Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Savage

Legacy Member
h0pje zei:
Voor een alleenstaande is dat niet meer dan een minimale uitkering hoor. De 'leeflonen' (incorrecte term want daar kan je niet van 'leven') in België liggen nog altijd onder de Europese armoedegrens.

Soit, ik kan wel verstaan dat het bij de grote meerderheid ergernis kan opwekken maar geloof mij vrij, niemand kiest ervoor om met een leefloon te moeten overleven. Iedereen wil wel meer speling in zijn financiële situatie en soms kan daar gewoon niets aan gedaan worden, zie mensen die beter af zijn met een uitkering omdat ze minder verdienen moesten ze gaan werken (vb. laaggeschoolde alleenstaande moeders met 3 kinderen)

How, dat zeg ik ook niet. Een sociale situatie heeft meestal goede redenen. Maar wie wil werken, vindt werk. Er zijn er zovelen net zoals mij die studeren én werken om de centjes voor de huur op tafel te leggen, zelfs al legt dat een enorme druk op de studies (ik zit momenteel met een thesis en dergelijke). Dat er dan plots iemand langskomt die zegt met dat bedrag amper of niet toe te komen, een gekregen bedrag dan nog, werkt ergernis op.
Maar dat is dan mijn sociale situatie en niet die van een andere.

Ik heb ook net noges 500 euro extra voor unif kunnen betalen. 500 die ik uit het oog verloren had en plots neergeteld moest worden of ik mocht m'n thesis niet inleveren. Geloof mij, dat pikt.

Karre

Legacy Member
Wat is dat met mij toch, ik betrap mij er meer en meer op dat ik gewoon soms andere woorden lees dat er staan, mijn laatste letters vergeet te schrijven, af en toe wel eens lidwoorden en allerlei andere kleine woorden met "weinig" belang vergeet te schrijven en soms gewoon letters omwissel :s.

u4ea

Legacy Member
Careless zei:
Wat is dat met mij toch, ik betrap mij er meer en meer op dat ik gewoon soms andere woorden lees dat er staan, mijn laatste letters vergeet te schrijven, af en toe wel eens lidwoorden en allerlei andere kleine woorden met "weinig" belang vergeet te schrijven en soms gewoon letters omwissel :s.

congrats ,you have dyslexia! :D

Suphafly

Legacy Member
Savage zei:
Ik vind niet dat het bedrag dat hij krijgt onder de noemer "weinig geld" kan vallen. 945 of 830, hij weet het zelf niet, blijft in mijn ogen meer dan "een minimale uitkering". Hetgeen mij vooral stoorde in gans dat moddergevecht was de poging zichzelf steeds te verantwoorden terwijl er tig mensen zijn in dezelfde financiële situatie die het zonder een uitkering moeten doen. De houding van "jamaar, ik ..." terwijl het wel "de anderen" zijn die betalen werkt heel irriterend.

waauw 950€ daar hebde een lekker riant leven mee. gij weet niet te kloten van die gast zijn situatie en dan gade wa lope kankeren da het ne profiteur is.
ze moesten hem meer geld geven, alleen al om u te kloten :p.

Dennoman

Legacy Member
Suphafly zei:
waauw 950€ daar hebde een lekker riant leven mee. gij weet niet te kloten van die gast zijn situatie en dan gade wa lope kankeren da het ne profiteur is.
ze moesten hem meer geld geven, alleen al om u te kloten :p.
Not quite.

Als hij toch zo graag zijn kutleven uitsmeert over het forum kan hij ook even zeggen waarom hij blijkbaar werkonbekwaam is. Als hij een zwaar ongeval heeft voorgehad ofzo en het bedrijf schadevergoeding weigert uit te betalen begrijp ik het maar al te goed.

Maar met vrijwillig werklozen heb ik zelf ook 0,0 medelijden.

Carrion

Legacy Member
Suphafly zei:
waauw 950€ daar hebde een lekker riant leven mee. gij weet niet te kloten van die gast zijn situatie en dan gade wa lope kankeren da het ne profiteur is.
ze moesten hem meer geld geven, alleen al om u te kloten :p.

Als (beurs)student is da volgens mij alles behalve een slecht bedrag. Zeker gezien het feit dat 'm er gene zak voor moet doen en dat 'm op de koop toe ook nog is te lui is om te gaan werken.

Enige moment waarop hij gaat werken is in de zomer omdat 'm daartoe VERPLICHT is omdat 'm anders z'n uitkering verliest.

Savage

Legacy Member
Suphafly zei:
waauw 950€ daar hebde een lekker riant leven mee. gij weet niet te kloten van die gast zijn situatie en dan gade wa lope kankeren da het ne profiteur is.
ze moesten hem meer geld geven, alleen al om u te kloten :p.

Zijn priveleven boeit mij niet in de verste verte. Het draait hem niet om riant leven of what so ever, wel over het feit dat het GRATIS geld is waarover moeilijk gedaan wordt. Ik ben nu toch echt niet degene die naast het punt kijkt, lmd ...

Maar ja, gratis is een fantasie. Anderen zullen er wel voor gaan werken ...

Karre

Legacy Member
wim_gunner zei:
congrats ,you have dyslexia! :D

De tests wijzen nochtans altijd negatief uit.

Nog een ergernis, ik weet totaal niet meer welke kant ik wil uitgaan met mijn leven en het gebrek aan zelfvertrouwen begint mij innerlijk kapot te maken :(

Dennoman

Legacy Member
Doom Dragon zei:
dat is misschien maar een klein percentage .. :x
van alle werklozen.
Profiteurs hebt ge in alle geuren, kleuren en maten. Geloof me maar.

Onze pa krijgt jammer genoeg te regelmatig van die mannen over de vloer die gewoon hun papierke van de VDAB willen laten tekenen en dan doen alsof ze echt interesse hebben in een job. Als ge ze dan aanpakt vinden die tamme kloten na een week al wel een excuus om niet te mogen werken.

Mijn neef is er ook zo ene.

GMotha

Legacy Member
h0pje zei:
Ja, want mensen die geld krijgen van de gemeenschap zijn pasieten :) Denk je dat het leuk is om rond te moeten komen met zo weinig geld?
Mensen die halftijds werken krijgen minder geld, dus 900+ voor niks te doen is weinig?

bloodoo

Legacy Member
matthi_182 zei:
Olie zalf substantie. :wtf:
Meer ne... lotion ofzo? :p

Ga voor de spiegel staan ofzo, da moe wel lukken dan.

Mijn ergernis:
'k ben ne vakidioot/geek aan 't worden. :(

meer een suspensie ofzo, dat is tussen zalf en drupjes

Tha_nOn

Legacy Member
Careless zei:
De tests wijzen nochtans altijd negatief uit.

Nog een ergernis, ik weet totaal niet meer welke kant ik wil uitgaan met mijn leven en het gebrek aan zelfvertrouwen begint mij innerlijk kapot te maken :(

moet u daar ook ni op blind staren, let gewoon wa meer op wa ge schrijft
(dingen vergten te schrijven is trouwens eerder iets met uw aandacht of dat ge al te ver aant denken zijt terwijl ge nog aant schrijven zijt, kheb da ook vaak voor^^)

en ookal hebde dan wa meer last met taal (der zijn er zo veel), da betekent niet dat er iets serieus mis is
iedereen heeft zijn mankementjes (ik vooral de meest stomme die da samenhangen met dyslexie/dyscalculie zonder dat ik problemen heb met taal/rekenen ^^)

SweetEmmaRose

Legacy Member
Adelbert zei:
is da beest nog altijd niet bevallen?

jebt toch niet de hele nacht wakker gezeten zeker?

lol nee, zo boeiend is die olifant nu ook weer ni :p ze voorspellen 'ergens dit weekend' en de bevalling is gistre begonne.
gezien da 2 jaar duurt voor de beest eruit plopt neem ik aan da die bevalling wel wa dage kan dure :p

Fré_

Legacy Member
internet connectie die weer elke 5min uitvalt

niemand die weet wat daaraan te doen is ?

bloodoo

Legacy Member
GVD kutding hier, als ik op een thread druk wil op de de LAATSTE pagina uitkomen !!!! niet op de voorlaatste !!!!!! het is ongelofelijk irritant

NotoriousP

Legacy Member
bloodoo zei:
GVD kutding hier, als ik op een thread druk wil op de de LAATSTE pagina uitkomen !!!! niet op de voorlaatste !!!!!! het is ongelofelijk irritant

² that, al 3x op rij dat dit hier gebeurt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan