaan lopen, 't is nu al "erg".

Poekie95 zei:
...
Snap je het nu? :)

Niet helemaal, waarom vervangt een beetje licht warmte en tv, koud is het toch nog steeds in je post? Verschil zit 'm er hier ook in dat ik bij UTC(+1) dan weer beter gehumeurd ben door spontaan te kunnen wakker worden, me nog met iets bezig te houden en later dan ook op een ander uur weer zou gaan slapen. Nu kan 'k me uit bed en door de dag slepen. Gelukkig is het binnen een maand weer even "opgelost".

Poekie95

Legacy Member
Alteration zei:
Eens benieuwd hoeveel er zo hun dood tegemoet gaan lopen, 't is nu al "erg".



Ja, nu snap ik je redenering. Verschil zit 'm er in dat ik bij UTC(+1) dan weer beter gehumeurd ben door spontaan te kunnen wakker worden, me nog met iets bezig te houden en later dan ook op een ander uur weer zou gaan slapen. Nu kan 'k me uit bed en door de dag slepen. Gelukkig is het binnen een maand weer even "opgelost".

Als je daar echt zo'n last van hebt, kijk dan toch eens voor zo'n wake-up light. Dat is niet uzelf "bedriegen" en ik heb nooit gehoord dat gebruikers daarvan last ondervinden omdat ze nadien terug in het donker op de baan gaan. Wat die wake-up light doet is gewoon uw hersenen de illusie van een geleidelijk opkomende zon geven waardoor ge natuurlijk uit uw slaapcyclus gaat en ge idd op een natuurlijke manier wakker wordt zonder een luide wekker die u in het midden van uw slaapcyclus wekt. Eenmaal ge wakker zijt zijt ge wakker en dan trekken uw hersenen zich niet aan van of het nu daglicht is of niet (ttz, niet als het over het aspect slapen/waken gaat EN als ge genoeg geslapen hebt, die wake-up light helpt u niet als ge te weinig slaapt).

Die wake-up light krijgt vrij positieve kritieken. Ik verwijs ook naar de epische test van de VRT met de haan waarbij de haan begon te kraaien toen de wake-up light in het midden van de nacht begon te werken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan