Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^MystiQ

Legacy Member
freakykiller zei:
This teken dat er waarheid in zit. Het valt gewoon op

Welke waarheid ? Ik merk vaak op dat het meestal de mensen zijn die geen vrienden hebben vanuit TSO of die er zelf niet gezeten hebben die nogal vrij negatief doen tegenover TSO onderwijs en waarom eigenlijk ? Alsof mensen uit het ASO de perfectie zijn onder de mensen :lol:

Ik ben akkoord dat men zegt dat er in BSO wat meer krapuul zit dan normaal maar mensen die beweren die TSO onderwijs garant staat voor krapuul weten toch niet goed wat TSO onderwijs inhoudelijk allemaal in zijn mars heeft.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Dak nogaltijd niks van lacie heb gehoord en ik wil mijn 1tb terug :(

Rage

Legacy Member
Math'ke zei:
Echt wel grappig hoe iedereen twee blokken maakt ASO en ( TSO & BSO ). Slaagt echt werkelijk nergens op hé :p

ik zat op ASO, en er werd nogal neergekeken op TSO (en BSO)

helemaal onterecht, nu zit ik op de hogeschool tussen mannen van de TSO komen die het allemaal beter kunnen als mij.

maar dat neemt niet weg dat er op een TSO/BSO school meer krapuul zit als op een ASO school.

Ze zouden enkel mensen op TSO/BSO moeten toelaten die echt gemotiveerd zijn, en diegene die daar zitten voor de schoolplicht moeten ze steken op een IKNIDN school (ik kan niks, ik doe niks)

YouTube - LuiVerke BLO Bagman Genk Rap

ge kunt nix
ge weet nix
ge zijt nix
ge was nix
ge neukt nix
ge word nix
:yes:
whaaaaaaa

ik kan nix
ik doe nix
ik ben nix
ik word nix
ik weet nix
ik heb nix
ik was nix
en neuk nix


ik ben te lui om te helpe donderen
als ik me was das 1 van de 7 wereld wondere
ik heb gene nagel om aan men kont te kretste
maar wel gelijk nen dikke door de shopping ketse


stinke gelijk e verrike maar nog nooit ne dag gaan werike
men ma zegt ga toch na de VDAB jonge en leer u een vak
en ich krets nog es aan menne vettige zak

ik kan nix
ik doe nix
ik ben nix
ik word nix
ik weet nix
ik heb nix
ik was nix
en neuk nix

ik kan nix
ik doe nix
ik ben nix
ik word nix
ik weet nix
ik heb nix
ik was nix
en neuk nix


ik heb een wijf van 100 kilo
met een prut gelijk een sylo
da lijf is nog luier als mij

en als we ne frit gaan hale dan vreet die daar ne olifant bij
ik heb thuis gien kloete te zegge
en als ik die stinkkut ni minnet kan ik mich bij de hond leerlegge
die roept van uit de zetel ''brengt mich nog een blikske bier en geef diee zapper hier''

en als ik die neuk moet ik die claudia shiffer noemen
ik ben gewoon een loser met een lelijk wijf GODVERDOEME

ik kan nix
ik doe nix
ik ben nix
ik word nix
ik weet nix
ik heb nix
ik was nix
ik neuk nix

ik kan nix
ik doe nix
ik ben nix
ik word nix
ik weet nix
ik heb nix
ik was nix
ik neuk nix


aan alle losers
dump u wijf
houd hem stijf
en was u lijf
was u lijf stinkbeer
en gaat werike lui verikke
goverdoeme
allez werke nondendju
LOSERS

Savage

Legacy Member
Math'ke zei:
Echt wel grappig hoe iedereen twee blokken maakt ASO en ( TSO & BSO ). Slaagt echt werkelijk nergens op hé :p

Ik zat op een ASO school, kameraden van me op TSO & BSO. :music:

edit: correctie: 90% van mijn kameraden heeft op TSO gezeten.

freakykiller

Legacy Member
Math'ke zei:
Welke waarheid ? Ik merk vaak op dat het meestal de mensen zijn die geen vrienden hebben vanuit TSO of die er zelf niet gezeten hebben die nogal vrij negatief doen tegenover TSO onderwijs en waarom eigenlijk ? Alsof mensen uit het ASO de perfectie zijn onder de mensen :lol:

Ik ben akkoord dat men zegt dat er in BSO wat meer krapuul zit dan normaal maar mensen die beweren die TSO onderwijs garant staat voor krapuul weten toch niet goed wat TSO onderwijs inhoudelijk allemaal in zijn mars heeft.

