Iemand
Legacy Member
Ik heb op zwijnaarde gezeten en kan enkel mijn ervaringen meedelenCarrion zei:Da is op bijna alle don bosco scholen ze

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb op zwijnaarde gezeten en kan enkel mijn ervaringen meedelenCarrion zei:Da is op bijna alle don bosco scholen ze

freakykiller zei:This teken dat er waarheid in zit. Het valt gewoon op

SweetEmmaRose zei:Dak nogaltijd niks van lacie heb gehoord en ik wil mijn 1tb terug![]()
Math'ke zei:Echt wel grappig hoe iedereen twee blokken maakt ASO en ( TSO & BSO ). Slaagt echt werkelijk nergens op hé![]()
Math'ke zei:Echt wel grappig hoe iedereen twee blokken maakt ASO en ( TSO & BSO ). Slaagt echt werkelijk nergens op hé![]()

Math'ke zei:Welke waarheid ? Ik merk vaak op dat het meestal de mensen zijn die geen vrienden hebben vanuit TSO of die er zelf niet gezeten hebben die nogal vrij negatief doen tegenover TSO onderwijs en waarom eigenlijk ? Alsof mensen uit het ASO de perfectie zijn onder de mensen
Ik ben akkoord dat men zegt dat er in BSO wat meer krapuul zit dan normaal maar mensen die beweren die TSO onderwijs garant staat voor krapuul weten toch niet goed wat TSO onderwijs inhoudelijk allemaal in zijn mars heeft.
Savage zei:Ik zat op een ASO school, kameraden van me op TSO & BSO.
edit: correctie: 90% van mijn kameraden heeft op TSO gezeten.
Savage zei:Ik zat op een ASO school, kameraden van me op TSO & BSO.
edit: correctie: 90% van mijn kameraden heeft op TSO gezeten.
FroFro zei:Das toch al maande geleden?
)), die er dan ook heel snel uitgefilterd werden door ze ofwel een B-attest te geven ofwel de ouders in te schakelen.FroFro zei:Jaja, en ik had turken in mijn vriendekring!

Savage zei:Moet gij ni dringend noges onder iemand haar account wa gaan rondspammen? Jammer dat ik da gemist heb trouwens ...![]()
Savage zei:Ma ik schrijf nu toch geen Chinees: ik bedoel zuiver en alleen dat beide verzamelingen vaak in een en dezelfde school worden ondergebracht! En als ik kijk naar de verhalen die m'n vrienden vertellen over hun schooltijd in vergelijking met mijn school, dan kan ik enkel maar concluderen hoe'n gigantische verschillen er bestonden. Het concept "bully" bestond op onze school nagenoeg niet, op 1 of 2 individuen na (waarvan er een momenteel een van m'n beste kameraden is (de ironie ...)), die er dan ook heel snel uitgefilterd werden door ze ofwel een B-attest te geven ofwel de ouders in te schakelen.
Savage zei:ASO is wel net iets meer dan dode talen
nuja, ik heb Latijn-Grieks gedaan, dus ik zwijg, maar het merendeel zit in wiskundige, economische of moderne talen richtingen.

Die mentaliteit wordt er vaak door de ouders ingeduwd. Het zijn meestal niet de kinderen, maar de ouders (je weet wel, mensen die "beter zouden moeten weten") die neerkijken op TSO en BSO, hoewel ik donders goed weet dat de mensen van TSO al zeker meer werk hadden doorheen het jaar dan wij (Latijn-Moderne Talen), met al die papers enzo. Maarjah, als ze zeggen dat iemand best eens TSO probeert, dan moet het kind "zakken" en dan voelt het voor die ouders alsof hun kind te dom is, of dat zij iets verkeerds hebben uitgestoken bij de opvoeding en dat ze onvermijdelijk in een spiraal van misdaad en algehele marginaliteit terecht gaan komen. Ik ken genoeg mensen die zich inderdaad in groep voordeden als stoere gast, maar nu ze afgestudeerd en wat volwassener geworden zijn, kan ik met die mensen stukken beter overweg dan met de tuttemiekes uit mijn klas die qua mentaliteit gewoon geen haar veranderd zijn.Carrion zei:Het feit dat er nog steeds zoveel (ex-) ASO leerlingen zijn die nog steeds neerkijken tegenover TSO & BSO toont volgens mij gewoon maar aan da ze toch nie zo volwassen zijn als da ze zelf denken te zijn.
Kom, we gaan nu niet zeveren hé. Latijn mag dan wel een dode taal zijn, maar zoals Savage ook al zei zitten er zoveel mensen in economische richtingen dat ASO ook allesbehalve moet onderdoen voor TSO. Het omgekeerde is echter ook niet waar, dat geef ik ook toe. Ik bewonderde altijd de hands-on aanpak van de TSO-mensen wel en was een beetje jaloers dat zij zoveel voorbereidend werk kregen op het hoger onderwijs, ondermeer door al die papers en eindwerken.Carrion zei:tso mensen zullen (voor de grote meerderheid) meer interesse hebben in technologie dan dode talen.

Dennoman zei:Die mentaliteit wordt er vaak door de ouders ingeduwd. Het zijn meestal niet de kinderen, maar de ouders (je weet wel, mensen die "beter zouden moeten weten") die neerkijken op TSO en BSO, hoewel ik donders goed weet dat de mensen van TSO al zeker meer werk hadden doorheen het jaar dan wij (Latijn-Moderne Talen), met al die papers enzo. Maarjah, als ze zeggen dat iemand best eens TSO probeert, dan moet het kind "zakken" en dan voelt het voor die ouders alsof hun kind te dom is, of dat zij iets verkeerds hebben uitgestoken bij de opvoeding en dat ze onvermijdelijk in een spiraal van misdaad en algehele marginaliteit terecht gaan komen. Ik ken genoeg mensen die zich inderdaad in groep voordeden als stoere gast, maar nu ze afgestudeerd en wat volwassener geworden zijn, kan ik met die mensen stukken beter overweg dan met de tuttemiekes uit mijn klas die qua mentaliteit gewoon geen haar veranderd zijn.
Nu moet ik wel zeggen dat zulk groepsgedrag in de hand wordt gewerkt, onder meer ook door zo'n enorme hoop marginalen samen te duwen in één getto van een school. Heb laatst nog gepraat over dat incident met die leraar die dat jongetje "mishandelde". Dat was niet goed te praten natuurlijk, maar je kent ook de achterliggende situatie niet. De collega's van de man in kwestie zeiden ook dat het een fameuze kutklas was die regelmatig het bloed vanonder de nagels van de leerkrachten probeerde te pesten. Als die kleine dan ook nog eens met mortel begint te smijten (of was het cement?), kan ik eigenlijk goed begrijpen dat dan alle stoppen doorslaan. Onze pa heeft altijd beroeps gedaan en die zei dat er in zijn tijd wel met wat zwaardere dingen naar de leraar zijn kop werd gegooid dan enkel een handvol natte cement. Toen werden lijfstraffen ook voor een reden uitgedeeld, al hielp het misschien niet altijd even goed, maar toch: enigszins begrijpelijk is het wel, ja.
Kom, we gaan nu niet zeveren hé. Latijn mag dan wel een dode taal zijn, maar zoals Savage ook al zei zitten er zoveel mensen in economische richtingen dat ASO ook allesbehalve moet onderdoen voor TSO. Het omgekeerde is echter ook niet waar, dat geef ik ook toe. Ik bewonderde altijd de hands-on aanpak van de TSO-mensen wel en was een beetje jaloers dat zij zoveel voorbereidend werk kregen op het hoger onderwijs, ondermeer door al die papers en eindwerken.
En trouwens: Latijn is vooral een taal die men gebruikt om basis te leggen voor andere talen en dieper inzicht te verwerven over taal in het algemeen. Als je dat niet doorhebt moet je inderdaad geen Latijn doen![]()
sluysen zei:verschil tussen een pure aso school en een school met (aso) tso&bso is heel groot..
TSO&BSO zit de laatste jaren echt vol met marginaaltjes en krapuul..
gewone normale leerlingen zijn een uitzondering terwijl het vroeger krapuul was die de uitzondering op de regel was.