Ik praat niet over beter zijn of perfectie en dat soort gezeik
Het is gewoon zo dat het meeste van het krapul van de jeugd niet afkomstig is van Latijn / Moderne van het ASO komen. (Een deel wel maar dat is bij gemengde scholen) Ik ben dus bezig over de mentaliteit in die richtingen (dat natuurlijk niet voor iedereen geldt) niet over slimmer zijn en dat soort gedoe. Beide richtingen hebben elk hun voordeel (intelligentie <-> iets effectief kunnen doen met wat je leert)

^MystiQ

Legacy Member
Savage zei:
Ik zat op een ASO school, kameraden van me op TSO & BSO. :music:

edit: correctie: 90% van mijn kameraden heeft op TSO gezeten.

Waarom beweer je dan dat TSO en BSO quasi gelijk zijn aan elkaar qua gedrag ?

FroFro

Legacy Member
Savage zei:
Ik zat op een ASO school, kameraden van me op TSO & BSO. :music:

edit: correctie: 90% van mijn kameraden heeft op TSO gezeten.


Jaja, en ik had turken in mijn vriendekring!

Savage

Legacy Member
Ma ik schrijf nu toch geen Chinees: ik bedoel zuiver en alleen dat beide verzamelingen vaak in een en dezelfde school worden ondergebracht! En als ik kijk naar de verhalen die m'n vrienden vertellen over hun schooltijd in vergelijking met mijn school, dan kan ik enkel maar concluderen hoe'n gigantische verschillen er bestonden. Het concept "bully" bestond op onze school nagenoeg niet, op 1 of 2 individuen na (waarvan er een momenteel een van m'n beste kameraden is (de ironie ... :p )), die er dan ook heel snel uitgefilterd werden door ze ofwel een B-attest te geven ofwel de ouders in te schakelen.

FroFro zei:
Jaja, en ik had turken in mijn vriendekring!

Moet gij ni dringend noges onder iemand haar account wa gaan rondspammen? Jammer dat ik da gemist heb trouwens ... :)

FroFro

Legacy Member
Savage zei:
Moet gij ni dringend noges onder iemand haar account wa gaan rondspammen? Jammer dat ik da gemist heb trouwens ... :)

Ik ga vanavond prolly heel dronken zijn, als iemand zijn paswoord PM't doe ik da me plezier!

Carrion

Legacy Member
Het feit dat er nog steeds zoveel (ex-) ASO leerlingen zijn die nog steeds neerkijken tegenover TSO & BSO toont volgens mij gewoon maar aan da ze toch nie zo volwassen zijn als da ze zelf denken te zijn.

Carrion

Legacy Member
Savage zei:
Ma ik schrijf nu toch geen Chinees: ik bedoel zuiver en alleen dat beide verzamelingen vaak in een en dezelfde school worden ondergebracht! En als ik kijk naar de verhalen die m'n vrienden vertellen over hun schooltijd in vergelijking met mijn school, dan kan ik enkel maar concluderen hoe'n gigantische verschillen er bestonden. Het concept "bully" bestond op onze school nagenoeg niet, op 1 of 2 individuen na (waarvan er een momenteel een van m'n beste kameraden is (de ironie ... :p )), die er dan ook heel snel uitgefilterd werden door ze ofwel een B-attest te geven ofwel de ouders in te schakelen.

Da toont dan gewoon aan dat als ze zo overal te werk gaan, dat er in aso evenveel "bullies" zitten als in andere richtingen. Want ja, een paar leerlinge van die school, paar leerlinge van een andere, en dan nog een paar van een 3de, en dan krijgt ge inderdaad een vertekend beeld van de waarheid als ze toch gewoon ma zorgen van, ja, die mogen hier niemeer binnen. Zo is het probleem voor hun natuurlijk opgelost. Maar da is natuurlijk makkelijker dan het probleem effectief oplossen he.

Heb zelf ook tso gedaan (verklaard wss waarom ik er zowa hevig op in ga) ma ik kan zeggen, 95% van de mensen in tso zijn ook gewoonweg stuk voor stuk vriendelijke mensen, juist gelijk 95% in aso dan vriendelijke mensen zijn. Het verschil hierin zit gewoon, tso mensen zullen (voor de grote meerderheid) meer interesse hebben in technologie dan dode talen.

Er zal natuurlijk altijd een percentage zijn dat het niveau niet aankan, maar zo zitten er even goed in aso die gewoon elke dag uren zitten te leren om net de helft te halen.

De overgrote meerderheid van die "onvriendelijke" mensen zit dan in het bso, en inderdaad, sommige zijn gewoon van hun zelf krapuul en ellendig. Maar veel ervan krijgen mss nie de juiste opvolging die ze nodig hebben, en zeg nu eerlijk, als er ne grote hoeveelheid mensen is die toch ma denkt da ge puur krapuul zijt en toch met da vooroordeel blijven zitten, waarom zou ge dan in hemelsnaam de moeite doen om het tegendeel te bewijzen.

aso, tso & bso tonen juist gene zak aan van hoe volwassen een groep personen is of hoeveel beter ze zijn tegenover anderen. Het toont enkel hoe divers mensen zijn in hun interesse gaande van talen, bepaalde technieken tot houtbewerking.

Savage

Legacy Member
ASO is wel net iets meer dan dode talen ;)

nuja, ik heb Latijn-Grieks gedaan, dus ik zwijg, maar het merendeel zit in wiskundige, economische of moderne talen richtingen.

Carrion

Legacy Member
Savage zei:
ASO is wel net iets meer dan dode talen ;)

nuja, ik heb Latijn-Grieks gedaan, dus ik zwijg, maar het merendeel zit in wiskundige, economische of moderne talen richtingen.

Da weet ik, en tso is meer dan enkel krapuul gelijk sommige het hier proberen te uit te schijnen ;)

Mij maakt da ook allemaal gene zak uit wa mensen doen, ma zit zelf als toekomstig dokter of wa dan ook toch in godsnaam nie hautain te doen tegen iemand die later metser wilt worden. Alle soorten mensen zijn nodig, en iemand die wilt werken voor de kost is in mijn ogen nog altijd gelijk en verdient evenveel respect, of dat 'm nu hersenchirurg is of achter de vuilkar hangt.

Fré_

Legacy Member
die pubers die een oud meke me kanker hare pruik aftrekken, om ne keer te lachen

mongolen feitelijk

Dennoman

Legacy Member
Carrion zei:
Het feit dat er nog steeds zoveel (ex-) ASO leerlingen zijn die nog steeds neerkijken tegenover TSO & BSO toont volgens mij gewoon maar aan da ze toch nie zo volwassen zijn als da ze zelf denken te zijn.
Die mentaliteit wordt er vaak door de ouders ingeduwd. Het zijn meestal niet de kinderen, maar de ouders (je weet wel, mensen die "beter zouden moeten weten") die neerkijken op TSO en BSO, hoewel ik donders goed weet dat de mensen van TSO al zeker meer werk hadden doorheen het jaar dan wij (Latijn-Moderne Talen), met al die papers enzo. Maarjah, als ze zeggen dat iemand best eens TSO probeert, dan moet het kind "zakken" en dan voelt het voor die ouders alsof hun kind te dom is, of dat zij iets verkeerds hebben uitgestoken bij de opvoeding en dat ze onvermijdelijk in een spiraal van misdaad en algehele marginaliteit terecht gaan komen. Ik ken genoeg mensen die zich inderdaad in groep voordeden als stoere gast, maar nu ze afgestudeerd en wat volwassener geworden zijn, kan ik met die mensen stukken beter overweg dan met de tuttemiekes uit mijn klas die qua mentaliteit gewoon geen haar veranderd zijn.

Nu moet ik wel zeggen dat zulk groepsgedrag in de hand wordt gewerkt, onder meer ook door zo'n enorme hoop marginalen samen te duwen in één getto van een school. Heb laatst nog gepraat over dat incident met die leraar die dat jongetje "mishandelde". Dat was niet goed te praten natuurlijk, maar je kent ook de achterliggende situatie niet. De collega's van de man in kwestie zeiden ook dat het een fameuze kutklas was die regelmatig het bloed vanonder de nagels van de leerkrachten probeerde te pesten. Als die kleine dan ook nog eens met mortel begint te smijten (of was het cement?), kan ik eigenlijk goed begrijpen dat dan alle stoppen doorslaan. Onze pa heeft altijd beroeps gedaan en die zei dat er in zijn tijd wel met wat zwaardere dingen naar de leraar zijn kop werd gegooid dan enkel een handvol natte cement. Toen werden lijfstraffen ook voor een reden uitgedeeld, al hielp het misschien niet altijd even goed, maar toch: enigszins begrijpelijk is het wel, ja.
Carrion zei:
tso mensen zullen (voor de grote meerderheid) meer interesse hebben in technologie dan dode talen.
Kom, we gaan nu niet zeveren hé. Latijn mag dan wel een dode taal zijn, maar zoals Savage ook al zei zitten er zoveel mensen in economische richtingen dat ASO ook allesbehalve moet onderdoen voor TSO. Het omgekeerde is echter ook niet waar, dat geef ik ook toe. Ik bewonderde altijd de hands-on aanpak van de TSO-mensen wel en was een beetje jaloers dat zij zoveel voorbereidend werk kregen op het hoger onderwijs, ondermeer door al die papers en eindwerken.

En trouwens: Latijn is vooral een taal die men gebruikt om basis te leggen voor andere talen en dieper inzicht te verwerven over taal in het algemeen. Als je dat niet doorhebt moet je inderdaad geen Latijn doen :p

Carrion

Legacy Member
Dennoman zei:
Die mentaliteit wordt er vaak door de ouders ingeduwd. Het zijn meestal niet de kinderen, maar de ouders (je weet wel, mensen die "beter zouden moeten weten") die neerkijken op TSO en BSO, hoewel ik donders goed weet dat de mensen van TSO al zeker meer werk hadden doorheen het jaar dan wij (Latijn-Moderne Talen), met al die papers enzo. Maarjah, als ze zeggen dat iemand best eens TSO probeert, dan moet het kind "zakken" en dan voelt het voor die ouders alsof hun kind te dom is, of dat zij iets verkeerds hebben uitgestoken bij de opvoeding en dat ze onvermijdelijk in een spiraal van misdaad en algehele marginaliteit terecht gaan komen. Ik ken genoeg mensen die zich inderdaad in groep voordeden als stoere gast, maar nu ze afgestudeerd en wat volwassener geworden zijn, kan ik met die mensen stukken beter overweg dan met de tuttemiekes uit mijn klas die qua mentaliteit gewoon geen haar veranderd zijn.

Nu moet ik wel zeggen dat zulk groepsgedrag in de hand wordt gewerkt, onder meer ook door zo'n enorme hoop marginalen samen te duwen in één getto van een school. Heb laatst nog gepraat over dat incident met die leraar die dat jongetje "mishandelde". Dat was niet goed te praten natuurlijk, maar je kent ook de achterliggende situatie niet. De collega's van de man in kwestie zeiden ook dat het een fameuze kutklas was die regelmatig het bloed vanonder de nagels van de leerkrachten probeerde te pesten. Als die kleine dan ook nog eens met mortel begint te smijten (of was het cement?), kan ik eigenlijk goed begrijpen dat dan alle stoppen doorslaan. Onze pa heeft altijd beroeps gedaan en die zei dat er in zijn tijd wel met wat zwaardere dingen naar de leraar zijn kop werd gegooid dan enkel een handvol natte cement. Toen werden lijfstraffen ook voor een reden uitgedeeld, al hielp het misschien niet altijd even goed, maar toch: enigszins begrijpelijk is het wel, ja.

Kom, we gaan nu niet zeveren hé. Latijn mag dan wel een dode taal zijn, maar zoals Savage ook al zei zitten er zoveel mensen in economische richtingen dat ASO ook allesbehalve moet onderdoen voor TSO. Het omgekeerde is echter ook niet waar, dat geef ik ook toe. Ik bewonderde altijd de hands-on aanpak van de TSO-mensen wel en was een beetje jaloers dat zij zoveel voorbereidend werk kregen op het hoger onderwijs, ondermeer door al die papers en eindwerken.

En trouwens: Latijn is vooral een taal die men gebruikt om basis te leggen voor andere talen en dieper inzicht te verwerven over taal in het algemeen. Als je dat niet doorhebt moet je inderdaad geen Latijn doen :p

Ja, da van die taal is mss wa te ver gezocht (heb zelf 1 jaar latijnse gedaan) dus inderdaad, Latijn is natuurlijk nuttig voor ook latere studies waar ge die basis moet hebben om te kunnen beginnen.

En zoals ge zegt, het zit bij veel ouders nog te veel in het hoofd dat iets anders dan aso uit den boze is en da hun kind dan geen zicht meer heeft op een geweldige toekomst. Kunnen in de feit alleen ma hopen da we zelf zo nie worden he, ma da zullen we ook pas binnen x aantal jaar weten.

Het grootste probleem is eigenlijk (ik ga nu wel ma overdrijven om m'n punt duidelijk te maken) dat eigenlijk da "krapuul" de nieuwe mentaal gehandicapten aan het worden zijn. Als ge vroeger een mentale achterstand had, dan werde op ne hoop geduwd, gefolterd, duiveluitdrijving, moord en weet nie wa nog allemaal. Nu zijn we in deze "moderne" tijden eindelijk tot het besef gekomen dat we deze mensen moeten opvolgen ipv nog dieper in de grond duwen.

En hetzelfde moet ook met da zogenaamd krapuul gebeuren, ge hoort me nie zeggen dat ze allemaal bepaalde problemen hebben, er zijn nu eenmaal kinderen die van huneige gewoon rotjong zijn om het zo even uit te drukken. Maar velen ervan krijgen ook geen begeleiding (voor zover ge clb begeleiding kunt noemen). In plaats van hun te helpen met eventuele problemen of stoornissen te helpen, dumpen we ze maar bij de rest van het 'krapuul' en zetten we al die explosieve karakters maar samen (meestal dus in bso klassen. Dan kan het ook nie anders dan da op ne bepaalde moment tot een uitbarsting komt en negatief uitdraait voor bepaalde kinderen.

Ma zoals ik al zei, ze zitten nie allemaal met problemen. Die gastjes die dit hebben gedaan, zijn gewoon slecht, daar valt niks anders over te zeggen, gene zever over sociale problemen of familiale problemen. Als ge zo'n dingen doet, zijt ge nu eenmaal slecht vanbinnen.

Fré_

Legacy Member
sluysen zei:
verschil tussen een pure aso school en een school met (aso) tso&bso is heel groot..

TSO&BSO zit de laatste jaren echt vol met marginaaltjes en krapuul..
gewone normale leerlingen zijn een uitzondering terwijl het vroeger krapuul was die de uitzondering op de regel was.

true, ik heb de eerste 4 jaar van mn middelbaar in een ASO school gezeten en ben daarna naar een TSO school gegaan waar ik nu nog altijd zit.

en echt, da verschil is enorm.tis zoals ge zegt, in ASO bestond een klas uit 20 mensen : 16 'gewone' en 4 'stoere'

en nu in TSO, zijn er veel klassen waar die verhouding gewoon omgedraaid is.

dat merk je trouwens ook heel goed in de lessen
waar ik vroeger zat was het de leraar die sprak en de rest moest zwijgen. en dat werd ook gedaan

terwijl nu, hebben we zo nog 2 of 3 leraren die een klas onder controle houden, bij de rest doet iedereen min of meer zijn goesting
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan